Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 7°C | Anul XI Nr. 536

Știri

Călărași: Semnalul luminos la trecerea de nivel de cale ferată, o problemă gravă semnalată de șoferi

Published

on

Câteva secunde l-au despărțit pe un taximetrist din Călărași să fie parte dintr-o tragedie, astăzi, din cauza unei treceri de nivel de cale ferată din municipiul Călărași, motivul care sta la baza incidentului fiind sistemul de atenționare despre care soferii spun că este defect. De ani de zile, trecerea de nivel de cale ferată dintre zona “10 Nivele” și cartierul “Livada” din Călărași este o adevărată problemă pentru conducătorii auto.

Șoferii nu văd semnalul de atenționare , aceștia fiind obligați să se ghideze după instinct sau să sporească atenția la bariera care ar putea coborî în orice moment.

Un filmuleț realizat de un taximetrist surprinde un moment palpitant în care un alt coleg de breaslă reușește să se strecoare printre bariere după ce acestea coboară. Din fericire, autoturismul a reușit să iasă dintre bariere înainte ca trenul să treacă.

Trecerea la nivel de cale ferată este în general o operațiune simplă și sigură, atât timp cât participantul la trafic respectă indicațiile semnelor montate în proximitatea magistralei. Fie că este vorba de barieră sau de prezența Crucii Sfântului Andrei, prevăzută cu semnal luminos și sonor, participanții în trafic trebuie să respecte legislația rutieră aflată în vigoare, asta dacă semnalele funcționează cum trebuie.

Advertisement

Un echipaj de poliție rutieră din cadrul Serviciului Rutier din Călărași s-a deplasat la fața locului pentru a verifica sesizările șoferilor.

foto: Daniel Naghi, polițist al Serviciului Rutier Călărași

foto: Daniel Naghi, polițist al Serviciului Rutier Călărași

“Am luat act se sesizarea șoferilor cu privire la eventualele disfuncțiuni ale sistemului de semnalizare luminoasă și acustică montată la nivelul cu trecerea cu calea ferată, motiv pentru care am venit să verificăm exact, modul de funcționare, daca este vizibil, dacă funcționează, dacă sunt ceva probleme vis-a-vis de această modalitate de semnalizare a aproprierii trenurilor. Am observat și constat că sistemul funcționează, atât bariera cât și semnalele luminoase și acustice. Nu am constat nereguli privind modul de funcționare al acestora.” a precizat Daniel Naghi, polițist al Serviciului Rutier Călărași.

Slaba vizibilitate a semnalelor luminoase, real pericol pentru șoferi

Mai mulți șoferi au atras atenția pe rețelele de socializare cu privire la situația semnalului luminos problematic pentru șoferi. Nu este prima oară când semnalul joacă feste șoferilor.

foto: Arthur Marin, taximetrist din Călărași

foto: Arthur Marin, taximetrist din Călărași

În 2020, un bărbat din Călărași, taximetrist, a rămas fără permis, după ce fost prins cu autoturismul între bariere.  Acesta a traversat liniile de cale ferată când semnalul luminos era alb, cu cadenţă lentă, dar, când era exact pe prima linie, a văzut cum barierele coborau. Șoferul a reuşit să efectueze manevre pentru a ieși dintre bariere, însă poliștii rutieri aflați în zonă l-au lăsat fără permis pentru fapta comisă.

“Am intrat pe semnalul alb, iar până să ies, a început să sune. Echipajul de poliție era imediat după barieră, m-a semnalizat, am oprit și mi s-a spus că am intrat pe semnalul roșu și cel acustic. Pot să vă spun că, pe partea cu Supeco, semnalul acustic nu mergea, nu se auzea. În perioada aceea mergea numai pe partea cu case. Am mai intrat un conducător auto, când am auzit semnalul sonor, am crezut că este în spatele meu mașina de poliție. M-am uitat în oglindă, eram aproape de ieșire, începuse să se lase bariera.

Dacă eram pe partea cu bariera, se lăsa peste mine. Mi s-a suspendat permisul de conducere, mi s-a făcut proces-verbal. Nu am înțeles pentru ce. Nu pot să vă spun decât că, în timpul zilei, când este soarele puternic, nu se vede, pe partea cu Supeco, niciun semnal. Nici cel roșu, nici cel alb.” a relatat Arthur Marin, un taximetrist din Călărași care își caută dreptatea prin sălile de judecată.

Indicatoare lipsă 

În noaptea de 23 Ianuarie 2023, un indicator de “cedează trecerea” de pe sensul Danubius – Supeco, strada Locomotivei, a fost furat cu tot cu stâlp.

Advertisement

Polițiștii locali au anunțat incidentul și comisia de circulație din subordinea PMC Călărasi, însă indicatorul nu a fost montat.

Ce spune legea?

Potrivit legislaţiei rutiere, Art. 107. se referă la: La trecerea la nivel cu calea ferată semnalul luminos pentru anunțarea apropierii trenurilor este compus din două lumini roșii care funcționează intermitent alternativ. În cazul trecerii la nivel prevăzute cu bariere sau semibariere, acest semnal anunță coborârea acestora. (2) Semnalul luminos pentru anunțarea apropierii trenurilor trebuie să fie însoţit de un semnal sonor de avertizare. (3) În timpul cât semnalul cu lumini roșii prevăzut la alin. (1) este stins, trebuie să funcționeze permanent un semnal cu lumină intermitentă de culoare albă, având cadența lentă, care semnifică permisiunea de a trece. (4) Lămpile cu lumini roșii și albe sunt montate pe același suport și îndreptate în aceeași direcție. Acestea se amplasează de fiecare parte a căii ferate, pe partea dreapta în sensul de mers, iar când condițiile de vizibilitate impun, și pe partea stânga, pe un refugiu în mijlocul părții carosabile ori deasupra acesteia. Potrivit Art. 108, la apropierea trenurilor, semnalul luminos cu lumini roșii și cel sonor trebuie să intre în funcțiune, în mod automat, concomitent cu stingerea semnalului de culoare albă și să rămână în funcțiune până la trecerea acestora.

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Administrație Locală

Județul alocă 500.000 de euro pentru deszăpezire, flota și stocurile sunt pregătite

Published

on

Flota de deszăpezire a județului intră din nou în atenția publicului. Autoritățile anunță cifre mari, utilaje multe și un buget care ridică întrebări. Iarna 2025 începe cu 41 de utilaje pregătite să intre în acțiune din prima zi. Perioada de intervenție este 15 noiembrie, 1 martie. Echipele au program de permanență și pot acționa rapid în orice situație.

Stocurile sunt semnificative. Sunt pregătite 1600 de tone de materiale antiderapante. Cantitățile sunt împărțite în 800 de tone de nisip și 800 de tone de sare. Există un bazin de combustibil de cinci tone, complet alimentat. Aprovizionarea este asigurată prin contracte. Dacă situația o cere, societatea poate închiria utilaje suplimentare pentru a evita blocajele.

Intervențiile sunt organizate în trei puncte strategice. Punctele sunt în Călărași, Mănăstirea și Lehliu. Această structură reduce timpul de deplasare al utilajelor. Operatorii monitorizează traficul și starea drumurilor în timp real. Utilajele sunt urmărite prin GPS pentru a eficientiza intervențiile.

Costurile sunt ridicate. Județul alocă 2,36 milioane de lei pentru programul de deszăpezire. Media lunară depășește 670.000 de lei. Noiembrie și martie sunt mai ieftine, dar decembrie, ianuarie și februarie rămân perioadele cu cele mai multe intervenții.

Advertisement

În județul Călărași, societatea Drumuri și Poduri are în gestiune aproximativ 650 km de drumuri asfaltate.

Autoritățile spun că județul este pregătit. Utilajele sunt în teren, stocurile sunt asigurate, iar echipele au un plan de intervenție pentru toate scenariile din iarnă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Ziua Școlii Carol I, un moment dedicat tradiției și modernizării

Published

on

Școala Gimnazială Carol I din Călărași a celebrat Ziua Școlii printr-un eveniment care a reunit elevi, profesori, părinți și invitați în sala Barbu Știrbei. Participanții au marcat peste 140 de ani de activitate ai unei instituții care rămâne un punct important în educația locală. Atmosfera a fost una caldă. Programul a inclus momente artistice, prezentări despre istoria școlii și mesaje din partea celor care au trecut prin aceste clase.

Directorul Otilia Mărgărit a susținut un discurs în fața comunității școlare. Mesajul ei a evidențiat legătura personală cu instituția și rolul pe care școala îl are în formarea elevilor.

Dragi colegi, profesori, părinți, elevi și invitați,

Astăzi, vă vorbesc nu doar în calitate de director al Școlii Gimnaziale Carol I din Călărași, ci și ca fost elev al acestei școli. Este o emoție aparte să mă aflu în fața dumneavoastră.

Advertisement

Școala noastră are o istorie impresionantă, peste 140 de ani de muncă și oameni dedicați care au modelat generații întregi. Clădirea și clasele s-au schimbat, însă spiritul școlii a rămas același, dorința de a forma oameni educați și responsabili.

Când pășeam ca elev pe holurile școlii, nu mi-aș fi imaginat că într-o zi voi avea onoarea să o conduc. Privind în urmă, realizez că o parte din ceea ce sunt astăzi se datorează valorilor pe care această școală le-a cultivat.

Pentru mine, a fi director aici este o misiune de suflet. Vreau să continui povestea instituției și să o adaptez la nevoile prezentului. Am contribuit la modernizarea școlii și la dezvoltarea proiectelor care susțin educația.

Astăzi, putem spune cu mândrie că școala noastră este un reper al comunității din Călărași. Viitorul ne obligă să păstrăm standardele și să continuăm dezvoltarea.

Cea mai mare resursă a acestei școli rămâne omul, profesorul care inspiră, elevul care visează și părintele care sprijină.

Advertisement

Le mulțumesc tuturor celor care fac parte din această comunitate. La mulți ani, Școala Gimnazială Carol I, școala unde clădim abilități de viață.

Discursul a fost urmat de momente artistice pregătite de elevi. Au fost prezentate fotografii și materiale video care au ilustrat transformarea școlii. Foști absolvenți au transmis mesaje de susținere. Profesorii au primit aprecieri pentru activitatea lor.

Evenimentul a evidențiat importanța școlii în formarea elevilor. Conducerea a transmis că investițiile și proiectele vor continua. Obiectivul este îmbunătățirea condițiilor de învățare și sprijinirea fiecărui elev.

Comunitatea Școlii Gimnaziale Carol I rămâne unită prin valori și implicare. Instituția își continuă parcursul și rămâne un punct solid în educația din județ.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Grupul PPC își extinde portofoliul de energie regenerabilă din România cu 130 MW de energie fotovoltaică

Published

on

Grupul PPC își extinde portofoliul de energie regenerabilă din România cu 130 MW de energie fotovoltaică

 

  • Grupul PPC anunță inaugurarea unui nou parc fotovoltaic de 130 MW în comuna Călugăreni, la 40 km sud de București.
  • Noul parc de la Călugăreni va produce anual aproximativ 193 GWh, acoperind nevoile a circa 48.500 de gospodării.
  • Proiectul va contribui la prevenirea a 116.000 de tone de emisii de CO₂.

Ghidat de viziunea de a-și intensifica rolul de lider în tranziția energetică din Europa de Sud-Est, Grupul PPC își consolidează portofoliul verde în România cu un nou proiect fotovoltaic în regiunea Călugăreni, la 40 km sud de București, care a fost recent conectat la rețea.

Pentru construcția noului parc fotovoltaic au fost utilizate 227.240 de panouri bifaciale. Se preconizează că producția anuală estimată de energie a proiectului va depăși 193 GWh, suficientă pentru a satisface nevoile energetice a peste 48.500 de gospodării. Odată operațional, se estimează că parcul fotovoltaic de la Călugăreni va împiedica eliberarea în atmosferă a circa 116.000 de tone de CO₂ anual.

Directorul Executiv Adjunct al RES PPC Group, Konstantinos Mavros, a declarat: „Ne menținem angajamentul față de strategia Grupului de a deveni un pilon energetic principal în regiunea extinsă a Europei de Sud-Est. Noul parc fotovoltaic din România confirmă poziția noastră dominantă pe piața românească de energie regenerabilă. Continuăm să dezvoltăm în mod constant portofoliul verde, cu diversificare geografică și tehnologică, pentru a valorifica la maximum avantajele tranziției verzi și ale pieței energetice interconectate.”

Advertisement

Noul parc fotovoltaic face parte dintr-un acord între Grupul PPC și Metlen Energy & Metals pentru proiecte de energie regenerabilă. Un total de 460 MW de parcuri fotovoltaice, parte a unui acord cu Metlen Energy & Metals, urmează să fie finalizat până la sfârșitul anului.

Grupul PPC își extinde prezența în Europa de Sud-Est

Grupul PPC continuă să evolueze într-un mod dinamic, prin extinderea portofoliului de energie regenerabilă, pe măsură ce noi proiecte eoliene și fotovoltaice se alătură constant celor deja existente. Odată cu inaugurarea noului parc fotovoltaic de la Călugăreni, capacitatea instalată va depăși 6,5 GW, din care 1,5 GW provin din România.

Potrivit planului strategic pe trei ani, până în 2027, Grupul PPC va dezvolta proiecte suplimentare de energie regenerabilă în Grecia și în întreaga regiune a Europei de Sud-Est, având ca obiectiv creșterea capacității instalate din surse regenerabile la 11,8 GW până în 2027. În prezent, peste 60% din proiectele de energie regenerabilă care urmează să fie adăugate sunt deja în construcție sau pregătite de construcție.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading