Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Connect with us

Știri

Primarii din județul Călărași, instruiți de pompieri pentru intervenții eficiente în situații de urgență

Published

on

Pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Barbu Știrbei” din județul Călărași au organizat instructajul anual de pregătire pentru primarii localităților din județ. Întâlnirea de pe 14 noiembrie, desfășurată în sala de ședințe a Consiliului Județean Călărași, a avut ca scop consolidarea capacității autorităților locale în gestionarea situațiilor de urgență și alinierea la cele mai recente reglementări și proceduri din domeniu. Subiectele abordate au fost împarțite în trei planuri: operativ, pregătire și prevenire.

Printre temele abordate s-au numărat procedurile de înștiințare și alarmare, actualizarea Planului de Analiză și Acoperire a Riscurilor (PAAR) și pregătirea personalului din serviciile voluntare pentru situații de urgență. De asemenea, a fost discutată activitatea de avizare și autorizare a unităților de învățământ, asigurând astfel conformitatea cu standardele de siguranță.

Instructajul anual de pregătire al primarilor 

  • În plan operativ: înștiințare alarmare, actualizare PAAR (cuprinde următoarele tipuri de riscuri: furtuni, inundații, tornade, secetă, incendii, cutremure, accidente, etc)
  • În palierul pregătirii: activitatea de pregătirea a reprezentanților autorităților publice locale / activitatea serviciilor voluntare ptr situații de urgenta (avize, încadrare, notare, alocare fonduri.
  • În planul prevenirii: avizare/autorizare a unităților de învățământ.

Participanții au discutat prevederile legislative actuale și atribuțiile specifice fiecărei părți în domeniul situațiilor de urgență, iar sesiunea s-a încheiat cu discuții libere, în care primarii au avut ocazia să abordeze direct toate aspectele prezentate de specialiștii ISU.

 

Advertisement