Proiectul de modernizare a străzii București din municipiul Călărași, parte a unei strategii mai ample de mobilitate urbană, stârnește nemulțumiri în rândul locuitorilor și comercianților. Deși autoritățile locale susțin că introducerea benzii dedicate pentru autobuze va duce la o mai bună fluidizare a traficului, numeroși cetățeni semnalează deja disfuncționalități: blocaje în trafic, acces îngreunat către magazine și lipsa locurilor de parcare. Într-un interviu acordat Călărași Press, primarul Marius Grigore Dulce răspunde întrebărilor locuitorilor, promițând soluții „punctuale”, dar care vin după implementarea măsurilor.
Primarul explică modul în care acest proiect se integrează într-un plan mai amplu de mobilitate urbană, în conexiune cu alte două proiecte majore – sistemul de management al traficului și terminalul intermodal de la Tenaris – și oferă detalii despre soluțiile pe care administrația locală le are în vedere pentru a răspunde nevoilor punctuale ale comunității.
Un proiect amplu, parte a unui plan integrat
„Strada București este realizată în proporție de 96%, dar face parte dintr-un proiect mai mare, conectat cu alte două investiții importante: sistemul de management al traficului și nodul intermodal de la Tenaris, în zona Combinatului Siderurgic”, a precizat edilul. Toate cele trei proiecte trebuie recepționate până în luna decembrie 2025, conform graficului de implementare.
Banda dedicată autobuzului – necesară pentru viitor
Primarul a explicat că introducerea benzii speciale pentru transportul public face parte din viziunea de modernizare a mobilității urbane. „Este o simulare pentru viitor. Autobuzul trebuie să aibă traseu liber, nu să facă slalom printre mașini și pietoni”, a declarat Dulce. Acesta a subliniat că în zonele școlare și în cazuri de urgență, traficul va fi adaptat și nu vor exista probleme majore.
Locuri de parcare suplimentare și soluții inteligente pentru trafic
Pentru a diminua disconfortul cauzat de noile restricții, edilul a amintit că în ultimii ani au fost amenajate peste 3.300 de locuri de parcare, dintre care 1.000 rămân în continuare nefolosite. În plus, municipalitatea va extinde sistemul de parcări cu plată și va moderniza trotuarele dintre Cuza Vodă și Bdul N. Titulescu pentru a crea noi spații de parcare în spic. În sprijinul fluidizării traficului, se va introduce și un sistem de semaforizare inteligentă până la finalul anului.
Soluții pentru comercianți: zone de oprire pe trotuar, în condiții reglementate
Întrebat despre nemulțumirile comercianților ale căror afaceri au fost afectate de imposibilitatea opririi în fața magazinelor, primarul a dat asigurări că se lucrează la soluții punctuale. „În zonele unde trotuarele permit, vom crea spații de oprire pe trotuar, pentru ca aprovizionarea și accesul clienților să se poată desfășura în condiții civilizate”, a afirmat acesta, subliniind că staționarea pe termen lung nu va fi permisă.
Mesajul edilului: „Ne vom adapta împreună”
„Știu că orice schimbare creează un disconfort temporar. Dar trebuie să ne pregătim pentru viitor. Vom găsi soluții împreună, astfel încât să avem un oraș modern, cu trafic fluent și servicii de calitate”, a concluzionat Marius Dulce.