La zi
Bibliotecarii din județul Călărași învață competențe digitale pentru a sprijini comunitățile locale. A început cursul „Digital STARs”
La zi
APIA anunță termen-limită pentru ajutorul de stat la motorină: fermierii pot depune cererile până la 22 decembrie 2025
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a deschis sesiunea de depunere a cererilor pentru schema de ajutor de stat privind reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură pentru anul 2026. Fermierii au timp până la data de 22 decembrie 2025, inclusiv, să își înregistreze documentele la centrele județene sau la cel al Municipiului București.
Pot depune cereri exploatațiile agricole pentru care s-a solicitat ajutorul de stat în trecut sau cele pentru care au fost depuse cereri de plată în Campania 2025.
Unde se depun cererile
• La Centrele Județene APIA ori la Centrul Municipiului București, în funcție de amplasarea exploatației agricole.
• La același centru unde fermierul a depus cererea de plată în Campania 2025.
Acordul prealabil pentru finanțare prin rambursare va fi emis de centrele APIA până la 1 martie 2026, pas esențial pentru beneficiarii care vor să își recupereze o parte din costurile cu motorina folosită în lucrările agricole.
Toți fermierii care desfășoară lucrări mecanizate în sectorul vegetal, zootehnic sau în cel al îmbunătățirilor funciare pot solicita rambursarea accizei, cu condiția să achiziționeze motorina pe numele lor și să solicite furnizorilor documentele corespunzătoare. Procedura este reglementată de OUG 12/2021, modificată de Legea 139/2022.
Schema de ajutor este în vigoare conform HG 1174/2014 și OMADR 1727/2015, cu actualizările ulterioare.
Programul rămâne unul dintre cele mai importante instrumente de sprijin pentru agricultori, într-un an marcat de costuri ridicate la carburanți și presiune pe producția agricolă. Autoritățile recomandă fermierilor să își pregătească din timp documentele pentru a evita aglomerația din ultimele zile de depunere.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
La zi
Peste 120 de joburi puse pe masă la Călărași! AJOFM caută oameni în toate domeniile – de la confecții la construcții!
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Călărași publică o nouă listă consistentă de oportunități pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. Peste 120 de posturi sunt disponibile în această perioadă, acoperind atât domenii cu traditie în județ, cât și sectoare tehnice sau administrative.
Potrivit instituției, cele mai multe locuri de muncă sunt în:
- Confecții textile – 58 posturi (confecționeri, muncitori necalificați în producție)
- Construcții – 5 posturi (sudori, lacatuși mecanici, fierari-betoniști, dulgheri, zidari)
- Administrație publică – 5 posturi
- Alte domenii – aprox. 40 de posturi, incluzând:
- operator prelucrare mase plastice
- agenți și consultanți asigurări
- electricieni, mecanici, șefi de echipă
- asistent medical
- antrenor de fitness
- coafor
- conducător șalupă
- muncitori necalificați în diverse sectoare
Exemple de oferte actuale:
🔹 AAYLEX ONE SA – Dragalina / Modelu / Frumușani
- Electrician, mecanic, inginer zootehnist, șefi de echipă, muncitori necalificați
- Program: 8 ore, nedeterminată
- Valabilitate: 27.12.2025
🔹 Sigma House Construct – Călărași
- Muncitori necalificați (6), zidari (4), zugravi (4), fierari, betoniști, dulgheri
- Salarii: între 4.600 și 5.000 lei
- Valabilitate ofertă: 31.12.2025
🔹 CONFEX / Greierele și Furnica SRL – Călărași
- Confectioneri (40 locuri în total), muncitori necalificați
- Salariu: 4.050 lei
- Program: 8 ore
- Valabilitate: până la 02.01.2026
🔹 Generali România – Călărași / Slobozia
- Agenți și consultanți asigurări
- Studii: medii sau superioare
- Valabilitate: nelimitată
🔹 C.M. dr. Toplogeanu Gabriela SRL – Călărași
- Asistent medical – 2 posturi
- Program: 8 ore
- Valabilitate: 31.12.2025
Unde te poți înscrie
Pentru detalii despre mediere, consiliere profesională sau depunerea CV-urilor, AJOFM invită persoanele interesate la sediul instituției din Călărași, Str. 13 Decembrie nr. 12, sau la numărul de telefon 0242 318 376.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
La zi
De ce a fost redeschis vadul Mitreni–Clătești, deși este ilegal? Podul de lângă Crivăț este rupt. Răspunsul prefectului Laurențiu State
Redeschiderea vadului dintre Mitreni și Clătești a stârnit mai multe reacții și întrebări în rândul localnicilor, mai ales după ce autoritățile au avertizat că tronsonul nu este amenajat corespunzător și reprezintă un risc pentru siguranța rutieră. În plus, trecerea este considerată ilegală din punct de vedere tehnic, nefiind omologată ca infrastructură rutieră.
Întrebat de jurnaliștii Calarasipress.ro de ce a fost reluat traficul, prefectul Laurențiu State a explicat că situația acestui podeț improvizat nu este una obișnuită:
Potrivit prefectului, trecerile de acest tip de pe Argeș – inclusiv vadul Mitreni–Clătești – există de zeci de ani și au fost create în cadrul strategiei de dezvoltare a proiectului Canalului Navigabil Dunăre–Marea Neagră. Pentru că proiectul nu a fost niciodată abandonat oficial și nu există o hotărâre de renunțare sau de modificare a traseului planificat, autoritatea locală sau județeană nu poate interveni asupra acestui punct de traversare.
„Aceste podețe fac parte din infrastructura prevăzută inițial pentru dezvoltarea canalului. Atâta timp cât proiectul nu este anulat sau modificat prin acte oficiale, intervențiile asupra acestor treceri pot fi făcute doar de instituțiile centrale, nu de autoritățile locale”, a precizat prefectul Laurențiu State pentru CălărașiPress.ro.
În acest moment, Ministerul Transporturilor și Administrația Bazinală Argeș–Vedea sunt singurele instituții care pot decide reconfigurarea, consolidarea sau desființarea vadului.
Cum a apărut blocajul administrativ?
Situația devine și mai complicată din punct de vedere juridic. Printr-o hotărâre a Consiliului Local Crivăț, în administrarea comunei a intrat întreg tronsonul DJ 301, drum județean care își continuă traseul peste Argeș, în direcția Budești–Crivăț.
Numai că, deși drumul figurează pe acte, nu există un pod autorizat care să lege cele două maluri. Astfel, realitatea din teren nu corespunde situației din documente.
Podețul de la Budești – Crivăț este impracticabil
Despre cel de-al doilea pod improvizat, construit din tubulaturi și ulterior asfaltat, Prefectura Călărași a emis o dispoziție prin care interzicea accesul pe acest drum până la refacerea sau aducerea lui într-o stare legală și sigură de utilizare.
De ce s-a redeschis totuși vadul?
Prefectura explică faptul că reluarea traficului nu reprezintă o autorizare propriu-zisă, ci o măsură temporară pentru a permite accesul locuitorilor, în condițiile în care această trecere este singura legătură directă dintre comunitățile din zonă.
Cu toate acestea, prefectul subliniază că soluția finală poate veni doar de la Ministerul Transporturilor și Administrația Bazinală, instituțiile care gestionează atât proiectul canalului, cât și lucrarea hidrotehnică a râului Argeș.
Vadul rămâne o trecere neconformă, folosită pe propria răspundere, iar responsabilitatea rezolvării problemei revine instituțiilor centrale. Până atunci, localnicii trebuie să circule cu prudență, iar autoritățile locale rămân cu mâinile legate din cauza unui proiect național început în urmă cu decenii și niciodată închis oficial.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.



