Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 18°C | Anul XI Nr. 538

Știri

Anunț. Primăria Fundeni angajează consilier

Published

on

Anunțul Călărășean - Îți publicăm anunțul în cel mai scurt timp! Scrie-ne pe [WhatsApp] sau sună la 0728977169

PRIMĂRIA COMUNEI FUNDENI, județul CĂLĂRAŞI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. IV din OUG 34/2023 – alin.(2) lit. a) și art. 618 alin. (3) din Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare

Informaţii concurs

Consilier
Descriere post Localizare post
Clasa: I
Grad: asistent
Tip compartiment: COMPARTIMENT
Denumire compartiment: URBANISM
PRIMĂRIA COMUNEI FUNDENI
Localitate: FUNDENI
Judeţ: CĂLĂRAŞI

Condiţii de participare

Pentru Consilier, Clasa I, Grad asistent, COMPARTIMENT URBANISM

Advertisement

Studii:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
in domeniul urbanismului, arhitecturii sau constructiilor
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 1 an
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna

Bibliografie şi tematică

Bibliografie şi tematică pentru Consilier, Clasa I, Grad asistent, COMPARTIMENT URBANISM

1. Constituţia României, republicată

Advertisement

cu tematica Titlu I – Principii generale, Titlul II – Drepturile, libertatile si indatoririle fundamentale, Titlul III – Autoritatile publice

2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Capitolul I – Principii si definitii, Capitolul II – Dispozitii speciale

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Capitolul I – Dispozitii generale, Capitolul II – Egalitate de sanse si de tratament intre femei si barbati in domeniul muncii, Capitolul III – Egalitatea de sanse si de tratament in ceea ce priveste accesul la educatie, la sanatate, la cultura si la informare, Capitolul IV – Egalitatea de sanse intre femei si barbati in ceea ce priveste participarea la luarea deciziei, Capitolul VI – Solutionarea sesizarilor si reclamatiilor privind discriminarea bazata pe criteriul de sex.

Advertisement

4. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Titlul I – Dispozitii generale – integral, Titlul II Statutul functionarilor publici: Capitolul I – Dispozitii generale, Capitolul II – Clasificarea functiilor publice. Categorii de functionari publici, Capitolul IV – Managementul functiei publice si al functionarilor publici si Sistemul electronic de evidenta a ocuparii in sectorul public, Capitolul V – Drepturi si indatoriri, Capitolul VI – Cariera functionarilor publici, Capitolul VIII – Sanctiunile disciplinare si raspunderea functionarilor publici, Capitolul IX – Modificarea, suspendarea si incetarea raporturilor de serviciu , Capitolul X – Acte administrative privind nasterea, modificarea, suspendarea, sactionarea si incetarea raporturilor de serviciu si actele administrative de sanctionare disciplinara.

5. Legea nr. 50 din 29 iulie 1991, republicata si actualizata, privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii

cu tematica Capitolul I – Autorizarea executarii lucrarilor de constructii, Capitolul III – Raspunderi si sanctiuni, Anexa nr. 2 – Definirea unor termeni de specialitate utilizati in cuprinsul legii.

6. Ordinul MDRL nr. 839/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii

Advertisement

cu tematica Capitolul II – Documentele autorizarii, Capitolul III – Procedura de autorizare, Capitolul IV – Asigurarea disciplinei autorizarii, raspunderi, sactiuni.

7. Legea nr. 350 din 6 iulie 2001, actualizata , privind amenajarea teritoriala si urbanismul

cu tematica Capitolul II – Domeniul de activitate, Capitolul III – Atribuitii ale administratiei publice: Sectiunea a 2-a – Atributiile administratiei publice judetene, Sectiunea a 3-a – Atributiile administratiei publice locale, Sectiunea a 4-a – Certificatul de urbanism, Sectiunea a 5-a Structura institutionala, Capitolul IV – Documentatii de amenajare a teritoriului si urbanismului: Sectiunea a 6-a – Participarea publicului la activitatile de amenajare a teritoriului si de urbanism. Capitolul V – Sanctiuni.

8. Ordinul nr.233 din 26 februarie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul si de elaborare si actualizare a documentatiilor de urbanism

cu tematica Capitolul II – Documentatii de amenajare a teritoriului si de urbanism: Sectiunea a 5-a – Planul Urbanistic General, Sectiunea a 6-a – Planul Urbanistic Zonal, Sectiunea a 7-a – Planul Urbanistic de Detaliu, Capitolul V – Perioada de valabilitate a documentatiei de amenajare a teritoriului si urbanismului, Capitolul VII- Atributiile administratiei publice, Capitolul VIII- Certificatul de urbanism

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

COMUNICAT DE PRESĂ – ECOAQUA S.A. DIN 21.11.2025

Published

on

COMUNICAT DE PRESĂ

DIN 21.11.2025

Având în vedere discuțiile apărute recent în spațiul public, vă prezint în mod deschis și responsabil concluziile raportului de inspecție economico-financiară desfășurat pentru perioada 2022–2024, precum și măsurile ferme pe care le-am dispus imediat după primirea acestuia. Totodată, în cadrul societății s-a demarat o anchetă pentru a verifica dacă pozele apărute în spațiul public au fost transmise de către personalul Ecoaqua S.A.

În primul rând, vreau să subliniez faptul că serviciul public de apă și canalizare nu a fost și nu este afectat în niciun fel. Toate deficiențele identificate de inspectorii economico-financiari vizează modul în care au fost gestionate anumite aspecte administrative, financiare și contabile în anii anteriori.

Advertisement

Raportul ANAF descrie, cheltuieli nejustificate, utilizarea necorespunzătoare a fondurilor companiei, abateri de la procedurile interne și o gestionare deficitară a resurselor publice. Deși aceste fapte nu aparțin actualei conduceri, ele afectează imaginea instituției și încrederea oamenilor, iar acest lucru este inacceptabil.

În urma verificării efectuate s-au constatat următoarele deficiențe:

  • „Înregistrarea de cheltuieli privind chiria și alte cheltuieli locative pentru un aprtament închiriat de la societatea La Vasile PCV S.R.L. din jud. Călărași, pentru care nu a justificat necesitatea efectuării acesteia. ”

Necesitatea încheierii acestui contract, conform referatului nr. 2597/25.05.2023 întocmit de angajatul departamentului Relații Clienții Mass-Media, aprobat de directorul general al societății, a fost „asigurarea condițiilor conform contractului încheiat cu Brian Pike”.

Deasemenea, în perioada de derulare a contractului, 01.06.2023 – 31.05.2024, nu au fost prezentate documente justificative din care să reiasă cine a fost cazat în apartamentul închiriat de la societatea La Vasile PCV S.R.L. Călărași.

 

  • „Înregistrarea nejustificată pe cheltuieli a sumei de 1.400 lei reprezentând taxa de participare a unui salariat la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Managementul insituțiilor publice” efectuat la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, pentru care nu a prezentat un document care să ateste finalizarea programului. ”

Societatea Ecoaqua S.A. a încheiat cu Universitatea „Dunărea de Jos” contractul nr. 418/ 05.04.2023, pentru participarea dnei. Dinu Mariana la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Managementul insituțiilor publice”.

 

Advertisement
  • „Majorarea nejustificată a cheltuielilor de protocol, cu suma totală de 178.328,41 lei pentru care nu a fost justificată necesitatea efectuării acestora și care în anii 2023 și 2024 au depășit nivelul aprobat prin bugetele anuale. ”

Sumele reprezentând valoare mese servite, cazare, flori, etc, pentru care nu a fost justificată necesitatea efectuării acestora.

 

  • „Înregistrarea în perioada 2022-2024, de cheltuieli pentru care nu a făcut dovada necesității și realității prestării acestora în sumă de 449.719,03 lei. ”

 

  • „Acordarea în mod nelegal în perioada 2023-2024, a unui număr de 81 de burse private în sumă totală de 516,000 lei în baza prevederilor Legii nr. 376/2024 privind bursele private, cu modificările ulterioare. ”

 

  • „Înregistrarea în mod nelegal în perioada 2023-2024, a unor cheltuieli în sumă totală de 836.633,22 lei, din care 332.687,01 lei în anul 2023 și 503.946,21 lei în anul 2024, pentru organizarea de tabere și evenimente sportive care nu au legătură cu obiectul de activitate al operatorului economic.”

» proiectul „Prima tabără”

» competiția sportivă „Călărași Cup”

» eveniment „Jocurile de vară Ecoaqua”

 

În concuzie, raportul ANAF evidențiază un management defectuos în anii 2021–2024 și un nivel ridicat de abateri de la disciplina financiară. Perioada analizată reprezintă un ciclu administrativ care trebuie tratat distinct de etapa actuală de reformă începută în 2025.

Advertisement

În urma analizării raportului emis de ANAF, rezultă că măsura dispusă este recuperarea prejudiciului în cuantum de 6.503.162,63 lei (echivalentul a 1.278.137 euro) de la persoanele identificate ca fiind responsabile de producerea acestuia.

Purtător de cuvânt al Ecoaqua S.A.,

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Breaking News

EXPLOZIE LA ECOAQUA! CONTROLUL ANAF A DESCOPERIT PESTE 1,3 MILIOANE DE EURO „ARUNCAȚI ÎN AER”! MARIUS SBÂRCEA DĂ CĂRȚILE PE FAȚĂ: „VOM MERGE ÎN INSTANȚĂ, VINOVAȚII VOR PLĂTI!”

Published

on

Scandal uriaș la operatorul de apă Ecoaqua SA! Directorul general Marius Sbârcea a ieșit azi public cu declarații explozive, după ce inspectorii ANAF au scos la lumină un prejudiciu de aproape 6,5 milioane de lei – peste 1,3 milioane de euro cheltuiți fără explicații, fără aprobări și, în unele cazuri, fără nicio logică.

Controlul ANAF a durat 6 luni, iar concluziile sunt uluitoare. Sbârcea a prezentat, punct cu punct, cum s-au „evaporat” banii Ecoaqua în perioada 2022–2024, perioadă în care instituția NU a fost controlată ani la rând.

Lista rușinii: chirii fantomă, burse ilegale, tabere, mese, flori și contabilități duble

Conform directorului, raportul ANAF scoate la iveală o avalanșă de cheltuieli dubioase:

💥 Chirie pentru apartamente, fără să se știe cine a stat acolo sau de ce.

Advertisement

💥 Cursuri postuniversitare plătite din banii Ecoaqua pentru fosta directoare economică – fără diploma finală.

💥 Protocol de lux, cu mese, cazări, flori și alte „atenții”, explodat peste buget: 178.000 lei.

💥 Servicii contabile externe, deși societatea avea director economic, unele plătite către firme inactive.

💥 Amenzi acoperite din bani publici, fără să fie recuperate de la cei vinovați.

💥 Cotizații și sponsorizări mascate, inclusiv către Dunărea 2005 Călărași, în valoare de 200.000 lei.

Advertisement

💥 81 de burse private acordate ilegal, de 516.000 lei, cu contracte semnate doar de elevi.

💥 Premii, echipamente sportive și bunuri de peste 140.000 lei, fără contracte și fără justificări.

💥 Evenimente, tabere și competiții sportive plătite cu 836.633 lei, fără nicio legătură cu apa potabilă.

💥 Publicitate și promovare umflate cu 380.125 lei, pentru evenimente care nici măcar nu țineau de operator.

💥 Reparații de 3,75 milioane lei la o clădire care nici măcar nu aparținea Ecoaqua.

Advertisement

Sbârcea a spus fără ocolișuri:
„Nu știu unde sunt milioanele despre care spunea fostul director. Eu nu le găsesc nicăieri.”

Vinovații nu scapă! Ecoaqua deschide procese

Directorul Ecoaqua a anunțat că toate sumele vor fi recuperate de la cei care au aprobat, semnat sau dispus cheltuielile.

„Se va constitui o comisie. Identificăm persoanele responsabile și îi dăm în judecată. Recuperăm tot.”

Conducerea actuală spune clar: elevii și părinții NU vor fi afectați, niciun ban nu se recuperează de la ei. Ținta: foștii șefi și cei care au semnat acte fără drept.

Întrebat dacă raportul are implicații penale, Sbârcea a răspuns sec:

Advertisement

„Da. Cu siguranță.”

Ecoaqua urmează să depună sesizări oficiale către procurori, pe baza documentelor ANAF.

Și zvonurile despre scumpirea apei sunt false

În mijlocul scandalului, Sbârcea a demontat zvonurile privind o majorare a tarifelor:

„Nu a crescut prețul apei. Ultima ajustare a fost la 1 ianuarie 2024.”

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Viceprimarul Stelian Aldea, vizită de lucru la Căminul pentru Vârstnici „Sfântul Antim Ivireanul”. Seniorii, implicați în activități culturale și sociale pe tot parcursul iernii

Published

on

foto; Facebook.com/ Atitudineadincalarasi.ro

Viceprimarul municipiului Călărași, Stelian Emanuel Aldea, a efectuat o vizită de control la Căminul pentru Persoane Vârstnice „Sfântul Antim Ivireanul”, unde a discutat cu beneficiarii și a verificat personal condițiile în care aceștia sunt găzduiți și îngrijiți. Directorul instituției, Ilinca Enescu, i-a prezentat atât starea generală a spațiilor, cât și programul de activități pregătit pentru lunile următoare.

În camere curate și călduroase, viceprimarul a stat de vorbă cu seniorii, interesându-se direct de nevoile lor și de modul în care sunt respectate standardele de îngrijire. “Vreau să mă asigur că vârstnicii noștri au parte de condiții demne și de atenția pe care o merită”, a transmis Stelian Aldea în urma vizitei.

Activități culturale, sociale și recreative pentru beneficiari

Conducerea căminului a subliniat că, în ultimele luni, rezidenții au participat la mai multe activități în comunitate, inclusiv:

Advertisement
  • spectacole organizate de Centrul Județean de Cultură și Creație Călărași,
  • vizite și activități la Biblioteca Județeană,
  • acțiuni și proiecte desfășurate cu sprijinul Serviciului pentru Gestionarea Câinilor Fără Stăpân,
  • momente de relaxare și socializare la Complexul de Agrement Zoo Călărași.

Programul de activități va continua și în perioada sărbătorilor de iarnă, astfel încât seniorii să se bucure de evenimente speciale, dar și de vizite tematice în oraș.

O atenție constantă pentru îngrijirea vârstnicilor

Vizita viceprimarului vine în contextul unei preocupări constante a administrației locale pentru condițiile oferite în centrele sociale. Stelian Aldea a precizat că va continua să monitorizeze îndeaproape activitatea căminului și să sprijine proiectele care îmbunătățesc calitatea vieții persoanelor vârstnice.

Căminul „Sfântul Antim Ivireanul” rămâne una dintre instituțiile importante ale municipiului, iar deschiderea dialogului cu autoritățile locale este un pas necesar pentru dezvoltarea serviciilor sociale oferite seniorilor din Călărași.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading