Connect with us

Știri

Radarele inteligente extind monitorizarea traficului: 700 de noi dispozitive mobile vor fi instalate pe șosele

Published

on

Sursa: stirileprotv.ro

Reprezentanții Poliției Române au anunțat că, începând cu 1 martie, sistemul de radare fixe e-SIGUR este pe deplin operațional la nivel național. Șoferii care încalcă regulile de circulație pot fi sancționați pe baza imaginilor surprinse de camerele de supraveghere, fără a fi opriți în trafic.

Procesul-verbal de sancționare va fi expediat prin poștă la adresa șoferului. Radarele fixe pot fi observate pe marginea drumului de către cei atenți, fiind întotdeauna însoțite de un autoturism inscripționat cu însemnele poliției.

Polițiștii rutieri din întreaga țară au fost echipați cu 700 de astfel de dispozitive, dotate cu cameră video, aparat foto digital și sistem laser pentru măsurarea vitezei.

Aceste dispozitive sunt capabile să identifice vehiculele din trafic, inclusiv marca, numărul de înmatriculare și chiar fața șoferului. Până în prezent, doar o parte dintre ele sunt folosite pe teren, conform unui program de implementare care nu a fost făcut public.

Advertisement
Sursa: buletin.de

Sursa: buletin.de

Dispozitivele pot măsura viteza vehiculelor de la mai mult de un kilometru distanță, iar imaginile capturate sunt încărcate automat pe un server al Ministerului de Interne, unde sunt procesate de către structurile de poliție. Proprietarii vehiculelor sancționate vor primi o notificare și au la dispoziție cinci zile pentru a furniza informațiile despre șoferul responsabil, acesta urmând să fie amendat.

Guvernul plănuiește extinderea sistemului e-SIGUR, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va instala 400 de camere radar fixe pe drumurile naționale. Imaginile captate vor fi transmise către centrele de management al traficului, care vor emite alerte referitoare la încălcările codului rutier sau la absența rovinietei.

Cu toate acestea, implementarea sistemului este încă într-o fază incipientă, întrucât CNAIR nu a lansat încă licitația pentru achiziția echipamentelor. Cele mai periculoase tronsoane de drum, unde monitorizarea vitezei este esențială, se află pe DN1, DN6, DN2, DN17 și DN7, majoritatea zonelor cu risc ridicat fiind situate în afara localităților.

 

 

Advertisement