Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 6°C | Anul XI Nr. 537

La zi

VIDEO. Ministrul Grindeanu, vizită de lucru la pasajul Drajna. Vezi cum arată șantierul (GALERIE FOTO)

Published

on

Vineri, 29 iulie a.c., viceprim-ministrul României, Sorin Grindeanu – ministrul Transporturilor și Infrastructurii, însoțit de specialiștii din aparatul de lucru, au efectuat o vizită de lucru pe șantierul pasajului suprateran Drajna din Călărași, lucrare începută în această primăvară. În prezent, de la momentul demarării acestui proiect, șantierul a trecut de 40% iar constructorul spune că are toate speranțele că lucrarea va fi realizată înainte de termen.

Sorin Vrăjitoru, fost deputat de Călărași, secretar de stat în Ministerul Transporturilor l-a însoțit pe oficial în vizita din șantier. Vrăjitoru este parlamentarul care, în anul 2019 a inițiat amendamentul privind realizarea Pasajului Drajna.

Președintele CJ Călărași, Vasile Iliuță, vicepreședintele CJ Ion Samoilă, deputatul Bîrcă Constantin, dar și alte autorități locale au fost prezente la vizita lui Grindeanu.

După o scurtă analiză în șantier, Grindeanu spune că lucrurile arată și merg bine. Constructorul ARCADA Company a precizat că sunt șanse mari ca pasajul să fie deschis mai devreme decât termenul prevăzut în contractul de lucrări.

Advertisement

“În luna iunie 2023 este termenul, însă domnul director m-a asigurat că ar vrea să termine înainte de termen acest proiect. Sunteți undeva la 50% din ce știu eu. Au fost ceva probleme cu rețelele, dar s-au rezolvat. Să se țină de acest termen de sfârșit de an, astfel încât în iarnă să se poată circula. E un exemplu de bună practică și uite că se poate, spre deosebire de alte proiecte unde din păcate sunt întârzieri. Dacă ritmul se menține ca în prima jumătate a anului, se termină mai repede cu aproximativ 6 luni față de termenul asumat prin contract”. – a punctat Sorin Grindeanu, viceprim-ministrul României.

Sorin Vrăjitoru, inițiatorul proiectului, secretar de stat în Ministerul Transporturilor spune că tot ce se întâmplă este o mare realizare, nu personală, o realizare a tuturor.

“Este o mare bucurie, cel puțin a mea, personală, și cred că nu numai pentru mine, și pentru călărășeni, pentru cei ce traversează acest nod rutier. Amendamentul depus de mine în timpul mandatului de deputat în februarie 2019 la bugetul de stat, astăzi jumătate a dat roade, dacă putem să folosim un joc de cuvinte. După cum puteți observa, din cele 10 pile cât are pasajul că documentație tehnică, 9 sunt în picioare. Au fost montate primele tabliere. În spatele dumneavoastră se află cele două culeee care deservesc acest pod, iar pentru mine, pentru călărășeni și pentru întreaga țară nu poate să fie decât o mare bucurie. Datorită faptului că eliminăm acele cozi infernale care se fac nu numai pe perioada verii, pe toată perioada anului aici la Drajna, care merg câteodată și până pe autostrada A2.

Vă spun un secret – tot proiectul a mers într-un ritm alert. Nici eu nu am crezut la început că sunt, practic, de la depunerea amendamentului, din februarie 2019 și până astăzi, sunt aproape 3 ani cu tot cu avize luate. Au fost necesare 22 sau 24 de avize de pe la toate instituțiile posibile și imposibile din România, cu licitație făcută, cu exproprierile care de regulă în România durează foarte mult. Astăzi ne aflăm într-un grad de execuție al pasajului de peste 50% și asta nu poate să fie decât o mare bucurie, iar datorită faptului că, astăzi, domnul vice prim-ministru, Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor și infrastructurii, este astăzi prezent la Călărași. Reamintesc că domnia sa a semnat și ordinul de începere al lucrărilor pe data de 15 ianuarie, anul curent, nu poate să fie decât o mare bucurie. Este practic o garanție că acest pasaj va merge într-un ritm alert până la capăt. Noi sperăm, dacă timpul ne va lăsa, ca undeva la finalul anului să putem să fim gata cu acest pasaj. Probabil va mai necesita o lună și ceva de zile după ce acest pasaj se va finaliza și pentru testele necesare, conform graficului de execuție și graficului tehnic.” – a declarat, pentru Călărași PRESS, Sorin Vrăjitoru.

Coordonatorul companie Arcadia spune că până la sfârșitul lunii august 2022 vor fi montate elementele suprastructurii pasajului. Lucrările pasajului ar urma să fie finalizate în octombrie anul acesta.

Advertisement

După 6 luni deja se vede ceva după noi. Ne menținem punctul de vedere transmis acum șase luni de zile. Pe termen scurt, vă dăm asigurări că suprastructura va fi montată, adică grinzile prefabricate vor fi montate cel târziu la sfârșitul lui august. Domnul director a făcut toate demersurile să închidem circulația pe calea ferată între 16 – 20 august.  Vom avea un mic obstacol cu DN-ul, dar nu cred că vor fi probleme, pentru că avem tot suportul SDN-ului, DRDP-ului. Nu va fi nicio problemă. Infrastructura o terminăm în două săptămâni și jumătate. Ne rămâne doar suprastructura și, cu siguranță, pasajul în sine va fi terminat la jumătatea lunii octombrie. Ne mai rămân, după aceea, drumurile, umpluturile, straturile și siguranța circulației”, a explicat, pentru Canal SUD, Alexandru Stanciu, șef șantier Arcadia.

Vasile Iliuță, președintele CJ Călărași spune că această lucrare este foarte importantă pentru județ și  nu numai.

“Acest pasaj va rezolva și problema blocajului de la autostradă, pe timp de vară. Vom reuși, prin acest proiect, să fluidizăm traficul între Slobozia și Călărași”a declarat Vasile Iliuță, președintele CJC.

Pasajul Drajna are puțin peste 2,70 km. Valoarea proiectului este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea s-a făcut prin POIM.  Construcția supraterană va traversa DN3A și linia de cale ferată București-Constanța. Lucrarea va face parte din viitorul drum expres Călărași-Brăila.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

La zi

Mirel Rădoi, surpriză la Fundeni. A inaugurat un supermarket de 1,8 milioane de euro

Published

on

Mirel Rădoi a apărut azi la Fundeni în mijlocul unui șantier transformat peste noapte în supermarket și a atras toată atenția, deși evenimentul era despre inaugurarea unui nou parc de retail.

Rădoi a venit ca partener al Goldbach Group, compania care a construit noul parc de retail K2 Fundeni. Supermarketul Penny, cu o suprafață de 1.400 mp, urmează să fie deschis pe 15 decembrie. Primarul Gheorghiță Cărțușanu l-a întâmpinat cu zâmbetul pe buze și chiar a glumit pe seama disponibilității lui Rădoi, spunând că acum pot negocia preluarea echipei Gloria Fundeni.

Investitorii au fost la fel de entuziasmați

Florentin Avădanei, fondator și co-CEO Goldbach Group, a declarat că proiectul din Fundeni este al 11-lea parc K2 din țară și că dezvoltarea locală a fost posibilă datorită colaborării strânse cu autoritățile.

Florentin Avădanei, fondator și co-CEO Goldbach Group

Florentin Avădanei, fondator și co-CEO Goldbach Group (stanga)

„Ne bucurăm să fim aici și să aducem comerțul modern mai aproape de oameni. Fiecare proiect creează locuri de muncă și oportunități reale pentru comunitate”, a spus Avădanei.

A subliniat că susținerea primăriei a făcut diferența și că există localități în care astfel de proiecte au fost blocate pentru că autoritățile nu au vrut să colaboreze.

Advertisement

Goldbach Group, compania în care Rădoi este asociat, promite extindere națională

Grupul operează parcuri de retail în Râșnov, Zărnești, Huși, Moreni, Motru, Oravița, Orăștie, Titu, Vălenii de Munte și Berceni. Investițiile sunt axate pe segmentul food și non-food și urmăresc dezvoltarea unor comunități reziliente.

Fundeni devine astfel una dintre localitățile mici care atrag investiții mari

Noul centru comercial este primul proiect de această amploare din zonă și vine cu promisiunea unor noi joburi și a unui comerț adaptat la standardele actuale.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Polițiștii locali din Călărași patrulează pe rând din cauza autoturismelor neîncăpătoare. Senzorii de greutate au cedat

Published

on

Polițiștii locali din Călărași vor patrula pe rând. Motivul ține de autoturismele de serviciu, care nu reușesc să acomodeze o echipă completă. Mașinile sunt mici, iar realitatea din teren este mai… voluminoasă.

Senzorii de greutate au fost dezactivați pentru liniștea tuturor. Înainte de această decizie, pornirea mașinii devenea o probă dificilă.

Acum se merge pe un sistem rotativ. Doi agenți patrulează, ceilalți așteaptă în birou sau patrulează pedestru. Programul se întocmește după principiul, cine închide portiera fără efort, pleacă primul.

Autoturismul este un Dacia Spring. Are loc pentru patru persoane, dar acestea trebuie să împartă spațiul cu succes. Testele au arătat că portierele se închid greu cu patru agenți de poliție în mașină. De aici și noua strategie, pornim doar când încapem.

Advertisement

Măsura este prezentată ca soluție tehnică. Patrulele se desfășoară, orașul este supravegheat, iar mașina are parte de încărcătura pe care o poate suporta. Agenții intră în traseu în funcție de compatibilitatea cu vehiculul instituției.

Acest articol este un pamflet! Cine se supără, a mâncat prea mult!

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

Economia României: Scădere ușoară în trimestrul III, dar creșterea anuală pozitivă

Published

on

Economia României a înregistrat o contracție modestă de 0,2% în trimestrul al treilea al anului 2025, comparativ cu perioada aprilie-iunie, după o revenire de 1% în trimestrul precedent. Această evoluție vine după un avans accelerat în prima jumătate a anului, marcat de o creștere de 1,2% în trimestrul doi față de cel anterior. Totuși, pe ansamblul celor nouă luni, Produsul Intern Brut a crescut cu 0,8% pe seria brută și cu 1,4% pe cea ajustată sezonier, comparativ cu perioada similară din 2024, indicând o traiectorie anuală încă pozitivă, dar decelerată.

Revizuirile recente ale datelor arată o imagine nuanțată: primul trimestru a beneficiat de o corecție ascendentă de 0,1%, în timp ce al doilea a fost ajustat în jos cu 0,2%, reflectând presiuni asupra consumului privat și investițiilor publice. Consumul domestic, motor tradițional al expansiunii, a înregistrat scăderi lunare în august și septembrie, cu un minus de 2,1% în comerțul cu amănuntul față de anul precedent, influențat de corecții fiscale și creșterea prețurilor la energie. Aceste semnale de oboseală vin într-un context de inflație persistentă și incertitudini geopolitice, care au temperat ritmul investițiilor cu aproximativ 30% în primele luni.

Per total, creșterea cumulată de peste 17,7 miliarde de euro în primele nouă luni subliniază reziliența sectoarelor precum industria prelucrătoare și construcțiile, unde managerii anticipează o moderată îmbunătățire în ultimele luni. Specialiștii avertizează însă asupra riscurilor de recesiune tehnică, subliniind nevoia de măsuri de stimulare țintite pentru a menține traiectoria pozitivă spre finalul anului. România rămâne peste media europeană în termeni anuali, dar provocările interne cer o monitorizare atentă pentru a evita o decelerare mai accentuată în 2026.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading