Connect with us

Știri

VIDEO. Ion Samoilă: Ei sunt cei care au votat împotriva comisiei de anchetă privind persoanele decedate de COVID-19

Secretarul executiv al Partidului Social Democrat Călărași și vicepreședintele al Consiliului Județean Călărași, Ion Samoilă, a prezentat, într-o conferință de presă desfășurată pe 13 mai, demersurile pe care partidul le-a făcut pentru înființarea unei comisii de anchetă legate de modul în care decesele cauzate de virusul COVID-19 sunt declarate. Al doile subiect prezentat a fost legat de dorința organizației de a câștiga alegerile parțiale din localitățile Frumușani și Cuza Vodă. De asemenea, vicepreședintele a prezentat proiectele de hotărâri dezbătute și supuse votului în cadrul unei ședințe extraordinare desfășurată la CJ astăzi, printre care se enumeră anveloparea și eficientizarea clădirilor Spitalului Județean de Urgență Călărași, cât și modificarea listei de investiții din cauza micșorării sumei împrumutului pentru bugetul Consiliului Județean de la 87 de milioane, la 50 de milioane lei

https://youtu.be/0pMMQPecFgA

Ion Samoilă: Aș începe prin a vă prezenta o situația care este dezbătută la nivel național. PSD a făcut demersuri în Parlamentul României pentru înființarea unei comisii de anchetă legată de modul de declarare a situației privind înregistrarea celor decedați în urma infectării cu COVID-19. Cu toate că în biroul permanent reunit a fost aprobată înființarea acestei comisii, în Plenul Parlamentului actuala coaliție PNL-USR-UDMR au votat împotriva acestei înființări. Întrebarea firească e ce au de ascuns legat de acest subiect. O să rămână să concluzionăm, dar este clar că există niște diferențe între ce se raportează la nivel de județ și ce se raportează la nivel național. Noi am hotărât să declanșăm o campanie de informare a cetățenilor, pentru că este normal ca cetățeanul să știe cine are de ascuns și ce are de ascuns, și o să vă prezentăm cam cum o să se desfășoare această acțiune.

Avem informații de la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), așteptăm și Monitorul Oficial, să vedem dacă putem să declanșăm alegeri parțiale în localitățile în care nu au fost validați sau s-au întâmplat alte lucruri și nu avem primari. La nivelul județului Călărași este vorba de două localități – Frumușani în care primarul, chiar dacă a câștigat, nu a fost validat și situația de la Cuza Vodă. Noi suntem pregătiți, avem întâlniri săptămânale, am mers în cele două localități desfășurăm în acest moment niște sondaje de opinie. Avem mai mulți doritori pentru a se înscrie în această competiție. Este o competiție pe care vrem să o câștigăm în cele două comune și așteptăm vești din partea AEP-ului să vedem cum și când se vor desfășura aceste alegeri.

Advertisement

Săptămânal noi avem întâlniri cu staff-ul partidului și cu cei care sunt în conducere. Vrem să identificăm lucrurile care merg sau care nu merg în diferite organizații, vrem să ajutăm primarii și aici pun accentul pe cei care sunt noi în funcție, vrem să îi ajutăm să promoveze proiecte pentru dezvoltarea localităților. Avem aparatul de la Consiliul Județean care le stă la dispoziție în a-i ajuta ca lucrurile să meargă și să se desfășoare în niște condiții normale, să facă ceea ce au promis în localitățile pe care le conduc ca și primari.

La nivelul CJ am convocat o ședință extraordinară de îndată. Avem niște proiecte de hotărâri care nu suportă amânare și printre ele aș vrea să vă spun că avem deja o obligație față de Comisariatul Județean pentru Garda de Mediu să le asigurăm un spațiu la punctul de trecere frontiera pe toată durata anului. Se desfășoară o campanie prin care monitorizăm ceea ce intră și ceea ce iese din țară și avem această obligație, motiv pentru care am efectuat o ședință de îndată. Mai avem un proiect de hotărâre după multe demersuri făcute cu Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) pentru spital, anveloparea, eficientizarea clădirilor și am avut niște modificări de adus la documentul inițial, motiv pentru care nu suporta amânare. O să vedem dacă colegii noștri din opoziție o să voteze alături de noi. Mai avem un proiect – săptămâna aceasta am avut discuții cu mai multe instituții financiare legat de creditul pe care urmează să-l luăm pentru CJ. Avem o listă de investiții, am discutat-o cu băncile, am căzut de acord, urmează să aprobăm. Noi am făcut o solicitare și, până la urmă, împrumutul pe care ni-l pot acorda este de 50 de milioane, față de solicitarea inițială de 87 de milioane, de aceea a trebuit să modificăm lista inițială de investiții, urmând să o aprobăm astăzi în CJ. Nu în ultimul rând, avem în ordinea de zi un proiect de hotărâri cu asociere cu primăria privind reabilitarea variantei Nord. Avem solicitări din partea multor persoane și din partea multor societăți comerciale și am căzut de comun acord cu primăria să realizăm un parteneriat și împreună să finanțăm și să reparăm acel drum. Dacă reprezentanții actuali din Parlament s-ar apleca mai mult asupra nevoilor pe care județul le are, probabil că ar fi putut intra și proiectul pentru varianta Nord pe o finanțare din partea Guvernului sau din banii care sunt alocați pentru infrastructură. Rămâne de văzut dacă vor fi de acord și dacă vom putea desfășura aceste activități.

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading