Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 5°C | Anul XI Nr. 541

Știri

Călărași: Semnalul luminos la trecerea de nivel de cale ferată, o problemă gravă semnalată de șoferi

Published

on

Câteva secunde l-au despărțit pe un taximetrist din Călărași să fie parte dintr-o tragedie, astăzi, din cauza unei treceri de nivel de cale ferată din municipiul Călărași, motivul care sta la baza incidentului fiind sistemul de atenționare despre care soferii spun că este defect. De ani de zile, trecerea de nivel de cale ferată dintre zona “10 Nivele” și cartierul “Livada” din Călărași este o adevărată problemă pentru conducătorii auto.

Șoferii nu văd semnalul de atenționare , aceștia fiind obligați să se ghideze după instinct sau să sporească atenția la bariera care ar putea coborî în orice moment.

Un filmuleț realizat de un taximetrist surprinde un moment palpitant în care un alt coleg de breaslă reușește să se strecoare printre bariere după ce acestea coboară. Din fericire, autoturismul a reușit să iasă dintre bariere înainte ca trenul să treacă.

Trecerea la nivel de cale ferată este în general o operațiune simplă și sigură, atât timp cât participantul la trafic respectă indicațiile semnelor montate în proximitatea magistralei. Fie că este vorba de barieră sau de prezența Crucii Sfântului Andrei, prevăzută cu semnal luminos și sonor, participanții în trafic trebuie să respecte legislația rutieră aflată în vigoare, asta dacă semnalele funcționează cum trebuie.

Advertisement

Un echipaj de poliție rutieră din cadrul Serviciului Rutier din Călărași s-a deplasat la fața locului pentru a verifica sesizările șoferilor.

foto: Daniel Naghi, polițist al Serviciului Rutier Călărași

foto: Daniel Naghi, polițist al Serviciului Rutier Călărași

“Am luat act se sesizarea șoferilor cu privire la eventualele disfuncțiuni ale sistemului de semnalizare luminoasă și acustică montată la nivelul cu trecerea cu calea ferată, motiv pentru care am venit să verificăm exact, modul de funcționare, daca este vizibil, dacă funcționează, dacă sunt ceva probleme vis-a-vis de această modalitate de semnalizare a aproprierii trenurilor. Am observat și constat că sistemul funcționează, atât bariera cât și semnalele luminoase și acustice. Nu am constat nereguli privind modul de funcționare al acestora.” a precizat Daniel Naghi, polițist al Serviciului Rutier Călărași.

Slaba vizibilitate a semnalelor luminoase, real pericol pentru șoferi

Mai mulți șoferi au atras atenția pe rețelele de socializare cu privire la situația semnalului luminos problematic pentru șoferi. Nu este prima oară când semnalul joacă feste șoferilor.

foto: Arthur Marin, taximetrist din Călărași

foto: Arthur Marin, taximetrist din Călărași

În 2020, un bărbat din Călărași, taximetrist, a rămas fără permis, după ce fost prins cu autoturismul între bariere.  Acesta a traversat liniile de cale ferată când semnalul luminos era alb, cu cadenţă lentă, dar, când era exact pe prima linie, a văzut cum barierele coborau. Șoferul a reuşit să efectueze manevre pentru a ieși dintre bariere, însă poliștii rutieri aflați în zonă l-au lăsat fără permis pentru fapta comisă.

“Am intrat pe semnalul alb, iar până să ies, a început să sune. Echipajul de poliție era imediat după barieră, m-a semnalizat, am oprit și mi s-a spus că am intrat pe semnalul roșu și cel acustic. Pot să vă spun că, pe partea cu Supeco, semnalul acustic nu mergea, nu se auzea. În perioada aceea mergea numai pe partea cu case. Am mai intrat un conducător auto, când am auzit semnalul sonor, am crezut că este în spatele meu mașina de poliție. M-am uitat în oglindă, eram aproape de ieșire, începuse să se lase bariera.

Dacă eram pe partea cu bariera, se lăsa peste mine. Mi s-a suspendat permisul de conducere, mi s-a făcut proces-verbal. Nu am înțeles pentru ce. Nu pot să vă spun decât că, în timpul zilei, când este soarele puternic, nu se vede, pe partea cu Supeco, niciun semnal. Nici cel roșu, nici cel alb.” a relatat Arthur Marin, un taximetrist din Călărași care își caută dreptatea prin sălile de judecată.

Indicatoare lipsă 

În noaptea de 23 Ianuarie 2023, un indicator de “cedează trecerea” de pe sensul Danubius – Supeco, strada Locomotivei, a fost furat cu tot cu stâlp.

Advertisement

Polițiștii locali au anunțat incidentul și comisia de circulație din subordinea PMC Călărasi, însă indicatorul nu a fost montat.

Ce spune legea?

Potrivit legislaţiei rutiere, Art. 107. se referă la: La trecerea la nivel cu calea ferată semnalul luminos pentru anunțarea apropierii trenurilor este compus din două lumini roșii care funcționează intermitent alternativ. În cazul trecerii la nivel prevăzute cu bariere sau semibariere, acest semnal anunță coborârea acestora. (2) Semnalul luminos pentru anunțarea apropierii trenurilor trebuie să fie însoţit de un semnal sonor de avertizare. (3) În timpul cât semnalul cu lumini roșii prevăzut la alin. (1) este stins, trebuie să funcționeze permanent un semnal cu lumină intermitentă de culoare albă, având cadența lentă, care semnifică permisiunea de a trece. (4) Lămpile cu lumini roșii și albe sunt montate pe același suport și îndreptate în aceeași direcție. Acestea se amplasează de fiecare parte a căii ferate, pe partea dreapta în sensul de mers, iar când condițiile de vizibilitate impun, și pe partea stânga, pe un refugiu în mijlocul părții carosabile ori deasupra acesteia. Potrivit Art. 108, la apropierea trenurilor, semnalul luminos cu lumini roșii și cel sonor trebuie să intre în funcțiune, în mod automat, concomitent cu stingerea semnalului de culoare albă și să rămână în funcțiune până la trecerea acestora.

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Primării cu zero proiecte: cine a ratat banii europeni în Sud-Muntenia și de ce. ADR Sud-Muntenia: „Nu putem depune proiecte în locul autorităților locale”

Published

on

În timp ce unele județe și localități au depus zeci de proiecte și au atras sute de milioane de lei din fonduri europene, alte primării lipsesc complet din clasamente. Subiectul a fost atins direct în cadrul conferinței de presă organizate marți, 16 decembrie, de Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia și scoate la iveală o realitate incomodă: nu toată lumea a intrat în cursa pentru finanțări europene.

Listele vorbesc: cine nu apare, nu a cerut

Reprezentanții ADR Sud-Muntenia au confirmat că există unități administrativ-teritoriale care nu figurează cu niciun proiect depus, nici pe componentele mari de infrastructură, nici pe digitalizare, nici pe dezvoltare urbană sau rurală.

În timp ce județe precum Ialomița conduc detașat la număr și valoare de proiecte, alte localități – atât orașe, cât și comune – nu apar deloc în evidențe. Practic, pentru aceste administrații, bilanțul este simplu: zero proiecte, zero bani europeni.

ADR: „Nu putem depune proiecte în locul lor”

Mesajul transmis de conducerea agenției a fost ferm și fără echivoc. ADR Sud-Muntenia a organizat întâlniri, sesiuni de informare, a oferit clarificări și sprijin tehnic, însă decizia de a accesa fonduri aparține exclusiv autorităților locale.

Advertisement

Cu alte cuvinte, lipsa proiectelor nu poate fi pusă pe seama lipsei de informații, ci mai degrabă pe:

  • incapacitate administrativă,
  • lipsă de personal specializat,
  • dezinteres sau amânări repetate.

Diferențe uriașe între localități vecine

Situația devine și mai evidentă atunci când sunt comparate localități apropiate geografic, dar aflate la ani-lumină distanță ca dezvoltare. În timp ce unele comune au depus 4–5 proiecte și au atras zeci de milioane de lei, altele nu au depus nimic, deși au avut acces la aceleași ghiduri de finanțare și aceleași oportunități.

Oficialii ADR au subliniat că mărimea localității nu este un obstacol, dovadă fiind comunele care au reușit să se claseze peste orașe întregi la capitolul fonduri atrase.

Ce pierd localitățile care au stat pe margine

Lipsa proiectelor europene nu este doar o statistică. Se traduce direct în:

  • drumuri nemodernizate,
  • școli și clădiri publice nereabilitate,
  • servicii publice rămase în urmă,
  • oportunități economice ratate.

În timp ce alte comunități se dezvoltă cu bani europeni, localitățile inactive rămân blocate în promisiuni și bugete locale insuficiente.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Agricultură și Industrie

10.000 de fermieri au făcut prăpăd la Bruxelles. Aproximativ 1.000 de utilaje agricole au împânzit centrul capitalei

Published

on

Joi, 18 decembrie a.c., capitala belgiană a fost scena unor proteste puternice, când mii de fermieri din întreaga Uniune Europeană au ieșit în stradă cu sute de tractoare pentru a-și exprima furia față de politicile agricole ale UE și, în mod special, față de controversatul acord de liber-schimb dintre Uniunea Europeană și blocul Mercosur (Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay). Demonstrațiile au coincis cu summitul liderilor țărilor membre UE, reunite la Bruxelles pentru discuții asupra agendei comerciale și agricole.

De la primele ore ale după-amiezii, aproximativ 10.000 de fermieri au blocat principalele artere ale orașului, aducând trafic aproape la paralizie și forțând autoritățile să închidă tuneluri și rute importante în zona instituțiilor europene. Numeroase utilaje agricole au fost parcate în jurul clădirilor Parlamentului European, iar protestatarii au folosit tractoare pentru a monta baricade improvizate.

Pe alocuri, furia protestatarilor s-a transformat în violență: fermierii au aruncat cu cartofi, ouă, și alte obiecte spre forțele de ordine, iar unele grupuri au detonat artificii și au dat foc la garduri de protecție. Autoritățile au desemnat puncte de acces și au cerut calmul protestatarilor, însă, pe măsură ce tensiunile au crescut, forțele de ordine au intervenit mai ferm.

Pentru a controla mulțimea, poliția belgiană a făcut uz de tunuri cu apă și gaze lacrimogene în apropierea Parlamentului European și în alte puncte fierbinți ale manifestației. După ce unii protestatari au început să forțeze cordoanele poliției și să avanseze cu tractoarele, forțele de ordine au intervenit pentru a restabili ordinea și pentru a proteja clădirile instituțiilor UE.

Advertisement

Sursa oficială a poliției menționează că inițial protestului i s-a aprobat participarea a până la 50 de tractoare, dar până după-amiaza zilei numărul acestora a crescut la aproximativ 500–1.000, majoritatea purtând însemne autohtone belgiene și europene. Estimările sugerează că între 7.000 și 10.000 de persoane au participat la acțiune.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Consiliul Local al Municipiului Călărași se va reuni în ședință ordinară. Care sunt proiectele de pe ordinea de zi

Published

on

Luni, 22 decembrie a.c., Consiliul Local al municipiului Călărași se va întruni în cadrul unei ședințe ordinare la sediul primăriei, aleșii locali fiind prezenți pentru a discuta și vota o serie de proiecte importante pentru încheierea anului administrativ.

Această reuniune este una dintre ultimele programate înainte de vacanța de iarnă și are loc într-un context în care administrația locală se pregătește pentru finalizarea obiectivelor bugetare și operaționale ale anului 2025.

Proiectele de pe ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare din Municipiul Călărași în anul școlar 2026-2027;

Advertisement

2. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzare a imobilului-teren în suprafață de 300 mp, situat pe strada Corneliu Pantilie, nr. 8, identificat prin cartea funciara nr. 33219, aflat in domeniul privat al U.A.T. Calarasi, atribuit in folosință gratuite conform Legii 15/2003, pe care se afla edificata o constructie, regim P+1E și împrejmuire, aflat în proprietatea doamnei Călin Loredana-Marcela;

3. Proiect de hotărâre privind inițierea procedurii de vânzarea a imobilului – teren în suprafaţă de 477 mp, situat în municipiul Călărași, str. Petre V. Hanes, nr. 12, județul Călăraşi, teren având număr cadastral 23439, înscris în cartea funciară nr. 23439, aparținând domeniului privat al municipiul Călăraşi, pe care sunt edificate
construcțiile 23439-C1, 23439- C2, 23439-C3, proprietatea Salubris Waste Management SRL.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călăraşi, județul Călăraşi, Tarlaua 23, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37239/UAT Călărași, în suprafaţă de 24.400 mp.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în trei loturi a imobilului teren arabil situat în extravilanul municipiului Călărași, județul Călărași , Tarlaua 26, având Numărul Cadastral/Carte Funciară 37504/UAT Călărasi,
5G 75 în suprafață de 41700 mp;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii în două loturi a imobilului teren având Numărul Cadastral 35368, înscris în Cartea Funciară 35368/UAT Călărași, în suprafaţă de 4969 mp, situat în municipiul Călărași, strada Barbu Ştefănescu Delavrancea, numărul 1, județul Călăraşi;

Advertisement

7. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 68 din 30.04.2025 privind aprobarea modelului contractului de
custodie și a încheierii acestuia în cadrul proiectului: “Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din Călărași”, finanțat prin Programul Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), Componenta C15: Educație.

8. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local nr. 48/05.03.2024 privind participarea UAT Municipiul Călăraşi la “Programul-cheie 1: Surse regenerabile de energie și stocarea energiei – Sprijinirea investițiilor în noi capacități de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum pentru entități publice”, derulat de către Ministerul Energiei si aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului “Noi capacități de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul U.A.T. Călărași;

9. Diverse

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading