Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 12°C | Anul XI Nr. 534

Administrație Locală

Administrația Cimitirelor prezintă obligațiile concesionarilor

Published

on

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

Advertisement
  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

Advertisement
  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

Advertisement

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • -de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • -de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • – de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

Advertisement
  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Administrație Locală

Marius Dulce anunță: Călărașiul intră în era semafoarelor inteligente! Proiect de peste 20 de milioane de lei pentru trafic sigur și fluid

Published

on

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a anunțat demararea lucrărilor pentru proiectul de semaforizare inteligentă a orașului, o investiție de peste 20 de milioane de lei care va moderniza complet traficul rutier.

Sistemul va fi unul integrat de management al traficului și supraveghere video, capabil să regleze automat circulația, să identifice vehiculele suspecte și să transmită date în timp real către centrul de comandă al Poliției Locale.

Rețeaua acoperă 22 de puncte din oraș – 19 intersecții și 3 treceri de pietoni cu buton – amplasate pe principalele bulevarde și străzi: Prelungirea București, Grivița, Cuza Vodă, Republicii și Titulescu.

📍 Exemple de locații:

Advertisement
  • Intersecțiile cu străzile Sloboziei, Dobrogei, Eroilor și 13 Decembrie
  • Treceri pietonale moderne în zona Școlii nr. 10 și pe Strada Știrbei Vodă

La intrările în municipiu vor fi montate camere LPR (recunoaștere automată a numerelor de înmatriculare) și panouri digitale VMS care vor afișa mesaje despre lucrări, aglomerație sau rute ocolitoare.

🔸 Puncte principale:

  • Vest – zona Siderca (DN 3D)
  • Est – Dedeman, Str. București
  • Nord – Petrom, DN21

Proiectul include și amenajarea a două centre de comandă și control. Cel principal va funcționa pe Str. Mușețelului, iar centrul de rezervă pe Str. Progresului. Ambele vor fi dotate cu echipamente moderne de securitate, climatizare și protecție anti-incendiu.

„Beneficiarii suntem noi, toți cetățenii Călărașiului. Vom avea un trafic mai sigur, un transport public mai fiabil și un oraș mai bine monitorizat”, a transmis primarul Marius Dulce.

💡 22 intersecții modernizate

📹 Camere inteligente și semafoare sincronizate

🚦 Centrul de comandă la Poliția Locală

Advertisement

💰 Investiție: peste 20 milioane lei

#Călărași #MariusDulce #TraficInteligent #OrașModern #SiguranțăÎnTrafic

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Consiliul Județean Călărași se reunește miercuri, 29 octombrie, în ședință ordinară. Pe ordinea de zi se află proiecte privind bugetul județului, reorganizarea unor instituții și situația Clubului Dunărea 2005

Published

on

Consiliul Județean Călărași a fost convocat în ședință ordinară miercuri, 29 octombrie 2025, de la ora 12.00, în sala „Mihai Arbagic” din sediul instituției. Dispoziția de convocare a fost semnată de președintele CJ Călărași, Vasile Iliuță.

Pe ordinea de zi se află 13 puncte care vizează domenii precum administrația publică, educația, sănătatea, cultura și sportul.

DISPOZIŢIE

 privind convocarea Consiliului Judeţean Călăraşi în şedinţa ordinară

Advertisement

                                                       din data de 29 Octombrie 2025

 

Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi,

Având în vedere:

-proiectul ordinii de zi, întocmit de Secretarul General al Judeţului Călăraşi, înregistrat sub nr. 19442/23.10.2025;

Advertisement

-prevederile art. 134 alin. (1), lit. a), alin. (3), lit. a), (5), art. 135 alin. (1) – (3), art. 136 alin. (3), (8), (9), (10) raportate la dispoziţiile art. 182 alin. (4), art. 178 alin. (2), art. 179 alin.(1), alin.(2), lit.a), art. 191 alin. (1) lit. b), (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

-prevederile art. 28 alin. (1) – lit. a), alin. (4) și alin. (7) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Călărași nr. 37/2021;

În temeiul art. 179 alin. (3)  din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

 

                                                            DISPUNE:

Advertisement

 

         Art.1.Se convoacă Consiliul Judeţean Călăraşi în şedinţă ordinară, la data de 29 Octombrie 2025, ora  1200, în sala de şedinţe ”Mihai Arbagic” din municipiul Călărași, str. 1 Decembrie 1918, nr. 1, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr.114/2025 privind validarea desemnării nominale a membrilor Autorității Teritoriale de Ordine Publică și stabilirea indemnizației acestora, nr.19307/21.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 19308/21.10.2025, Raportul Compartimentului Juridic nr. 19309/21.10.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică;

2.Proiect de hotărâre privind constatarea încetării Contractului de mandat nr. 6637 din 10.04.2023 încheiat între Consiliul Judeţean Călărași şi Administratorul special al Asociației Fotbal Club Dunărea 2005 Călărași în cadrul procedurii speciale de insolvenţă, nr. 19382/22.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 19383/22.10.2025, Raportul Compartimentului Juridic nr. 19384/22.10.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică și Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

3.Proiect de hotărâre privind aprobarea execuției bugetului Județului Călărași la 30 septembrie 2025, nr.19388/22.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 19390/22.10.2025, Raportul Direcției Economice nr. 19391/22.10.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

Advertisement

4.Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Contractul de concesiune nr. 2837/62/06.03.2014 încheiat între Consiliul Judeţean Călăraşi şi COSLO – ZINCA S.R.L , nr. 19278/21.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 19279/21.10.2025, Raportul Direcției Economice nr. 19281/21.10.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

5.Proiect de hotărâre  privind constatarea încetării efectelor unor Hotărârii ale Consiliului Județean Călărași, nr.19355/22.10.2025,  însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 19356/22.10.2025, Raportul Direcției Economice nr. 19357/22.10.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării devizului general faza PT pentru obiectivul de investiții “Modernizare interioară şi dotare cu lift pentru persoanele cu nevoi speciale a corpului C1 din incinta Şcolii Profesionale Speciale “Sfânta Maria” Călăraşi”, nr.18969/14.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al

Președintelui CJC 18970/14.10.2025, Raportul Direcției Tehnice nr.18971/14.10.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia de Urbanism;

7.Proiect de hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Călărași, nr.19146/17.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 19147/17.10.2025, Raportul Direcției Management și Resurse Umane nr.19149/17.10.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

Advertisement

8.Proiect de hotărâre privind schimbarea denumirii Școlii Profesionale Speciale “Sfânta Maria” Călărași în Liceul Special “Sfânta Maria” Călărași, nr. 18598/08.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 18599/08.10.2025, Raportul Compartimentului Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr.18600/08.10.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

9.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii nr. 45/2023 privind înfiinţarea Comitetului Județean pentru accelerarea procesului de dezinstituționalizare și de prevenire a instituționalizării persoanelor adulte cu dizabilități și aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al acestuia, nr.19254/20.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 19255/20.10.2025, Raportul Compartimentului Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr.19256/20.10.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport și Comisia Juridică;

10.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentantului Consiliului Judeţean Călăraşi în Comisia de Evaluare și Asigurare a Calității din cadrul Liceului Special ”Sfânta Maria” Călărași, pentru anul școlar 2025-2026, nr. 19235/20.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 19238/20.10.2025, Raportul Compartimentului Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr.19239/20.10.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport;

11.Proiect de hotărâre privind aprobarea Organigramei, a Statului de funcţii și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Bibliotecii Judeţene “Alexandru Odobescu” Călăraşi, nr.19349/22.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 19351/22.10.2025, Raportul Compartimentului Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr.19352/22.10.2025 ce urmează a fi avizat de  Comisia Buget-finanțe, Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport și Comisia Juridică;

12.Proiect de hotărâre pentru aprobarea modificării Statului de funcţii al  Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași, nr. 19154/17.10.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC 19155/17.10.2025, Raportul  Compartimentului Sănătate nr.19156/17.10.2025, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate Cultură, Sport.

Advertisement

13.Diverse.

 

 

            PREŞEDINTE,                                           CONTRASEMNEAZĂ,                                                                 

  1. Vasile ILIUŢĂ                  SECRETARUL GENERAL AL JUDEȚULUI,

                                                         Anca Mirela ȘTEFĂNESCU

 

Advertisement

 

 

        Nr. 290

Emisă la Călărași

Astăzi, 23.10.2025

Advertisement

Întocmit/redactat,

Cons.Gîdea Iliana

 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Administrație Locală

Hackerii din China și Rusia, scuza perfectă pentru Primăria Fundeni! Site-ul pică fix când trebuiau publicate hotărârile de Consiliu

Published

on

Scandal digital la Fundeni, județul Călărași. Site-ul Primăriei a fost atacat de hackeri tocmai din China și Rusia, potrivit firmei care îl administrează. Coincidență? Avocatul Mihai Kehaian spune că e o poveste greu de crezut și ironizează situația: transparența administrativă din România pare mai greu de protejat decât un server NATO.

Tu ai observat că site-ul Primăriei Fundeni pică mereu când ar trebui să vezi hotărârile Consiliului Local? Acum ai și explicația oficială: atacuri informatice!

Firma IT care gestionează platforma confirmă într-un document că s-au înregistrat accesări suspecte din China și Rusia. Din motive „de securitate”, accesul public a fost blocat, iar paginile cu hotărârile locale au dispărut temporar.

Avocatul Mihai Kehaian nu iartă ironia. „Fix când trebuiau publicate niște hotărâri, hop și hackerii! Greu de spus dacă e coincidență sau strategie”, scrie acesta într-o postare virală. Realitatea e simplă. Tu, ca cetățean, nu mai poți vedea ce decid aleșii locali. Primăria dă vina pe hackeri, dar problema transparenței nu e nouă. Hotărârile se publică rar și cu întârziere.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading