Connect with us

Știri

Verdict în procesul de (așa-zisă) corupție: ACHITARE!

Vineri, 13 august 2021, instanța de judecată din cadrul Curții de Apel Bucureşti a reconfirmat achitarea directorului general al ADR Sud Muntenia, în dosarul nr. 24754/3/2015, deschis de procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Secţia de Combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie, prin care au dispus trimiterea în judecată, din calitatea de inculpat, a directorului Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia, acesta fiind acuzat de abuz în serviciu asimilat infracţiunii de corupţie. Achitaţi în cadrul aceluiaşi dosar figurează Mariana Vişan, directorul Direcției Organism Intermediar POR în cadrul ADR Sud Muntenia, şi Dragomir Scripcă, expert în cadrul Biroului Județean Ialomiţa al Agenției.

În cadrul unei conferințe de presă, directorul general al ADR Sud Muntenia, Liviu Gabriel Mușat, a declarat următoarele:
„A fost o perioadă dificilă pentru noi, însă lucrurile s-au încheiat. Atât în primă instanță cât și în apel lucrurile au fost tranșate clar in favoarea noastră. Atât eu cât și colegii mei am primit în ambele instanțe decizia de achitare. Am reușit până la urmă, chiar dacă nu pe procurori, să-i convingem pe judecători de nevinovăția noastră. În tot acest timp, de peste 2500 de zile, am răspuns tuturor solicitărilor, ne-am prezentat la toate termenele de judecată, care au fost în număr de peste 60, iar dosarul s-a soluționat cu decizia de achitare pentru toţi colegii din Agenţie implicați în această speţă.
Pe parcursul acestei perioade, se împlinesc șapte ani pe 29 octombrie de când au fost făcute perchezițiile DNA și până la decizia instanței de apel, Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia a funcționat în parametri normali, îndeplinindu-și atribuțiile delegate fără niciun fel de abateri.
Suntem bucuroși că am reușit, chiar dacă a durat atât, să ridicăm valul de incertitudine sau de suspiciune care ar fi putut plana asupra noastră și asupra instituției în care ne desfășurăm activitatea. Despre ce-a fost din punct de vedere personal am putea să scriem un roman, dar important este că astăzi nu mai avem această anatemă de inculpați în relația cu statul român.
Vreau să mulțumesc reprezentaților mass-media pentru modul echidistant în care au relatat informațiile legate de acest dosar, vreau să le mulțumesc tuturor persoanelor cu care am intrat în contact pentru că nu au văzut în noi niște paria ai societății. De asemenea, vreau să le mulțumesc colegilor din Agenție care și-au făcut treaba normal în această perioadă, Consiliului pentru Dezvoltare Regională, tuturor primarilor și beneficiarilor din mediul privat care au avut încredere în noi și ne-au acordat în continuare girul lor și, bineînțeles, familiilor noastre care ne-au sprijinit necondiționat.”

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading