Connect with us

Știri

[VIDEO] ”Autobuzul plutitor” a făcut primele probe la Călărași! Ce spun călărășenii despre această inovație plutitoare

Published

on

Este premieră în România! ”Autobuzul plutitor” care a fost adus din Ungaria a ajuns la Călărași și a trecut deja cu brio de primele teste.

”Autobuzul plutitor” a ajuns la Călărași! Noul vehicul inovator este o premieră pentru județul Călărași și a fost adus din Ungaria, după ce a fost achiziționat în cadrul proiectului ”Îmbunătățirea siguranței navigabilității pe Dunăre în regiunea transfrontalieră Călărași- Silistra”, finanțat prin programul INTERREG VA România- Bulgaria

Cât a costat vehiculul- amfibie?

Deja ”Frog Bus” a trecut de primele teste în regiunea transfrontalieră Călărași- Silistra, pe care le-a trecut de altfel cu bine. Întregul proiect are o valoare estimată de 4,57 milioane de lei. La această licitație a fost desemnată câștigătoare o companie din Ungaria, River Ride care operează un astfel de „autobuz plutitor” la Budapesta. Licitația a fost semnată pe 26 iulie 2023 chiar de vicepreședintele Consiliului Județean Călărași, Ion Samoilă.

„Cum seamănă autobuzul plutitor al lui RiverRide cu linia de metrou Millennium? Ambele sunt galbene, ambele operează în Budapesta și ambele au fost primele de acest fel din Europa continentală”, se arată pe site-ul companiei. Tot ei mai spun că operarea autobuzului plutitor a început la 113 ani de la inaugurarea liniei de metrou, Millennium în mai 1896.

Advertisement

Proiectul ar urma să fie finalizat până la finalul anului 2024

Oferta depusă urmează să fie evaluată până pe 14 iulie 2023, potrivit  datelor  din Sistemul Electronic de Achiziție Publică (SEAP). Scopul unui astfel de proiect este de a facilita circulația cetățenilor între cele două comunități Călărași și Silistra, însă pentru această operațiune a fost nevoie și de amenajarea ambelor maluri, de pe partea românească și bulgărească.

Așadar, o gară fluvială special amenajată pentru acostarea ambarcațiunilor, dar și o pasarelă de acces sunt prevăzute în proiect. În zonă vor fi amenajate alei pietonale, dar și spații verzi. Cel mai probabil, lucrările vor fi terminate cel mai târziu la data de 31 decembrie 2024.

Și în alte țări există astfel de autobuze. De exemplu, în Portugalia locuitorii sunt încântați de acest vehicul amfibiu.

Advertisement

Știri

Marius Dulce (PSD) refuză o dezbatere cu Alin Dragulin (PNL): „Ce să discute omul cu șobolanul?”

Published

on

Marius Dulce, președinte al PSD în municipiul Călărași și primar, răspunde negativ la invitația publică lansată de Alin Drăgulin (PNL), contracandidatul acestuia de la alegerile locale din 9 iunie. Dulce a spus că nu e dispus să participe la o dezbatere și că pot avea un dialog abia după alegeri. ”Nu, nu știu de ce aș face. Ce să discute omul cu șobolanul?”, a declarat acesta. 

Marius Dulce argumentează refuzul prin prisma programului încărcat: „Ce să discutăm în dezbatere publică. Eu nu mi-am luat concediu, de la ora 08:00 sunt în primărie până la ora 17:00, apoi intru în campanie. Dânsul să își spună proiectele, iar după 10 iunie putem discuta”.

Întrebat despre dreptul călărășenilor de a avea o dezbatere publică între cei doi contracandidați, Marius Dulce a spus că „cetățenii merită dezbaterea cu noi, în primul rând, când ne ducem să prezentăm în fața dânșilor ceea ce vrem să facem, iar dânsul trebuie să prezinte în fața cetățenilor ce vrea să facă”. 

Deși la nivel național, PSD și PNL se află într-o alianță politică, la nivel local au existat de mai multe ori neînțelegeri între organizațiile județene ale partidelor.

Advertisement

Continue Reading

Știri

Mutări în PSD Călărași. Partidul înlocuiește doi candidați, iar în alte patru localități nu are adversari. Vasile Iliuță: „Pot să spun că m-am bucurat”

Published

on

Partidul Social Democrat Călărași a avut astăzi prima conferință de presă de la începutul campaniei electorale, în cadrul căreia Vasile Iliuță a prezentat situația primarilor propuși să candideze din partea partidului la alegerile de pe 9 iunie. În mai multe localități, PSD nu are contracandidați, iar doi candidați au fost schimbați cu alte variante, precizează președintele organizației politice județene. 

Doi candidați au fost înlocuiți de Partidul Social Democrat Călărași, în urma unor analize interne efectuate, precizează Vasile Iliuță. E vorba de comuna de Cuza Vodă, unde Nelu Mușat a fost înlocuit cu Marian Vlășceanu, și de Lehliu Gară. 

„În urma analizei pe care am făcut-o la Cuza Vodă, s-a retras Nelu Mușat și a intrat în competiție fermierul nostru, Marian Vlășceanu. E clar că acum am găsit o soluție mai bună, acceptată de marea majoritate a cetățenilor și a agenților economici din Cuza Vodă. Am mai înlocuit și în Lehliu Sat vechiul candidat cu Stancu Cristian, un nou candidat. Celălalt era șofer pe un microbuz și nu putea să vină în campania electorală. Ne-am dat seama că dacă nu vom fi prezenți în campaniile electorale să susținem Partidul Social Democrat, o să avem o problemă”, a precizat Iliuță.

PSD Călărași are patru localități fără contracandidați: Mânăstirea, Frăsinet, Gurbănești și Vâlcelele. 

Advertisement

„Numai Partidul Social Democrat a depus liste de consilieri și de candidați în comunele Mănăstirea, Frăsinet, Gurbănești și Vâlcelele. Pot să spun că m-am bucurat. În localitățile unde nu avem primari, am văzut o echipă mult mai puternică decât în 2020 și cred că rezultatele vor fi pe măsura investiției politice pe care am făcut-o în cei trei ani jumate de când sunt președinte al Partidului Social Democrat și de când sunt președinte al Consiliului Județean Călărași”, a mai precizat președintele PSD Călărași în conferința de presă. 

Vasile Iliuță spune că a inclus toate nevoile oamenilor cu care a discutat în proiectele viitoare de guvernare și că „împreună vom moderniza Călărașiul așa cum vor cetățenii cu care stăm de vorbă și le promitem că vom duce la bun sfârșit proiectele propuse de către ei”. 

Continue Reading

Știri

Un contract istoric în regiunea Sud-Muntenia a fost semnat astăzi la Consiliul Județean Călărași. Ce presupune acesta și ce valoare are

Published

on

sursă imagini: Vasile Iliuță/Facebook

Liviu Gabriel Mușat, directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Muntenia, alături de Vasile Iliuţă, președintele Consiliului Județean Călăraşi, au semnat astăzi (16 mai 2024) un contract istoric al regiunii pentru modernizarea drumurilor judeţene din Călărași. E vorba de un contract în valoare de peste 77 de milioane de euro, al doilea ca valoare totală și primul în regiunea Sud-Muntenia ca lungime, potrivit lui Vasile Iliuță. În total, peste 100 de kilometri vor fi reabilitați. 

Proiectul „ Modernizarea şi reabilitarea drumurilor judeţene DJ201B tronson DN31 – Ulmeni – Lunca (Ostrovu) – Frăsinet km 49+730 – km 81+290, DJ305 tronson Lunca (Ostrovu) – Lehliu Sat – Săpunari km 0+000 – km 33+529, DJ 313 tronson Săpunari – limită judeţ Ialomiţa km 28+700 – km 30+500 și DJ 309 – tronson Bogata – DJ 307A – Alexandru Odobescu – N. Bălcescu – Zimbru (DJ 304) – Făurei – Dănești (DJ 303) – Nucetu (DN3)”, finanţat în cadrul Programul Regional (PR) Sud-Muntenia (SM) 2021-2027, Prioritatea 4 – „O regiune mai accesibilă”, componenta dedicată drumurilor judeţene, are o valoare totală de peste 77,3 milioane de euro și a fost semnat astăzi de către Consiliul Județean Călărași, în calitate de beneficiar, împreună cu ADR Sud-Muntenia. 

Consiliul Judeţean Călăraşi va reconstrui şi moderniza 101,55 kilometri de drumuri judeţene şi aproximativ 24 kilometri de piste de biciclete.

„Un moment istoric pentru județul Călărași, care ne aduce tot mai aproape de obiectivul proiectului meu administrativ de a nu mai avea drumuri neasfaltate și să finalizăm astfel modernizarea și reabilitarea totală a infrastructurii rutiere județene. Colaborarea fructuoasă dintre CJ și ADR Sud-Muntenia este una consistentă, reală și îmi doresc să aducem cât mai multe fonduri în județul Călărași, pentru bunăstarea și dezvoltarea tuturor localităților”, a transmis Vasile Iliuță pe pagina personală. 

Advertisement

La evenimentul desfăşurat la sediul Consiliului Judeţean Călăraşi au mai participat Gabriela Călin, director Autoritatea de Management PR SM 2021-2027, Andreea-Mirela Tache, directorul Cabinetului Directorului General din cadrul ADR Sud-Muntenia, Mihai Bogdan, administratorul public, şi primarii localităţilor străbătute de drumurile judeţe modernizate prin proiect.

Continue Reading

Cele mai vizualizate