https://www.facebook.com/calarasipress/videos/1505656436191877/
Clienții au fost păcăliți
De aproximativ patru luni, un magazin on-line de haine și accesorii ce își desfășoară activitatea pe raza jud. Călărași, Mun. Oltenița a reușit să adune câteva sute de clienți nemulțumiți de produsele livrate la adresa solicitată în comandă. Aceștia se folosesc de site-uri ce le aparțin pentru a putea reliza comerț în mediul on-line. În acestă toamnă, societatea comercială se pare că a încercat metode prin care să “vândă” orice, în afara decât ceea ce comandau clienții.
Ploaie de reclamații
Reclamațiile nu au întârziat să apară din partea persoanelor păgubite. Sute de persoane nu și-au primit banii pe produsele comandate, ajungând la ușa acestora, orice în afară de ceea ce au solicitat în comanda on-line. Ulterior depunerii comenzii pe site-ul www.joviale.ro, prin mesaj privat în pagina acestora, posibilii clienți erau informați printr-o notificare pe mail sau SMS că, solicitarea prin care s-a depus comanda va fi preluată, produsele ajungând în termen de 5 -7 zile lucrătoare. Un număr mic al clienților au primit în colet ceea ce și-au comandat de pe site-ul cu pricina.
Restul clienților ajungând să aștepte săptămâni, chiar luni de zile pentru a primi un răspuns din partea societății ce se face vinovată de această “greşeală”. O parte a păgubiţilor au renunțat în a mai spera la recuperarea banilor, care nu sunt deloc puțini… produsele aveau prețuri destul de ridicate pentru un site de îmbrăcăminte, prețurile începând de la 60 lei, până la 300 lei, poate și mai mult.
O parte din păgubiți și-au dorit să returneze respectivele pachete, iar de această dată, clientul trebuia să plătească o sumă de cca. 25 lei, costul returului. Să nu punem în discuție costul de livrare al coletului, care și el, ajungea undeva la suma de 25- 30 lei.
În secțiunea se subsol a site-ul, în categoria SUPORT > Politica de Returnare… se regăsește următorul text:
Returnare
Politica de returnare
“Vom fi răspunzători pentru orice defecte ale produsului, dacă din orice motiv produsul nu este primit în stare perfectă sau nu corespunde măsura aleasa. Ne contactaţi telefonic, pe email sau prin mesaj privat pe Facebook pentru a returna articolul iar noi vă vom trimite altul în cea mai scurtă perioadă de timp, fără niciun cost suplimentar.
Nu vom suporta taxele de transport în cazul în care doriţi să schimbaţi produsul cu alt model, pe motiv că v-aţi răzgândit în privinţa modelului ales sau doriţi returnarea produsului şi restituirea banilor.
Dacă doriţi schimbarea produsului taxa este de 30 lei.
Restituirea banilor se face în baza unui cont bancar, iar taxa de transport privind returnarea produsului va fi suportată de dumneavoastră. Coletul se trimite prin curier.
Paşii pe care trebuie să îi urmaţi sunt următorii:
1. Produsul trebuie ambalat în cutia în care a fost trimis şi împachetat într-o coală protectoare pentru a nu deteriora cutia produsului.
2. Ataşaţi în colet datele bancare pentru restituirea banilor
VOR FI REFUZATE COLETELE TRIMISE DE DUMNEAVOASTRĂ RETUR DACĂ ACESTEA NU SUNT AMBALATE CORESPUNZĂTOR, LIPSESC ETICHETELE PRODUSULUI, PRODUSUL ESTE PURTAT SAU DETERIORAT.
Aveţi posibilitatea de retur în termen de 14 zile de la achiziţionarea produsului.
Produsele au 30 de zile garanţie.”
Metode de a atrage clienții
Anunțurile prin care oamenii erau informați de existența site-ului www.joviale.ro și ale produselor comercializate de către acesta, erau distribuite de persoane ce făceau parte din rețea și care știau clar ce au de făcut. Anunțurile erau postate, de regulă după-amiaza pe grupuri create special pentru comerț, sau grupuri în care se posta “întâmplător”.
Cu funcționa mecanismul?
Putem vorbi, în acest sens de o abordare deosebită a modului și timpului dedicat pentru crearea acestor site-uri, care, bineînțeles, au rol să-ți încânte privirea.
Nu se poate pune vorba de o problemă de ordin tehnic sau deficit de personal. În societatea comercială, în anul anterior de activitate (2016) se poate vedea numărul mare de angajați pe care îl deține societatea, respectiv 26.
Cine se află în spatele acestei afaceri?
Sunt informații referitoare asupra faptului că această societate are un om de naționalitate străină… vom afla…
În România, societatea este administrată de:
S.C JOVIALE FASHION SRL, societate comercială cu sediul în Județul Călărași, sat. Pădurișu, com. Frumușani, înregistrat la Camera de Comerț cu nr. J51/141/2016, având ca administrator pe Georgescu Mirela Elena și calitate de asociat pe Cristache Alina Daniela. Cele două femei conduc această societăţi comerciale în București, după cum urmează:
Georgescu Mirela Elena – S.C JOVIALE FASHION SRL, J51/141/2016, CIF: RO35768894, înființată la data de 08.03.2016.
În anul 2016, societatea a înregistrat un număr de 27 d angajați, având profit de de aprox. 300.000 lei (trei miliarde lei vechi). Numele acestei persoane mai apare și pe societatea ALLIENS MOTO SRL, asociat fiind Alina Daniela Cristache, administrator, Bogdan Iulian Cristache.
Alina Daniela Cristache – numele acesteia apare în trei societăți comerciale, una dintre ele fiind condusă în calitate de administrator.
Făcând o scurtă verificare a Codului de Identitate Fiscală (CIF), acesta nu corespunde cu cel afișat pe site-ul magazinului on-line, www.joviale.ro.
Prin acest element, putem specula un singur lucru, faptul că s-a încercat, în mod intenționat,ducerea posibililor reclamanți pe o pistă falsă. Atunci când se solicitau datele societății comerciale, clienții indicând CIF-ul de pe site, acesta fiind scris eronat.
Măsurile aplicate de autorități asupra societății
Având o discuție telefonică cu Purtătorul de cuvânt al IPJ Călărași ne-a fost spus faptul că, două petiții ce fac referire la societate S.C JOVIALE FASHION SRL, au fost redirecționate către ANPC Călărași, acestea neîncadrându-se la o faptă penal. Criteriile ce stabilesc o faptă penală nu su fost identificate în aceste două petiții depuse în cadrul IPJ Călărași.
Începând cu data de 01.08.2017, plângerile asupra societății comerciale S.C. JOVIALE FASHION SRL, au tot început să apară.
Un număr de peste 100 reclamații înregistrate, concluzionare ca întemeiate au fost înregistrate până la data de 28.09.2017. S-au aplicat două Procese Verbale de Constatare a Contravenției, respectiv două amenzi ce reprezintă suma de 3.250 lei.
Iar măsura finală asupra operatorului economic a fost aceea de a restituii contravaloare produselor returnate de către consumatori.
Vom reveni cu amănunte…
[ANCHETĂ ÎN DESFĂȘURARE]