Connect with us

Știri

Anunț. Primăria Fundeni angajează consilier

Published

on

Anunțul Călărășean - Îți publicăm anunțul în cel mai scurt timp! Scrie-ne pe [WhatsApp] sau sună la 0728977169

PRIMĂRIA COMUNEI FUNDENI, județul CĂLĂRAŞI, publică anunțul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. IV din OUG 34/2023 – alin.(2) lit. a) și art. 618 alin. (3) din Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare

Informaţii concurs

Advertisement
Consilier
Descriere post Localizare post
Clasa: I
Grad: asistent
Tip compartiment: COMPARTIMENT
Denumire compartiment: URBANISM
PRIMĂRIA COMUNEI FUNDENI
Localitate: FUNDENI
Judeţ: CĂLĂRAŞI

Condiţii de participare

Pentru Consilier, Clasa I, Grad asistent, COMPARTIMENT URBANISM

Studii:

Advertisement

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
in domeniul urbanismului, arhitecturii sau constructiilor
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 1 an
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamâna

Bibliografie şi tematică

Bibliografie şi tematică pentru Consilier, Clasa I, Grad asistent, COMPARTIMENT URBANISM

Advertisement

1. Constituţia României, republicată

cu tematica Titlu I – Principii generale, Titlul II – Drepturile, libertatile si indatoririle fundamentale, Titlul III – Autoritatile publice

2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

Advertisement

cu tematica Capitolul I – Principii si definitii, Capitolul II – Dispozitii speciale

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Capitolul I – Dispozitii generale, Capitolul II – Egalitate de sanse si de tratament intre femei si barbati in domeniul muncii, Capitolul III – Egalitatea de sanse si de tratament in ceea ce priveste accesul la educatie, la sanatate, la cultura si la informare, Capitolul IV – Egalitatea de sanse intre femei si barbati in ceea ce priveste participarea la luarea deciziei, Capitolul VI – Solutionarea sesizarilor si reclamatiilor privind discriminarea bazata pe criteriul de sex.

Advertisement

4. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare

cu tematica Titlul I – Dispozitii generale – integral, Titlul II Statutul functionarilor publici: Capitolul I – Dispozitii generale, Capitolul II – Clasificarea functiilor publice. Categorii de functionari publici, Capitolul IV – Managementul functiei publice si al functionarilor publici si Sistemul electronic de evidenta a ocuparii in sectorul public, Capitolul V – Drepturi si indatoriri, Capitolul VI – Cariera functionarilor publici, Capitolul VIII – Sanctiunile disciplinare si raspunderea functionarilor publici, Capitolul IX – Modificarea, suspendarea si incetarea raporturilor de serviciu , Capitolul X – Acte administrative privind nasterea, modificarea, suspendarea, sactionarea si incetarea raporturilor de serviciu si actele administrative de sanctionare disciplinara.

5. Legea nr. 50 din 29 iulie 1991, republicata si actualizata, privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii

Advertisement

cu tematica Capitolul I – Autorizarea executarii lucrarilor de constructii, Capitolul III – Raspunderi si sanctiuni, Anexa nr. 2 – Definirea unor termeni de specialitate utilizati in cuprinsul legii.

6. Ordinul MDRL nr. 839/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii

cu tematica Capitolul II – Documentele autorizarii, Capitolul III – Procedura de autorizare, Capitolul IV – Asigurarea disciplinei autorizarii, raspunderi, sactiuni.

Advertisement

7. Legea nr. 350 din 6 iulie 2001, actualizata , privind amenajarea teritoriala si urbanismul

cu tematica Capitolul II – Domeniul de activitate, Capitolul III – Atribuitii ale administratiei publice: Sectiunea a 2-a – Atributiile administratiei publice judetene, Sectiunea a 3-a – Atributiile administratiei publice locale, Sectiunea a 4-a – Certificatul de urbanism, Sectiunea a 5-a Structura institutionala, Capitolul IV – Documentatii de amenajare a teritoriului si urbanismului: Sectiunea a 6-a – Participarea publicului la activitatile de amenajare a teritoriului si de urbanism. Capitolul V – Sanctiuni.

8. Ordinul nr.233 din 26 februarie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul si de elaborare si actualizare a documentatiilor de urbanism

Advertisement

cu tematica Capitolul II – Documentatii de amenajare a teritoriului si de urbanism: Sectiunea a 5-a – Planul Urbanistic General, Sectiunea a 6-a – Planul Urbanistic Zonal, Sectiunea a 7-a – Planul Urbanistic de Detaliu, Capitolul V – Perioada de valabilitate a documentatiei de amenajare a teritoriului si urbanismului, Capitolul VII- Atributiile administratiei publice, Capitolul VIII- Certificatul de urbanism

Advertisement
Advertisement

Știri

Constantin Bîrcă își anunță candidatura pentru un nou mandat de deputat în Parlamentul României

Published

on

Constantin Bîrcă, deputat PSD Călărași, a anunțat astăzi că va candida pentru un nou mandat în Parlamentul României. După patru ani de activitate parlamentară, Bîrcă a subliniat realizările sale în sprijinul agriculturii românești și modernizării infrastructurii de irigații, precum și eforturile de a reprezenta interesele județului Călărași la nivel național. „În acest timp, împreună am reușit să aducem îmbunătățiri esențiale în sprijinirea fermierilor noștri, să susținem modernizarea infrastructurii de irigații și să ne asigurăm că vocile noastre sunt auzite la nivel național”, a declarat Bîrcă. 

„Dragi călărășeni, După patru ani de muncă dedicată în slujba comunității și a agriculturii românești, am decis să îmi depun din nou candidatura pentru un nou mandat de deputat. În acest timp, împreună am reușit să aducem îmbunătățiri esențiale în sprijinirea fermierilor noștri, să susținem modernizarea infrastructurii de irigații și să ne asigurăm că vocile noastre sunt auzite la nivel național. Cu sprijinul vostru, sunt pregătit să continui această luptă pentru un viitor prosper, bazat pe dezvoltare durabilă și pe protejarea resurselor noastre locale. Haideți să facem împreună următorul pas pentru Călărași și pentru România! Avem o echipă puternică și unită pe care PSD Călărași o trimite în Parlamentul României”, a scris deputatul într-o postare adresată călărășenilor pe o rețea de socializare.

Advertisement

Constantin Bîrcă, ales deputat în 2020, a fost activ în cadrul Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice, unde ocupă funcția de secretar, și din aprilie 2023, face parte și din Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă. De-a lungul mandatului său, Bîrcă a avut 72 de intervenții parlamentare, a inițiat 77 de propuneri legislative, dintre care 27 au fost promulgate legi, și a depus 24 de declarații politice scrise.

Activitatea parlamentara în cifre:

Luări de cuvânt: la 72 puncte de sumar (în 51 ședințe)
– din care declarații politice: 23
Declarații politice depuse în scris: 24
Propuneri legislative inițiate: 77, din care 27 promulgate legi
Întrebări si interpelări: 12
Moțiuni: 6

Advertisement

Continue Reading

Știri

O femeie din Călărași de 35 de ani a căzut de la etajul 3 în timp ce întindea rufele. În ce stare se află

Published

on

O femeie de 35 de ani din municipiul Călărași a suferit răni grave după ce a căzut de la etajul 3 al blocului în care locuiește, în timp ce încerca să întindă rufele. Incidentul a avut loc pe 17 octombrie 2024, în jurul orei 10:25. Conform relatărilor polițiștilor și din partea martorilor, femeia se afla pe balconul apartamentului în care locuia, care mai apoi s-a desprins și a căzut. Din fericire, bucata de beton a rămas suspendată la etajul doi și nu a strivit victima. 

La data de 17 octombrie a.c., în jurul orei 10:30, polițiștii din cadrul Biroului Ordine Publică au fost sesizați, prin apel 112, de către o femeie, de 39 de ani, cu privire la faptul că o persoană a căzut de la etajul 3 al unui bloc. În urma primelor verificări efectuate, a reieșit faptul că, în jurul orei 10:25, o femeie, de 35 de ani, în timp ce se afla la domiciliul său din municipiu, încercând să întindă rufele pe culmea exterioară, s-ar fi urcat pe o bucată de beton și s-ar fi dezechilibrat, ulterior căzând. Aceasta a fost preluată de un echipaj medical, care a transportat-o pe aceasta la o unitate spitalicească, în vederea acordării de îngrijiri medicale. În cauză, a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă”, a relatat IPJ Călărași imediat după incident.

Advertisement

Starea femeii

Femeia de 35 de ani a ajuns la spital în stare conștientă și cooperantă, cu parametrii vitali în limite normale. Ea a suferit un politraumatism prin precipitare, inclusiv un traumatism craniofacial și fracturi la nivelul membrelor. După primele investigații, a fost transferată la Spitalul de Urgență Floreasca pentru tratament suplimentar, având nevoie de supraveghere de specialitate din partea unei echipe pluridisciplinare, precizează Spitalul Județean de Urgență Călărași.

Reacția vecinilor

Vecinii au fost cu adevărat îngrijorați de situație, având în vedere că și ei folosesc aceleași balcoane. „A căzut balconul de sus. Și eu în fiecare seară stau și fumez pe balcon acolo”, a declarat un martor. „Era plină de sânge la cap, se mișca, apoi a venit soțul ei. Striga lumea la el să nu o miște, să aștepte să vină SMURD”, a mai spus acesta. 

Un vecin a comentat despre starea precară a balcoanelor:

Advertisement

Vecin: Blocurile sunt foarte degradate și înauntru, și balcoanele. Uite ce frumos e în partea cealaltă.

Reporter: Credeți că sunt periculoase aceste balcoane?

Vecin: Da, mai ales pentru copii. Dacă iese un copil acolo și tu nu ești acasă, a căzut cu totul.

Advertisement

Un alt vecin a subliniat riscurile: „Dacă noi ne lăsăm pe el, cădem cu totul. Sunt vechi și dacă te pui peste el, gata, te duci cu totul. Aici sunt de pe vremea lui Ceaușescu.”

Ce spun autoritățile

La fața locului au sosit și reprezentanții Primăriei Municipiului Călărași. George Tudor, de la Serviciul Public Centrale Termice și Administrare Fond Locativ (SPCTA-FL) Călărași, a declarat: „Este o proprietate privată, este un bloc construit în anii 70. A făcut parte din fondul locativ de stat și apartamentele au fost vândute în anii 90 chiriașilor din acel moment. Nu este în proprietatea UAT Călărași.”

Advertisement
Continue Reading

Știri

Ajutor pentru încălzirea locuinței în Călărași: Cererile pot fi depuse începând cu 21 octombrie 2024

Published

on

Primăria Municipiului Călărași a anunțat lansarea programului de ajutor pentru încălzirea locuinței în sezonul rece 2024-2025. Începând cu 21 octombrie 2024, cetățenii pot depune cererile pentru acordarea ajutoarelor la sediul Direcției de Asistență Socială (DAS) pentru încălzirea cu gaze naturale, energie electrică, lemne și combustibili petrolieri. Dosarele pentru încălzirea prin sistemul centralizat vor fi depuse la sediul Serviciul Public Centrale Termice și Administrare Fond Locativ (SPCTFL) Călărași.

Cererile și declarațiile pe propria răspundere vor fi puse la dispoziția solicitanților de către DAS, pentru acele persoane care au domiciliul pe raza Municipiului.

Advertisement

Depunerea cererilor completate și a documentelor doveditoare anexate se va face la sediul DAS, individual pentru ajutoarele de încălzire cu combustibili solizi sau petrolieri, gaze naturale şi energie electrică, iar pentru ajutoarele de încălzire cu energie termică depunerea se va face individual sau prin reprezentanții asociațiilor de proprietari.

De asemenea acestea vor fi publicate pe site-ul Primăriei Municipiului Călărași, respectiv https://das.primariacalarasi.ro/, împreună cu documentele necesare, cuatumul ajutoarelor de încălzire și lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinței. Astfel, documentele vor putea fi transmise și on-line la adresa de e-mail: [email protected] Pentru informații suplimentare, vă puteți adresa la telefonul: 0242/313151.

Dosarele pentru acordarea ajutorului de încălzire (gaze naturale, energie electrică, lemne, cărbuni și combustibili petrolieri) se depun începând cu 21.10.2024 la ghișeul Direcției de Asistență Socială, iar dosarele pentru sistemul centralizat se depun la sediul SPCTFL Călărași (fost bloc Flora), în fiecare zi lucrătoare între orele 08.30 -14.00. Formularele de cerere se găsesc la ghișeele DAS, SPCTFL și ale Primăriei municipiului Călărași. Cererea tipizată va fi completată cu numele titularului în clar, va fi datată și semnată de acesta.

Advertisement

Termenul limită de depunere a cererilor şi declaraţiilor pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei aferent lunii noiembrie 2024 este până la data de 20.11.2024.

După această dată se vor înregistra cereri, dar consumatorii vor primi acest ajutor astfel:
– începând cu luna depunerii cererii pentru cei care au depus documentele până la data de 20 a lunii respective;
– începând cu luna următoare pentru cei care au depus documentele după data de 20 a lunii respective.

Pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în cererile pentru acordarea ajutorului pentru încălzire primarii au obligaţia de a efectua anchete sociale pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în cererea beneficiarilor dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinţei. Anchetele sociale pot fi efectuate şi la sesizarea unor terţi.

Advertisement

În cazul solicitării ajutoarelor pentru energie electrică, anchetele sociale se efectuează obligatoriu pentru toate situațiile, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în vederea verificării sistemului de încălzire utilizat.
Dacă în urma întocmirii anchetei sociale se constată că, la completarea cererii nu s-au declarat date corecte, dreptul la încălzirea locuinţei încetează începând cu luna următoare, iar sumele plătite necuvenit cu acest titlu se recuperează în condiţiile legii.

𝐈𝐌𝐏𝐎𝐑𝐓𝐀𝐍𝐓

Ajutorul se acordă pentru un singur sistem de încălzire! Referitor la dovada veniturilor din pensii este reprezentată de ultimul cupon de pensie emis înainte de recalcularea acestora, respectiv cel din august 2024.

Ce obligaţie au beneficiarii ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei:
– să anunţe la Primărie orice modificare intervenită în componenţa familiei sau veniturilor de natură a conduce la modificarea ajutorului acordat.
– modificările se anunţă prin depunerea unei noi cereri și declaraţii însoţită de actele care atestă modificarea, în termen de 5 zile de la producerea acestora.

Advertisement

Cine depune cererea:
Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinţei este:
– proprietarul locuinţei;
– persoana care a înstrăinat locuinţa pe baza unui contract cu clauză de întreţinere;
– titularul contractului de închiriere;
– alt membru de familie major şi legal împuternicit de proprietar/titular de contract de închiriere;
– reprezentant legal pentru persoane singure care nu au împlinit 18 ani.

 

Advertisement
Continue Reading

Cele mai vizualizate