Comunicate de presă
Calitatea apei potabile-obiectiv important al ECOAQUA S.A. Călărași

Comunicate de presă
Sprijin financiar de peste 53 de milioane de lei pentru crescătorii de animale din România

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a anunțat că a efectuat plata ajutorului de stat pentru crescătorii de animale, în sectorul ameliorării raselor. Suma totală achitată depășește 53,7 milioane de lei și reprezintă contravaloarea serviciilor prestate în luna iunie 2025.
Plățile au fost realizate prin intermediul Centrelor Județene APIA și provin din bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Sprijinul financiar este destinat beneficiarilor care au solicitat această formă de ajutor de stat, conform prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 61/2023, ce vizează instituirea unei scheme de sprijin în sectorul creșterii animalelor.
Astfel, crescătorii de animale care au accesat această schemă primesc un sprijin important pentru acoperirea cheltuielilor, într-un context economic dificil pentru agricultură și zootehnie.
„APIA, mereu aproape de fermieri!”, transmit reprezentanții agenției.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Comunicate de presă
Hub-ul global IT înființat de JTI în România se extinde

Hub-ul global de IT înființat de JTI în România se extinde, de la 140 de angajați la începutul anului, la 170 în prezent, urmând să depășească 200 până la finalul lui 2025. Situat în București, hub-ul este unul dintre cele șase centre tehnologice ale JTI la nivel mondial.
Experții din București oferă suport Digital și IT pentru toate tipurile de operațiuni de business ale JTI. Hub-ul joacă un rol esențial în cadrul companiei, acordând sprijin celor 36 de fabrici din toată lumea, opt centre de cercetare și dezvoltare, funcțiunilor cruciale pentru business ca vânzări, marketing, finanțe, precum și pentru people & culture (resurse umane și cultură organizațională). Gama de servicii variate include soluții tehnologice de business, analiză de date, inteligența artificială (AI și GenAI), inginerie software, securitate cibernetică, infrastructură și operațiuni.
JTI are peste 1.500 de angajați în România, în sediul central din București, în fabrică, în centrul tehnologic și în cele peste 30 de birouri de vânzări din întreaga țară. Unitatea de producție este recunoscută la nivel global în cadrul grupului drept un centru de excelență, exportând în aproximativ 70 de țări.
În 2025, JTI a fost certificată Top Employer în România pentru al doisprezecelea an consecutiv, clasându-se pe locul trei printre cele 44 de companii certificate local, în urma unei evaluări realizate de Top Employers Institute. După o analiză riguroasă, JTI a atins un scor excelent de 96% per total, reușind să obțină 100% în ceea ce privește practicile de leadership și de management al angajaților- cu mult peste pragul de referință de 84%. Evaluarea a luat în calcul aproximativ 20 de criterii, precum leadership, recrutarea de talente, integrarea, digitalizarea people & culture, mediul de lucru, dezvoltarea profesională, învățarea, etica și integritatea, diversitatea, echitatea și incluziunea, well-being, beneficiile și recunoașterea meritelor.
„Chiar dacă nu suntem o companie de IT, tehnologia este parte din ADN-ul nostru. Digital & IT nu este doar o funcțiune suport, este un partener strategic pentru business care accelerează inovația, optimizează procesele și creează valoare reală pentru business. Suntem mereu conectați la cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială generațională (GenAI). Un exemplu concret este ChatJTI, asistentul nostru digital, construit intern pe baza modelului GPT de la OpenAI, într-un mod personalizat și securizat, adaptat nevoilor noastre. Într-o lume în care tehnologia modelează totul în jur, echipa noastră de Digital & IT este în centrul transformării JTI, redefinind modul în care lucrăm și construim viitorul.”, a declarat Constantin Alexa, Microsoft Delivery Center Director, JTI Romania.
„Top Employer nu este doar un trofeu, ci reflectă mediul nostru de lucru. Această recunoaștere spune însă doar o parte din poveste. Ceea ce ne diferențiază cu adevărat printre angajatori sunt colegii noștri și pasiunea pe care o aduc la locul de muncă în fiecare zi. Mulți fac un efort în plus pentru că le pasă- ca și cum ar fi compania lor. Implicarea și spiritul de echipă fac din cultura noastră organizațională o cultură unică. Unui viitor coleg, i-aș spune: vino și fii parte din poveste, alătură-te unei companii care te inspiră să te dezvolți, să crești și să devii cea mai bună versiune a ta.”, a adăugat Milena Rajic, People & Culture Director JTI Romania, Moldova și Bulgaria.
JTI este una dintre primele companii multinaționale înființate local, în 1993. Compania a investit peste 300 de milioane de euro pe piața locală, plus aproximativ 33 de milioane de euro în proiecte sociale și culturale.
JTI oferă local o gamă largă de produse, inclusiv cu potențial de risc redus, cum ar fi Ploom, brandul global al JTI în categoria tutunului încălzit.
JTI, membră a grupului de companii JT, este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul central la Geneva, Elveția, JTI are peste 46.000 de angajați. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.
Hub-ul global de IT înființat de JTI în România se extinde, de la 140 de angajați la începutul anului, la 170 în prezent, urmând să depășească 200 până la finalul lui 2025. Situat în București, hub-ul este unul dintre cele șase centre tehnologice ale JTI la nivel mondial.
Experții din București oferă suport Digital și IT pentru toate tipurile de operațiuni de business ale JTI. Hub-ul joacă un rol esențial în cadrul companiei, acordând sprijin celor 36 de fabrici din toată lumea, opt centre de cercetare și dezvoltare, funcțiunilor cruciale pentru business ca vânzări, marketing, finanțe, precum și pentru people & culture (resurse umane și cultură organizațională). Gama de servicii variate include soluții tehnologice de business, analiză de date, inteligența artificială (AI și GenAI), inginerie software, securitate cibernetică, infrastructură și operațiuni.
JTI are peste 1.500 de angajați în România, în sediul central din București, în fabrică, în centrul tehnologic și în cele peste 30 de birouri de vânzări din întreaga țară. Unitatea de producție este recunoscută la nivel global în cadrul grupului drept un centru de excelență, exportând în aproximativ 70 de țări.
În 2025, JTI a fost certificată Top Employer în România pentru al doisprezecelea an consecutiv, clasându-se pe locul trei printre cele 44 de companii certificate local, în urma unei evaluări realizate de Top Employers Institute. După o analiză riguroasă, JTI a atins un scor excelent de 96% per total, reușind să obțină 100% în ceea ce privește practicile de leadership și de management al angajaților- cu mult peste pragul de referință de 84%. Evaluarea a luat în calcul aproximativ 20 de criterii, precum leadership, recrutarea de talente, integrarea, digitalizarea people & culture, mediul de lucru, dezvoltarea profesională, învățarea, etica și integritatea, diversitatea, echitatea și incluziunea, well-being, beneficiile și recunoașterea meritelor.
„Chiar dacă nu suntem o companie de IT, tehnologia este parte din ADN-ul nostru. Digital & IT nu este doar o funcțiune suport, este un partener strategic pentru business care accelerează inovația, optimizează procesele și creează valoare reală pentru business. Suntem mereu conectați la cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială generațională (GenAI). Un exemplu concret este ChatJTI, asistentul nostru digital, construit intern pe baza modelului GPT de la OpenAI, într-un mod personalizat și securizat, adaptat nevoilor noastre. Într-o lume în care tehnologia modelează totul în jur, echipa noastră de Digital & IT este în centrul transformării JTI, redefinind modul în care lucrăm și construim viitorul.”, a declarat Constantin Alexa, Microsoft Delivery Center Director, JTI Romania.
„Top Employer nu este doar un trofeu, ci reflectă mediul nostru de lucru. Această recunoaștere spune însă doar o parte din poveste. Ceea ce ne diferențiază cu adevărat printre angajatori sunt colegii noștri și pasiunea pe care o aduc la locul de muncă în fiecare zi. Mulți fac un efort în plus pentru că le pasă- ca și cum ar fi compania lor. Implicarea și spiritul de echipă fac din cultura noastră organizațională o cultură unică. Unui viitor coleg, i-aș spune: vino și fii parte din poveste, alătură-te unei companii care te inspiră să te dezvolți, să crești și să devii cea mai bună versiune a ta.”, a adăugat Milena Rajic, People & Culture Director JTI Romania, Moldova și Bulgaria.
JTI este una dintre primele companii multinaționale înființate local, în 1993. Compania a investit peste 300 de milioane de euro pe piața locală, plus aproximativ 33 de milioane de euro în proiecte sociale și culturale.
JTI oferă local o gamă largă de produse, inclusiv cu potențial de risc redus, cum ar fi Ploom, brandul global al JTI în categoria tutunului încălzit.
JTI, membră a grupului de companii JT, este unul dintre cei mai mari producători mondiali de produse din tutun, cu operațiuni în peste 130 de țări. Cu sediul central la Geneva, Elveția, JTI are peste 46.000 de angajați. Pentru mai multe informații, vizitați www.jti.com.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Comunicate de presă
Rețele Electrice România lansează o licitație de circa 59 milioane de euro pentru achiziția de transformatoare de putere

Rețele Electrice România, parte din grupul PPC în România, a lansat pe platforma electronică de achiziții publice SEAP o licitație publică cu o valoare maximă estimată de circa 59 milioane euro (fără TVA), pentru achiziția de transformatoare de putere, care vor fi utilizate în proiectele de investiții desfășurate în perioada 2025 – 2030.
Licitația, a cărei valoare totală maximă se ridică la 58.187.208 euro, vine în vederea achiziționării a două tipuri de transformatoare, transformatoare de putere trifazate de IT/MT, respectiv MT/MT.
„Transformatoarele de putere sunt echipamente esențiale pentru distribuția de energie electrică. Având în vedere planul nostru strategic de modernizare și construcție de noi instalații de transformare, precum și minimizarea impactului asupra mediului înconjurător, lansăm această licitație de transformatoare de putere, prin care dorim sa achiziționăm necesarul pentru următorii 5 ani. Rețeaua de distribuție crește continuu, nevoile de consum și producție, digitalizare, evoluează și se dezvoltă rapid, stimulate de tranziția energetică. Scopul și rolul nostru este sa îmbunătățim, să dezvoltăm și să extindem continuu rețeaua, astfel încât clienții noștri să beneficieze de servicii eficiente și reziliente în alimentarea cu energie electrică.” a declarat Mihai Pește, Director General al companiei Rețele Electrice România.
Contractul va avea o durată de valabilitate de 60 de luni. Pentru a încuraja practicile sustenabile, compania a inclus criterii specifice în procesul de selecție. Ofertanții care demonstrează utilizarea ambalajelor reciclabile vor beneficia de un scor suplimentar în evaluarea ofertelor tehnice. Acest aspect subliniază preocuparea companiei pentru protecția mediului și implementarea unor soluții ecologice în lanțul de aprovizionare.
Această inițiativă face parte dintr-un plan amplu de investiții în infrastructura energetică, prin care compania urmărește reducerea pierderilor tehnologice, îmbunătățirea calității serviciilor și creșterea capacității de integrare a surselor regenerabile de energie în rețea.
Rețele Electrice România continuă planul de investiții în 2025 pentru aria sa de responsabilitate, cu obiectivul de a construi o rețea de distribuție a energiei electrice modernă, digitalizată și pregătită să răspundă consumatorilor săi cu soluții adaptate la noile realități ale tranziției energetice. Anul acesta Rețele Electrice România are în plan investiții în valoare de peste 730 milioane lei. De asemenea, vor fi demarate proiecte cu finanțare atrasă din programele POIM și Fondul pentru Modernizare în cele trei zone, Banat, Dobrogea si Muntenia, care se vor finaliza în perioada 2026-2029 în valoare de 1.4 miliarde lei, din care aprox. 340 milioane lei vor fi suportate din fonduri proprii.
Până la finalul anului 2025, numărul total de contoare inteligente instalate de societatea Rețele Electrice România va ajunge la aproximativ 2 milioane, cel mai mare volum atins de vreun operator de distribuție de energie electrică din România.
Compania Rețele Electrice România operează rețele cu o lungime totală de circa 134.000 de kilometri în trei zone importante ale țării: Muntenia (inclusiv București), Banat și Dobrogea, acoperind o treime din piața locală de distribuție, și dezvoltă un program de investiții pentru îmbunătățirea calității serviciilor, siguranța și performanța rețelelor și implementarea locală a standardelor de mediu ale grupului PPC. Rețelele electrice operate de către Rețele Electrice România numără 289 de stații de transformare și peste 25.000 de posturi de transformare.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.