Connect with us

Știri

Analiza accidentelor rutiere în primele 9 luni din județul Călărași

Polițiștii rutieri din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Călărași au acordat, în primele 9 luni ale anului 2023, peste 25.000 de amenzi, dintre care 11.000 pentru viteză, și au reținut peste 2.000 de permise. Pe Drumul Național 4 au avut loc cele mai multe accidente rutiere grave, iar Drumul Național 3 este artera care prezintă cel mai ridicat risc în cazul accidentelor rutiere ușoare, potrivit unui comunicat de presă.

În cazul accidentelor grave, s-a înregistrat o scădere la numărul accidentelor (31, cu 4 mai puține) și la numărul persoanelor rănite grav (11, cu 16 mai puține). Totuși, numărul persoanelor decedate a crescut la 23, cu 4 mai multe decât în perioada similară a anului precedent.

Principalele cauze ale accidentelor rutiere grave au fost viteza neadaptată la condițiile de drum, abaterile săvârșite de către pietoni și abaterile săvârșite de către bicicliști. Majoritatea accidentelor rutiere grave (80%) s-au înregistrat în mediul rural, iar cele mai multe decese (65%) s-au înregistrat pe drumurile naționale.

Drumul Național 4 a fost identificat ca având cel mai ridicat risc de producere al accidentelor rutiere grave, cu 6 accidente grave soldate cu 5 persoane decedate și 2 persoane rănite grav.

Advertisement

În cazul accidentelor ușoare, s-a înregistrat o creștere a tuturor indicatorilor: numărul accidentelor a crescut la 223 (cu 14 mai multe) și numărul persoanelor rănite ușor a crescut la 288 (cu 16 mai multe).

Principalele cauze ale accidentelor rutiere ușoare au fost abaterile săvârșite de către bicicliști, neacordarea de prioritate a vehiculelor și traversarea neregulamentară a pietonilor. Majoritatea accidentelor rutiere ușoare (57%) s-au înregistrat în mediul rural.

În cazul accidentelor rutiere ușoare, Drumul Național 3 este artera care prezintă cel mai ridicat risc, unde au avut loc 25 de accidente ușoare cu 40 de răniți ușor. 

În aceeași perioadă, polițiștii au aplicat peste 25.000 amenzi, dintre acestea 11.000 pentru viteză, peste 800 pentru abaterile săvârșite de pietoni, 900 pentru bicicliști, aproximativ 300 pentru consumul de alcool, 259 pentru depășiri neregulamentare, 171 pentru neacordarea priorității vehiculelor, 69 pentru neacordarea de prioritate a pietonilor și altele. 

1.125 de certificate de înmatriculare au fost retrase și 2.384 de permise de conducere au fost reținute. 

Advertisement

Creșterea siguranței cetățeanului rămâne obiectivul principal al polițiștilor din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Călărași, iar acțiunile viitoare vor viza îmbunătățirea calității serviciului polițienesc oferit cetățenilor.

Știri

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate din cauza scăderii nivelului Dunării

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate temporar, din cauza scăderii accentuate a nivelului apelor Dunării, informează Consiliul Judeţean Călăraşi.

Conform declarației lui Alexandru Drăgulin, șeful Agenției Căi Navigabile Călărași, „nivelul apei a coborât sub limita necesară pentru ca navele să poată lucra în condiții normale. Datorită pescajului mic, nava nu se poate încărca cu nisip și nu îl poate transporta. Lucrările vor putea fi reluate doar când Dunărea va ajunge la cota de +100 cm, ceea ce, din păcate, nu se va întâmpla prea curând.”

Intervenția planificată prevede utilizarea a două nave: dragă „Comana”, care va perfora fundul brațului acolo unde este depus un strat gros de nisip, și nava „Cernavodă”, care va aspira și transporta nisipul dislocat. Scopul este refacerea adâncimilor necesare pentru circulația sigură a navelor, în conformitate cu standardele Comisiei Dunării.

Lucrările au început la sfârșitul lunii mai, după sosirea navei „Cernavodă” în portul Călărași, și au fost desfășurate în zona kilometrilor fluviali 90 – 100, conform Avizului către Navigatori emis de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați.

Advertisement

Consiliul Județean Călărași reafirmă angajamentul său de a susține toate demersurile menite să asigure navigabilitatea Dunării, să protejeze infrastructura portuară și să valorifice potențialul economic al transportului fluvial în județ.

Continue Reading

Știri

Călărași: Pista de biciclete din Parcul Jirlău s-a surpat la câteva luni după inaugurare. Primăria anunță reparații pe garanție

Pista de biciclete din Parcul Jirlău, una dintre investițiile recente ale Primăriei Călărași, a cedat la doar câteva luni de la finalizare. Crăpăturile întinse pe toată lungimea traseului au dus la decizia autorităților de a interveni de urgență, iar în prezent, pista este în mare parte decopertată, urmând să fie reasfaltată.

Deși lucrarea a fost finalizată relativ recent, calitatea slabă a execuției a devenit evidentă în scurt timp. Problemele de structură și surparea în anumite porțiuni au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care a fost proiectată și realizată această investiție, în special având în vedere proximitatea malului lacului.

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a transmis că reparațiile nu vor fi suportate din bugetul local, întrucât pista este încă în perioada de garanție.

„Pista de biciclete este în garanție și din acest motiv am cerut reparația pe segmentele care prezintă neconformități. S-a realizat încă o expertiză tehnică a zonei, fiind și malul lacului, iar de săptămâna viitoare începe turnarea asfaltului special”, a precizat edilul.

Acesta a dat asigurări că niciun obiectiv nu va fi refăcut pe cheltuiala primăriei:

Advertisement

„Vreau să înțeleagă toți cetățenii că nimic nu vom reface pe banii noștri, fiecare obiectiv va fi finalizat conform proiectului.”

Lucrările de reparație vor continua în perioada următoare, iar pista de biciclete va rămâne închisă temporar. Municipalitatea nu a anunțat, deocamdată, un termen clar pentru finalizarea reparațiilor.

Această situație ridică din nou întrebări despre calitatea lucrărilor publice și despre modul în care sunt supervizate și recepționate proiectele de infrastructură urbană în Călărași.

Continue Reading

Știri

„Nu punem nici un popic!” Primăria Călărași blocată de… garanție!

De ce arată orașul ca un șantier cu dale sparte și mobilier urban degradat?

Ai trecut prin centrul Călărașiului și ai văzut dale sparte, popici (acele stâlpișori de protecție) dărâmați sau mobilier urban lăsat de izbeliște? Ți-ai zis, probabil: „Ce face primăria? Nu vede nimeni?” Ei bine, surpriză: vede, dar nu poate face nimic.

Primarul Dulce: „Dacă intervenim, pierdem garanția”

Într-o discuție aprinsă din ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, primarul Marius Dulce a explicat de ce nu se repară nimic în unele zone: totul e „în garanție”.

Totul a pornit de la nemulțumirea mai multor consilieri locali, dar și din reclamațiile primite de la cetățeni: „Centrul arată jalnic!” — au spus mai mulți aleși în ședința Consiliului Local Călărași din 26 iunie 2026.

Băncile sunt rupte, dalele de granit crăpate, iar popicii care ar trebui să protejeze trotuarele sunt căzuți sau lipsesc. Cei prezenți au cerut explicații clare: Cine repară? Când? De ce nu se face nimic?

Advertisement

Răspunsul a fost unul care i-a lăsat mască pe mulți: „Nu putem repara nimic. Totul e în garanție!” — a declarat primarul Marius Dulce. Această justificare a declanșat un val de reacții și discuții aprinse despre cât timp trebuie să mai stea orașul „în așteptare”, doar pentru că lucrările sunt „protejate” de garanții contractuale.

Așadar, orice reparație ar însemna pierderea banilor asigurați prin contractele de execuție. În plus, nici în carosabil nu pot face nimic fără aprobări în lanț.

Cetățenii sparg, primăria „notează”

Consilierii au cerut intervenții rapide. Se mătură cioburi, se dărâmă stâlpișori, dar primăria „doar notează”. De ce? Pentru că toate aceste lucrări sunt sub supravegherea firmelor de construcții până la expirarea garanției. Orice reparație făcută de primărie ar însemna că firma nu mai e responsabilă.

„Dacă intru să schimb un popic azi, mâine vine constructorul și zice că l-am stricat eu, nu el,” a explicat primarul.

Și popicii-s cu scandal!

Pe strada București, de exemplu, stâlpii montați sunt considerați prost aleși. Proiectantul „n-a vrut să renunțe la model”. Dulce spune că acum nu mai găsește același tip de popic, iar oamenii se întreabă: „De ce nu puneți alții?”. Răspunsul e același: garanția!

Advertisement

„Bani avem, dar suntem legați de mâini”

E clar că primăria nu duce lipsă de intenții bune sau de bani europeni, dar e blocată într-o capcană birocratică în care „garantia e sfântă”.

Continue Reading