Connect with us

Știri

Borcea: Finanțare prin Anghel Saligny pentru finalizarea proiectelor

Dezvoltarea județului Călărași prinde contur, după ce 93 de proiecte de dezvoltare au fost aprobate pentru finanțare pe raza județului Călărași. Pentru primari, finanțările obținute prin proiectele depus sunt, fără îndoială, un exemplu de voință și respect pentru promisiunile făcute în perioadele electorale.

Primarul din Borcea, Aniel Theodor Nedelcu Pațurcă, spune că tot ce se întâmplă într-o localitate care se dezvoltă se datorează eforturilor și ambiției unor oameni care formează o echipă de lucru.

Prin Anghel Saligny, UAT Borcea a obținut finanțare pentru două mari proiecte, ambele cu o importanță deosebită.

Vorbim despre înființare sistem de canalizare, stație de epurare și racorduri în comuna Borcea, o investiție care se ridică la o valoare de peste 20 de milioane de lei. A două finanțare prin Anghel Saligny va fi realizată pentru modernizarea străzilor din Borcea, o lucrare estimată în jurul a 6,45 milioane de lei.

“Am promis, am făcut! Astăzi la Ministerul Dezvoltări pe site sunt publice proiectele comunei Borcea: Rețea de Canalizare și stație de epurare, Modernizare străzi, etc. Am venit la primărie să fac treabă. Am scos comuna Borcea din noroaie și din gheara numită Raja care pusese monopol în comună. Fapte, nu vorbe goale și minciuni pe Facebook, cum fac cârcotașii. Gaze, canalizare, iluminat public modern, asfalt, drum agricol, grădinița cu program prelungit, Cămin Cultural Pietroiu, Sală de sport, piste pentru biciclete …. .etc.” –  transmite primarul din Borcea printr-un mesaj transmis redacției Călărași PRESS.

Advertisement

Alte proiecte ce investiții vor avea loc în Borcea

Drum agricol în comuna Borcea pentru agricultori

Fermierii comunei Borcea vor beneficia de un drum agricol cu o lungime de 8 kilometri. Proiectul, numit “Modernizare drum agricol comuna Borcea”, este finanțat prin intermediul Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Primarul Aniel Theodor Nedelcu Pațurcă anunță că a fost semnat contractul și speră ca achiziția și licitația să se termine cât mai curând pentru a putea începe lucrările.

Drumul va fi amplasat simetric în mijlocul câmpului și va avea benzi însoțite de locuri de parcare laterală.

Un alt proiect foarte important și, zic eu, destul de bun pentru comuna noastră. Știți că eu am fost printre puținii primari, când am venit la administrația locală Borcea, care a încercat ca fiecare fermier din comuna Borcea, și aici mă refer la fermierii mari, fermierii care au peste 2.000 de hectare, să vină să plătească impozitul centralizat la comuna Borcea, astfel încât primăria și angajații primăriei să nu mai fie nevoiți să le facă titlu executoriu, proprii, birocrația pe care ne-o impune ANAF astfel încât să recuperăm impozitul respectiv. Majoritatea fermierilor au răspuns prezent.
La venirea mea am preluat bugetul local cu aproape 12 miliarde (lei vechi) la momentul respectiv, erau arierate, datorii. Lucrările erau executate în comuna Borcea dar eu a trebuit să plătesc cheltuielile fostului primar. Am reușit să acoperim această sumă de 12 miliarde, arierate care erau la momentul respectiv, și să venim și cu un plus de câteva miliarde, astfel încât să realizăm cofinanțarea pentru dezvoltarea ulterioară a proiectelor.” – a declarat Aniel Theodor Nedelcu Pațurcă

Cămin Cultural şi Bază Sportivă

Aniel Nedelcu Pațurcă, edilul-șef din Borcea susține că aceste lucrări sunt foarte importante, anvergura lor fiind impresionantă. Viitoarea sală de sport este gândită  să aibă multe utilități,  accesul fiind gratuit pentru participanți.

“Am depus la CNI un proiect pentru o sală de sport polivalentă, destul de mare, undeva la 500 – 800 de locuri pe scaune, cu teren amenajat, respectând cerințele pentru Liga I la handbal. Etapa la care am ajuns acum, licitația publică, sperăm ca CNI-ul să  dae câștigătorul pentru a ne apuca de treabă și acolo. Avem, pentru zona de cultură, un proiect interesant, Căminul Cultural din satul Pietroiu. Lucrarea presupune renovare, dotare cu toate utilitățile, pentru a oferi cetățenilor un loc unde se pot bucura de activitățile culturale. Vreau să fie un Cămin frumos, modern, cu care să ne mândrim peste ani de zile. Mi-aș dori să vorbim la fața locului, atunci când vor începe lucrările.” – declară primarul din Borcea, Aniel Nedelcu Pațurcă.

Cât despre termenul de finalizare, edilul se arată optimist, declarând că așteaptă mai întâi începerea proiectului pentru a putea stabili o dată de finalizare. Finanțarea acestui obiectiv de investiții se va face prin Compania Națională de Investiții.

Advertisement

 

Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading