Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 33°C | Anul XI Nr. 523

La zi

VIDEO. Ministrul Grindeanu, vizită de lucru la pasajul Drajna. Vezi cum arată șantierul (GALERIE FOTO)

Published

on

Vineri, 29 iulie a.c., viceprim-ministrul României, Sorin Grindeanu – ministrul Transporturilor și Infrastructurii, însoțit de specialiștii din aparatul de lucru, au efectuat o vizită de lucru pe șantierul pasajului suprateran Drajna din Călărași, lucrare începută în această primăvară. În prezent, de la momentul demarării acestui proiect, șantierul a trecut de 40% iar constructorul spune că are toate speranțele că lucrarea va fi realizată înainte de termen.

Sorin Vrăjitoru, fost deputat de Călărași, secretar de stat în Ministerul Transporturilor l-a însoțit pe oficial în vizita din șantier. Vrăjitoru este parlamentarul care, în anul 2019 a inițiat amendamentul privind realizarea Pasajului Drajna.

Președintele CJ Călărași, Vasile Iliuță, vicepreședintele CJ Ion Samoilă, deputatul Bîrcă Constantin, dar și alte autorități locale au fost prezente la vizita lui Grindeanu.

După o scurtă analiză în șantier, Grindeanu spune că lucrurile arată și merg bine. Constructorul ARCADA Company a precizat că sunt șanse mari ca pasajul să fie deschis mai devreme decât termenul prevăzut în contractul de lucrări.

Advertisement

“În luna iunie 2023 este termenul, însă domnul director m-a asigurat că ar vrea să termine înainte de termen acest proiect. Sunteți undeva la 50% din ce știu eu. Au fost ceva probleme cu rețelele, dar s-au rezolvat. Să se țină de acest termen de sfârșit de an, astfel încât în iarnă să se poată circula. E un exemplu de bună practică și uite că se poate, spre deosebire de alte proiecte unde din păcate sunt întârzieri. Dacă ritmul se menține ca în prima jumătate a anului, se termină mai repede cu aproximativ 6 luni față de termenul asumat prin contract”. – a punctat Sorin Grindeanu, viceprim-ministrul României.

Sorin Vrăjitoru, inițiatorul proiectului, secretar de stat în Ministerul Transporturilor spune că tot ce se întâmplă este o mare realizare, nu personală, o realizare a tuturor.

“Este o mare bucurie, cel puțin a mea, personală, și cred că nu numai pentru mine, și pentru călărășeni, pentru cei ce traversează acest nod rutier. Amendamentul depus de mine în timpul mandatului de deputat în februarie 2019 la bugetul de stat, astăzi jumătate a dat roade, dacă putem să folosim un joc de cuvinte. După cum puteți observa, din cele 10 pile cât are pasajul că documentație tehnică, 9 sunt în picioare. Au fost montate primele tabliere. În spatele dumneavoastră se află cele două culeee care deservesc acest pod, iar pentru mine, pentru călărășeni și pentru întreaga țară nu poate să fie decât o mare bucurie. Datorită faptului că eliminăm acele cozi infernale care se fac nu numai pe perioada verii, pe toată perioada anului aici la Drajna, care merg câteodată și până pe autostrada A2.

Vă spun un secret – tot proiectul a mers într-un ritm alert. Nici eu nu am crezut la început că sunt, practic, de la depunerea amendamentului, din februarie 2019 și până astăzi, sunt aproape 3 ani cu tot cu avize luate. Au fost necesare 22 sau 24 de avize de pe la toate instituțiile posibile și imposibile din România, cu licitație făcută, cu exproprierile care de regulă în România durează foarte mult. Astăzi ne aflăm într-un grad de execuție al pasajului de peste 50% și asta nu poate să fie decât o mare bucurie, iar datorită faptului că, astăzi, domnul vice prim-ministru, Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor și infrastructurii, este astăzi prezent la Călărași. Reamintesc că domnia sa a semnat și ordinul de începere al lucrărilor pe data de 15 ianuarie, anul curent, nu poate să fie decât o mare bucurie. Este practic o garanție că acest pasaj va merge într-un ritm alert până la capăt. Noi sperăm, dacă timpul ne va lăsa, ca undeva la finalul anului să putem să fim gata cu acest pasaj. Probabil va mai necesita o lună și ceva de zile după ce acest pasaj se va finaliza și pentru testele necesare, conform graficului de execuție și graficului tehnic.” – a declarat, pentru Călărași PRESS, Sorin Vrăjitoru.

Coordonatorul companie Arcadia spune că până la sfârșitul lunii august 2022 vor fi montate elementele suprastructurii pasajului. Lucrările pasajului ar urma să fie finalizate în octombrie anul acesta.

Advertisement

După 6 luni deja se vede ceva după noi. Ne menținem punctul de vedere transmis acum șase luni de zile. Pe termen scurt, vă dăm asigurări că suprastructura va fi montată, adică grinzile prefabricate vor fi montate cel târziu la sfârșitul lui august. Domnul director a făcut toate demersurile să închidem circulația pe calea ferată între 16 – 20 august.  Vom avea un mic obstacol cu DN-ul, dar nu cred că vor fi probleme, pentru că avem tot suportul SDN-ului, DRDP-ului. Nu va fi nicio problemă. Infrastructura o terminăm în două săptămâni și jumătate. Ne rămâne doar suprastructura și, cu siguranță, pasajul în sine va fi terminat la jumătatea lunii octombrie. Ne mai rămân, după aceea, drumurile, umpluturile, straturile și siguranța circulației”, a explicat, pentru Canal SUD, Alexandru Stanciu, șef șantier Arcadia.

Vasile Iliuță, președintele CJ Călărași spune că această lucrare este foarte importantă pentru județ și  nu numai.

“Acest pasaj va rezolva și problema blocajului de la autostradă, pe timp de vară. Vom reuși, prin acest proiect, să fluidizăm traficul între Slobozia și Călărași”a declarat Vasile Iliuță, președintele CJC.

Pasajul Drajna are puțin peste 2,70 km. Valoarea proiectului este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea s-a făcut prin POIM.  Construcția supraterană va traversa DN3A și linia de cale ferată București-Constanța. Lucrarea va face parte din viitorul drum expres Călărași-Brăila.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

La zi

CFR – întârzieri de 64-200 de minute pe ruta Fetești

Published

on

CFR Călători a anunțat întârzieri semnificative, cuprinse între 64 și 200 de minute, pe ruta Fetești – Cernavodă, din cauza unor probleme la infrastructura feroviară administrată de CNCF CFR SA. Aceste defecțiuni au afectat circulația trenurilor, determinând utilizarea tracțiunii diesel pentru a asigura continuarea transportului pe această porțiune. Pasagerii afectați au posibilitatea de a solicita restituirea contravalorii biletelor neutilizate, conform reglementărilor în vigoare.

Problemele de pe ruta Fetești – Cernavodă sunt legate de defecțiuni la infrastructura feroviară, care au impus măsuri temporare, cum ar fi utilizarea locomotivelor diesel în locul celor electrice. Aceasta nu este prima dată când ruta se confruntă cu astfel de provocări. De exemplu, în februarie 2025, circulația a fost temporar oprită între Fetești și Ramificația Borcea din cauza ruperii pantografului unei locomotive, ceea ce a generat întârzieri pentru mai multe trenuri. Astfel de incidente subliniază starea precară a infrastructurii feroviare din anumite zone ale României, care necesită lucrări de modernizare și întreținere constante.

Întârzierile de pe ruta Fetești – Cernavodă afectează mai multe trenuri de călători, inclusiv cursele InterRegio (IR) și Regio (R). Trecerea la tracțiune diesel, deși permite continuarea circulației, reduce viteza trenurilor și contribuie la acumularea de întârzieri suplimentare. Pasagerii sunt sfătuiți să consulte mersul trenurilor actualizat pe site-ul oficial al CFR Călători (www.cfrcalatori.ro) sau să contacteze linia de asistență telefonică Telverde 0800.88.44.44 (disponibilă zilnic între orele 08:00-20:00) pentru informații în timp real despre starea trenurilor.

Conform politicii CFR Călători, pasagerii care decid să renunțe la călătorie din cauza întârzierilor pot solicita rambursarea biletelor neutilizate. Condițiile generale de rambursare includ:

Advertisement
  • Pentru biletele cumpărate la ghișeu sau automate: Rambursarea se poate solicita la orice unitate CFR Călători, cu prezentarea biletului original, înainte de ora de plecare a trenului sau în maximum o oră de la plecarea din stația inițială.

  • Pentru biletele cumpărate online: Cererea de rambursare poate fi înregistrată în contul utilizatorului pe platforma CFR Călători sau la o stație CFR, înainte de plecarea trenului.

  • Taxe de procesare: În cazul anulării călătoriei din motive personale sau din cauza întârzierilor, se aplică o taxă de procesare de 10% din tariful biletului. Suplimentele pentru rezervarea locurilor în vagoanele de zi nu sunt rambursabile, iar pentru vagoanele de dormit sau cușetă, rambursarea depinde de momentul solicitării (cu cel puțin o zi înainte de plecare pentru rambursare completă, minus taxa de 10%).

În cazuri excepționale, cum ar fi întârzieri cauzate de defecțiuni majore, pasagerii pot solicita rambursarea chiar și după expirarea termenelor standard, dar nu mai târziu de 3 zile de la data plecării, cu condiția prezentării unei cereri scrise și a unui document justificativ.

CFR Călători recomandă pasagerilor să verifice în mod regulat actualizările privind mersul trenurilor pe site-ul oficial sau prin aplicația „CFR Călători Bilete Online”, disponibilă pe iOS și Android. De asemenea, pasagerii pot opta pentru abonamente săptămânale sau lunare, care oferă reduceri de până la 50% pentru cei care călătoresc frecvent pe această rută, în ciuda inconvenientelor temporare.

Frecvența problemelor de infrastructură pe rute precum Fetești – Cernavodă subliniază necesitatea investițiilor în modernizarea rețelei feroviare. CFR SA, administratorul infrastructurii, a beneficiat de fonduri prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru modernizarea și reabilitarea căilor ferate, dar implementarea acestor proiecte necesită timp. Până atunci, pasagerii sunt încurajați să fie răbdători și să planifice călătoriile cu flexibilitate, ținând cont de posibilele întârzieri.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading

Fapt Divers

Fazanul Argintiu: O capodoperă a naturii

Published

on

Fazanul Argintiu (Lophura nycthemera), o pasăre spectaculoasă originară din Asia de Sud-Est, fascinează prin penajul său uimitor și prezența grațioasă. Cunoscut pentru penele sale de un argintiu-alb strălucitor, obrajii roșii vibranți și coada lungă și elegantă, această specie este o adevărată minune a naturii. Întâlnit în păduri dese, pajiști și zone deluroase din țări precum China, Vietnam, Thailanda și Myanmar, Fazanul Argintiu demonstrează o adaptabilitate remarcabilă la diverse habitate.

Masculii sunt cei care atrag toate privirile, cu partea superioară a corpului de un alb-argintiu lucios, contrastând cu zona inferioară de un negru-albăstrui irizat. Cozile lor, care pot ajunge până la 70 cm, sunt decorate cu modele intricate de bare negre, fiind un punct de atracție în timpul ritualurilor de curtare. Femelele, deși mai puțin ostentative, sunt la fel de frumoase, cu penajul lor brun-oliv, perfect camuflat pentru cuibărit și hrănire. Aceste păsări trăiesc la sol, căutând semințe, fructe, insecte și mici nevertebrate, adesea văzute scormonind pe podeaua pădurii în grupuri mici.

Fazanii Argintii sunt timizi și evasivi, preferând vegetația deasă pentru a se feri de prădători precum ulii sau mamiferele. Strigătele lor blânde, sub forma unor fluierături, răsună în păduri, mai ales în sezonul de reproducere, când masculii execută dansuri elaborate pentru a atrage femelele. Aceste dansuri implică deschiderea cozii în evantai și umflarea obrajilor roșii, un ritual fascinant care subliniază splendoarea lor evolutivă.

Dincolo de frumusețea lor, Fazanii Argintii joacă un rol esențial în ecosistemele lor, contribuind la dispersarea semințelor și controlul populațiilor de insecte. Din păcate, pierderea habitatului și vânătoarea amenință unele populații, făcând conservarea lor crucială. În captivitate, sunt populari în avicultură datorită aspectului lor impresionant și comportamentului relativ calm, deși necesită spații ample pentru a prospera.

Advertisement

Fazanul Argintiu este mai mult decât o pasăre frumoasă – este un simbol al artei naturii, combinând eleganța cu importanța ecologică. Fie că este zărit în sălbăticie sau admirat în sanctuare, acest fazan lasă o impresie de neuitat tuturor celor care îl întâlnesc.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Fapt Divers

Enigma dispariției lui David Lang: Misterul din Câmpul Galben

Published

on

În septembrie 1880, un incident uimitor a avut loc lângă o fermă din Gallatin, Tennessee, sub privirile mai multor martori. Cei doi copii ai familiei Lang, George și Sarah, se jucau în fața casei, în timp ce părinții lor, David și Emma, pregăteau caii pentru a-i duce la pășune. În acel moment, judecătorul August Peck se apropia de locuința familiei cu o trăsură.

Pe când David Lang se îndrepta spre pășune împreună cu caii, a dispărut brusc și inexplicabil, sub ochii uluiți ai soției sale, ai copiilor, ai judecătorului Peck și ai angajaților de la fermă. Nimeni nu a observat vreun semn de avertizare sau vreun loc unde ar fi putut cădea. Autoritățile și vecinii au efectuat căutări extinse, dar nu au găsit nicio urmă a lui David sau a cailor săi.

La câteva luni după dispariție, copiii lui David, George și Sarah, au observat un fenomen straniu: iarba din jurul locului unde tatăl lor dispăruse își schimbase culoarea într-un galben deschis, formând un cerc cu un diametru de aproximativ 5 metri. Acest detaliu neobișnuit a alimentat speculații despre cauze supranaturale, dar misterul rămâne nesoluționat până astăzi.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading