Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 13°C | Anul XI Nr. 533

Știri

VIDEO. Pasajul de la Drajna, construit 90%. Proiectul a încetinit, șoferii sunt nervoși

Published

on

Controversatul proiect al Pasajului Drajna a ajuns la 90% la începutul anului 2023. Sorinel Vrajitoru este unul dintre inițiatorii amendamentului la Bugetul de stat pentru studiul de fezabilitate în anul 2019, etapă de la care a demarat amplul proiect care va aduce mari beneficii județelor Călărași și Ialomița, cât și traficului rutier internațional.

De atunci și până la momentul de astăzi, proiectul Pasajului Drajna a progresat într-un ritm bun, spun constructorii.

În anul 2022 Sorin Grindeanu alături de aparatul de specialitate a efectuat o vizită de lucru pe șantierul lucrărilor dintre Ialomița și Călărași.

Ministrul a făcut promisiunea că pasajul va fi dat in folosință până la sfârșitul anului 2022, lucru care nu s-a întâmplat, totul din cauza unor stâlpi de electricitate care încurcă lucrarea.

Advertisement

“Ce a fost mai greu, a trecut! In scurt timp, chiar înainte de vacanța de vara, vom putea circula pe pasajul de la Drajna.  Cel mai important obiectiv de infrastructura rutieră din ultimii 30 de ani, din Calarasi! Pasajul va avea 4 benzi de circulatie,câte doua pe fiecare  sens de mers! Am promis călărășenilor acest pasaj, in timpul mandatului de deputat și ma țin de cuvânt pana la capăt!” – a transmis Sorinel Vrajitoru, fost deputat PSD, actualmente secretar de stat în cabinetul vicepremierului Sorin Grindeanu.

“Două drumuri pe care nu se circulă din cauza lui Sorin Grindeanu: centura Tecuci în județul Galați și pasajul Drajna în județul Călărași.

Ambele proiecte sunt la peste 90% stadiu fizic și care până astăzi trebuiau să fie deschise traficului. Însă, în ambele cazuri, Ministerul Transporturilor și CNAIR nu au fost în stare să finalizeze relocările de rețele electrice.

Centura Tecuci e gata, mai puțin 50 de metri ce au zăcut luni de zile blocați într-o linie electrică nerelocată. Este un caz clasic de proiect “pesedist” reziliat și relicitat la infinit. Lucrările pe cei 7km au început în urmă cu 13 ani. Chiar Grindeanu spunea acum un an că “zici că e centura Parisului. E mult prea mult, nu mai accept scuze și întârzieri, termenul de finalizare este mai 2022”. Abia ieri guvernanții au anunțat că au reușit să mute stâlpii buclucași și să se apuce de cei 50 de metri de drum nefinalizat.

Aceeași absurditate o regăsim și la pasajul Drajna, unde strict pasajul e finalizat, însă pe conexiunile cu drumul național DN21 Călărași – Slobozia tronează nederanjați o serie de stâlpi electrici.

Advertisement

În 2021 în mandatul lui Cătălin Drulă am semnat contractul de proiectare și execuție, am făcut exproprierile și am discutat cu constructorul un calendar accelerat de finalizare anticipată în 2022. Din păcate a venit Grindeanu și s-a ales praful de acest plan.

Coaliția PSD-PNL reușește să dea de gard până și proiectele ușoare și ne demonstrează odată în plus că pur și simplu nu îi pasă să livreze dezvoltare și prosperitate pentru cetățeni.” – a fost mesajul scris de fost secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Horațiu Cosma, membru USR, într-o postare pe o rețea de socializare.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Incendiu la o locuință din Modelu. Intervenție rapidă a pompierilor și echipajului SMURD

Published

on

Sâmbătă seara, 18 octombrie, în jurul orei 20:15, un incendiu a izbucnit la o locuință de pe strada Movilița din comuna Modelu. Flăcările au fost observate de vecini, care au alertat imediat autoritățile prin 112.

La fața locului au intervenit rapid o autospecială de stingere din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Călărași, un echipaj SMURD și un echipaj de poliție. Pompierii au acționat cu apă și spumă, reușind să lichideze incendiul în câteva minute, înainte ca flăcările să se extindă la restul locuinței.

Polițiștii efectuează verificări pentru a stabili cauza exactă a izbucnirii incendiului. Pagubele materiale sunt în curs de evaluare.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Ministrul Transporturilor din Bulgaria: Este nevoie urgentă de un pod peste Dunăre la Silistra, pentru a lega sudul Europei de Moldova și Ucraina

Published

on

Traversarea Dunării între Călărași și Silistra se face în continuare doar cu bacul, deși autoritățile bulgare susțin că regiunea are nevoie de un pod nou care să lege cele două maluri. Declarația a fost făcută de viceprim-ministrul și ministrul bulgar al Transporturilor și Comunicațiilor, Grozdan Karadjov, în cadrul unei vizite la Silistra, potrivit agenției bulgare BTA.

„Podul de la Silistra este o necesitate pentru coridorul sud-nord, care leagă Bulgaria de România, Moldova și Ucraina. Acest coridor este o prioritate pentru Uniunea Europeană”, a afirmat ministrul.

Karadjov a explicat că Bulgaria este pregătită să asigure atât finanțarea, cât și partea tehnică a proiectului, însă lipsește dorința politică din partea României. „Nu este vorba despre bani. Este vorba despre voință. Lipsa implicării României blochează dezvoltarea regiunilor dunărene”, a spus oficialul bulgar.

Ministrul a anunțat că va discuta problema la nivelul Comisiei Europene, pentru a găsi soluții care să permită României construirea, împreună cu Bulgaria, a două noi poduri peste Dunăre.

Advertisement

Planuri pentru un al treilea pod între Ruse și Giurgiu

În paralel, România și Bulgaria au reluat discuțiile despre al doilea pod de la Ruse – Giurgiu, menit să reducă aglomerația din punctul actual de trecere. Premierii celor două state au convenit în această vară formarea unui grup comun de lucru pentru coordonarea proiectelor transfrontaliere.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 11 oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate al noului pod. Contractul are o valoare de peste 60 de milioane de lei, finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – componenta Mobilitate militară.

Potrivit secretarului de stat Ionel Scrioșteanu, studiul va analiza amplasamentul optim, tipul de pod (rutier sau mixt rutier-feroviar) și soluțiile de conectivitate la autostrăzile și căile ferate existente.

„Noul pod va crește potențialul de dezvoltare economică a regiunilor dunărene și va consolida legăturile comerciale între România și Bulgaria”, a transmis Cristian Pistol, șeful CNAIR.

Lucrările ar putea începe în 2026

Guvernatorul regiunii Ruse, Dragomir Draganov, a anunțat că finanțarea pentru construcția podului este deja asigurată din fonduri europene, în valoare de 2,5 miliarde de euro, iar lucrările ar putea începe în 2026, după finalizarea proiectării.

Advertisement

Draganov a explicat că, în paralel, autoritățile bulgare așteaptă ca Ministerul Transporturilor din România să reabiliteze drumul de legătură către feribotul Ruse-Giurgiu, pentru a facilita traficul până la finalizarea noului pod.

Importanță strategică pentru coridorul militar sud-nord

Noul pod va face parte și din coridorul militar rapid Grecia–România, susținut de Uniunea Europeană și NATO.
Ministrul interimar al Apărării din Bulgaria, Atanas Zapryanov, a precizat că infrastructura dunăreană va avea un rol strategic în mobilitatea forțelor aliate în Europa de Est.

În prezent, România și Bulgaria sunt legate prin doar două poduri peste Dunăre: Giurgiu–Ruse și Calafat–Vidin.

Podul Călărași–Silistra, o șansă de dezvoltare pentru ambele maluri

Proiectul unui pod între Călărași și Silistra este considerat de experți una dintre cele mai viabile opțiuni pentru fluidizarea transportului între Balcani și nordul Europei.
O astfel de investiție ar reduce semnificativ timpul de traversare, ar stimula schimburile comerciale și ar aduce beneficii directe economiei locale din județul Călărași și regiunea Silistra.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Trafic modern la Călărași: 17 intersecții semaforizate și sistem inteligent de monitorizare

Published

on

Primăria Municipiului Călărași implementează un sistem integrat de management al traficului, care va transforma modul în care se circulă în oraș. Proiectul include 17 intersecții semaforizate, camere video performante și o platformă de control digital, menită să reducă aglomerația și să crească siguranța rutieră.
Primarul Marius Dulce a explicat la Radio Voces Campi că investiția face parte dintr-un pachet mai amplu de modernizare urbană.

Administrația locală a început lucrările pentru implementarea sistemului de management al traficului, un proiect finanțat prin Programul Regional Sud-Muntenia 2021–2027, care va conecta în timp real principalele artere din municipiu.

„Avem un proiect complementar cu Poliția Locală, unde vom duce toate serverele și terminalele. Vor fi 17 intersecții semaforizate și peste 40 de camere video noi, care ne vor permite să vedem traficul în timp real și să intervenim mai rapid”, a declarat primarul Marius Dulce.

Sistemul este gândit pentru a înlocui sensurile giratorii cu semafoare sincronizate, capabile să regleze fluxul de mașini în funcție de intensitatea traficului.

„Nu vom mai avea giratorii clasice, ci sisteme inteligente de semaforizare, care vor fluidiza traficul și vor reduce timpii de așteptare. E un pas important către un oraș mai sigur și mai ordonat”, a adăugat edilul.

Centrul de comandă al sistemului va fi amplasat în noul sediu al Poliției Locale Călărași, unde se amenajează o sală de control cu video wall, terminale și servere de ultimă generație.

Advertisement

„Vom avea un dispecerat modern, care va monitoriza orașul non-stop. În perspectivă, ne dorim și achiziționarea a două drone de survol, pentru a ajunge înaintea echipajelor acolo unde apar incidente”, a mai precizat primarul.

Componentă Descriere / Intervenție Observații
Intersecții semaforizate 17 coordonate digital prin sistem sincronizat
Camere video noi peste 40 conectate la servere și video wall
Centru de control Sediul Poliției Locale include dispecerat și sală de monitorizare
Finanțare Program Regional Sud-Muntenia 2021–2027 fonduri europene nerambursabile
Termen estimat finalizare ianuarie–februarie 2026 lucrări în curs

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading