Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 36°C | Anul XI Nr. 522

La zi

Ciprian Pandea, deputat PNL de Călărași: „Sunt aici pentru călărășeni și pentru problemele lor reale“

Published

on

Ciprian Pandea: „Bugetul pentru 2025 susține investițiile, inclusiv cele din județul Călărași”

Ciprian Pandea, deputat liberal ales din partea județului Călărași, dovedește constant că dialogul cu cetățenii rămâne o prioritate în activitatea sa parlamentară. Prin organizarea regulată de audiențe, Pandea oferă călărășenilor posibilitatea de a-și face vocea auzită și de a primi sprijin concret pentru problemele cu care se confruntă.

„Fiecare om care intră în biroul meu de parlamentar vine cu o problemă reală. A asculta și a încerca să găsim soluții nu e doar o obligație legală, ci una morală. Sunt aici pentru călărășeni și pentru nevoile lor“, a declarat deputatul.

Audiențele – puntea directă între cetățean și Parlament

În cadrul acestor întâlniri, Ciprian Pandea abordează subiecte variate: de la probleme sociale și birocratice, la inițiative legislative sau chestiuni legate de infrastructură locală și accesul la servicii publice. Întâlnirile sunt organizate atât în municipiul Călărași, cât și în alte localități din județ, pentru a permite accesul cât mai multor cetățeni, indiferent de distanță.

„Audiențele sunt modul meu de a rămâne conectat cu județul și cu realitățile din teren. Am întâlnit oameni afectați de lipsa serviciilor medicale, de pensii întârziate, de birocrație excesivă. Orice detaliu contează, iar fiecare caz primește atenția cuvenită“, a completat Pandea.

Advertisement

Pe lângă componenta de dialog direct, Ciprian Pandea și-a folosit mandatul și pentru a susține proiecte de lege menite să corecteze nedreptăți și să asigure o gestionare responsabilă a banului public. Cel mai recent exemplu este semnarea unui proiect de lege pentru eliminarea indemnizației compensatorii de pensionare pentru judecătorii Curții Constituționale – un privilegiu în valoare de 36.000 de euro care, potrivit deputatului, nu mai poate fi justificat într-o Românie care își dorește echitate fiscală.

Transparență și apropiere de oameni

Biroul parlamentar al deputatului PNL este activ pe rețelele sociale, unde anunță în mod constant sesiunile de audiențe, răspunde solicitărilor cetățenilor și oferă actualizări privind activitatea sa parlamentară. Acest stil deschis și transparent este apreciat de comunitate și consolidează legătura directă între alegător și ales.

Cetățenii care doresc să se înscrie pentru o audiență pot face acest lucru prin intermediul paginii oficiale de Facebook a deputatului sau prin contact direct la biroul parlamentar din Călărași.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

La zi

Școala 9: Soluții pentru educație din Călărași

Published

on

O învățătoare din Budești nu lasă niciun elev să plece din clasa a patra fără să știe să scrie și să citească. La școala din Curcani, focusul este să-i ducă pe elevi de la nota 3 la 7 și, cu o regândire a programei și colaborare în cancelarie, reușesc. Două profesoare de la Liceul „Danubius” din Călărași formează tineri jurnaliști, le oferă un spațiu să se exprime și le cresc încrederea în sine. Toate sunt adunate din Caravana9, care a dus proiectul de jurnalism de soluții REZOLVAT la Călărași.

Continuarea, aici.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

OTAR: Plafonarea RCA, o „păcăleală” pentru protejarea asigurătorilor, nu a populației

Published

on

Organizația pentru Transparență în Asigurări din România (OTAR) a lansat un avertisment dur, susținând că plafonarea tarifelor RCA nu a avut ca scop protejarea populației, ci a fost „o păcăleală menită să ofere timp asigurătorilor să-și optimizeze fiscal profiturile și să evite o reglementare reală”.

OTAR acuză Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), condusă de Alexandru Petrescu și vicepreședintele Sorin Mititelu, că a tolerat și chiar girat abuzurile din piața asigurărilor. „ASF nu doar că a tolerat acest haos, dar a și girat abuzurile, cu bună știință”, se arată în declarația organizației. Acuzațiile vin în contextul în care piața RCA a fost marcată de creșteri de prețuri și de falimente răsunătoare, precum cele ale City Insurance și Euroins, care au afectat milioane de șoferi.

Organizația mai subliniază că, în ciuda plafonării, prețurile RCA au crescut în anumite zone, precum București-Ilfov, iar șoferii fără daune nu au beneficiat de reducerile promise. OTAR cere o reformă urgentă a reglementărilor și o supraveghere reală a ASF pentru a proteja interesele consumatorilor.

Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, adresează, într-un comunicat de presă, întrebări instituțiilor statului: „În ce țară normală e posibil ca un asigurat cu bonus maxim (B8), adică fără accident de minimum 8 ani, să devină ‘asigurat cu risc ridicat’ și să plătească mai mult pentru asigurarea obligatorie a mașinii? Unde în lume, în afară de România, o poliță RCA – care legal ar trebui să fie cu 50% mai ieftină la B8 – devine mai scumpă la reînnoire, după așa-zisa aplicare a unei reduceri de 50%?”.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Fapt Divers

Amelia Earhart: enigma zborului pierdut în Pacific

Published

on

Amelia Earhart, una dintre cele mai remarcabile figuri ale aviației, a devenit un simbol al curajului și al determinării feminine într-o epocă dominată de bărbați. Născută pe 24 iulie 1897, în Atchison, Kansas, Earhart a sfidat convențiile sociale și a scris istorie ca prima femeie care a zburat solo peste Oceanul Atlantic, în 1932. Spiritul ei neînfricat și dorința de a împinge limitele au culminat cu ambițiosul său plan de a efectua un zbor în jurul lumii, o provocare care avea să devină, fără voia ei, cel mai mare mister al secolului XX.

În 1937, alături de navigatorul său, Fred Noonan, Amelia a pornit într-o călătorie epică la bordul avionului Lockheed Electra. Traseul, lung de peste 47.000 de kilometri, includea escale în diverse colțuri ale lumii, de la America de Sud la Africa și Asia. Pe 2 iulie 1937, Earhart și Noonan au decolat din Lae, Noua Guinee, cu destinația Insula Howland, o fâșie minusculă de pământ în mijlocul Pacificului, unde urmau să realimenteze. Însă comunicațiile cu nava de sprijin USCGC Itasca au devenit confuze, iar ultimele mesaje radio ale Ameliei, fragmentare și încărcate de urgență, indicau că avionul se afla în derivă, cu combustibilul pe terminate. „Încercăm să vă găsim, dar nu vă vedem”, a fost unul dintre ultimele semnale captate. Apoi, tăcere.

Dispariția Ameliei Earhart a declanșat una dintre cele mai ample operațiuni de căutare din istorie, coordonată de Marina SUA, dar niciun semn al avionului sau al echipajului nu a fost găsit. Acest vid de informații a dat naștere unui val de teorii, unele plauzibile, altele de-a dreptul fanteziste. Cea mai acceptată ipoteză susține că avionul s-a prăbușit în ocean din cauza epuizării combustibilului. Alții speculează că Earhart și Noonan ar fi aterizat forțat pe o insulă nelocuită, precum Nikumaroro, unde ar fi supraviețuit pentru o perioadă. O teorie controversată sugerează chiar că Amelia ar fi fost capturată de forțele japoneze, suspectată de spionaj, și ar fi murit în captivitate. Mai mult, unele relatări neverificate au alimentat ideea că Earhart ar fi supraviețuit și ar fi trăit sub o identitate falsă în Statele Unite.

De-a lungul deceniilor, expediții repetate au încercat să descopere urme ale avionului sau ale echipajului, dar misterul rămâne nerezolvat. Fragmente de os găsite pe Nikumaroro, obiecte care ar fi putut aparține Ameliei sau semnale radio ciudate captate după dispariție au menținut vie fascinația publicului. Dincolo de enigma finalului său, moștenirea Ameliei Earhart continuă să inspire generații. Curajul ei, spiritul de pionierat și refuzul de a se conforma stereotipurilor au transformat-o într-o legendă, al cărei zbor spre nemurire nu s-a încheiat niciodată cu adevărat.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading