Connect with us

Cultură

Actrița Maria Obretin trage un semnal de alarmă privind închiderea teatrului Metropolis

Published

on

Actriţa Maria Obretin se numără printre numeroasele personalităţi care trag un semnal de alarmă faţă de situaţia de la Teatrul Metropolis, unde, din cauza bugetului subdimensionat, alocat pe anul 2022, instituţia nu mai are bani să programeze spectacole la scenă şi să primească public în sală.

Maria Obretin  se numără printre primii actori care au vorbit despre situația de la Teatrul Metropolis. Actrița a publicat un mesaj pe rețelele de socializare, acolo unde a vorbit despre problemele cu care se confruntă acum Teatrul Metropolis

Iată ce scrie Maria Obretin pe pagina ei de Facebook:

„Am terminat facultatea de teatru în 2003. Nu mai erau locuri în teatre, doamna Sanda Manu ne-a crescut cu povești despre cum intri într-un teatru, într-o trupa, despre cum crești de la rolurile mici spre cele mari, despre cum înveți de la actorii cu experiență. Părea o lume idilică, fermecătoare. Am terminat. Hăul, nenică, un mare hău. Nu se făceau angajări în teatre, erau locurile blocate de mulți ani și așa aveau să rămână multă vreme. Am rezistat cum am putut, unii dintre noi. Alții s-au lăsat. Pur și simplu era greu spre imposibil să răzbești, să reziști. Am făcut ani de zile carieră în petreceri pentru copii, zâne și Albe că Zăpadă. Asta e, rezist, mi-am zis. Mai prindeam din când în când scenă. Rar. Cam ce soluții aveam? Green Hours pe vremea aceea, doar el era, un spațiu deschis tinerilor. Voicu era un fel de înger păzitor. Și, din când în când, câteva concursuri în teatrele de stat pentru vreo colaborare. Ce înseamnă asta? Dacă un regizor care punea într-un teatru nu găsea printre actorii angajați pe cineva potrivit pentru un rol, se dădea concurs, se angajau colaboratori. Va dați seama că eram zeci spre sute pentru un rol.

Ani mai târziu a apărut Teatrul Metropolis. O gură de aer pentru independenți, un fel de acasă. Și cam singurul loc unde mă duceam și nu cărăm costumul și recuzita după mine. În independent, vii că un melcusor când ai spectacol, cu hainele, cu recuzita, cu decorul uneori. La Metropolis era o mică oază de normalitate. Nu trebuia să mai cari fierul de călcat. Erau niște oameni care aveau grijă de ține și tu te puteai ocupă de treburile tale de actor. La Metropolis jucau zeci, sute de actori, majoritatea independenți. Teatru de proiect. Fără actori angajați. Dacă ar există mai multe teatre de proiect, viață ar fi mai ușoară pentru mulți dintre noi. E foarte greu să nu fii angatat, să nu ai nicio siguranță, niciun statut. Bun, aici ar fi de discutat despre statutul actorului independent și despre statutul tuturor independenților de fapt, din muzică, dans, teatru”, a scris actrița pe rețelele de socializare.

Maria Obretin: E păcat de tot talentul, de toată munca, de toată viața asta a noastră

„Pandemia a arătat cât de vulnerabili suntem. Faza e că e jale. Prin teatre s-a cam renunțat la colaboratori de vreo doi ani, de când s-au redus drastic bugetele. Acum vreo luna am fost sunată de la un teatru bucureștean în care joc. ‘Bună, Maria, programăm spectacolul, să-ti oprești datele!’ Bucurie, veselie. Telefon a două zi. ‘De fapt, vor juca doar cei angajați!’ Am fost tristă dar am înțeles situația. Nu sunt bani pentru colaboratori. Nu se programează spectacolele în care sunt colaboratori (nu mai deschid subiectul dureros…că și colaboratorii ăștia și-au pus sufletul în ridicarea spectacolului, e acolo și viețișoara lor). Bun! Deci au picat teatrele de stat în care colaborez, nu au bani, vor programa spectacolele în care joacă cei angajați, nu sunt fonduri. Asta e! Dar acum pică Metropolisul. Și asta mă rupe. Metropolisul nu are actori angajați. Toți suntem colaboratori. Ani de zile s-au jucat acolo spectacole minunate, nu trebuie să le laud eu acum, orice spectator care a fost vreodată la Metropolis știe asta. Metropolis nu mai are bani să programeze spectacolele.

Am jucat în octombrie, noiembrie acolo. Spectacolele încă nu au fost plătite. Acum nu-și mai poate permite să programeze altele. Da, Metropolis nu se închide oficial, dar cum nu mai are bani, nu mai poate programa nimic. Acum, nu va imaginați că rupeam fâsul cu banii de pe un spectacol, dar 500 erau totuși niște bani. Mai ales pentru tinerii din generațiile care tot ies și nu mai au loc în teatre. Pentru ei, mai ales pentru ei, v-aș ruga să fim solidari. Suntem o breaslă tare nesolidară și împărțită. Poate gășiți timp si motive să luptați pentru Metropolis. Nu cred că e singurul în pericol. Bugetele sunt penibile în multe teatre, vine hăul. Și e păcat. De tot talentul, de toată muncă, de toată viață asta a noastră”, a mai spus actrița.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Cultură

Încep înscrierile la FESTIVALUL – CONCURS NAȚIONAL DE MUZICĂ FOLK ”CHITARA DUNĂRII”

Published

on

Au început înscrierile la FESTIVALUL – CONCURS NAȚIONAL DE MUZICĂ FOLK ”CHITARA DUNĂRII” Ediția a XII a – 19-20 NOIEMBRIE 2022!

“Prin acest festival ne propunem continuarea tradiției acestui gen muzical la Călărași, descoperirea şi promovarea calităților vocale, artistice și creativ-muzicale ale tuturor artiștilor care vor urca pe scenă. El este conceput ca o manifestare cultural-artistică adresată grupurilor şi interpreţilor individuali de muzică folk, cu vârsta de minim 15 ani.” transmite CJCC într-o postare pe o rețea de socializare

Concursul se va desfășura pe două secțiuni: secțiunea soliști și secțiunea grupuri vocale.
Regulamentul concursului și formularele de înscriere le găsiți aici:

https://www.culturalcl.ro/index.php/evenimente/regulamente-evenimente .

Biletele vor fi puse în vânzare începând cu data de 01 noiembrie.

Continue Reading

Cultură

Piesa de teatru “ELIXIR” ajunge la Călărași pe 7 noiembrie

Published

on

Luni, 7 noiembrie, ora 19:00, în Sala Barbu Știrbei, va avea loc piesa de teatru ”ELIXIR”. Dragostea este oare un sentiment declanşat de un proces chimic, sau este pur și simplu un miracol al spiritului, imposibil de explicat? Foşti iubiţi, Adam şi Louise trăiesc la mii de kilometri depărtare unul de celălalt, el la Paris, ea în Montréal. Corespondând pe e-mail, cei doi îşi evocă trecutul comun, rănile încă neînchise, momentele de bucurie, dar şi noile relaţii.

Ceea ce-i apropie însă a doua oară este prietenia, construită de comun acord şi însoţită de o provocare: ar putea să-şi reînvie dragostea tocmai vorbind despre dragoste?

Eric-Emmanuel Schmitt, observator minuţios şi lucid al capriciilor inimii, reuşeşte să transpună în această piesă, cu fine şi surprinzătoare nuanţe, parcursul plin de capcane al unei legături amoroase tipice pentru vremurile noastre.

Distribuția : MAIA MORGENSTERN ; MARIUS BODOCHI
Regia: MARCEL TOP
Preț bilet sală : 120 lei
Preț bilet balcon : 100 lei
Biletele se pot achiziționa de la Centrul Județean de Cultură și Creație Călărași și de pe www.ticketstore.ro
Tel : 0784 202 738

Continue Reading

Cultură

Spectacolul „Tache, Ianke și Cadar”, 27 august, pe scena călărășeană Barbu Știrbei

Published

on

Textul este o comedie savuroasă în trei acte, scris în 1932 şi pus în scenă în acelaşi an la Teatrul Maria Ventura. Spectacolul a fost montat pentru prima dată la Bulandra în 1957 de regizorul N. Al. Toscani.

La peste şase decenii de la montarea lui Toscani, Horaţiu Mălăele readuce pe scena Teatrului Bulandra cele trei tipologii umane, întrupându-l pe evreul Ianke şi distribuindu-i în rolurile turcului Cadâr şi românului Tache pe Răzvan Vasilescu şi pe Mihai Constantin.

Alături de cei trei interpreţi principali, din distribuţie vor mai face parte: Dana Dogaru, Adrian Ciobanu, Maria Veronica Vârlan şi Matei Constantin. Scenografia spectacolului i-a fost încredinţată Mariei Miu.

Piesa aduce în prim plan povestea de viață a celor trei prieteni negustori, abordând cu subtilitate problematica rasei, credinţei și religiei, a statutului identitar individual şi de grup, reamintindu-ne astfel că diferențele nu sunt neapărat un motiv de disensiuni și că buna înţelegere poate funcţiona pe fondul acceptării și al asumării a ceea ce ne definește şi ne diferențiază de ceilalți.

Marți, 27 septembrie, ora 20:00 în Sala Barbu Știrbei.

Biletele se pot achiziționa DOAR online de pe următoarele platforme:
www.ticketstore.rowww.blt.rowww.iabilet.ro.

Continue Reading

Tendințe

Copyright © 2022 CalarasiPRESS.

error: Conținutul site-ului Călărași PRESS este protejat de dreputuri de autor. Toate dreputile rezervate către © Cătălin COJOCARU. Pentru preluare informațiilor și a conținutului, ne puteți contacta la 0735.128.255 sau la catalin@calarasipress.ro