Au fost inițiate etapele de modernizare pentru liniile feroviare, instalațiile și clădirea CED (Centralizare Electro-Dinamică) de la stația Ciulnița, inclusiv amenajarea trecerilor la nivel. Procesul avansează conform planului stabilit.
Prima închidere a traficului feroviar a fost realizată pentru a permite lucrările de modernizare la infrastructura și suprastructura feroviară. Aceasta a avut loc pe linia către Călărași. În această perioadă, până pe 15 septembrie, au fost puse la dispoziție mijloace de transport auto pentru a asigura transferul călătorilor între Ciulnița și Călărași Sud, și retur.
Principalul set de lucrări care va fi implementat pe traseul Ciulnița – Călărași include:
- – În ceea ce privește infrastructura căii, aceasta va fi constituită din materiale precum geotextil pentru separare pe platforma de teren, geogril pentru consolidare și un strat de substrat de 40 cm.
- – Suprastructura căii va fi compusă din șine tip 60, traverse de beton și un sistem de prindere elastică.
- – Noi aparate de cale vor fi integrate în infrastructură pentru a facilita ramificații, linii directe și comutații în stație.
- – Instalații noi de semnalizare feroviară vor fi implementate pentru a asigura o gestionare eficientă a traficului.
- – Trecerea la nivel de la kilometrul 1+120, intersecția cu DN3A, în direcția Călărași Nord, va fi reconfigurată pentru a îndeplini standardele moderne.
În intervalul 16 august – 15 septembrie, constructorul va asigura transportul cu autocare între Ciulnița și Călărași Sud, și retur, pentru un total de 14 trenuri de călători.
În ceea ce privește stația Ciulnița, lucrările majore vor consta în:
- – Montarea de noi șine, traverse de beton și un sistem de prindere elastică pe liniile 1-3 și pe linia către Călărași.
- – Implementarea unei instalații de centralizare electronică care va fi interconectată cu secțiunile adiacente de circulație.
- – Refacerea liniei de contact.
- – Montarea de stâlpi și catenare noi pe diferite linii și zone, inclusiv pe traseul către Călărași Nord.
- – Îmbunătățirea iluminării în jurul macazurilor și a altor zone cheie.
- – Realizarea de lucrări de telecomunicații pentru a asigura legătura între diferitele secțiuni.
- – Implementarea unei instalații de informare a pasagerilor.
- – Construirea de peroane noi și copertine pentru a asigura confortul pasagerilor.
- – Restaurarea și extinderea peronurilor existente pentru a îndeplini cerințele de accesibilitate.
- – Implementarea de pasarele pietonale pentru a facilita deplasarea în stație.
- – Efectuarea unor lucrări de suprastructură la trecerile la nivel de la km 107+915 și km 1+120.
- – Adaptarea trecerilor la nivel pentru a fi compatibile cu noua instalație de centralizare electronică.
- – Efectuarea unor reparații la clădirile și infrastructura CED.
- – Amenajarea unei platforme pentru grupul Diesel-Generator al instalației de centralizare electronică.
Obiectivele prioritare ale programului de modernizare pentru stațiile Fetești și Ciulnița includ lucrări asupra terasamentelor, liniilor feroviare, peronelor, pasarelelor pietonale, construcțiilor civile, sistemelor de energoalimentare și telecomunicații.
Valoarea contractului se ridică la peste 300 de milioane de lei, fără TVA, iar perioada de execuție este de 24 de luni, cu o garanție oferită pe o durată de 60 de luni.