Connect with us

Administrație Locală

Info / Administrația Cimitirelor Călărași – obligațiile concesionarilor

Prezentul Regulament stabilește cadrul juridic unitar și condițiile în care se desfășoară serviciul Administrației Cimitirelor din Municipiul Călărași. Serviciul Administrației Cimitirelor este o activitate edilitar-gospodărească, din cadrul serviciului de administrare a domeniului public al Municipiului Călărași, destinată satisfacerii unor nevoi ale comunității locale.

Serviciul de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași se desfășoară sub autoritatea administrației publice locale, care coordonează, reglementează și controlează modul în care operatorul asigură activitățile de administrare a cimitirelor.

Prevederile prezentului Regulament se aplică serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași.

Înființarea, extinderea, desființarea, organizarea și administrarea cimitirelor, se fac în baza hotărârilor Consiliului Local Călărași, potrivit legilor în vigoare.

Advertisement
  • La nivelul municipiului Călărași sunt 6 cimitire, respectiv:
  • – Cimitirul Central;
  • – Cimitirul Sf.Lazăr;
  • – Cimitirul Sf.Gheorghe;
  • – Cimitirul Sf.Anastasia;
  • – Cimitirul Mircea Vodă;

Administrația Cimitirelor este obligată să asigure, atunci când este nevoie, întreţinerea clădirilor (birou administrativ, capelă, împrejmuiri), a spaţiilor verzi (altele decât locurile de înhumare), a instalațiilor (apă, iluminat) și menținerea în funcțiune a infrastructurii din cimitir.

Activitățile edilitar-gospodărești specifice serviciului de administrare a cimitirelor din Municipiul Călărași vor asigura:

  • a)satisfacerea cerințelor și nevoilor de utilitate publică al comunității locale;
  • b)continuitatea serviciului;
  • c)ridicarea continuă a standardelor și a indicatorilor de performanță ai serviciilor prestate;
  • d)dezvoltarea și modernizarea infrastructurii edilitar-urbane a unității administrativ-teritoriale;
  • e)protecția și conservarea mediului natural și construit.

Activitățile specifice Administrației Cimitirelor prestate/furnizate trebuie să îndeplinească la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanță aprobați de către autoritatea administrației publice locale.

(2) Serviciile necesare colectivităţii locale sunt asigurate în sistem privat de către unităţile parohiale, iar în sistem public prin cimitirele locale.

(3) Administrarea infrastructurii cimitirelor constând în drumuri de acces, alimentare cu apă, clădirea administraţiei și anexele aferente cimitirului, este în sarcina Administrației Cimitirelor.

(4) Indicatorii de performanță aprobați de către Consiliul Local al Municipiului Călărași respectă cadrul general stabilit în acest scop în prezentul Regulament.

Locurile de înhumare, se atribuie, în folosinţă, în condiţiile legii şi ale prezentului Regulament, prin act de concesiune:

Advertisement
  1. a) Primarul Municipiului Călărași poate dispune concesionarea gratuită pe termen de 7 ani a locurilor de înhumare, numai persoanelor lipsite de posibilitatea de a plăti tarifele de concesionare în vigoare;
  2. b) pe termen limitat de 10 ani, 25 de ani sau 49 ani la decesul unei persoane, aparţinătorilor acestuia, în baza aprobării date de către conducerea Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune;
  3. c) pe termen limitat de 10 ani, 25 ani sau 49 ani, fără caz de deces -“în rezervă”, persoanelor care au domiciliul pe raza Municipiului Călărași, în baza aprobării dată de către Primarul Municipiului Călărași, cu plata integrală a tarifului de concesiune.

Termenele de concesionare se prelungesc odată cu achitarea tarifelor de concesiune.

(3) Actul de concesiune conferă titularilor sau, după caz, urmaşilor acestora, numai dreptul de folosinţă asupra locului de înhumare.

(4) Unei persoane i se va putea atribui în folosinţă, contracost, pe durată limitată de 10 ani, 25 ani sau 49 ani numai un singur loc de înhumare, într-un singur cimitir din Municipiul Călărași.

(5) Prin titular de loc de înhumare se înţelege persoana care deţine, în folosinţă, locul de înhumare şi are act de concesiune.

(6) În acest loc pot fi înhumaţi titularii dreptului de folosinţă, soţii sau soţiile, copii şi părinţii acestora, în baza acordului scris al titularului/titularilor dat în faţa administratorului cimitirului sau un acord dat în fața unei autorități notariale din țară sau străinătate.

(7) Atribuirea către acelaşi titular a unui alt loc de înhumare, este nulă de drept şi atrage după sine încetarea dreptului de folosinţă asupra acestuia.

Advertisement

(8) Drepturile dobândite până la intrarea în vigoare a prezentului Regulament, sunt recunoscute titularilor locurilor de înhumare.

Conform Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Cimitirelor Călărași aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr 178/ 2020, concesionarilor le revin următoarele obligații:

  • -de a-și îngrădi suprafațoncesionată în maxim 6 luni de la atribuire,
  • -de a-și marca locul de veci cu plăcuța de identificare și numele concesionarului,
  • – de a duce gunoiul și deșeurile la pubelele cu astfel de destinație.

Neîngrijirea sau părăsirea locului de veci, a amenajărilor funerare pe o perioadă de mai mult de 2 ani duce la pierderea concesiunii.

Administrația Cimitirelor a afișat public taxele și tarifele pentru lucrările efectuate de către persoanele și firmele autorizate. Avizarea construcțiilor presupune plata, astfel:

  • 350 taxa pentru un cavou;
  • 30 lei taxa de împrejmuire;
  • 30 lei taxa de montare cruce;

Conducerea Administrației Cimitirelor informează că lucrările de cimentare a cavourilor/locurilor de veci se va face numai în betonieră. Toate lucrările se vor executa cu protejarea mormintelor învecinate, monumentelor funerare, spațiilor verzi și de acces. Materialele de tip moloz, resturi materiale rezultate din lucrări, se ridică la sfârșitul zilei de lucru de către executanții lucrării.

Pentru o corectă informare și transparență în activitate, Administrația Cimitirelor a publicat și taxele pentru înhumare/deshumare, după cum urmează:

  • înhumare/ deshumare cavou 200 lei
  • înhumare/ deshumare groapă de pământ 320 lei
    înhumare/ deshumare groapă de pământ la cimitir Sf Anastasia 380 lei
  • În cimitire este interzis accesul autovehiculelor, cu excepția celor ce transportă persoane în vârstă sau bolnave

SERVICIILE PRESTATE ÎN CIMITIRE

Serviciile prestate în cele 6 cimitire de pe raza Municipiului Călărași sunt:

Advertisement
  • – concesiune pe termen limitat de 7 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 10 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 25 ani;
  • – concesiune pe termen limitat de 49 de ani;
  • – închiriere capelă/cameră mortuară;
  • – înhumare cu executarea gropii în pământ;
  • – înhumare în lucrare funerară tip “cavou”;
  • – deshumări pământ;
  • – deshumări „cavou”;
  • – tămâiat loc de înhumare timp de 40 de zile după înhumare și amenajarea acestuia la sfârșitul acestei perioade;
  • – întocmit act de concesiune;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial;
  • – întocmit şi eliberat adeverinţă pentru uz notarial în regim de „urgenţă”;
  • – întocmit și eliberat adeverință deshumare;
  • – întocmit duplicat act de concesiune;
  • – verificare arhivă;
  • – lucrări de întreținere la cimitire;
  • – întreținerea cimitirelor precum și, alte servicii similare.

Serviciile prestate în cimitire se realizează după achitarea unor tarife încasate de către Admintrația Cimitirelor, care constituie venit la bugetul propriu și se fundamentează de către operator, se aprobă, ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local.

Toate reclamațiile, nemulțumirile, sesizările pentru o bună funcționare a activităților administrativ – gospodărești se primesc zilnic la biroul Administrației Cimitirelor din Cimitirul Central.

Administrație Locală

Ciocănești: Ultima sută de metri la rețeaua de canalizare. Primarul Dan Velicu anunță finalizarea lucrărilor și modernizări importante în școală

Primarul comunei Ciocănești, Dan Velicu, a anunțat că în aproximativ câteva săptămâni vor fi finalizate lucrările ultimilor 24 de kilometri din rețeaua de canalizare, un proiect major de infrastructură locală. Tot în această perioadă, administrația locală a încheiat lucrările la sala de sport a școlii și la anveloparea clădirii principale. În vacanța de vară, se lucrează intens la modernizarea a patru săli de clasă.

„Este multă muncă și se lucrează de calitate. Terminăm canalizarea și închidem șantierul. La școală, mai avem puțin și finalizăm tot”, a declarat primarul Dan Velicu.

Modernizarea infrastructurii în Ciocănești nu se oprește aici. În paralel, administrația a început lucrările la rețelele de gaze naturale și apă, a demarat construcția unui teren de sport și a unui cămin pentru copii, precum și lucrări de reabilitare a bisericilor și a dispensarului comunal.

Primarul Velicu este descris de localnici ca un om harnic, prezent mai mult pe teren decât în birou. Nu vorbește mult, dar preferă faptele în locul promisiunilor. „A venit la primărie nu pentru bani, ci pentru a lăsa ceva în urmă. Muncește serios și corect. Asta înseamnă o administrație care respectă banul public și investește în comunitate”, spun cei din echipa sa.

Advertisement

Comuna Ciocănești este astăzi un exemplu de bune practici la nivel județean: o comunitate în care lucrările nu stau pe hârtie, ci se văd în teren.

Continue Reading

Administrație Locală

Finanțare europeană de 1 milion de lei pentru dotarea școlilor din comuna Fundeni

Gheorghiță Cărtușanu - primar comuna Fundeni -

Comuna Fundeni face pași importanți pentru îmbunătățirea procesului educațional, printr-o investiție fără precedent în infrastructura școlară. Primăria a reușit să atragă suma de 1 milion de lei, printr-un proiect finanțat din fonduri europene nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), prin intermediul Ministerului Educației.

Beneficiarul investiției este Școala Gimnazială nr. 1 Fundeni, alături de unitățile arondate: Grădinița cu Program Normal, Școala Primară nr. 2 și Școala Primară nr. 3.

Scopul proiectului este creșterea calității și diversificării ofertei educaționale, prin dotarea unităților de învățământ cu:

  • mobilier școlar modern,
  • echipamente IT de ultimă generație pentru un laborator de informatică,
  • dotări specifice pentru sala de sport,
  • echipamente pentru laboratoarele de geografie și chimie.

Această investiție este fără precedent pentru comuna noastră și va avea un impact direct asupra elevilor și profesorilor. Este vorba, în bani vechi, despre aproape 10 miliarde de lei. Proiectul nu este încă finalizat, mai avem de achiziționat licențele pentru echipamentele IT, dar este un pas uriaș pentru viitorul educației din Fundeni”, a declarat primarul Gheorghiță Cărtușanu.

Edilul a subliniat faptul că administrația locală rămâne dedicată dezvoltării infrastructurii educaționale și identificării constante de surse de finanțare, pentru a oferi copiilor din comună șanse egale la educație modernă și de calitate.

Advertisement

Proiectul se înscrie în obiectivele PNRR privind digitalizarea și modernizarea unităților de învățământ din România.

Continue Reading

Administrație Locală

Costin Mirescu (USR) cere soluții Primăriei Călărași pentru conectarea zonei pietonale cu cinematograful Călărași

În ședința ordinară a Consiliului Local Călărași, desfășurată joi, 26 iunie 2025, consilierul local din partea USR, Costin Mirescu, a adus în discuție starea avansată de degradare a zonei cuprinse între cinematograful Călărași și centrul pietonal al orașului.

Acesta a criticat administrația locală pentru că nu a găsit soluții concrete în vederea reabilitării aspectului urban și, mai ales, pentru că nu a luat măsuri prin care să oblige proprietarii sau asociațiile de proprietari din zonă să intervină asupra fațadelor deteriorate ale imobilelor.

„Acolo s-a făcut un proiect. S-a pus granit, băncuțe… Dar ce e lângă este oribil”, a spus Mirescu, referindu-se la clădirile neîngrijite, cu ziduri fisurate, pereți plini de graffiti și trepte degradate – o imagine departe de un traseu pietonal care să ducă spre un obiectiv cultural.

Primarul Marius Dulce a explicat că autoritatea locală nu poate interveni direct, întrucât imobilele respective se află în proprietate privată:

„Terasa nu e a noastră. Nici stânga, nici dreapta. Sunt proprietăți – blocuri, cooperativă.”

Costin Mirescu a subliniat însă că, indiferent de regimul de proprietate, Primăria are obligația legală de a notifica și de a sancționa eventual asociațiile de proprietari pentru starea avansată de degradare a fațadelor, în conformitate cu reglementările în vigoare privind întreținerea spațiilor vizibile public.

Advertisement

Continue Reading