Connect with us

Știri

VIDEO. Gara din Ciulnița intră în renovare

Au fost inițiate etapele de modernizare pentru liniile feroviare, instalațiile și clădirea CED (Centralizare Electro-Dinamică) de la stația Ciulnița, inclusiv amenajarea trecerilor la nivel. Procesul avansează conform planului stabilit.

Prima închidere a traficului feroviar a fost realizată pentru a permite lucrările de modernizare la infrastructura și suprastructura feroviară. Aceasta a avut loc pe linia către Călărași. În această perioadă, până pe 15 septembrie, au fost puse la dispoziție mijloace de transport auto pentru a asigura transferul călătorilor între Ciulnița și Călărași Sud, și retur.

Principalul set de lucrări care va fi implementat pe traseul Ciulnița – Călărași include:

  • – În ceea ce privește infrastructura căii, aceasta va fi constituită din materiale precum geotextil pentru separare pe platforma de teren, geogril pentru consolidare și un strat de substrat de 40 cm.
  • – Suprastructura căii va fi compusă din șine tip 60, traverse de beton și un sistem de prindere elastică.
  • – Noi aparate de cale vor fi integrate în infrastructură pentru a facilita ramificații, linii directe și comutații în stație.
  • – Instalații noi de semnalizare feroviară vor fi implementate pentru a asigura o gestionare eficientă a traficului.
  • – Trecerea la nivel de la kilometrul 1+120, intersecția cu DN3A, în direcția Călărași Nord, va fi reconfigurată pentru a îndeplini standardele moderne.

În intervalul 16 august – 15 septembrie, constructorul va asigura transportul cu autocare între Ciulnița și Călărași Sud, și retur, pentru un total de 14 trenuri de călători.

În ceea ce privește stația Ciulnița, lucrările majore vor consta în:

Advertisement
  • – Montarea de noi șine, traverse de beton și un sistem de prindere elastică pe liniile 1-3 și pe linia către Călărași.
  • – Implementarea unei instalații de centralizare electronică care va fi interconectată cu secțiunile adiacente de circulație.
  • – Refacerea liniei de contact.
  • – Montarea de stâlpi și catenare noi pe diferite linii și zone, inclusiv pe traseul către Călărași Nord.
  • – Îmbunătățirea iluminării în jurul macazurilor și a altor zone cheie.
  • – Realizarea de lucrări de telecomunicații pentru a asigura legătura între diferitele secțiuni.
  • – Implementarea unei instalații de informare a pasagerilor.
  • – Construirea de peroane noi și copertine pentru a asigura confortul pasagerilor.
  • – Restaurarea și extinderea peronurilor existente pentru a îndeplini cerințele de accesibilitate.
  • – Implementarea de pasarele pietonale pentru a facilita deplasarea în stație.
  • – Efectuarea unor lucrări de suprastructură la trecerile la nivel de la km 107+915 și km 1+120.
  • – Adaptarea trecerilor la nivel pentru a fi compatibile cu noua instalație de centralizare electronică.
  • – Efectuarea unor reparații la clădirile și infrastructura CED.
  • – Amenajarea unei platforme pentru grupul Diesel-Generator al instalației de centralizare electronică.

Obiectivele prioritare ale programului de modernizare pentru stațiile Fetești și Ciulnița includ lucrări asupra terasamentelor, liniilor feroviare, peronelor, pasarelelor pietonale, construcțiilor civile, sistemelor de energoalimentare și telecomunicații.

Valoarea contractului se ridică la peste 300 de milioane de lei, fără TVA, iar perioada de execuție este de 24 de luni, cu o garanție oferită pe o durată de 60 de luni.

Știri

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate din cauza scăderii nivelului Dunării

Lucrările de dragare pe brațul Borcea au fost sistate temporar, din cauza scăderii accentuate a nivelului apelor Dunării, informează Consiliul Judeţean Călăraşi.

Conform declarației lui Alexandru Drăgulin, șeful Agenției Căi Navigabile Călărași, „nivelul apei a coborât sub limita necesară pentru ca navele să poată lucra în condiții normale. Datorită pescajului mic, nava nu se poate încărca cu nisip și nu îl poate transporta. Lucrările vor putea fi reluate doar când Dunărea va ajunge la cota de +100 cm, ceea ce, din păcate, nu se va întâmpla prea curând.”

Intervenția planificată prevede utilizarea a două nave: dragă „Comana”, care va perfora fundul brațului acolo unde este depus un strat gros de nisip, și nava „Cernavodă”, care va aspira și transporta nisipul dislocat. Scopul este refacerea adâncimilor necesare pentru circulația sigură a navelor, în conformitate cu standardele Comisiei Dunării.

Lucrările au început la sfârșitul lunii mai, după sosirea navei „Cernavodă” în portul Călărași, și au fost desfășurate în zona kilometrilor fluviali 90 – 100, conform Avizului către Navigatori emis de Administrația Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galați.

Advertisement

Consiliul Județean Călărași reafirmă angajamentul său de a susține toate demersurile menite să asigure navigabilitatea Dunării, să protejeze infrastructura portuară și să valorifice potențialul economic al transportului fluvial în județ.

Continue Reading

Știri

Călărași: Pista de biciclete din Parcul Jirlău s-a surpat la câteva luni după inaugurare. Primăria anunță reparații pe garanție

Pista de biciclete din Parcul Jirlău, una dintre investițiile recente ale Primăriei Călărași, a cedat la doar câteva luni de la finalizare. Crăpăturile întinse pe toată lungimea traseului au dus la decizia autorităților de a interveni de urgență, iar în prezent, pista este în mare parte decopertată, urmând să fie reasfaltată.

Deși lucrarea a fost finalizată relativ recent, calitatea slabă a execuției a devenit evidentă în scurt timp. Problemele de structură și surparea în anumite porțiuni au ridicat semne de întrebare cu privire la modul în care a fost proiectată și realizată această investiție, în special având în vedere proximitatea malului lacului.

Primarul municipiului Călărași, Marius Dulce, a transmis că reparațiile nu vor fi suportate din bugetul local, întrucât pista este încă în perioada de garanție.

„Pista de biciclete este în garanție și din acest motiv am cerut reparația pe segmentele care prezintă neconformități. S-a realizat încă o expertiză tehnică a zonei, fiind și malul lacului, iar de săptămâna viitoare începe turnarea asfaltului special”, a precizat edilul.

Acesta a dat asigurări că niciun obiectiv nu va fi refăcut pe cheltuiala primăriei:

Advertisement

„Vreau să înțeleagă toți cetățenii că nimic nu vom reface pe banii noștri, fiecare obiectiv va fi finalizat conform proiectului.”

Lucrările de reparație vor continua în perioada următoare, iar pista de biciclete va rămâne închisă temporar. Municipalitatea nu a anunțat, deocamdată, un termen clar pentru finalizarea reparațiilor.

Această situație ridică din nou întrebări despre calitatea lucrărilor publice și despre modul în care sunt supervizate și recepționate proiectele de infrastructură urbană în Călărași.

Continue Reading

Știri

„Nu punem nici un popic!” Primăria Călărași blocată de… garanție!

De ce arată orașul ca un șantier cu dale sparte și mobilier urban degradat?

Ai trecut prin centrul Călărașiului și ai văzut dale sparte, popici (acele stâlpișori de protecție) dărâmați sau mobilier urban lăsat de izbeliște? Ți-ai zis, probabil: „Ce face primăria? Nu vede nimeni?” Ei bine, surpriză: vede, dar nu poate face nimic.

Primarul Dulce: „Dacă intervenim, pierdem garanția”

Într-o discuție aprinsă din ședința Consiliului Local din 26 iunie 2026, primarul Marius Dulce a explicat de ce nu se repară nimic în unele zone: totul e „în garanție”.

Totul a pornit de la nemulțumirea mai multor consilieri locali, dar și din reclamațiile primite de la cetățeni: „Centrul arată jalnic!” — au spus mai mulți aleși în ședința Consiliului Local Călărași din 26 iunie 2026.

Băncile sunt rupte, dalele de granit crăpate, iar popicii care ar trebui să protejeze trotuarele sunt căzuți sau lipsesc. Cei prezenți au cerut explicații clare: Cine repară? Când? De ce nu se face nimic?

Advertisement

Răspunsul a fost unul care i-a lăsat mască pe mulți: „Nu putem repara nimic. Totul e în garanție!” — a declarat primarul Marius Dulce. Această justificare a declanșat un val de reacții și discuții aprinse despre cât timp trebuie să mai stea orașul „în așteptare”, doar pentru că lucrările sunt „protejate” de garanții contractuale.

Așadar, orice reparație ar însemna pierderea banilor asigurați prin contractele de execuție. În plus, nici în carosabil nu pot face nimic fără aprobări în lanț.

Cetățenii sparg, primăria „notează”

Consilierii au cerut intervenții rapide. Se mătură cioburi, se dărâmă stâlpișori, dar primăria „doar notează”. De ce? Pentru că toate aceste lucrări sunt sub supravegherea firmelor de construcții până la expirarea garanției. Orice reparație făcută de primărie ar însemna că firma nu mai e responsabilă.

„Dacă intru să schimb un popic azi, mâine vine constructorul și zice că l-am stricat eu, nu el,” a explicat primarul.

Și popicii-s cu scandal!

Pe strada București, de exemplu, stâlpii montați sunt considerați prost aleși. Proiectantul „n-a vrut să renunțe la model”. Dulce spune că acum nu mai găsește același tip de popic, iar oamenii se întreabă: „De ce nu puneți alții?”. Răspunsul e același: garanția!

Advertisement

„Bani avem, dar suntem legați de mâini”

E clar că primăria nu duce lipsă de intenții bune sau de bani europeni, dar e blocată într-o capcană birocratică în care „garantia e sfântă”.

Continue Reading