Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 11°C | Anul XI Nr. 536

Știri

Anunț proiect – Consiliul Județean Călărași – Cod SIPOCA 452 / MySMIS nr. 118879.

Published

on

Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020

Cod apel: POCA/125/2/2/ Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice

CP 1/2017 – Sprijinirea măsurilor referitoare la prevenirea corupției la nivelul autorităților și instituțiilor publice locale din regiunile mai puțin dezvoltate

Axa prioritară 2 Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente

Advertisement

Obiectivul specific 2.2. Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice

Titlu proiect: “Îmbunătăţirea capacităţii administraţiei publice locale de a furniza servicii în baza principiilor de etică, transparenţă şi integritate” SIPOCA 452/MySMIS nr. 118879

Consiliul Judeţean Călăraşi implementează în perioada 12.07.2018 – 11.05.2019 proiectul Îmbunătăţirea capacităţii administraţiei publice locale de a furniza servicii în baza principiilor de etică, transparenţă şi integritate”, Cod SIPOCA 452 / MySMIS nr. 118879.

Proiectul este finantţat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2020, în cadrul apelului POCA/125/2/2/ Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice, Cererea de proiecte CP 1/2017 – Sprijinirea măsurilor referitoare la prevenirea corupției la nivelul autorităților și instituțiilor publice locale din regiunile mai puțin dezvoltate, Axa prioritară 2 Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Obiectivul specific 2.2. Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice.

Acesta nu se implementează în parteneriat, Consiliul Judeţean Călăraşi fiind beneficiarul acestuia.

Advertisement

Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 397.889 lei, din care 85 % reprezintă finanţarea din Fondul Social European, 13% este asigurată de la Bugetul de Stat, iar  contribuţia/cofinanţarea beneficiarului – Consiliul Județean Călărași, este în cuantum de 7.957,78 lei, reprezentând 2% din valoarea totală a proiectului.

OBIECTIVUL GENERAL / SCOPUL PROIECTULUI îl reprezintă creşterea transparenţei, eticii şi integrităţii la nivelul Judeţului Călăraşi, prin intermediul unor activităţi care vizează identificarea riscurilor şi vulnerabilităţilor la corupţie, realizarea de mecanisme şi proceduri anticorupţie şi aplicarea unitară a acestora, realizarea unor mecanisme de cooperare cu societatea civilă, precum şi îmbunătăţirea cunoştinţelor şi a competenţelor personalului propriu.

Grupul țintă eligibil al proiectului este format din 100 persoane din cadrul Unităţii Administrative Judeţul Călăraşi, și anume:

·         69 de persoane/personal de conducere și execuție, inclusiv un secretar și un administrator public, din cadrul unitatăţii administrativ teritoriale la nivel județean a Județului Călărași;

·         31 aleși locali, din care, trei demnitari – un președinte, doi vicepreședinți, 28 consilieri;

Advertisement

Activitatile principale ale proiectului sunt :

A1. Managementul de proiect

A2. Dezvoltarea capacităţii analitice a UAT de a efectua activități de evaluare a riscurilor şi vulnerabilitatilor în vederea realizării de acţiuni concrete şi eficiente de combatere a corupţiei

A3. Dezvoltarea şi operationalizarea la nivel de UAT a unei Proceduri de identificare a riscurilor şi vulnerabilităţilor la corupţie precum şi a unor măsuri concrete, precum şi modalităţi de monitorizare permanentă a aplicării acesteia

A4. Elaborarea și implementarea unui mecanism de cooperare cu societatea civilă, precum și cu alte autorități/instituţii publice privind monitorizarea și evaluarea implementării măsurilor anticorupție

Advertisement

A5. Dezvoltarea și diseminarea unui instrument care să vină in sprijinul unei mai bune înţelegeri a mecanismelor de aplicare a cadrului legal în domeniul eticii și integrităţii prin intermediul modelor de bună practică

A6. Organizarea şi implementarea unei campanii de educaţie anticorupţie în rândul cetăţenilor.

A7. Dezvoltarea şi implementarea unor programe de instruire/formare profesională continuă în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei pentru personalul din administraţia publică locală – Consiliul Judeţean Călăraşi

Obiectivele specifice ale proiectului

·         Creşterea gradului de dezvoltare a capacităţii analitice a UAT-ului, de a efectua activităţi de evaluare a riscurilor şi vulnerabilităţilor în vederea realizării de acţiuni concrete şi eficiente de prevenire şi combatere a corupţiei

Advertisement

·         Creşterea gradului de dezvoltare şi implementare a unor proceduri de identificare a riscurilor şi vulnerabilităţilor la corupţie, precum şi a unor măsuri concrete şi modalităţi de monitorizare permanentă a aplicării acesteia, la nivel de UAT

·         Susţinerea dezvoltării şi implementării unui mecanism de cooperare cu societatea civilă şi alte autorităţi/instituţii publice, prin înfiinţarea unui Grup de Acţiune privind Prevenirea şi Combaterea Corupţiei (G.A.P.C.C.) şi prin dezvoltarea unor proceduri organizatorice şi a mecanismului de cooperare şi functionare a G.A.P.C.C.

·         Susţinerea dezvoltării şi diseminării unui instrument pentru facilitarea înţelegerii mecanismelor de aplicare a cadrului legal în domeniul eticii şi integrităţii, prin modele de bună practică

·         Creşterea gradului de informare a cetăţenilor, prin organizarea şi implementarea unei campanii inovative de educaţie anticorupţie iîn rândul acestora

·         Cultivarea şi dezvoltarea cunostinţelor, competenţelor şi abilităţilor angajaţilor din administraţia publică locală, prin participarea la programe de educaţie în domeniul prevenirii şi combaterii corupţiei, precum şi de dobândire de competente privind etica şi integritatea, inclusiv prin abordarea temelor de dezvoltare durabilă, egalitate de şanse, nediscriminare şi egalitate de gen.

Advertisement

REZULTATELE AȘTEPTATE CA URMARE A IMPLEMENTĂRII PROIECTULUI

·        Rezultat 1 proiect – un Raport de evaluare a riscurilor și vulnerabilităților la corupție și a măsurilor de remediere a acestora, care cuprinde o metodologie și două seturi specifice de instrumente pentru elaborarea acestuia

·        Rezultat 2 proiect – o Procedură de identificare a riscurilor și vulnerabilităților la corupție, a unor măsuri concrete, precum și modalități de monitorizare permanentă a aplicării acesteia, dezvoltată și operaționalizată la nivel de UAT

·        Rezultat 3 proiect – Un mecanism de cooperare cu societatea civilă, precum şi cu alte autorităţi/institutii publice, privind monitorizarea şi evaluarea implementării măsurilor anticorupţie implementat la nivel de UAT

·        Rezultat 4 proiect – un instrument dezvoltat şi diseminat de tipul unui ghid de bune practici care să vină în sprijinul unei mai bune înţelegeri a mecanismelor de aplicare a cadrului legal în domeniul eticii şi integrităţii

Advertisement

·        Rezultat 5 proiect – o Campanie de educație anticorupție dezvoltată și implementată în rândul cetățenilor

·        Rezultat 6 proiect – 100 persoane ( aleși locali, personal de conducere și de execuție) pregătiți profesional în cadrul unor programe de educație și formare în domeniul prevenirii corupției, transparenței, eticii și integrității.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Criza Lukoil: prețurile carburanților cresc, Guvernul caută soluții pentru rafinăria Petrotel

Published

on

Situația companiei Lukoil din România începe să aibă efecte directe asupra pieței carburanților. Prețul motorinei a crescut cu 3,1%, iar cel al benzinei cu 1,3%. Motorina premium a ajuns la 8,34 lei pe litru. Dacă tranzacția pentru preluarea activelor Lukoil eșuează, statul român ar putea fi nevoit să importe mai mult combustibil, ceea ce ar duce la noi scumpiri.

Rafinăria Petrotel din Ploiești, deținută de gigantul rus Lukoil, este una dintre cele mai importante din țară, cu o capacitate anuală de aproximativ 2,5 milioane de tone, reprezentând aproape 20% din producția națională de combustibil. Preluată de Lukoil în 1998, rafinăria are circa 5.000 de angajați, împreună cu rețeaua de aproximativ 320 de stații de carburanți din România.

Președintele Nicușor Dan a declarat că, dacă rafinarea s-ar opri, România ar fi obligată să importe mai mult combustibil. Acesta a mai precizat că nu există riscul ca rafinăria să fie preluată de firme-paravan ale Rusiei, însă Guvernul nu se grăbește cu o eventuală preluare.

Contextul este generat de sancțiunile impuse de SUA companiilor rusești Lukoil și Rosneft, acuzate că finanțează războiul din Ucraina. Acestea au termen până la 21 noiembrie să își vândă sau să își închidă operațiunile din Europa. După această dată, orice colaborare cu ele devine ilegală pentru firmele care au legături cu SUA.

România trebuie să decidă rapid ce soluție adoptă pentru rafinăria Petrotel și rețeaua Lukoil, pentru a evita noi creșteri de preț și posibile blocaje în aprovizionarea cu combustibili.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Umbrele aurului: Mary Ellen Pleasant, regina invizibilă a San Francisco-ului

Published

on

Mary Ellen Pleasant, o femeie de origine afro-americană născută liberă în jurul anului 1814, probabil în Georgia sau Virginia, sosea în acest haos cu un plan ascuns sub aparența umilinței. Oficial, era o simplă servitoare – “femeia invizibilă” care ștergea praful de pe mobilă și turna băuturi pentru magnații aurului. Dar în spatele zâmbetului ei discret, ea absorbea secretele: tranzacții dubioase cu mine de argint, investiții riscante în terenuri, alianțe fragile între bancheri și speculanți.

Plecase din Estul SUA ca aboliționistă activă pe Calea Ferată Subterană, ajutând sclavi să evadeze. Odată ajunsă în California – un stat liber, dar plin de prejudecăți rasiale – și-a folosit inteligența ascuțită pentru a se infiltra în cercurile elitei albe. Prin Thomas Bell, un bancher scoțian pe care l-a cunoscut și cu care a format o parteneriat secret, a investit în acțiuni miniere și imobiliare. Asculta conversațiile la masa bogaților, apoi acționa: cumpăra proprietăți înainte ca prețurile să explodeze, finanța afaceri profitabile cu informații obținute “accidental”.

Imperiul ei a crescut invizibil. Până în anii 1870, deținea pensiuni de lux, spălătorii și investiții în valori de peste 30 de milioane de dolari (echivalentul a sute de milioane astăzi). A fondat prima bancă neagră din San Francisco și a susținut cauze aboliționiste, inclusiv procese pentru drepturi civile – câștigând unul celebru în 1863 împotriva discriminării în transportul public. Dar puterea ei speria: era numită “Voodoo Queen” de dușmani, acuzată de vrăjitorie și manipulare.

Când a murit în 1904, la 89 de ani, averea ei era risipită în procese, dar moștenirea rămânea: o femeie care a transformat servitutea aparentă în dominație economică, dovedind că adevărata putere nu vine din aurul vizibil, ci din umbrele în care nimeni nu te vede venind.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

CălărașiPress.ro: Publicare anunțuri și comunicate pentru proiecte finanțate din fonduri europene

Published

on

Calarasipress.ro oferă spațiu dedicat pentru publicarea comunicatelor de presă și a anunțurilor oficiale aferente proiectelor finanțate prin programe europene, PNRR sau alte scheme de ajutor de stat.

Publicațiile sunt afișate integral într-o pagină individuală din secțiunea Anunțuri Proiecte Europene, cu:

  • o imagine principală,

  • o imagine de interior,

  • un link dofollow către site-ul beneficiarului.

Articolele sunt vizibile atât pe desktop, cât și pe mobil.

Conținutul și elementele grafice impuse de regulamentele de identitate vizuală vor fi furnizate de client.

Advertisement

Toate anunțurile și comunicatele de presă vor fi marcate în titlu cu [P] și vor fi afișate public pe site.

Opțiuni suplimentare

✔️ Publicare și pe pagina oficială de Facebook Călărași Press
✔️ Link dofollow activ
✔️ Vizibilitate în secțiunea dedicată „Proiecte Europene”

Solicitări publicare

Pentru transmiterea anunțurilor și comunicatelor:
📧 [email protected]
📞 0728977169

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Continue Reading