Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 7°C | Anul XI Nr. 536

Administrație Locală

Convocare ședință ordinară a Consiliului Județean Călărași – 27 martie 2025

Published

on

Consiliul Județean Călărași se va întruni în ședință ordinară joi, 27 martie 2025, ora 10:00, în sala de ședințe „Mihai Arbagic” din municipiul Călărași.
Pe ordinea de zi se află mai multe proiecte de hotărâre privind repartizarea fondurilor pentru drumuri județene și comunale (2025-2028), aprobarea bugetului județean pe 2025 și estimări pentru 2026-2028, măsuri pentru îmbunătățirea serviciilor medicale și sociale, gestiunea patrimoniului public și privat al județului și alte decizii cheie pentru comunitate.
Ordinea de zi completă este următoarea:
1.Proiect de hotărâre privind repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata destinate finanţării cheltuielilor privind drumurile judeţene şi comunale, pe anul 2025 si a estimarilor pentru anii 2026-2028, nr. 4977/17.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4978/17.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.4979/17.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea costului mediu lunar de intretinere, a contributiei lunare de intretinere in sarcina beneficiarilor serviciilor asigurate de catre Unitatea de Asistenta Medico – Sociala Calarasi, pe anul 2025, nr.5134/ 19.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5135/19.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.5136/19.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;
3.Proiect de hotărâre pentru aprobarea normativelor de cheltuieli privind promovarea și protecția drepturilor copilului, pe anul 2025, nr. 5137/19.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5138/19.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.5139/19.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;
4.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii nr. 117/2023 privind aprobarea contractării și garantării unei finanțări rambursabile interne in valoare de 40.000.000 lei, nr. 5146/19.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5147/19.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.5148/19.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget;
5.Proiect de Hotărâre privind aprobarea bugetului Judetului Calarasi pe anul 2025 si a estimarilor pentru anii 2026-2028, nr. 5140/19.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5141/19.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.5142/19.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget;
6.Proiect de Hotărâre privind aprobarea utilizarii excedentului bugetar, rezultat la incheierea exercitiului bugetar 2024, in exercitiul bugetar 2025, nr. 5143/ 19.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5144/19.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.5145/19.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget;
7.Proiect de hotărâre privind validarea Dispozițiilor Președintelui Consiliului Județean Călărași nr.561 din 20.12.2024 și nr. 563 din 23.12.2024, nr. 4752/12.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4753/12.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.4754/12.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;
8.Proiect de hotărâre privind transmiterea unui imobil, aflat în domeniul public al Județului Călărași, din administrarea Centrului Județean de Cultură și Creație Călărași, în administrarea Consiliului Județean Călărași, nr.4758/13.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4759/13.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.4760/13.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;
9.Proiect de hotărâre privind trecerea unor active fixe din domeniul public al Județului Călărași în domeniul privat al acestuia, nr. 4767/13.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4768/13.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.4760/13.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii prin licitație publică a imobilului înscris în Cartea funciară nr. 30332 UAT Călărași, aflat în domeniul public al județului Călărași, nr. 754/16.01.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.755/16.01.2025, Raportul Direcției Economice nr.756/16.01.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;
11.Proiect hotărâre privind darea în administrare și operare a autobuzului fluvial amfibiu, activ fix corporal aflat în patrimoniul Județului Călărași, din administrarea Centrului Județean de Cultură și Creație Călărași, în administrarea Consiliului Județean Călărași, nr. 5195/19.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5196/19.03.2025, Raportul comun al Direcției de Dezvoltare și Relații Externe și Direcției Economice nr.5197/19.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget;
12.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Județului Călărași, prin Consiliul Județean Călărași, în vederea participării la activitățile Conferinței Regiunilor Periferice Maritime ale Europei, nr. 4993/18.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4994/18.03.2025, Raportul Direcției de Dezvoltare și Relații Externe nr.4995/18.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;
13.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 166/2020 privind reorganizarea Centrului Maternal Călărași prin înființarea unui punct de lucru și aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al acestuia, nr. 4999/ 18.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5001/18.03.2025, Raportul Compartimentului Guvernanță și Instituții Publice Subordonate nr.5004/18.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia pentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;
14.Proiect de hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al Spitalului de Psihiatrie Săpunari, nr. 4535/11.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4536/11.03.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.4537/11.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;
15.Proiect de hotărâre pentru aprobarea modificării Statului de funcții al Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași, nr. 4672/12.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4674/12.03.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.4676/12.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;
16.Proiect de hotărâre pentru aprobarea modificării structurii organizatorice a Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași, nr. 4790/13.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4791/13.03.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.4792/13.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;
17.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 91/2010 privind constituirea Consiliilor de administrație ale spitalelor publice din rețeaua Consiliului Județean Călărași, nr. 4901/17.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.4902/17.03.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.4903/17.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;
18.Proiect de hotărâre privind stabilirea și acordarea unor stimulente financiare lunare medicilor din cadrul Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași pentru anul 2025, nr. 5257/20.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5258/20.03.2025, Raportul Compartimentului Sănătate nr.5259/20.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;
19.Proiect de hotărâre privind desemnarea a 6 consilieri judeţeni ca membri ai Autorității Teritoriale de Ordine Publică, nr. 5278/20.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5279/20.03.2025, Raportul Comp.Juridic, nr.5280/20.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică;
20.Proiect de hotărâre privind trecerea unui activ fix din domeniul public al Județului Călărași în domeniul privat al acestuia, nr. 5349/21.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5350/21.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.5351/21.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;
21.Proiect de hotărâre pentru aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale, a costului de întreținere a unei persoane adulte asistată în centrele de adulți și a costului serviciilor sociale destinate protecției și promovării drepturilor copilului, în centrele de copii, pe anul 2025, nr.5375/21.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5377/21.03.2025, Raportul Direcției Economice nr.5378/21.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia pentru Învățământ, Sănătate, Cultură, Sport;
22.Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr. 127/2024 privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a devizului general pentru obiectivul de investiții „Dezvoltarea infrastructurii medicale prespitalicești – unități de asistență medicală ambulatorie pentru Spitalul Județean de Urgență Dr. Pompei SAMARIAN – Ambulatoriu Călărași” – faza P.T.+D.D.E., nr. 5283/ 20.03.2025, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.5284/20.03.2025, Raportul comun al Direcției de Dezvoltare și Relații Externe și Direcției Tehnice nr. 5285/20.03.2025 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia de Urbanism;
23.Diverse.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

Județul alocă 500.000 de euro pentru deszăpezire, flota și stocurile sunt pregătite

Published

on

Flota de deszăpezire a județului intră din nou în atenția publicului. Autoritățile anunță cifre mari, utilaje multe și un buget care ridică întrebări. Iarna 2025 începe cu 41 de utilaje pregătite să intre în acțiune din prima zi. Perioada de intervenție este 15 noiembrie, 1 martie. Echipele au program de permanență și pot acționa rapid în orice situație.

Stocurile sunt semnificative. Sunt pregătite 1600 de tone de materiale antiderapante. Cantitățile sunt împărțite în 800 de tone de nisip și 800 de tone de sare. Există un bazin de combustibil de cinci tone, complet alimentat. Aprovizionarea este asigurată prin contracte. Dacă situația o cere, societatea poate închiria utilaje suplimentare pentru a evita blocajele.

Intervențiile sunt organizate în trei puncte strategice. Punctele sunt în Călărași, Mănăstirea și Lehliu. Această structură reduce timpul de deplasare al utilajelor. Operatorii monitorizează traficul și starea drumurilor în timp real. Utilajele sunt urmărite prin GPS pentru a eficientiza intervențiile.

Costurile sunt ridicate. Județul alocă 2,36 milioane de lei pentru programul de deszăpezire. Media lunară depășește 670.000 de lei. Noiembrie și martie sunt mai ieftine, dar decembrie, ianuarie și februarie rămân perioadele cu cele mai multe intervenții.

Advertisement

În județul Călărași, societatea Drumuri și Poduri are în gestiune aproximativ 650 km de drumuri asfaltate.

Autoritățile spun că județul este pregătit. Utilajele sunt în teren, stocurile sunt asigurate, iar echipele au un plan de intervenție pentru toate scenariile din iarnă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primăria Oltenița răspunde criticilor privind gunoiul și cere ca sesizările să fie trimise direct instituției

Published

on

Primăria Oltenița a reacționat după apariția unor postări pe rețelele de socializare în care localnicii reclamă mormane de gunoi și zone necurățate din oraș. Instituția le mulțumește cetățenilor care semnalează problemele, dar subliniază că soluțiile apar mai rapid când sesizările ajung direct la primărie prin telefon, e mail sau pagina oficială de Facebook.

Reprezentanții primăriei afirmă că echipele pot fi trimise imediat la fața locului atunci când primesc o sesizare directă, iar intervențiile se fac prompt. Postările de pe pagini personale nu sunt monitorizate constant, ceea ce poate duce la întârzieri. Singurele reacții primite acolo sunt aprecierile din mediul online, nu rezolvarea unei situații.

Primăria spune că nu poate prelua rapid informațiile dacă cetățenii doar etichetează instituția în comentarii. Problemele apărute în ultimele zile au fost deja remediate de firma de salubritate Iridex Group, după verificările din teren. Municipalitatea precizează că Iridex nu este o societate a primăriei, ci un partener contractual.

Autoritatea locală transmite că doar prin comunicare directă se pot rezolva mai repede situațiile din oraș.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul Mihăiță Beștea: „Activitatea ministerelor este blocată. Așteptăm implementarea măsurilor pentru a relua investițiile”

Published

on

Primarul municipiului Oltenița, Mihăiță Beștea, a declarat că proiectele de investiții finanțate prin ministere sunt întârziate din cauza incertitudinii privind măsurile de austeritate anunțate de Guvern. Edilul susține că această situație afectează direct comunitățile locale care depind de finanțarea centrală.

„De câteva luni, activitatea ministerelor este aproape blocată. Oamenii din aparatul guvernamental nu știu ce măsuri se vor lua și, din această cauză, nu se mai semnează contracte și nu se mai aprobă finanțări. Este o perioadă dificilă pentru toate administrațiile locale”, a explicat primarul Mihăiță Beștea în conferința de presă.

El a subliniat că această incertitudine afectează inclusiv proiecte deja începute, cum este cazul bazei sportive din Oltenița, oprite brusc după ce au fost finalizate 30% din lucrări.
„Avem proiecte bune, cu documentație completă, dar care stau pe loc pentru că nu există claritate la nivel guvernamental. Autoritățile locale nu pot rămâne blocate, trebuie să continuăm ce am început, chiar și din bugetele proprii”, a spus edilul.

Primarul consideră că măsurile de austeritate trebuie implementate rapid, indiferent de forma lor, pentru a permite reluarea activității instituționale.
„Indiferent dacă sunt bune sau mai puțin bune, e important să fie aplicate. Fără o decizie clară, pierdem timp și bani. Comunitățile locale nu pot funcționa într-un vid administrativ”, a precizat Beștea.

Advertisement

Administrația oltenițeană continuă proiectele prioritare, folosind fonduri proprii și parteneriate cu Consiliul Județean Călărași, pentru a menține ritmul investițiilor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading