Connect with us

Știri

Destinații cu temperaturi calde iarna, cu buget redus. Unde te poți bucura și de opt ore de soare în sezonul rece

Criza costului vieții îi face pe mulți dintre noi să strângă cureaua și să reconsidere planurile de călătorie pentru anul viitor.

Dar asta nu înseamnă că trebuie să ratezi soarele iarna aceasta. Extrasezonul este un moment excelent pentru a găsi oferte pentru vacanțele cu climă mai caldă.

Pentru a afla unde este cel mai puțin costisitor să călătorești în jumătatea lunii februarie 2023, OTA Insight a analizat prețul mediu al camerelor de hotel pe noapte.

Raportul a analizat orașe și destinații-cheie care sunt de obicei mai calde în lunile de iarnă, unde puteți sta cu 100 EUR pe noapte sau mai puțin.

Advertisement

Iată cele mai ieftine destinații cu temperaturi ridicate iarna.

Sardinia, Italia-pentru 100 € pe noapte

Sardinia sare puțin peste pragul de 100 EUR pentru o noapte de ședere, dar are multe de oferit. Deși plaje ar putea să nu fie amenajate în februarie, puteți totuși să vă plimbați de-a lungul falezelor frumoase și să admirați obiectivele turistice.

Există o mulțime de experiențe culturale și culinare care să vă umple timpul și sunt destul de puțini vizitatori în timpul sezonului de iarnă. Sardinia are aproximativ cinci ore de soare pe zi în februarie și temperaturile maxime medii zilnice de 15C.

Nisa-Franța pentru 99 EUR pe noapte

Acest oraș plin de farmec este încă la fel de elegant în timpul lunilor de iarnă. Și, ca bonus, acest loc nu este plin de vizitatori în această perioadă. Bucurați-vă de apusuri uimitoare de seară de la una dintre cafenelele sau barurile de pe celebra promenadă din Nisa.

Temperaturile din Nisa încep să se crească din nou din ianuarie, făcându-l un loc blând. Maximele zilnice medii pot atinge 13C cu nouă ore de soare, dar împachetați-vă îmbrăcăminte groasă pentru noapte.

Advertisement

Marbella-Spania, pentru 99 EUR pe noapte

Costa del Sol este renumită pentru vacanțele însorite în sezonul cald , dar este și o alegere excelentă pentru o vacanță de iarnă. Schimbați relaxarea pe plajă pentru unele dintre facilitățile sportive pe care le oferă Marbella.

Profitați de vremea mai rece pentru a face drumeții prin peisajul rural sau bucurați-vă de unul dintre cele 70 de terenuri de golf împrăștiate în regiune.

Marbella are un microclimat care înregistrează maxime medii în februarie de 16 C și șapte ore de soare pe zi. Precipitațiile medii sunt mai mici decât în ​​ianuarie, dar este încă una dintre cele mai umede luni, așa că asigurați-vă că luați o umbrelă.

Montpellier, Franța pentru 90 EUR pe noapte

În medie, cazarea în Montpellier vă va costa 90 EUR pe noapte în februarie. Poate că nu este la fel de cald ca lunile de vară, dar iarna este cel mai bun moment pentru a vă bucura de festivaluri culturale și de tot ce are de oferit orașul.

Vizitați una dintre numeroasele sale săli de ceai, înfășurați-vă într-o pătură și savurați o ciocolată fierbinte.

Advertisement

Vremea în Montpellier în luna februarie este răcoroasă și cu vânt, cu maxime de 12 grade Celsius, dar cu șanse de ploaie de doar 18%.

Casablanca, Maroc pentru 87 € pe noapte

Marocul nu are foarte multți turiști în februarie, așa că este un moment bun pentru a-l vizita dacă nu vă place aglomerația. Mai mult decât atât, înseamnă că veți plăti mai puțin pentru cazare, în medie 87 EUR pe noapte.

Puteți să vă bucurați de arhitectura unică a orașului fără mulțimea obișnuită de turiști. Este una dintre cele mai calde destinații de pe această listă, cu o medie zilnică maximă de 18C. Vă puteți aștepta la aproximativ șapte ore de soare pe zi. Cu toate acestea, februarie este cea mai umedă lună, așa că asigurați-vă că luați îmbrăcăminte adecvată.

Malta, pentru 86 EUR pe noapte

Costul mediu de cazare este mai mic în Malta în extrasezon. În medie, vă va costa 86 EUR pe noapte în luna februarie.

Siturile istorice și muzeele mari sunt probabil și ele mai puțin aglomerate ca vara. Este, de asemenea, un moment minunat pentru a explora restaurantele, barurile și puburile din Malta.

Advertisement

Iarna este mai rece pe insulă, dar este încă mai caldă și mai însorită decât în ​​majoritatea părților Europei. Malta se bucură de o medie de opt ore de soare în februarie și de temperaturi medii zilnice ridicate de 16 C.

Creta-Grecia pentru 80 € pe noapte

Există mult mai puțini turiști în Creta în timpul iernii, ceea ce înseamnă că prețul mediu de cazare scade la 80 de euro pe noapte.

Este, de asemenea, mai verde, iar munții sunt acoperiți de zăpadă în această perioadă a anului, ceea ce îl face probabil mai frumos decât în ​​timpul verii uscate. Nici la site-uri celebre precum Knossos sau Elafonisi nu vor fi aglomerații.

Temperaturile în Creta în februarie ating o medie zilnică maximă de 16C. Ai șanse de 55% să ai o zi perfect însorită. Totuși, marea va fi prea rece pentru o baie , așa că cel mai bine este să rămâneți la o piscină încălzită dacă doriți să faceți o baie.

Portimão, Portugalia pentru 77 EUR pe noapte

Cu o medie de 77 EUR pe noapte, Portimão este mai ieftină decât multe alte destinații de iarnă din Portugalia. Este cel mai mare oraș din vestul Algarve, dar este adesea mult mai puțin agitat decât orașele de pe plajă din jur.

Advertisement

În februarie, temperatura maximă medie zilnică este în jur de 16 C – nu la fel de caldă ca altele de pe listă, dar cu siguranță mai caldă decât în ​​nordul Europei. Asigurați-vă că luați haine groase dacă intenționați să vă aventurați după întuneric, deoarece temperaturile pot scădea dramatic la apusul soarelui.

sursa: Euronews.ro

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading

Știri

Eveniment la Muzeul Dunării de Jos Călărași – RomânIA îmbracă IA

Muzeul Dunării de Jos, instituție de cultură aflată în subordinea Consiliului Județean Călărași, vă invită să vizitați, începând cu data de 24 iunie, la Secția Etnografie și Artă Populară, expoziția:
RomânIA îmbracă IA
Deschisă publicului până la sfârșitul lunii august, expoziția este dedicată Zilei Universale a Iei și pune în valoare frumusețea, diversitatea și bogăția patrimoniului textil tradițional românesc.
Ia reprezintă piesa de bază a costumului popular, fiind totuși mai mult decât un obiect vestimentar, și anume un simbol național, o poveste sau chiar o filă de istorie.
O filă de istorie întrucât această cămașă cu altiță însumează în ornamentică semne – simbol venite din neolitic, cu funcție apotropaică, de fertilitate sau chiar narativă – ea dezvăluind date despre starea social – statutară, vârsta sau apartenența la o comunitate a femeii care a creat-o.
Această cămașă este recunoscută pentru frumusețea, simplitatea, dar și simbolismul său profund.
Ca orice alt veșmânt tradițional, și ia constituie o secvență a memoriei colective, iar purtarea ei reprezintă o manifestare spirituală ce străbate generații, relevând istoria mitică a unui popor.
Așadar, putem spune cu ușurință că ia reprezintă un puternic și stabil liant al românilor de pretutindeni, unind generațiile și formând punți de legătură între comunitățile românești din diferite țări.
Croită în formă de cruce, cu o deschizătură în partea de sus, ia este de fapt o cămașă de sărbătoare din pânză albă de bumbac, in sau borangic, având diferite broderii dispuse într-o armonie cromatică și ornamentală care alcătuiește unicitatea costumului popular românesc.
Elementele de bază în compoziția iei sunt umărul, încrețul, altița, râurile și cheițele.
Motivele tradiționale care se regăsesc pe ii au adesea semnificații legate de natură, fertilitate, protecție și spiritualitate. Printre simboluri se numără rombul, spirala, crucea, arborele vieții și steaua.
Primele mărturii vizuale ale iei ne parvin din perioada antichității romane. Astfel, regăsim ia pe Columna lui Traian din Roma, pe monumentul Tropaeum Traiani de la Adamclisi, dar și pe Arcul lui Galeriu din Salonic.
În comunitățile românești din întreaga lume, încă din anul 2013, Ziua Internațională a Iei este sărbătorită la data de 24 iunie, ea inspirând creatori de modă celebri precum Yves Saint Laurent sau Tom Ford, fiind recunoscută ca o piesă vestimentară de patrimoniu universal.
Vă așteptăm cu drag să redescoperim împreună simbolurile și poveștile cusute în fiecare ie!

Continue Reading

Știri

Avertisment medical de cod roșu pentru epuizare termică: Doctorul Tudor Ciuhodaru explică semnele care pot anunța pericolul iminent

România se confruntă din nou cu temperaturi caniculare, iar medicul Tudor Ciuhodaru avertizează populația asupra riscurilor grave asociate cu expunerea prelungită la căldură. Potrivit acestuia, este cod roșu de epuizare termică, o afecțiune care, netratată la timp, poate duce la șoc termic și chiar deces.

Cum recunoaștem epuizarea termică:

Dr. Ciuhodaru subliniază că epuizarea termică apare în special în zilele caniculare și nopțile tropicale, atunci când organismul nu mai poate face față temperaturilor extreme. Există trei categorii de semne de alarmă:

  • Neuropsihice: oboseală accentuată, apatie, somnolență, dureri de cap, amețeli;

  • Cardiovasculare: scăderea bruscă a tensiunii la ridicarea în picioare, tahicardie, tulburări de ritm;

  • Tegumentare: transpirații excesive, senzația de „piele de găină”.

Ce trebuie făcut:

Tratamentul imediat constă în scăderea temperaturii corpului, prin:

  • consumul de lichide reci (fără alcool),

  • dușuri reci sau aplicarea de prosoape umede,

  • repaus într-un loc răcoros, cu picioarele ridicate.

Dacă simptomele nu se ameliorează rapid, sunați de urgență la 112.

Advertisement

Categorii vulnerabile:

Cei mai expuși riscului sunt:

  • copiii și vârstnicii,

  • persoanele cu afecțiuni cardiovasculare,

  • persoanele supraponderale,

  • locatarii de la ultimele etaje fără aer condiționat,

  • șoferii care stau în mașini încinse.

Reguli de aur pentru prevenție:

  1. Apă – hidratați-vă regulat, înainte de apariția senzației de sete;

  2. Umbră – evitați expunerea directă la soare;

  3. Răcoare – aerisiți dimineața devreme și folosiți metode simple pentru răcirea spațiului (jaluzele, textile umede, evitarea gătitului la orele de vârf).

Dr. Tudor Ciuhodaru atrage atenția că prevenția salvează vieți în aceste zile toride și încurajează populația să adopte un comportament responsabil față de propria sănătate și a celor din jur.

Continue Reading