Connect with us

Administrație Locală

Noi proiecte de Hotărâre la CJ Călărași. Consilierii județeni, convocați

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Se convoacă Consiliul Judeţean Călăraşi în şedinţă ordinară, la data de 29 Aprilie 2024, ora 1200, în sala de şedinţe ”Mihai Arbagic” din municipiul Călărași, str. 1 Decembrie 1918, nr. 1, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1.Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drtept a mandatului de consilier județean al domnului Deculescu Valentin Dumitru nr.6759/15.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.6760/15.04.2024, ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică;

2.Proiect de hotărâre privind aprobarea contului anual de executie a bugetului Judetului Calarasi si a situatiilor financiare la 31 decembrie 2023 nr.6981/17.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6984/17.04.2024, Raportul Direcției Economice nr. 6986/17.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

Advertisement

3.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului  Judetului Calarasi pe anul 2024 nr.7227/19.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.7229/19.04.2024, Raportul Direcției Economice nr.7230/19.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

4.Proiect de hotărâre privind abrogarea Hotărârii Consiliului Județean nr. 256/2023 privind transmiterea unui imobil, aflat în domeniul public al județului Călărași, din administrarea Direcției Județene de Administrare a Domeniului Public și Privat al județului Călărași în folosința gratuită a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Ecomanagement Salubris Călărași nr.6655/11.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6656/11.04.2024,Raportul Direcției Economice nr. 6657/11.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

5.Proiect de hotărâre privind darea în administrare a 4 apartamente Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași nr.6535/10.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.6536/10.04.2024, Raportul Direcției Economice nr.6537/10.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea concesionării imobilului „Centrul de Dezinsecție Fundulea”, aflat în domeniul public al județului Călărași nr.2734/12.02.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 2735/12.02.2024, Raportul Direcției Economice nr. 2736/12.02.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

7.Proiect de hotărâre privind aprobarea concesionării imobilului “Centru de Informare și Cooperare în Afaceri Călărași”, aflat în domeniul public al județului Călărași nr. 2975/14.02.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 2976/14.02.2024,Raportul Direcției Economice nr. 2977/14.02.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

Advertisement

8.Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași  a imobilului ce reprezintă “ Centrul de Recuperare de Zi pentru copilul cu dizabilități”, aflat în domeniul public al Județului Călărași  nr.7057/18.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 7058/18.04.2024,Raportul Direcției Economice nr. 7059/18.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

9.Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Călărași  a imobilului ce reprezintă “ Locuința Maxim Protejată – Casa Lotus Ciocănești ”, aflat în domeniul public al Județului Călărași  nr.7132/18.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 7133/18.04.2024, Raportul Direcției Economice nr. 7134/18.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

10.Proiect  de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 152/2023 privind aprobarea acordului de parteneriat între Judeţul Călăraşi  și Judeţul Giurgiu  în vederea realizării și implementării Proiectului „Modernizare DJ 412-Vărăști-DN4” nr.6762/15.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.6763/15.04.2024, Raportul direcției Juridice nr.6764/15.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;  

11.Proiect de hotărâre privind includerea comunelor Fundeni, Gurbăneşti şi municipiului Călărași în cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciarănr.6972/17.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6973/17.04.2024, Raportul Direcției Juridice nr. 6974/17.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia de Urbanism;  

12.Proiect de hotărâre privind aprobarea Programului anual județean pentru acordarea finanţărilor nerambursabile, valabil pe anul 2024 nr. 7380 din 23.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.7381/23.04.2024, Raportul Direcției Juridice nr.7382/23.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia pentru Învăţământ, Sănătate, Cultură, Sport;

Advertisement

13.Proiect de hotărâre privind constituirea Comisiei pentru protecția copilului Călărași nr.7389/23.04.2024, însoțit de Raportul Secretarului General al Județului Călărași nr.7390/23.04.2024, Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.7391/23.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia pentru Învăţământ, Sănătate, Cultură, Sport;  

14.Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziţionării serviciilor de consultanţă şi asistenţă juridică pentru realizarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes județean „Reabilitare şi modernizare DJ 412-Vărăști-DN4” nr.6208/04.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6209/04.04.2024,Raportul Direcției Juridice nr. 6210/04.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia Juridică;

15.Proiect de Hotărâre privind aprobarea Acordului de cooperare între Județul Călărași din România și Raionul Hîncești din Republica Moldova nr.6844/16.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6845/16.04.2024, Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr. 6846/16.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;

16.Proiect de hotărâre pentru completarea Hotărârii nr.  9/2024 privind aprobarea proiectului ”Modernizarea şi reabilitarea drumurilor judeţene DJ201B tronson DN31 – Ulmeni – Lunca (Ostrovu) – Frăsinet km 49+730 – km 81+290, DJ305 tronson Lunca (Ostrovu) – Lehliu Sat – Săpunari km 0+000 – km 33+529, DJ 313 tronson Săpunari – limită judeţ Ialomiţa km 28+700 – km 30+500 și DJ 309 – tronson Bogata – DJ 307A – Al. Odobescu – N. Balcescu – Zimbru (DJ 304) – Faurei – Danesti (DJ 303) – Nucetu (DN3)”, precum şi a indicatorilor tehnico-economici, faza Proiect tehnic” nr.6963/17.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6964/17.04.2024,Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr. 7033/17.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia de Urbanism;

17.Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Judeţului Călăraşi, in calitate de membru fondator, la înfiinţarea Asociaţiei – Organizație de Management al Destinației Județene „OMD DUNĂREA CĂLĂRAȘEANĂ” nr.7143/18.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.7144/18.04.2024, Raportul Direcției de Dezvoltare Regională și Relații Externe nr. 7145/18.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe, Comisia pentru Învăţământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;

Advertisement

18.Proiect de hotărâre privind aprobarea actualizării devizului general al Obiectului 2 – Gospodărie de apa, stație de epurare, rețele exterioare, din cadrul obiectivului de investiții ”Corp nou DS+P+5E în incinta Spitalului Județean de Urgență Dr. Pompei Samarian Călărași” – Faza PT, precum și a sumei reprezentând finanțarea

de la bugetul local pentru realizarea Obiectului 2 nr.6816/15.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6818/15.04.2024, Raportul Direcției Tehnice nr. 6819/15.04.2024 ce urmează a fi avizat de  Comisia Buget-finanțe și Comisia de Urbanism;

19.Proiect  de hotărâre privind aprobarea devizului general pentru obiectivul de investiții „REFACERE ÎMPREJMUIRE ȘI AMENAJĂRI CURTE INTERIOARĂ – SPITALUL JUDEȚEAN DE URGENȚĂ DR. POMPEI SAMARIAN,  CĂLĂRAȘI” nr. 7238/19.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.7239/19.04.2024, Raportul Direcției Tehnice nr.7240/19.03.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia de Urbanism;

20.Proiect de hotărâre privind aprobarea sumelor forfetare de care beneficiază elevii care nu sunt şcolarizaţi în localiatea de domiciliu şi nu beneficiază de existenţa serviciilor de transport public nr.6840/16.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6841/16.04.2024, Raportul Direcției Tehnice nr. 6842/16.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Servicii Publice și Comerț;  

21.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii nr. 244/2023 privind aprobarea Organigramei a Statului de funcţii și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Călăraşi nr.6989/17.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6990/17.04.2024, Raportul Comp.Direcției Management și Resurse Umane nr.6991/17.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe și Comisia Juridică;  

Advertisement

22.Proiect de hotărâre privind aprobarea menţinerii desfăşurării activităţii  Direcţiei Comunitare de Evidenţă a Persoanelor a Judeţului Călăraşi nr.6473/09.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6474/09.04.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 6475/09.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-finanțe;  

23.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcții al Direcţiei Comunitare de Evidenţă a Persoanelor a Judeţului Călăraşi nr.6490/09.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6492/09.04.2024,Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 6493/09.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget- finanțe;  

24.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcții al aparatului de specialitate al Bibliotecii Județene „Alexandru Odobescu” Călărași nr.6829/16.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 6832/16.04.2024, Raportul Comp.Guvernanță Corporativă și Instituții Publice Subordonate nr. 6834/16.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget- finanțe și Comisia pentru Învăţământ, Sănătate, Cultură, Sport;  

25.Proiect de hotărâre privind stabilirea și acordarea unor stimulente financiare lunare medicilor din cadrul  Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași pentru anul 2024 nr.7310/22.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr. 7311/22.04.2024, Raportul  Comp.Sănătate nr. 7312/22.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget- finanțe și Comisia pentru Învăţământ, Sănătate, Cultură, Sport;  

26.Proiect de hotărâre pentru aprobarea modificării și completării structurii organizatorice, a Organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Spitalului Județean de Urgență “Dr. Pompei Samarian” Călărași nr.7330/22.04.2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC nr.7331/22.04.2024, Raportul Comp.Sănătate nr.7332/22.04.2024 ce urmează a fi avizat de Comisia Buget- finanțe, Comisia pentru Învăţământ, Sănătate, Cultură, Sport și Comisia Juridică;  

Advertisement

27.Diverse.

Administrație Locală

VIDEO. Copiii se joacă lângă șine. Parcul Constructorilor, vandalizat și nesigur

În municipiul Călărași, în cartierul 2 Moldoveni, zona cuprinsă între străzile Mușețelului și Știrbei Vodă, se află așa-numitul „Parc al Constructorului” – un spațiu destinat recreerii și jocului copiilor, dar care, în realitate, se transformă tot mai mult într-o zonă de risc. Principalul motiv de îngrijorare: o cale ferată activă traversează una dintre laturile parcului, fără niciun gard de protecție, fără avertismente, fără bariere.

Pentru cei mici, joaca în acest parc înseamnă adesea apropierea de șinele de tren, iar părinții spun că este imposibil să nu stea constant cu ochii pe ei. Dincolo de riscul evident, situația ridică întrebări serioase despre măsurile minime de protecție care ar trebui să existe într-un astfel de spațiu public.

„Un simplu gard ar face diferența. Nu cerem nimic sofisticat, doar o delimitare clară între locul de joacă și linia de tren. E prea aproape, prea periculos,” a declarat o mamă care frecventează parcul împreună cu fiica ei.

Primăria: „Parcul a fost reabilitat, dar vandalismul e constant”

Advertisement

Contactați pentru un punct de vedere, reprezentanții Primăriei Municipiului Călărași recunosc problema, dar atrag atenția asupra altui fenomen – distrugerea sistematică a parcului de către cetățeni.

„Parcul Constructorului a fost reabilitat de mai multe ori în ultimii ani. Din păcate, actele de vandalism sunt atât de frecvente încât întreținerea devine aproape imposibilă,” a declarat Dinu Artur, directorul Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Municipiului Călărași.

Bănci rupte, coșuri de gunoi distruse, gunoaie aruncate – toate acestea sunt realități constatate după fiecare intervenție de reamenajare.

Locatarii cer insistent instalarea unui gard care să delimiteze parcul de linia ferată, dar și supraveghere video sau măcar prezență periodică a poliției locale pentru a descuraja vandalismul. De cealaltă parte, autoritățile caută soluții.

„Responsabilitatea e comună – noi putem interveni, dar trebuie să existe și respect pentru spațiul public. Altfel, orice reabilitare e doar temporară,” a adăugat Dinu Artur.

Advertisement

 

Continue Reading

Administrație Locală

Noi măsuri de sporire a siguranței în parcurile din municipiul Oltenița

Primăria Municipiului Oltenița a emis astăzi, 6 iunie 2025, un comunicat oficial prin care aduce la cunoștința cetățenilor că bariera instalată la intrarea în Parcul Central a devenit funcțională, începând cu ora 12:00. Această măsură a fost adoptată în urma consultărilor detaliate cu reprezentanții Poliției Rutiere și ai Comisiei de Sistematizare a Circulației din cadrul primăriei. Decizia a fost motivată de necesitatea de a spori siguranța pietonilor, în special a copiilor, și de a preveni incidentele care au avut loc în trecut în această zonă, punând în pericol integritatea fizică a celor care frecventează parcul.

Scopul principal al instalării și activării barierei este de a asigura un mediu sigur și liniștit pentru toți cetățenii care utilizează Parcul Central ca spațiu de recreere și relaxare. Prin această inițiativă, Primăria Municipiului Oltenița își reafirmă angajamentul de a promova siguranța publică și de a răspunde nevoilor comunității. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă încurajăm să respectați noile reglementări pentru a contribui la menținerea unui spațiu public sigur și primitor pentru toți oltenițenii.

Continue Reading

Administrație Locală

Consilierii locali din Călărași au aprobat statul de funcții al Căminului Sf. Antim, într-o ședință extraordinară. Ce se întâmplă mai departe

După ce, în ședința ordinară din 29 mai, proiectul de hotărâre privind aprobarea statului de funcții al Căminului pentru persoane vârstnice „Sf. Antim Ivireanul” din Călărași a fost respins ca urmare a numeroaselor critici privind legalitatea și impactul bugetar, consilierii locali au fost reconvocați astăzi, 5 iunie 2025, într-o ședință extraordinară pentru reluarea dezbaterilor asupra aceluiași proiect.

Proiectul de hotărâre propus de executivul local, semnat de primarul Marius-Grigore Dulce, prevede menținerea unui total de 55 de funcții în cadrul căminului – din care 44 sunt destinate personalului de specialitate și 11 personalului administrativ. Documentația aferentă a fost completată cu o serie de justificări suplimentare privind respectarea reglementărilor în vigoare și cerințele legislative.

Una dintre cele mai notabile schimbări față de ședința precedentă a fost modificarea poziției politice a consilierilor locali ai Alianței pentru Unirea Românilor și ai Partidului Național Liberal. Dacă în data de 29 mai aceștia au votat împotriva proiectului, invocând lipsa de legalitate și costurile nejustificate, astăzi, cei patru consilieri AUR și o parte dintre liberali au adoptat o nouă abordare și au votat în favoarea proiectului, contribuind decisiv la adoptarea acestuia.

Modificări operate: transformări de posturi, fără extinderea structurii

Proiectul actual propune reorganizarea posturilor existente, fără a modifica numărul total de funcții. Astfel:

Advertisement
  • Se transformă două funcții de medic specialist în două funcții de medic primar;
  • Se înființează o funcție de asistent medical în locul uneia de nutriționist (post ocupat prin voluntariat);
  • Se modifică două funcții de maseur în funcții de brancardier și spălătoreasă;
  • Se adaptează posturi de infirmier și asistent medical pentru a răspunde mai bine nevoilor din teren;
  • În compartimentul administrativ, un post de inspector de specialitate se transformă în magaziner.

Executivul susține că toate aceste modificări au fost făcute în conformitate cu legislația în vigoare (Legea 296/2023, HG 867/2015, OUG 57/2019), fără creșteri artificiale ale cheltuielilor de personal.

Argumente financiare: presiune bugetară, dar și venituri proprii estimate

Potrivit notelor de fundamentare, funcționarea unității în 2025 presupune o suplimentare bugetară de aproximativ 1,1 milioane lei, dar sunt estimate și venituri proprii de peste 415.000 lei, provenite din contribuțiile beneficiarilor și susținătorilor legali. Din bugetul de stat, prin bugetul municipiului Călărași, sunt deja alocate sume pentru acoperirea parțială a cheltuielilor de personal și funcționare.

Ce se întâmplă mai departe?

Proiectul de hotărâre aprobat în ședința extraordinară a Consiliului Local Călărași din 5 iunie 2025, privind aprobarea statului de funcții al Căminului pentru persoane vârstnice „Sf. Antim Ivireanul”, are o legătură directă și strategică cu decizia Consiliului Județean Călărași de a închide Unitatea de Asistență Medico-Socială și de a comasa această structură cu Căminul Sf. Antim.

Ce înseamnă, concret, această aprobare?

  1. Pregătirea instituțională pentru comasare:
    Prin aprobarea noului stat de funcții, Căminul Sf. Antim își adaptează organigrama pentru a putea prelua resursa umană și responsabilitățile Unității de Asistență Medico-Socială închise de CJ. Este o condiție tehnică esențială pentru ca această comasare să funcționeze legal și operațional.

  2. Asigurarea pragului de 50 de posturi:
    Potrivit OUG nr. 156/2024, doar instituțiile cu minimum 50 de angajați pot funcționa cu personalitate juridică și beneficia de finanțare. Noul stat de funcții menține 55 de posturi (44 personal de specialitate + 11 personal administrativ), tocmai pentru a garanta continuitatea finanțării și validitatea juridică a Căminului.

  3. Preluarea personalului redistribuit:
    Personalul disponibilizat din fosta unitate medico-socială a CJ urmează să fie redistribuit, iar Căminul Sf. Antim devine principala structură absorbantă, având posturi reorganizate tocmai în acest scop (ex. înlocuirea unor funcții inactive cu funcții operaționale – îngrijitori, medici primari, brancardieri etc.).

  4. Adaptarea la cerințele bugetare și legislative pentru 2025:
    Acest proiect face parte din strategia locală de adaptare la măsurile de austeritate și reorganizare impuse de guvern. Este un exemplu de comasare și eficientizare, fără desființarea completă a serviciilor, ci prin integrarea lor într-o structură funcțională deja existentă.

Continue Reading