Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 16°C | Anul XI Nr. 533

Administrație Locală

Consiliul Local din Fundeni, convocat în ședință ordinară la data de 20 martie

Published

on

Se convoacă Consiliul Local al comunei Fundeni, joi, 20 martie 2025, ora 18.00, în ședință ordinară, cu următoarea ordine de zi:

1. Proiect de hotărâre privind actualizarea Regulamentului de organizare și funcționare a aparatului de specialitate al primarului comunei Fundeni, județul Călărași

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea componenței Comisiei Tehnico-Economice din cadrul Consiliului Local al comunei Fundeni și a Regulamentului de organizare și funcționare al acesteia.

3. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local în comisia pentru evaluarea solicitărilor de închiriere prin atribuire directă a pajiștilor aflate în proprietatea privată a UAT Comuna Fundeni precum și a Comisiei de soluționare a contestațiilor.

Advertisement

4. Proiect de hotărâre privind acordarea unui stimulent financiar pentru nou-născuți

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea decontării cheltuielilor pentru naveta cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Fundeni, pentru luna decembrie 2024.

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea / respingerea plângerii prealabile, formulată de Comuna Cernica, prin SCA LeauaDamcali Ddeaconu Păunescu – LDDP împotriva HCL Fundeni nr. 139 / 2024.

Ședința se va desfășura la Școala Primară Nr. 2 din strada Trandafirilor, Nr. 27, Comuna Fundeni.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Administrație Locală

Primarul Mihăiță Beștea invită oltenițenii la o întâlnire publică pentru prezentarea raportului de un an de mandat

Published

on

Primarul municipiului Oltenița, Mihăiță Beștea, marchează un an de la preluarea mandatului și îi invită pe cetățeni la o întâlnire deschisă, joi, 6 noiembrie, de la ora 17:30, la Sala de spectacole a Direcției pentru Cultură, Tineret și Sport Oltenița (Str. Argeșului nr. 6A).

Edilul spune că va prezenta raportul primului an de mandat, cu realizările, proiectele în derulare și planurile de viitor. Totodată, acesta anunță că dorește să asculte direct problemele și propunerile oamenilor.

„Nu cred în administrație de la distanță. Cred în dialog și colaborare. Vreau să aflu ce probleme întâmpinați, ce idei aveți, ce visuri aveți pentru orașul nostru”, a transmis primarul Mihăiță Beștea.

Acesta a precizat că multe proiecte planificate nu au putut fi realizate în primul an din cauza birocrației sau a duratei mari de obținere a finanțărilor, însă ele rămân pe lista de priorități.

Advertisement

Primarul i-a invitat și pe consilierii locali, indiferent de culoarea politică, să participe la discuție, subliniind că „Oltenița este a noastră, a tuturor, nu a unui primar, nu a unui partid”.

Cetățenii care doresc să participe sunt rugați să se înscrie la numărul de telefon 0729 780 969, de luni până vineri, între orele 8:00–17:00, sau să trimită întrebările prin e-mail la adresa [email protected].

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Primarul din Independența, prins cu minciuna?! Își tăia salariul la televizor, dar își angaja consilierul personal pe ascuns!

Published

on

Primarul PSD din comuna Independența, Gabriel Rădulescu, s-a lăudat în septembrie că își taie salariul pentru a da un exemplu de modestie. În realitate, la doar o lună distanță, același edil a semnat un proiect prin care își „legalizează” consilierul personal, cu postul blocat din 2024.

„Reduc salariul pentru binele comunei” – o poveste pentru TV

În septembrie, Rădulescu spunea că își micșorează indemnizația ca semn de solidaritate cu oamenii. Gestiul a fost mediatizat intens, iar primarul și-a construit imaginea de „edil responsabil”.
Dar, în spatele camerelor, a semnat Proiectul de Hotărâre nr. 3717/03.10.2025, care introduce în noua organigramă funcția de consilier personal al primarului. Postul apare ocupat, pe studii superioare.

Post ocupat din 2024, introdus oficial abia acum

Surse administrative confirmă că persoana respectivă lucrează în primărie de peste un an, fără ca funcția să fie aprobată oficial.
Cu alte cuvinte, consilierul personal exista, dar nu figura în nicio organigramă validată de Consiliul Local.

„Primarul a adus acum noul document ca să acopere legal situația. Consilierul lucra deja acolo”, a declarat un consilier local pentru Ediția.

Advertisement

Documentele îl contrazic pe primar

Actele semnate de Gabriel Rădulescu arată clar: în statul de funcții anexat proiectului apare „Consilier personal – studii superioare – ocupat”.
Totul poartă semnătura primarului și a secretarului general Genica Mirică. În raportul de specialitate se precizează chiar că „organigrama și statul de funcții se aprobă anual sau ori de câte ori avem modificări”.

Consiliul Local a spus „nu”

Proiectul a fost supus votului în ședința ordinară din 15 octombrie 2025.
Rezultatul: 6 voturi pentru, 6 împotrivă. Organigrama a fost respinsă.
Cu toate acestea, consilierul personal figurează deja ca angajat și apare în toate documentele interne.

Deși în proiect este invocată Legea 52/2003 privind transparența decizională, nu există dovezi că cetățenii au fost informați.
Nici pe site-ul primăriei, nici pe pagina oficială nu a fost publicat vreun anunț despre consultarea publică a noii organigrame.

Imagine de „edil modest”, dar cu privilegii

În timp ce vorbește despre economii și austeritate, primarul Rădulescu își întărește echipa personală cu un post plătit din bani publici.
Consilierul personal a lucrat un an „în umbră”, iar tentativa de a-l legaliza a fost blocată de consilierii locali.

Ce spune primarul Rădulescu: „Nu mi-am angajat consilier personal”

Contactat după publicarea articolului, primarul Gabriel Rădulescu a negat că ar fi vorba despre o angajare de consilier personal.

„Nu mi-am angajat consilieri personali. Fata de la taxe și impozite mi-a plecat la Primăria Călărași, după 25 de ani, și a trebuit să angajez pe cineva. La taxe și impozite nu poți rămâne fără om. Este o fată absolventă de contabilitate, are atribuții delegate și încasează taxe de patru luni”, a declarat primarul.

Edilul susține că postul pe care apare angajata în documente nu este de consilier personal, ci o înlocuire temporară pe poziția rămasă liberă la taxe și impozite.

Advertisement

„Funcția există de ani de zile, a fost creată pe vremea fostului primar, nu am creat-o eu. Doamna Bogdanoviș Lavinia, care a lucrat 25 de ani, a plecat la Primăria Călărași, și am angajat imediat pe cineva, ca să nu se blocheze activitatea”, a explicat Rădulescu.

Salariul primarului, redus oficial

Primarul confirmă că și-a redus venitul net lunar de la 8.200 lei la 6.300 lei.
„Este prima lună în care primesc 6.300 lei net. Anul trecut am avut 8.260 lei. Am dispoziția semnată și pot arăta documentul”, a precizat edilul.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Administrație Locală

Siguranța rutieră în atenția Primăriei: lipsa trecerii de pietoni la Școala 8, semnalată de părinți

Published

on

Părinții reclamă absența trecerilor de pietoni pe drumul dintre Bazarul Big și Școala nr. 8, o rută intens circulată de elevi. Primăria promite soluții în cadrul noului sistem de management al traficului.

Unul dintre cele mai sensibile subiecte din traficul urban al Călărașiului a fost readus în discuție de primarul Marius Dulce în cadrul interviului de la Radio Voces Campi: siguranța rutieră în apropierea școlilor, în special în zona Bazarului Big – Școala nr. 8.
Mai mulți părinți au semnalat lipsa unei treceri de pietoni pe această porțiune de drum, deși zeci de copii o traversează zilnic pentru a ajunge la cursuri.

„Sunt foarte multe adrese din partea cetățenilor care reclamă situații de risc în trafic. De la viteză excesivă până la lipsa trecerilor de pietoni în zone aglomerate. Și zona Bazar – Școala 8 este una dintre ele”, a declarat primarul Marius Dulce.

Problema a fost semnalată în direct de jurnalistul care a realizat interviul, el însuși părinte al unui copil ce frecventează Școala nr. 8:

„De la Bazarul Big până la Școala 8 nu există nici măcar o trecere de pietoni. Este un traseu periculos pentru elevi.”

Primarul a confirmat că sesizările părinților au ajuns la autorități și a precizat că rezolvarea va fi integrată în noul proiect de management al traficului și în planul de semaforizare inteligentă care vizează 17 intersecții din oraș.

„Poliția Locală ține legătura permanent cu Poliția Rutieră. Problema există, o știm și o vom corecta. Prin proiectul de management al traficului, toate aceste puncte vulnerabile — mai ales cele din preajma școlilor — vor fi tratate prioritar”, a explicat primarul.

Context și soluții tehnice

Proiectul de management al traficului al Primăriei Călărași, aflat în implementare, include:

Advertisement
  • 17 intersecții semaforizate cu senzori și camere de supraveghere;

  • corelarea fluxurilor de trafic în timp real;

  • amplasarea unor treceri de pietoni inteligente, iluminate și semnalizate electronic;

  • supravegherea video permanentă a zonelor școlare.

„Este o chestiune de responsabilitate. Avem străzi bune, dar din păcate s-a accentuat și fenomenul de viteză excesivă. Fac apel la conducători să circule civilizat, pentru că siguranța copiilor este prioritară”, a subliniat Dulce.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading