Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 7°C | Anul XI Nr. 538

La zi

Consilierii județeni, convocați în ședință extraordinară atăzi pentru a vota repartizarea a 6% din impozitul pe venit pentru perioada 2022-2024

Published

on

  • HOTARARE
  • privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia
  •  Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit
  •  estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ–teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024
  •   

      Consiliul Judetean Calarasi, intrunit in sedinta extraordinara din __.04.2020

       Avand in vedere:

  • – referatul de aprobare al Preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi, înregistrat sub nr. 6589 din 16.04.2021;
  • – adresele nr. 3418 si nr. 3419 din data de 17.03.2020 ale Administratiei Judetene a Finantelor Publice Calarasi, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4707 si nr. 4708 din data de 19.03.2021;
  • – adresa nr. 12788 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Municipiul Calarasi, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4318 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 5812 din 12.03.2021, respectiv 30293 din 10.03.2021 a Unitatii Administrativ-teritoriale Municipiul Oltenita, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4322/4364 din 11.03.2021/15.03.2021;
  • – adresa nr. 3807 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Orasul Budesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4416 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 3738 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Orasul Fundulea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4423 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2122 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Orasul Lehliu Gara, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4487 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1010 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Al. Odobescu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4411 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2025 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Belciugatele, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4409 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1214 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Borcea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4351 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 663 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Cascioarele, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4362 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1494 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Chirnogi, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4441 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1038 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Chiselet, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4407 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1155 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ciocanesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4459 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1209 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Crivat, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4425 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1072 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Curcani, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4338 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 875 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Cuza Voda, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4341/4346 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 953 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dichiseni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4452 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 79 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dor Marunt, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4357 aceeasi data;
  • – adresa nr. 1108 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dorobantu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4438 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 5349 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dragalina, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4433 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1078 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dragos-Voda, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4399 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 206/2 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Frasinet, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4410 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1216 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Frumusani, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4413 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2330 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Fundeni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4446 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1116 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Galbinasi, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4382 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1818 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Gradistea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4373 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1024 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Gurbanesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4385 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1237 din 17.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ileana, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4469 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 958 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Independenta, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4356 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 4225 din 11.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Jegalia, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4440 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 384 din 11.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Lehliu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4444 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 732 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Luica, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4371 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1442 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Lupsanu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4343 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1494 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Manastirea, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4419 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1446 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Mitreni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4405 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2090 din 15.03.2021  Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Modelu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4450 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 862 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Nana, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4417 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 888 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Nicolae Balcescu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4406 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1964 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Perisoru, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4323 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1352 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Plataresti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4342 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1598 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Radovanu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4400 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 4225 din 13.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Roseti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4412 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 10 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Sarulesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4426 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1007 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Sohatu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4455 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1264 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Spantov, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4421 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1330 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Soldanu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4402 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1015 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Stefan cel Mare, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4388 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 782 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Stefan Voda, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4457 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1242 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Tamadau Mare, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4361 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1194 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ulmeni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4448 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 873 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ulmu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4360 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1198 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Unirea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4414/4401 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1006 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Valea Argovei, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4420 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1105 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Vasilati, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4349 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 162 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Vilcelele, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4418 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1275 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Vlad Tepes, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4383 din aceeasi data.
  • -prevederile art. 6  alin. (1) lit. c)  din Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021;
  • – prevederile art. 173 alin. (1) lit. f) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
  • In temeiul art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,

 

HOTARASTE:

Art. 1. Se aproba repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, în limita sumei de 27.134 mii lei, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021, conform Anexei nr. 1 care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 2. Se aproba repartizarea  sumelor defalcate din taxa  pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale si a sumelor alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit  pentru echilibrarea bugetelor locale, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anii 2022 – 2024, conform Anexei nr. 2 care face parte integranta din prezenta hotarare.

Advertisement

Art. 3. – La data intrării în vigoare a prezentei, se abrogă Hotărârea nr. 62 din 12.04.2021 privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ–teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024.

Art. 4. Directia Economica va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.

Secretarul General al Judeţului, prin Compartimentul Cancelarie Consiliu și Editare Monitor Oficial, va comunica prezenta celor interesaţi.

 

   PREŞEDINTE,

Advertisement
  1. Vasile ILIUȚĂ                                                              AVIZEAZĂ,

                                                               SECRETARUL GENERAL AL JUDEŢULUI,

                                                                                                                Aurel PARASCHIV

 

 

Nr.

Adoptată la Călăraşi

Advertisement

Astăzi    .04.2021

 

Intocmit, redactat,

DIRECTOR EXECUTIV,

  1. Aneta Claudia VLADESCU

 

Consiliului Judetean Calarasi

Advertisement

           Presedinte

       Nr. 6589/16.04.2021

 

  • REFERAT DE APROBARE
  • privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia
  • Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit
  •  estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

 

Începând cu data intrării în vigoare a Legii bugetului de stat pe anul 2021, prin derogare de la prevederile art. 32 și 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, la nivelul fiecărei unități administrativ- teritoriale se repartizează, prin decizie a directorului direcției generale regionale a finanțelor publice/șefului administrației județene a finanțelor publice, următoarele cote:

  1. a) 15% la bugetul local al județului;
  2. b) 63% la bugetele locale ale comunelor, orașelor și municipiilor pe al căror teritoriu își desfășoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;
  3. c) 6% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, ce se repartizează bugetelor locale ale comunelor, orașelor și municipiilor prin hotărâre a consiliului județean;
  4. d) 14% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și județelor;
  5. e) 2% într-un cont distinct deschis pe seama direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/administrațiilor județene ale finanțelor publice, pentru finanțarea instituțiilor publice de spectacole din subordinea autorităților administrației publice locale ale unităților administrative-teritoriale din județe, respectiv teatre și opere.

Sumele corespunzătoare cotei de 6% din impozitul pe venit, inclusiv cele încasate și nerepartizate unităților administrativ-teritoriale anterior intrării în vigoare a prezentei legi, se repartizează în mod egal județelor, în limita sumei de 27.134 mii lei, reprezentând fond la dispoziția consiliului județean. În cadrul fiecărui județ, fondul la dispoziția consiliului județean se repartizează integral în anul 2021 comunelor, orașelor și municipiilor, prin hotărâre a consiliului județean, pentru susținerea programelor de dezvoltare locală, pentru susținerea programelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală, precum și pentru cheltuielile de funcționare, pe care unitățile administrativ-teritoriale din județ, în mod justificat, nu le pot finanța din veniturile proprii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, și din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale. Sumele astfel repartizate se reflectă în bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale, la o poziție de venituri distinctă.

Pentru acest an, la repartizarea cotei de 6% din impozitul pe venit s-a tinut cont de faptul ca, in decursul anului 2020, prin Hotărârea nr. 758/2020 si prin Hotărârea nr. 1100/2020, unele unitati administrativ teritoriale au beneficiat de alocari bugetare consistente din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul trecut, iar altele mai putin consistente.

Advertisement

De asemenea, tot in anul precedent, din fondul de al Consiliului Judetean Calarasi, au fost alocate sume de bani, de cele mai multe ori, acelorasi localitati care au primit sume mai mari prin hotararile susamintite.

Din aceste motive, prin acest proiect de hotarare de alocare a cotei de 6% din impozitul pe venit in anul 2021, exista unitati administrativ-teritoriale carora le-au fost acordate sume foarte mici sau deloc, in sensul echilibrarii bugetelor.

În consecinţă, a fost adoptată Hotărârea nr. 62 din 12.04.2021 privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ–teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024.

Din portalul instanţelor, rezultă că actul administrativ susmenţionat a fost atacat de Prefectul Judetului Calarasi direct în instanţa de contencios administrativ: Tribunalul Călăraşi, situaţie in care, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, până la soluționarea cauzei actul atacat este suspendat de drept.

Drept urmare, supun aprobării consilierilor judeteni prezentul proiect de hotarare şi, corelativ, abrogarea Hotărârii nr. 62 din 12.04.2021

Advertisement

În calitate de iniţiator al proiectului de hotărâre, în conformitate cu prevederile art. 182 alin. (2) din   Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi ale art. 36 alin. (1) şi alin. (8) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, supun prezentul proiect de hotărâre dezbaterii şi votului consilierilor judeteni.

PRESEDINTE,

  1. Vasile ILIUTA

Intocmit, redactat:

Director executiv,

Aneta Claudia Vladescu

 

Advertisement

CONSILIUL JUDETEAN CALARASI                                         AVIZAT,

         Directia Economica                                                                Vicepresedinte,

           Nr. 6590/16.04.2021                                                                

RAPORT

la proiectul de hotarare privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

 

Advertisement

 

Directiei Economice i-a fost transmis, în conformitate cu prevederile art. 36 alin. (3) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, proiectul de hotărâre privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

În conformitate cu prevederile art. 182 alin. (4) raportate la art. 136 alin. (8) lit. b) din Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, precum şi ale art. 36 alin. (8) lit. b) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Judeţean Călăraşi suntem obligaţi să examinăm proiectul de hotărâre şi să ne spunem părerea asupra legalităţii, oportunităţii şi necesităţii adoptării acestuia în forma şi condiţiile prezentate.

Prin referatul de aprobare, iniţiatorul solicită adoptarea unei hotărâri, prin care Consiliul Judeţean Călăraşi să aprobe repartizarea  sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, in valoare de 27.134 mii lei, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021.

Începând cu data intrării în vigoare a Legii bugetului de stat pe anul 2021, prin derogare de la prevederile art.32 și 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, la nivelul fiecărei unități administrativ- teritoriale se repartizează, prin decizie a directorului direcției generale regionale a finanțelor publice/șefului administrației județene a finanțelor publice, următoarele cote:

Advertisement
  1. a) 15% la bugetul local al județului;
  2. b) 63% la bugetele locale ale comunelor, orașelor și municipiilor pe al căror teritoriu își desfășoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;
  3. c) 6% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, ce se repartizează bugetelor locale ale comunelor, orașelor și municipiilor prin hotărâre a consiliului județean;
  4. d) 14% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și județelor;
  5. e) 2% într-un cont distinct deschis pe seama direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/administrațiilor județene ale finanțelor publice, pentru finanțarea instituțiilor publice de spectacole din subordinea autorităților administrației publice locale ale unităților administrative-teritoriale din județe, respectiv teatre și opere.

Sumele corespunzătoare cotei de 6% din impozitul pe venit, inclusiv cele încasate și nerepartizate unităților administrativ-teritoriale anterior intrării în vigoare a prezentei legi, se repartizează în mod egal județelor, în limita sumei de 27.134 mii lei, reprezentând fond la dispoziția consiliului județean. În cadrul fiecărui județ, fondul la dispoziția consiliului județean se repartizează integral în anul 2021 comunelor, orașelor și municipiilor, prin hotărâre a consiliului județean, pentru susținerea programelor de dezvoltare locală, pentru susținerea programelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală, precum și pentru cheltuielile de funcționare, pe care unitățile administrativ-teritoriale din județ, în mod justificat, nu le pot finanța din veniturile proprii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, și din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale. Sumele astfel repartizate se reflectă în bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale, la o poziție de venituri distinctă.

Pentru acest an, la repartizarea cotei de 6% din impozitul pe venit s-a tinut cont de faptul ca, in decursul anului 2020, prin Hotărârea nr. 758/2020 si prin Hotărârea nr. 1100/2020, unele unitati administrativ teritoriale au beneficiat de alocari bugetare consistente din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul trecut, iar altele mai putin consistente.

De asemenea, tot in anul precedent, din fondul de   al Consiliului Judetean Calarasi, au fost alocate sume de bani, de cele mai multe ori, acelorasi localitati care au primit sume mai mari prin hotararile susamintite.

Din aceste motive, prin acest proiect de hotarare de alocare a cotei de 6% din impozitul pe venit in anul 2021, exista unitati administrativ-teritoriale carora le-au fost acordate sume foarte mici sau deloc, in sensul achilibrarii bugetelor.

Repartizarea  sumelor defalcate din taxa  pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale si a sumelor alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit  pentru echilibrarea bugetelor locale, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anii 2022 – 2024, asa cum se prezinta in  anexa nr.2, a fost realizata in functie de ponderea populatiei fiecarei unitati administrativ-teritoriale in totalul populatiei judetului Calarasi raportata la cifrele comunicate, pentru fiecare an in parte, de Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi.

Temeiul legal al măsurilor propuse mai sus îl constituie prevederile art. 6  alin.(1) lit. c)  din Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021 si in prevederile art. 173 alin. (1) lit. f) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Advertisement

 

Director executiv,                                                                          AVIZAT,

     Aneta Claudia Vladescu                                                                Consilier Juridic,

                                                                                                    Robert PLESEA

  • CONSILUL JUDETEAN CALARASI
  • COMISIA DE STUDII, PROGNOZE ECONOMICO-SOCIALE,
  • BUGET-FINANTE SI ADMINISTRAREA
  • DOMENIULUI PUBLIC SI PRIVATAL JUDETULUI
  •  

 

 

Advertisement

AVIZ

la proiectul de hotarare privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

 

 

Comisiei de Studii, Prognoze Economico – Sociale, Buget – Finanţe şi Administrarea Domeniului Public şi Privat al Judeţului, i-a fost transmis, în conformitate cu prevederile art. 182 alin. (4) raportate la art. 125 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, la proiectul de hotarare privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024.

Advertisement

In sedinta din data  de ___.04.2021 am luat în dezbatere proiectul de hotãrâre transmis.

Din discutiile care au avut loc, s-a desprins concluzia cã mãsura propusã este necesarã si oportunã, fiind motivatã juridic de prevederile art.6  alin.(1) lit.c)  din Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021 si in  prevederile art. 173 alin. (1) lit. f) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Votul nominal al Comisiei pentru Studii, Prognoze Economico-Sociale, Buget-Finanţe şi Administrarea Domeniului Public şi Privat al Judeţului, asupra proiectului de hotărâre, se prezintă astfel:

 

  1. Găman Ion
  2. Ţîncu Cornel – Gheorghe
  3. Vîrtejanu Liviu
  4. Dinulescu Marian
  5. Giurcan Amelia – Elena
  6. Pușcașu Ioan
  7. Ilie Marius Eugen
  8. Gîdea Vasile
  9. Tîlpeanu Ilie

 

Pentru considerentele expuse mai sus, Comisia de Studii, Prognoze Economico – Sociale, Buget – Finanţe şi Administrarea Domeniului Public şi Privat al Judeţului prezintă aviz favorabil/nefavorabil proiectului de hotărâre transmis, cu ____ voturi pentru, ____ voturi contra, ____ abţineri din totalul de _____ consilieri ce compun comisia şi ____ consilieri prezenţi.

Advertisement

Prezentul aviz va fi supus dezbaterii Consiliului Judeţean Călăraşi.

.

 

 

 PRESEDINTE,                                                                                         SECRETAR,

Advertisement

 

 

 

 

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

La zi

Revelion fără artificii la Călărași. Orașul intră în lista celor care spun STOP petardelor și fumului în noaptea dintre ani

Published

on

Sursa Facebook.com

Călărașiul renunță anul acesta la focurile de artificii de Revelion și se aliniază valului tot mai puternic din țară și din lume care spune „gata cu bubuiturile”. Tot mai multe orașe — Constanța, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Buzău, Petroșani, Galați, Bacău, Iași — au anunțat că trecerea în 2026 se face fără explozii pe cer, înlocuind pirotehnica tradițională cu show-uri moderne de lumini, lasere sau drone.

Călărașiul intră în trend: atmosfera de Revelion va fi dată de muzică, jocuri de lumini și programe artistice, dar fără nicio rachetă trasă spre cer. Decizia vine în acord cu un curent național și internațional care pune pe primul loc respectul față de animale, siguranța oamenilor și reducerea poluării.

Sursa Facebook.com

Sursa Facebook.com

Orașe mari din România au renunțat deja la artificii

Constanța este cel mai recent exemplu, după ce primăria a anunțat că în acest an spectacolul pirotehnic nu se mai ține. Clujul a făcut acest pas încă de acum câteva luni, preferând dronele și laserele în locul bubuiturilor care speriau animalele și umpleau cerul de fum.

Și Brașov, Iași, Suceava, Buzău sau Ploiești au renunțat complet la artificii de Revelion, înlocuindu-le cu show-uri luminoase sau evenimente fără pirotehnie. Argumentele au fost aceleași: stresul provocat animalelor, nivelul ridicat de poluare și riscul de accidente.

De ce se renunță la artificii?

1. Animalele nu mai trebuie să treacă prin coșmarul bubuiturilor

Animalele de companie se sperie, fug, se ascund, se pot lovi sau pot dispărea de acasă. Păsările sălbatice intră în panică, iar în unele orașe ale lumii au existat chiar episoade tragice: la Roma, mii de păsări au murit în 2021 după ce s-au lovit de clădiri în noaptea de Revelion.

Advertisement

2. Poluarea explodează la propriu

Artificiile lasă în urmă fum dens și particule toxice care rămân în aer ore întregi. În multe orașe, senzorii de mediu înregistrează valori uriașe chiar după miezul nopții. În plus, resturile rachetelor rămân în parcuri și spații publice.

3. Risc mare de accidente

Fiecare început de an vine cu victime ale petardelor — răniți, incendii, mutilări. În Europa, autoritățile sanitare și polițiștii cer tot mai des interzicerea materialelor pirotehnice, din motive de siguranță publică.

Trend mondial: dronele iau locul artificiilor

Nu doar România face această schimbare. Țările de Jos au decis în 2025 să interzică complet vânzarea artificiilor către populație, iar spectacolele publice vor fi realizate exclusiv de profesioniști. Shanghai, Singapore, Dubai sau Londra au impresionat deja cu show-uri spectaculoase de drone, fără zgomot și fără fum.

Aceste coregrafii luminoase sunt spectaculoase, sigure și reutilizabile — un contrast total față de artificiile care ard zeci de mii de euro în câteva minute.

Cum va fi Revelionul 2026 la Călărași

Fără fum, fără zgomot, fără petarde. În schimb: muzică, lumini, atmosferă festivă și un program gândit pentru toate vârstele. Autoritățile locale urmează să anunțe în perioada următoare programul complet, însă decizia este clară: noaptea dintre ani se marchează diferit, în ton cu orașele care aleg responsabilitatea în locul zgomotului.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

EXPLOZIE PUTERNICĂ ÎN BUFTEA: Butelie explodată într-un apartament de la parter – bloc zguduit, oameni prinși posibil sub dărâmături!

Published

on

Pompierii intervin în forță marți seara pe Aleea Tineretului din Buftea, județul Ilfov, după ce o butelie a explodat într-un apartament situat la parterul unui bloc cu regim P+1.

Deflagrația a fost extrem de puternică, dar, din fericire, nu a fost urmată de incendiu.

Echipele de căutare-salvare verifică acum dacă există persoane surprinse sub dărâmături. Până în prezent, două victime au fost evaluate medical la fața locului.

Pentru siguranță, toate persoanele aflate pe o rază de 50 de metri sunt evacuate.

Advertisement

La intervenție participă un dispozitiv impresionant: 5 autospeciale de stingere, Detașamentul Special de Salvatori, descarcerare, autospecială de la înălțime, 5 ambulanțe SMURD, unitatea pentru victime multiple și 6 echipaje SABIF.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

La zi

A vrut să pună barca pe Dunăre, dar și-a „lansat” și mașina! Operațiune de 7 ore în Portul Oltenița

Published

on

Scene demne de un film de acțiune, ieri după-amiază, în Portul Oltenița! Un bucureștean a rămas fără mașină, barcă și peridoc în doar câteva secunde, după ce vehiculul cu care venise la pescuit a luat-o la vale direct în Dunăre. Totul s-a întâmplat în jurul orei 15:20, când bărbatul încerca să lase barca la apă… dar a uitat un detaliu vital: frâna de mână.

Portiera deschisă, panică, strigăte – și în clipa următoare mașina s-a dus la fund, dispărând complet în apă.

Cursa contra timp: „Unde e mașina?!”

Recuperarea nu a fost deloc ușoară. Curent puternic, apă adâncă, vizibilitate 0. Dar un oltenițean a făcut diferența: Florin-Petre, militar la Batalionul 2 „Călugăreni”, a venit cu un sonar de ultimă generație și a reușit să identifice mașina la peste 10 metri adâncime.

Advertisement

În ajutor a sărit și Mihai Enache, pompier ISU Călărași, aflat întâmplător în timpul liber. Cei doi au coordonat, umăr la umăr, operațiunea care a ținut ore întregi.

Abia aproape de miezul nopții, în jurul orei 23:30, vehiculul, barca și remorca au fost scoase la suprafață. Ancora bărcii s-a agățat de roata mașinii – un detaliu care, culmea, a ajutat salvatorii să ridice tot ansamblul.

Localnicii au rămas cu ochii lipiți de apă toată seara. Oamenii din port spun că n-au mai văzut așa ceva de ani buni.

Deși a pierdut totul în câteva secunde, bărbatul a scăpat nevătămat. A ieșit la timp din mașină, cu câteva clipe înainte ca Dunărea să o înghită cu totul.

Advertisement
Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading