Vineri, 29 iulie a.c., viceprim-ministrul României, Sorin Grindeanu – ministrul Transporturilor și Infrastructurii, însoțit de specialiștii din aparatul de lucru, au efectuat o vizită de lucru pe șantierul pasajului suprateran Drajna din Călărași, lucrare începută în această primăvară. În prezent, de la momentul demarării acestui proiect, șantierul a trecut de 40% iar constructorul spune că are toate speranțele că lucrarea va fi realizată înainte de termen.
Sorin Vrăjitoru, fost deputat de Călărași, secretar de stat în Ministerul Transporturilor l-a însoțit pe oficial în vizita din șantier. Vrăjitoru este parlamentarul care, în anul 2019 a inițiat amendamentul privind realizarea Pasajului Drajna.
Președintele CJ Călărași, Vasile Iliuță, vicepreședintele CJ Ion Samoilă, deputatul Bîrcă Constantin, dar și alte autorități locale au fost prezente la vizita lui Grindeanu.
După o scurtă analiză în șantier, Grindeanu spune că lucrurile arată și merg bine. Constructorul ARCADA Company a precizat că sunt șanse mari ca pasajul să fie deschis mai devreme decât termenul prevăzut în contractul de lucrări.
“În luna iunie 2023 este termenul, însă domnul director m-a asigurat că ar vrea să termine înainte de termen acest proiect. Sunteți undeva la 50% din ce știu eu. Au fost ceva probleme cu rețelele, dar s-au rezolvat. Să se țină de acest termen de sfârșit de an, astfel încât în iarnă să se poată circula. E un exemplu de bună practică și uite că se poate, spre deosebire de alte proiecte unde din păcate sunt întârzieri. Dacă ritmul se menține ca în prima jumătate a anului, se termină mai repede cu aproximativ 6 luni față de termenul asumat prin contract”. – a punctat Sorin Grindeanu, viceprim-ministrul României.
Sorin Vrăjitoru, inițiatorul proiectului, secretar de stat în Ministerul Transporturilor spune că tot ce se întâmplă este o mare realizare, nu personală, o realizare a tuturor.
“Este o mare bucurie, cel puțin a mea, personală, și cred că nu numai pentru mine, și pentru călărășeni, pentru cei ce traversează acest nod rutier. Amendamentul depus de mine în timpul mandatului de deputat în februarie 2019 la bugetul de stat, astăzi jumătate a dat roade, dacă putem să folosim un joc de cuvinte. După cum puteți observa, din cele 10 pile cât are pasajul că documentație tehnică, 9 sunt în picioare. Au fost montate primele tabliere. În spatele dumneavoastră se află cele două culeee care deservesc acest pod, iar pentru mine, pentru călărășeni și pentru întreaga țară nu poate să fie decât o mare bucurie. Datorită faptului că eliminăm acele cozi infernale care se fac nu numai pe perioada verii, pe toată perioada anului aici la Drajna, care merg câteodată și până pe autostrada A2.
Vă spun un secret – tot proiectul a mers într-un ritm alert. Nici eu nu am crezut la început că sunt, practic, de la depunerea amendamentului, din februarie 2019 și până astăzi, sunt aproape 3 ani cu tot cu avize luate. Au fost necesare 22 sau 24 de avize de pe la toate instituțiile posibile și imposibile din România, cu licitație făcută, cu exproprierile care de regulă în România durează foarte mult. Astăzi ne aflăm într-un grad de execuție al pasajului de peste 50% și asta nu poate să fie decât o mare bucurie, iar datorită faptului că, astăzi, domnul vice prim-ministru, Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor și infrastructurii, este astăzi prezent la Călărași. Reamintesc că domnia sa a semnat și ordinul de începere al lucrărilor pe data de 15 ianuarie, anul curent, nu poate să fie decât o mare bucurie. Este practic o garanție că acest pasaj va merge într-un ritm alert până la capăt. Noi sperăm, dacă timpul ne va lăsa, ca undeva la finalul anului să putem să fim gata cu acest pasaj. Probabil va mai necesita o lună și ceva de zile după ce acest pasaj se va finaliza și pentru testele necesare, conform graficului de execuție și graficului tehnic.” – a declarat, pentru Călărași PRESS, Sorin Vrăjitoru.
Coordonatorul companie Arcadia spune că până la sfârșitul lunii august 2022 vor fi montate elementele suprastructurii pasajului. Lucrările pasajului ar urma să fie finalizate în octombrie anul acesta.
“După 6 luni deja se vede ceva după noi. Ne menținem punctul de vedere transmis acum șase luni de zile. Pe termen scurt, vă dăm asigurări că suprastructura va fi montată, adică grinzile prefabricate vor fi montate cel târziu la sfârșitul lui august. Domnul director a făcut toate demersurile să închidem circulația pe calea ferată între 16 – 20 august. Vom avea un mic obstacol cu DN-ul, dar nu cred că vor fi probleme, pentru că avem tot suportul SDN-ului, DRDP-ului. Nu va fi nicio problemă. Infrastructura o terminăm în două săptămâni și jumătate. Ne rămâne doar suprastructura și, cu siguranță, pasajul în sine va fi terminat la jumătatea lunii octombrie. Ne mai rămân, după aceea, drumurile, umpluturile, straturile și siguranța circulației”, a explicat, pentru Canal SUD, Alexandru Stanciu, șef șantier Arcadia.
Vasile Iliuță, președintele CJ Călărași spune că această lucrare este foarte importantă pentru județ și nu numai.
“Acest pasaj va rezolva și problema blocajului de la autostradă, pe timp de vară. Vom reuși, prin acest proiect, să fluidizăm traficul între Slobozia și Călărași”, a declarat Vasile Iliuță, președintele CJC.
Pasajul Drajna are puțin peste 2,70 km. Valoarea proiectului este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea s-a făcut prin POIM. Construcția supraterană va traversa DN3A și linia de cale ferată București-Constanța. Lucrarea va face parte din viitorul drum expres Călărași-Brăila.