Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 13°C | Anul XI Nr. 538

Administrație Locală

Administrația Cimitirelor prezintă obligațiile concesionarilor

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

Advertisement
  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

Advertisement
  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

Advertisement

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • -de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • -de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • – de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

Advertisement
  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Administrație Locală

PMC Călărași / Un teren, doi proprietari? Consiliul Local trebuie să tranșeze situația!

Published

on

pmc calarasi

Un proiect ce vizează transferul unui teren aflat în proprietatea municipiului se află pe masa consilierilor locali la ședința ordinară de miercuri, 26 noiembrie 2025. Este vorba despre un lot de 557 de metri pătrați situat pe strada Avocat Aurel Elefterescu, nr. 11, identificat prin cartea funciară nr. 23410, pe care este deja edificată o locuință cu regim de înălțime P+1E.

Terenul se află în domeniul privat al UAT Municipiul Călărași, însă construcția a fost realizată de actualii proprietari ai imobilului – Florinel Georgică Moldoveanu și Elena-Laura Moldoveanu –, în baza unui drept de superficie dobândit prin contractul de vânzare-cumpărare autentificat la notariat în februarie 2022.

Cei doi au solicitat acum cumpărarea terenului pe care este ridicată locuința, iar administrația locală propune inițierea procedurilor necesare vânzării, la un preț ce va fi stabilit ulterior printr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat și aprobat de Consiliul Local.

Documentația atașată proiectului arată că:

Advertisement
  • terenul figurează în evidențele municipiului cu număr de inventar 6762.15 și valoare de inventar de 66.271 lei;
  • pe teren este înscris dreptul de superficie în favoarea actualilor proprietari ai construcției;
  • construcția este legal edificată, cu autorizație emisă în 2020 și cu recepție finală realizată în decembrie 2021.

Proiectul mai prevede mandatarea Primăriei Călărași pentru întocmirea documentațiilor tehnice și juridice necesare, acestea urmând să revină în fața consilierilor pentru aprobare finală.

Inițiativa aparține primarului Marius Dulce, iar referatul de specialitate subliniază că actualii proprietari beneficiază de drept de preempțiune la cumpărarea terenului, conform Codului civil, întrucât sunt constructori de bună-credință și dețin deja proprietatea asupra locuinței.

Proiectul va fi supus votului în ședința ordinară a Consiliului Local din 26 noiembrie, ora 16:30.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Iarna nu iartă: Primăria scoate 800.000 lei de urgență din pușculița orașului!

Published

on

Consilierii locali vor analiza în ședința ordinară de miercuri, 26 noiembrie, un proiect de hotărâre prin care Primăria Municipiului Călărași solicită utilizarea sumei de 800.000 de lei din fondul de rezervă bugetară constituit la începutul anului. Banii sunt necesari pentru acoperirea cheltuielilor de salubrizare și deszăpezire până la finalul anului 2025.

Potrivit documentelor transmise aleșilor locali, fondurile aprobate inițial pentru serviciile de salubrizare–deszăpezire s-au dovedit insuficiente, situație întâlnită aproape anual în perioada de iarnă. Direcția Economică precizează că, pe fondul creșterii costurilor operaționale și a volumului de lucrări, ultima lună a anului nu poate fi acoperită din bugetul curent fără o suplimentare.

Solicitarea vine în temeiul legislației privind finanțele publice locale, care permite utilizarea fondului de rezervă pentru cheltuieli urgente sau pentru continuarea unor servicii publice esențiale. Totodată, raportul de specialitate arată că suplimentarea este necesară pentru menținerea funcționării serviciului de salubrizare și pentru intervențiile de deszăpezire ce pot apărea în perioada următoare.

Dacă proiectul va fi aprobat, suma de 800.000 lei va majora creditele bugetare ale capitolului „Protecția mediului”, fiind destinată strict acestor activități. Direcția Tehnică, Serviciul Gospodărire Comunală și Direcția Economică vor avea responsabilitatea implementării hotărârii.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

PM Călărași / Rectificarea bugetului local: bani pentru școli, iluminat, salubrizare și proiecte europene

Published

on

Consilierii locali din Călărași vor discuta miercuri, 26 noiembrie, o rectificare bugetară prin care Primăria încearcă să acopere, pe final de an, cheltuieli urgente din mai multe domenii esențiale pentru oraș. Proiectul vine la pachet cu solicitări din partea școlilor, direcțiilor din subordine și serviciilor publice, iar administrația spune că ajustările sunt necesare pentru ca municipiul să funcționeze „fără sincope”, mai ales în prag de iarnă.

Ce prevede rectificarea?

Educație – bani pentru reparații, centrale termice și funcționare
Școlile din municipiu au transmis că au nevoie de fonduri suplimentare pentru reparații urgente, înlocuirea centralelor termice depășite și acoperirea costurilor de funcționare până la finalul anului. Tot aici intră și cheltuieli aferente programelor educaționale, inclusiv „Școală după Școală”.

Asistență socială – sprijin pentru persoanele cu handicap grav
Bugetul pentru plata indemnizațiilor către persoanele cu handicap grav va fi suplimentat cu 610.000 lei, astfel încât aceste drepturi să fie achitate la timp.

Iluminat public – reparații și întreținere
Municipiul alocă fonduri suplimentare pentru întreținerea și reparațiile sistemului de iluminat public, în contextul numeroaselor sesizări din teren și al apropierii perioadei de iarnă.

Advertisement

Deszăpezire și salubrizare – 800.000 lei pentru sezonul rece
În capitolul destinat curățeniei și deszăpezirii, proiectul prevede suplimentarea cu 800.000 lei din fondul de rezervă. Sunt bani care ar urma să acopere pregătirea utilajelor și intervențiile necesare în lunile decembrie–februarie.

Proiecte europene – cofinanțări suplimentare
Pentru proiectele aflate în derulare prin PNRR și alte programe, administrația cere alocări noi. Printre ele se află lucrarea la Școala nr. 2 și Colegiul Economic, unde este necesară suma de 260.000 lei, dar și alte cheltuieli conexe proiectelor în curs.

Transport public
Se propune suplimentarea sumelor destinate susținerii transportului public local, inclusiv partea de subvenții.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading