Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 35°C | Anul XI Nr. 521

Știri

Călărași: S-a aprobat Regulamentul pentru ridicarea vehiculelor parcate/staționate neregulamentar

Published

on

Consiliul Local Călărași a aprobat, miercuri, 26 iunie 2019, în cadrul ședinței ordinare, printre alte proiecte de Hotărâre și proiectul de Hotărâre – ” REGULAMENT  privind activitățile de ridicare, transport , depozitare și eliberare a vehiculelor staționate şi parcate neregulamentar pe partea carosabilă cât și pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași”. 

Pentru o corectă informare vom publica prevederile proiectului de Hotărâre, făcând o singură precizare clară: Primăria Călărași urmează să contracteze serviciile unei societăți ce are autorizație/specializare în ridicare, transport, depozitare și eliberare a autovehiculelor.

În Caietul de Sarcini vor fi regăsite tarifele aferente operațiunile de ridicare, transport, depozitare, etc. pentru autovehiculelor sau vehiculelor

Contravaloarea taxelor de ridicare, transport şi depozitare, sunt fundamentate de operator/operatori şi aprobate de către Consiliul Local al municipiului Călărași. Plata tarifelor de ridicare, transport și depozitare se efectuează către operator.

Advertisement
  1. PREVEDERI GENERALE

Art.1(1) Prezentul Regulament are ca obiect implementarea, organizarea, exploatarea, finantarea, monitorizarea și controlul funcționării serviciului public de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor staționate/parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași.

(2) În sensul prezentuluiRegulament, termenii, expresiile și definițiile au înțelesul stabilit în O.U.G. nr. 195/2002 (R) , H.G. 1391/2006 (actualizată) privind Regulamentul de aplicare a O.U.G. 195/2002 și Legea nr. 421/2002 (R) .

Art.2Prezentul Regulament privindridicarea, transportul,depozitareași eliberareavehiculelor staționate și parcate neregulamentar pe partea carosabilă respectiv pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași, este elaborat în conformitate cu :

– Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, modificat și completat prin Hotărârea Guvernului nr. 965/2016 ;

– Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice;

– Legea nr. 155/2010 republicată a Poliţiei Locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Advertisement

– Ordonanţa Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local;

– Hotărârea nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local;

– Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, privind regimul juridic al contravenţiilor;

– Hotărârea Guvernului nr. 1332/2010, privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a poliției locale.

– Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap .

Advertisement

–  Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale.

Art.3 Scopul prezentuluiRegulamentde ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași, are ca obiect:

  1. descongestionarea drumurilor publice;
  2. facilitarea accesului la obiectivele de interes public;
  3. optimizarea transportului în comun și protejarea pietonilor pe trotuare;
  4. respectarea dreptului la libera circulaţie a persoanelor;
  5. fluidizarea traficului rutier;
  6. asigurarea fluenței circulației în condiții de siguranța rutieră;
  7. eliberarea căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice
  8. îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru vehicule;
  9. creșterea gradului de siguranță la trafic pe drumurile publice
  10. completarea cadrului legal privind parcările publice și de domiciliu precum și a regulilor aplicabile celor două categorii enunțate.
  1. Prevederi generale privind Regulament de ridicare, transport , depozitare și eliberare a vehiculelor staționate şi parcate neregulamentar pe partea carosabilă cât și pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași

Art. 4(1) Conform art. 2031 din H.G. 1391/2006, ridicarea vehiculului reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care poliţistul rutier o poate dispune în situaţiile când vehiculul staţionează neregulamentar pe partea carosabilă.

(2) Regulamentul privind ridicarea vehiculului, se aplică în mod corespunzător şi de poliţistul local, atât pentru situația prevăzută la alin.1, cât și pentru vehiculele staționate/parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași, ori parcări de domiciliu sau parcări publice . Competențele materiale pentru polițiștii locali sunt prevăzute la Art. II din H.G. 965/2016 : ”Procedura privind ridicarea vehiculului, prevăzută de Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător şi de poliţistul local în situaţiile prevăzute la art. 7 lit. h) şi k) din Legea poliţiei locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art.5 Agenții constatatori prevăzuți la art.4 alin. 1 și 2 din prezentulRegulament, pot dispune aplicarea măsurii tehnico-administrative de ridicare a vehiculelor, potrivit prevederilor reglementate de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 actualizată, raportat strict la competențele conferite de lege.

Art.6 (1)Dispoziţia de ridicare (Anexa nr.1) se dispune, în scris și trebuie să cuprindă cel puţin următoarele informaţii, conform art. 2032 din H.G. 1391/2006 :

Advertisement

a)data, ora şi locul ridicării vehiculului;

b)gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului rutier/ polițistului local care dispune măsura tehnico-administrativă, precum şi unitatea din care acesta face parte;

c)indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată;

d)menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului;

e)menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul;

Advertisement

f)date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.

(2)Dispoziţia de ridicare emisă de către agentul constatator, va purta denumirea instituției din care face parte agentul constatator și se încheie în 3 exemplare, cu următoarea destinaţie: primul exemplar pentru emitent, al doilea exemplar pentru administratorul drumului public sau, după caz, pentru operatorul desemnat de către administraţia publică locală, iar al treilea exemplar pentru persoana care solicită restituirea vehiculului.

Art.7 (1)Activitatea de ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar presupune următoarele, conform H.G. 1391/2006 :

  1. a) Emiterea dispoziţiei de ridicare, în 3 exemplare, primul pentru agentul constatator, al doilea pentru operator, iar al treilea exemplar pentru persoana care solicită restituirea vehiculului. Aceasta va fi autocopiantă, înseriată și numerotată .
  2. b) Operațiunea de ridicare, transport şi depozitare, realizată de catre operatorul desemnat de către autoritatea locală, cu autovehicule special destinate acestui tip de activitate care corespund din punct de vedere tehnic circulației pe drumurile publice;
  3. c) Ridicarea vehiculelor se va face în condiţii de siguranţă, astfel încât să nu se producă nici un fel de eveniment rutier;
  4. d) Vehiculele destinate ridicării şi transportului vehiculelor staţionate neregulamentar trebuie să asigure transportarea în condiţii de siguranţă pe drumurile publice a vehiculului ridicat;
  5. e) Transportul la locul de depozitare se realizează în condiţii care exclud deplasarea pe propriile roţi a vehiculului ridicat;
  6. f) Modalitatea de ridicare şi de transport a vehiculelor staţionate neregulamentar trebuie să nu producă deteriorări tehnice vehiculului transportat, zgârieturi sau afectarea sub orice formă a caroseriei acestuia;
  7. g) Fotografierea sau înregistrarea pe suport magnetic a vehiculelor sau a remorcilor ce urmează a fi ridicate pentru evitarea eventualelor litigii cu proprietarii acestora;
  8. h) Depozitarea într-un spaţiu amenajat corespunzător de către operatorul desemnat de către autoritatea locală şi asigurarea integrităţii vehiculelor;
  9. i) Restituirea vehiculelor după achitarea tuturor tarifelor aprobate prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Călărași, respectiv aplicarea sancțiunilor contravenționale proprietarilor/deținătorilor legali ai autovehiculelor , în situația în care aceștia nu au fost identificați până la momentul restituirii, funcție de actul normativ încălcat;
  10. j) Eliberarea bunului ridicat si depozitat se va face numai proprietarului, deţinătorului, utilizatorului sau posesorului, după caz, în baza documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia;

(2)Operatiunile de ridicare, transport, depozitare şi eliberare aautovehiculelor si vehiculelor de orice fel se execută numai de către operatorul autorizat care a obţinutatribuirea contractului de achiziţie publică. Aceste operaţiuni se pot realiza numai înprezenţa agentilorconstatatori .

(3)Operaţiunile de ridicare, transport şi depozitare a autovehiculelor si vehiculelor de orice fel, se vor face prioritar în cazurile în care autovehiculele sau vehiculele de orice fel staţionateneregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice din municipiul Calarasi sau pe domeniulpublic sau privat de pe raza teritorială a municipiului Calarasi, crează blocaje sau obstrucţionări aletraficului rutier;

Art.8 (1) Înainte de ridicare, operatorul va fotografia vehiculul din mai multe unghiuri pentru a fi evidențiate eventualele zone deteriorate și va completa fișa vehicului ridicat (Anexa nr.2), în care va fi descrisă starea acestuia, operatorul semnând fișa.

Advertisement

(2) Fișa de ridicare va cuprinde următoarele informații:

  1. a) număr de înmatriculare
  2. b) marca
  3. c) culoarea
  4. d) eventuale deteriorări

Modelul fișei de ridicare se regăsește în Anexa nr. 1 la prezentul Regulament.

(3) Fișa vehiculului se încheie în 2 exemplare, primul pentru operator, iar al doilea pentru persoana care solicită restituirea vehiculului. Aceasta va fi autocopiantă, înseriată și numerotată .

(4) După efectuarea operațiunii de ridicare, agentul constatator va anunța de îndată dispeceratul Biroului Rutier Urban Călărași, în legătură cu măsura dispusă.

Art.9(1) Ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane. Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situaţia în care prezenţa unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative.

(2) În cazul în care proprietarul, având asupra sa talonul maşinii, permisulauto şi actul de identitate, se prezintă în momentul în care este ridicat vehiculul,fără ca autospeciala să fie pusă în mişcare, acesta va fi sancţionat conform actelornormative în vigoare şi va achita, pentru operaţiune, doar taxa de ridicare,urmând ca după plata acestei taxe vehiculul de orice fel să fie coborât de pe autospecială.

Advertisement

(3)Plata operațiunilor de ridicare/coborâre se achită, efectiv, la fața locului, către angajații operatorului, anterior coborârii vehiculului de pe platformă.

(4)În cazul în care, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat, nu este de acord cu plata operațiunilor menționate la alin. (3), vehiculul urmează să fie transportat și depozitat la locul special amenajat de către operator, caz în care proprietarul sau utilizatorul va suporta în integralitate cheltuielile stabilite.

(5) Nu se dispune ridicarea vehiculelor aparţinând instituţiilor care desfăşoară acţiuni de intervenţie sau se află în misiuni care au caracter de urgenţă, conform art. 32 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 195/2002.

Art.10(1) Depozitarea se face numai în spaţii corespunzătoare şi trebuie sa aibă o serie de dotări minime precum: nivelarea terenului; împrejmuirea întregului perimetru; aşternerea de piatră spartă (în cazul în care se consideră necesar se poate asfalta sau betona întreaga suprafaţă sau părţi din aceasta); asigurarea iluminării pe timpul nopţii şi a pazei permanente; asigurarea unui spaţiu administrativ pentru relaţia cu publicul şi pentru încasarea tarifelor prestaţiilor; montarea unui post telefonic şi asigurarea mijloacelor de comunicare (staţii emisie-recepţie, telefoane celulare).

(2) Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de 1 (un) an .

Advertisement

(3) În situația în care proprietarul / deținătorul legal al vehiculului nu se prezintă în acest termen pentru eliberare, operatorul va înștiința Poliția Locală, care va proceda în conformitate cu dispozițiile Legii nr.421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenurile aparținând domeniului public/privat al statului sau unităților administrativ-teritoriale .

(3) Operatorul autorizat să desfăşoare activitatea de ridicare,transport, depozitare a vehiculelor de orice fel, răspunde în mod direct faţă deproprietarii vehiculelor sau vehiculelor blocate sau ridicate pentru eventualele daune produse acestora ca urmare a operatiunilor de ridicare, transport sau depozitare.

(4) Pe perioada depozitării vehiculelor ridicate, acestea se află în custodia operatorului, care răspunde conform legii până la data eliberării acestora către proprietari/deținători/utilizatori legali .

(5) Eventualele pagube produse vehiculului ridicat și/sau altor vehicule aflate în spațiul de depozitare, de către proprietarul/deținătorul/utilizatorul legal al acestuia cad în sarcina făptuitorului (persoanei care se face răspunzător de aceste pagube) .

Art.11 (1) Eliberarea vehiculului se face numai proprietarului/deținătorului/utilizatorului legal al acestuia și doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport, depozitare, în baza certificatului de înmatriculare în original sau a oricărui alt act din care rezultă dreptul de proprietate sau folosință asupra vehiculului și a unui act de identitate al solicitantului .

Advertisement

(2) La eliberarea vehicului, operatorul va încheia un proces-verbal de predare-primire, semnat de proprietarul/deținătorul/utilizatorul legal, fără de care nu poate fi efectuată eliberarea. Cu această ocazie se va înmâna proprietarului/deținătorului/utilizatorului legal al treilea exemplar al dispoziției de ridicare și exemplarul doi al fișei vehiculului ridicat . Procesul-verbal de predare primire va fi autocopiant, înseriat și numerotat.

(3) Modelul procesului-verbal de predare-primire este prevăzut în Anexa nr.3 la prezentul Regulament .

(4) Momentul eliberării vehiculului se stabilește pe baza registrului de intrări-ieșiri existent la locul de depozitare .

Art.12 Cuantumul tarifelor aferente operaţiunilor de ridicare, transport şidepozitare a autovehiculelor sau vehiculelor de orice fel se stabileşte în baza Caietului de Sarcini.Contravaloarea taxelor de ridicare, transport şi depozitare, sunt fundamentate de operator/operatori şi aprobate de către Consiliul Local al municipiului Călărași.

Art.13 Plata tarifelor de ridicare, transport și depozitare se efectuează către operator 

Advertisement

Art. 14 Restituirea vehiculelor aparţinând instituţiilor prevăzute la art. 32 alin. 2 lit. a) si b) din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, se face gratuit, imediat şi necondiţionat.

Art. 15 Operatorul trebuie să îndeplinească următoarele condiții :

  1. să fie dotat cu echipament de protecție, prevăzut cu material reflectorizant, purtând ecusoane din care să rezulte numele, prenumele, și denumirea operatorului;
  2. reprezentanții operatorului să nu se afle sub influența băuturilor alcoolice, a substanțelor stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora, în timpul programului de lucru;
  3. să aibă un comportament decent și să evite situațiile conflictuale;
  4. să furnizeze toate informațiile necesare la solicitarea persoanelor interesate, cu privire la operațiunile de ridicare a vehiculelor/remorci/rulote aparținând acestora;
  5. să fie instruit profesional și din punct de vedere al normelor de protecția muncii și autorizat să desfășoare activitățile specifice.

Art.16 Vehiculele de ridicare ale operatorului trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  1. să fie omologate, înmatriculate și să corespundă din punct de vedere tehnic (avizate I.S.C.I.R. și R.A.R.) și estetic circulației pe drumurile publice;
  2. să aibă capacitatea de a disloca/ridica/transporta vehicule cu masa totală de peste 5 tone;
  3. să asigure ridicarea completă pe platformă a vehiculelor;
  4. să fie echipate cu lămpi cu lumină galbenă intermitentă și să aibă un set de indicatoare sau dispozitive pentru semnalizarea locului de lucru, atunci când operează pe carosabil și să aibă inscripționate elementele de identificare ale operatorului;
  5. să asigure integritatea/fixarea sigură a vehiculelor în timpul operațiunilor de ridicare și transport;
  6. să asigure ridicarea vehiculelor/remorcilor/rulotelor din orice loc, în siguranță.
  1. Dispoziții finale

Art. 17Operatorul are obligaţia să sesizeze operativ Poliţia Locală şi organele de Poliţie Rutieră despre lipsa sau deteriorarea indicatoarelor de circulaţie care reglementează oprirea sau staţionarea pe domeniul public, precum şi a panourilor adiţionale. Activitaţile de ridicare vor continua în zonele respective numai după repunerea indicatoarelor conform normelor în vigoare.

Art.18Responsabilitatea pentru eventualele pagube pricinuite unor terţe persoane de către operator, ca urmare a eventualelor încălcări ale dispoziţiilor legale în vigoare ori a prevederilor prezentuluiRegulament, revin în totalitate operatorului, atragând răspunderea contravenţională, civilă sau penală, după caz, potrivit legii, Primăria şi Consiliul Local al municipiului Călărași, fiind exonerate de orice răspundere în acest sens.

Art.19PrezentulRegulamentpune în aplicare prevederileRegulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, modificat și completat prin Hotărârea Guvernului nr. 965/2016, precum şi alte reglementări în vigoare cu privire la administrarea domeniului public şi circulaţia pe drumuri publice.

Art.20Orice modificare a legislației modificã de drept prevederile prezentuluiRegulament.

Advertisement

Art.21Prezentul Regulament poate fi modificată prin hotărâre a Consiliului Local Călărași.

   ANEXA NR. 1

la Regulamentultehnico-administrativprivind ridicarea, transportul, depozitareași eliberareavehiculelor staționate şi parcate neregulamentar pe partea carosabilă cât și pedomeniul public sau privat al municipiului Călărași


               Seria……..….. nr……………

DISPOZIŢIE DE RIDICARE

Advertisement

Anul………., luna……………………, ziua ……..…, ora ………………., în Municipiul Călărași.

Agent constata………………………………………….. din cadrul …………………………………, fiind în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe str. ……………………………………………………., constat că vehiculul/remorca/rulota marca ……………………………………,tipul …………………., culoare…………….…., cu nr.deinmatriculare ………………………….., era staționat neregulamentar / ocupa abuziv locul de parcare………………………………….., atribuit prin………………………….., stabilit prin …………………………….…..……….………….

Fapta de mai sus constituie contravenție potrivit prevederilor …………………………………………………………………………………………………..

din………………………………………………………………..……………. .

În conformitate cu prevederile art. 2031 din Regulamentul de aplicare a O.U.G. 195/2002, aprobat prin H.G 1391/2006, astfel cum a fost modificat prin H.G. 965/2016 și a prevederilor art. 4 alin.1 și 2 din Regulamentul privind activitățile de ridicare, transport , depozitare și eliberare a vehiculelor staționate şi parcate neregulamentar pe partea carosabilă cât și pe domeniul public sau privat al municipiului Călărași,

Advertisement

DISPUN

măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului cu datele de identitate de mai sus, prin grija operatorului………..………………………………………….. care va asigura ridicarea, transportul și depozitarea acestuia în spațiul amenajat, drept pentru care am încheiat prezenta dispoziție de ridicare .

Autovehiculul prezintă / nu prezintă avarii vizibile :………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Agent constatator,                                                      Reprezentant operator autorizat,

Advertisement

______________________________                         ______________________________

semnătură                                                                  semnătură

 

Autospeciala nr. înmatriculare

________________________

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Doi tineri ofițeri se alătură echipei ISU Călărași: început de carieră pentru noii sublocotenenți

Published

on

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” al județului Călărași îi întâmpină cu încredere și apreciere pe noii ofițeri care s-au alăturat echipei de salvatori: sublocotenenții Trifan Ștefan și Epuran Daniel Andrei. Cei doi sunt absolvenți ai Facultății de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București și vor ocupa funcții de conducere în cadrul structurilor operative ale ISU Călărași.

Sublocotenentul Trifan Ștefan a fost repartizat la Detașamentul de Pompieri Călărași, în timp ce sublocotenentul Epuran Daniel Andrei își va desfășura activitatea la Stația de Pompieri Borcea.

Reprezentanții ISU Călărași le urează mult succes în cariera aleasă și misiuni cât mai ușoare, însoțite de încredere, echilibru și satisfacția lucrului bine făcut, sub deviza „Audacia et devotio!”.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Bestia din Gévaudan: teroare în Franța secolului al XVIII-lea

Published

on

În perioada 1764-1767, regiunea Gévaudan, situată în sudul Franței (actualul departament Lozère), a fost scena uneia dintre cele mai enigmatice și terifiante povești din istoria Europei. O creatură necunoscută, numită La Bête du Gévaudan, a semănat panică și groază, ucigând peste 100 de oameni, în special femei și copii, și rănind numeroase alte victime. Misterul din spatele identității acestei bestii rămâne nerezolvat până în prezent, generând speculații variind de la teorii realiste la legende supranaturale.

Contextul istoric și primele atacuri

Gévaudan era o zonă rurală izolată, caracterizată de păduri dese, dealuri și platouri, situată în munții Margeride. În secolul al XVIII-lea, această regiune era slab populată, iar localnicii trăiau din agricultură și creșterea animalelor. În iunie 1764, o tânără din apropierea satului Langogne a raportat un atac al unei creaturi ciudate, descrisă ca fiind mai mare decât un lup, cu trăsături neobișnuite. Femeia a scăpat datorită intervenției turmei de vite, dar incidentul a marcat începutul unei serii de atacuri sângeroase. Prima victimă oficială, Jeanne Boulet, o fată de 14 ani, a fost ucisă pe 30 iunie 1764, corpul său fiind găsit mutilat, cu gâtul sfâșiat.

Între 1764 și 1767, bestia a atacat în mod repetat, vizând în principal păstori și copii care își pășteau animalele. Martorii au descris atacurile ca fiind extrem de violente, victimele fiind adesea decapitate sau mutilate, cu urme de mușcături adânci și răni provocate de gheare puternice. Un studiu din 1987 a estimat că au avut loc 210 atacuri, rezultând în 113 morți și 49 de răniți, dintre care 98 de victime au fost parțial devorate.

Descrierea bestiei

Martorii oculari au oferit descrieri variate, dar adesea contradictorii, ale creaturii. Aceasta era descrisă ca având dimensiunile unui vițel sau chiar ale unui cal, cu o blană roșiatică sau brun-roșcată, uneori cu dungi negre și o coadă lungă, groasă, cu un smoc la capăt. Capul său era mare, cu un bot alungit, dinți proeminenți și urechi ascuțite, iar unii susțineau că putea sări distanțe impresionante sau chiar merge pe două picioare. Aceste trăsături au alimentat speculațiile că bestia nu era un lup obișnuit, ci ceva mai neobișnuit, poate un hibrid sau o creatură exotică.

Advertisement

Reacția autorităților și vânătoarea

Atacurile au atras atenția întregii Franțe, inclusiv a regelui Ludovic al XV-lea, care se confrunta cu o criză politică și economică după Războiul de Șapte Ani (1756-1763). Povestea bestiei a devenit o senzație mediatică, amplificată de ziare precum Gazette de France și Courrier d’Avignon, care au exagerat detaliile pentru a captiva publicul. Regele a trimis trupe și vânători profesioniști pentru a captura sau ucide creatura. Căpitanul Jean-Baptiste Duhamel, împreună cu dragonii săi, a organizat numeroase expediții de vânătoare, dar acestea au fost lipsite de succes și au stârnit nemulțumirea localnicilor din cauza abuzurilor soldaților.

În 1765, Ludovic al XV-lea l-a trimis pe François Antoine, purtătorul său de archebuz, care a ucis un lup mare pe 20 septembrie 1765. Animalul, descris ca având o greutate de aproximativ 60 kg, a fost dus la Versailles și prezentat ca fiind bestia. Cu toate acestea, atacurile au continuat, sugerând că fie nu era adevăratul vinovat, fie că existau mai multe creaturi. În cele din urmă, pe 19 iunie 1767, un vânător local, Jean Chastel, a ucis o altă creatură, descrisă ca un canid mare, posibil un lup sau un hibrid. Autopsia a relevat rămășițe umane în stomacul animalului, iar atacurile au încetat după acest eveniment.

Teorii despre identitatea bestiei

Identitatea Bestiei din Gévaudan rămâne un subiect de dezbatere. Printre teoriile principale se numără:

  1. Lup sau haită de lupi: Cea mai plauzibilă explicație, susținută de istorici precum Jay M. Smith, este că bestia era un lup mare sau o haită de lupi. Atacurile lupilor erau frecvente în Franța secolului al XVIII-lea, cu peste 9.000 de cazuri raportate între secolele XVII și XIX. Totuși, comportamentul atipic al bestiei, care viza oameni în loc de animale și ataca în mod constant timp de trei ani, ridică întrebări. Lupii turbați nu ar fi supraviețuit atât de mult, iar frecvența atacurilor era neobișnuită.

  2. Hibrid lup-câine: Unii cercetători, precum Bernard Soulier, sugerează că bestia ar fi fost un hibrid între un lup și un câine, ceea ce ar explica trăsăturile neobișnuite și forța sa. Astfel de hibrizi nu erau neobișnuiți în epocă, fiind folosiți uneori de vânători.

  3. Animal exotic: Alte ipoteze propun că bestia ar fi fost o hienă dungată, un leu tânăr sau chiar un tigru scăpat dintr-o menajerie privată. Descrierile cu blană dungată și coadă lungă par să susțină teoria hienei, dar hienele dungate nu sunt cunoscute pentru atacuri asupra oamenilor, iar prezența unui astfel de animal în Franța rurală este improbabilă.

  4. Criminal uman sau animal dresat: O teorie mai controversată sugerează că un criminal în serie, eventual folosind un animal dresat (cum ar fi un mastiff sau un câine de război), ar fi fost responsabil. Decapitările și mutilările severe nu sunt tipice pentru atacurile animalelor, dar ideea unui om deghizat în blană de lup este considerată puțin probabilă.

  5. Folclor și supranatural: În epocă, localnicii credeau că bestia era un vârcolac sau o pedeapsă divină, o credință susținută de episcopul de Mende, care a ordonat rugăciuni și procesiuni religioase. Aceste teorii au fost alimentate de panica generalizată și de relatările senzaționale din presă.

Bestia din Gévaudan a devenit un simbol al terorii și al necunoscutului, inspirând numeroase opere literare, filme și seriale, precum Le Pacte des Loups (2001) sau referințe în Teen Wolf. Povestea sa a captivat imaginația publicului, transformând-o într-o legendă care continuă să fascineze. Contextul social al epocii, marcat de sărăcie și instabilitate, a contribuit la amplificarea mitului, bestia fiind folosită pentru a distrage atenția de la problemele politice ale Franței.

Bestia din Gévaudan rămâne unul dintre cele mai mari mistere ale istoriei. Fie că a fost un lup neobișnuit de mare, un hibrid, un animal exotic sau chiar rezultatul unor acte umane, impactul său asupra regiunii și al imaginației colective este de necontestat. Lipsa conservării rămășițelor animalelor ucise de Antoine și Chastel împiedică o identificare clară, lăsând loc speculațiilor. Ceea ce este cert este că, timp de trei ani, această creatură a transformat Gévaudan într-un loc al groazei, marcând istoria Franței cu o poveste care împletește realitatea cu legenda.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Cum ne vindecăm mergând desculți și prin masaj

Published

on

Puțini știu că pe tălpile picioarelor și pe palme există puncte care corespund tuturor organelor interne ale corpului uman. Prin stimularea și masarea acestor puncte sau prin mersul desculț, îmbunătățim fluxul energetic vital, care, prin presare și masaj, este direcționat către organele interne, ajutându-le să devină mai rezistente, mai viguroase și mai sănătoase.

În trecut, oamenii mergeau mult desculți, fără încălțăminte, pe pietre ascuțite, iarbă moale sau nisip fin de pe plaje virgine. Acest contact natural cu solul oferea un masaj natural, benefic pentru sănătate.

În organismul nostru funcționează bioelectricitatea, care transmite energie către toate organele, asigurându-le o funcționare echilibrată și corectă. Aceasta circulă prin rețeaua de meridiane ale corpului, similar fluxului sangvin. Meridianele pornesc de la degetele mâinilor, se extind prin corp și se termină în vârful degetelor de la picioare. Când fluxul energetic este liber, organele primesc exact cantitatea de energie necesară pentru a funcționa optim.

Dacă energia nu ajunge la un anumit organ, acesta devine vulnerabil, funcționarea sa se deteriorează, iar în timp poate apărea boala. Pentru a înțelege mai bine, organismul este ca un circuit electric: dacă un fir se întrerupe, curentul nu mai ajunge la bec.

Advertisement

Din fericire, există soluții. În corp există așa-numitele „întrerupătoare” care pot redirecționa bioelectricitatea către organe. Acestea se găsesc în palme și pe tălpi, conform hărții de mai jos. Pentru a le activa, masați-vă picioarele sau mergeți desculți.

Pentru o sănătate optimă și vitalitate, masați fiecare mână și picior timp de 5 minute în fiecare dimineață. Presiunea trebuie să fie fermă, dar nu excesivă, astfel încât să nu simțiți durere.

Prin acupresiune, puteți ameliora probleme precum sinuzita, tulburările digestive, stresul, lipsa de energie, infecțiile frecvente, afecțiunile cardiace și dezechilibrele hormonale.

Recomandarea este să mergeți desculți ori de câte ori aveți ocazia – nu ezitați să faceți acest lucru!

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading