Connect with us

Actualitate

Consilierii județeni, convocați în ședință extraordinară atăzi pentru a vota repartizarea a 6% din impozitul pe venit pentru perioada 2022-2024

Published

on

  • HOTARARE
  • privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia
  •  Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit
  •  estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ–teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024
  •   

      Consiliul Judetean Calarasi, intrunit in sedinta extraordinara din __.04.2020

       Avand in vedere:

  • – referatul de aprobare al Preşedintelui Consiliului Judeţean Călăraşi, înregistrat sub nr. 6589 din 16.04.2021;
  • – adresele nr. 3418 si nr. 3419 din data de 17.03.2020 ale Administratiei Judetene a Finantelor Publice Calarasi, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4707 si nr. 4708 din data de 19.03.2021;
  • – adresa nr. 12788 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Municipiul Calarasi, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4318 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 5812 din 12.03.2021, respectiv 30293 din 10.03.2021 a Unitatii Administrativ-teritoriale Municipiul Oltenita, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4322/4364 din 11.03.2021/15.03.2021;
  • – adresa nr. 3807 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Orasul Budesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4416 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 3738 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Orasul Fundulea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4423 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2122 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Orasul Lehliu Gara, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4487 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1010 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Al. Odobescu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4411 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2025 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Belciugatele, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4409 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1214 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Borcea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4351 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 663 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Cascioarele, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4362 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1494 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Chirnogi, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4441 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1038 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Chiselet, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4407 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1155 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ciocanesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4459 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1209 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Crivat, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4425 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1072 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Curcani, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4338 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 875 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Cuza Voda, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4341/4346 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 953 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dichiseni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4452 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 79 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dor Marunt, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4357 aceeasi data;
  • – adresa nr. 1108 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dorobantu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4438 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 5349 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dragalina, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4433 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1078 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Dragos-Voda, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4399 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 206/2 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Frasinet, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4410 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1216 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Frumusani, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4413 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2330 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Fundeni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4446 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1116 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Galbinasi, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4382 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1818 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Gradistea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4373 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1024 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Gurbanesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4385 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1237 din 17.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ileana, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4469 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 958 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Independenta, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4356 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 4225 din 11.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Jegalia, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4440 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 384 din 11.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Lehliu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4444 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 732 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Luica, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4371 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1442 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Lupsanu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4343 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1494 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Manastirea, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4419 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1446 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Mitreni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4405 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 2090 din 15.03.2021  Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Modelu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4450 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 862 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Nana, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4417 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 888 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Nicolae Balcescu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4406 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1964 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Perisoru, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4323 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1352 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Plataresti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4342 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1598 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Radovanu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4400 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 4225 din 13.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Roseti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4412 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 10 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Sarulesti, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4426 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1007 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Sohatu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4455 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1264 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Spantov, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4421 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1330 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Soldanu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4402 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 1015 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Stefan cel Mare, inregistrate la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4388 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 782 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Stefan Voda, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4457 din 16.03.2021;
  • – adresa nr. 1242 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Tamadau Mare, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4361 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1194 din 12.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ulmeni, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4448 din 15.03.2021;
  • – adresa nr. 873 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Ulmu, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4360 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1198 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Unirea, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4414/4401 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1006 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Valea Argovei, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4420 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1105 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Vasilati, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4349 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 162 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Vilcelele, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4418 din aceeasi data;
  • – adresa nr. 1275 din 15.03.2021 a Unitatii Administrativ-Teritoriale Comuna Vlad Tepes, inregistrata la Consiliul Judetean Calarasi sub nr. 4383 din aceeasi data.
  • -prevederile art. 6  alin. (1) lit. c)  din Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021;
  • – prevederile art. 173 alin. (1) lit. f) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
  • In temeiul art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,

 

HOTARASTE:

Art. 1. Se aproba repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, în limita sumei de 27.134 mii lei, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021, conform Anexei nr. 1 care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 2. Se aproba repartizarea  sumelor defalcate din taxa  pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale si a sumelor alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit  pentru echilibrarea bugetelor locale, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anii 2022 – 2024, conform Anexei nr. 2 care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 3. – La data intrării în vigoare a prezentei, se abrogă Hotărârea nr. 62 din 12.04.2021 privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ–teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024.

Advertisement

Art. 4. Directia Economica va duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.

Secretarul General al Judeţului, prin Compartimentul Cancelarie Consiliu și Editare Monitor Oficial, va comunica prezenta celor interesaţi.

 

   PREŞEDINTE,

  1. Vasile ILIUȚĂ                                                              AVIZEAZĂ,

                                                               SECRETARUL GENERAL AL JUDEŢULUI,

                                                                                                                Aurel PARASCHIV

 

Advertisement

 

Nr.

Adoptată la Călăraşi

Astăzi    .04.2021

 

Intocmit, redactat,

Advertisement

DIRECTOR EXECUTIV,

  1. Aneta Claudia VLADESCU

 

Consiliului Judetean Calarasi

           Presedinte

       Nr. 6589/16.04.2021

 

  • REFERAT DE APROBARE
  • privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia
  • Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit
  •  estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

 

Începând cu data intrării în vigoare a Legii bugetului de stat pe anul 2021, prin derogare de la prevederile art. 32 și 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, la nivelul fiecărei unități administrativ- teritoriale se repartizează, prin decizie a directorului direcției generale regionale a finanțelor publice/șefului administrației județene a finanțelor publice, următoarele cote:

Advertisement
  1. a) 15% la bugetul local al județului;
  2. b) 63% la bugetele locale ale comunelor, orașelor și municipiilor pe al căror teritoriu își desfășoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;
  3. c) 6% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, ce se repartizează bugetelor locale ale comunelor, orașelor și municipiilor prin hotărâre a consiliului județean;
  4. d) 14% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și județelor;
  5. e) 2% într-un cont distinct deschis pe seama direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/administrațiilor județene ale finanțelor publice, pentru finanțarea instituțiilor publice de spectacole din subordinea autorităților administrației publice locale ale unităților administrative-teritoriale din județe, respectiv teatre și opere.

Sumele corespunzătoare cotei de 6% din impozitul pe venit, inclusiv cele încasate și nerepartizate unităților administrativ-teritoriale anterior intrării în vigoare a prezentei legi, se repartizează în mod egal județelor, în limita sumei de 27.134 mii lei, reprezentând fond la dispoziția consiliului județean. În cadrul fiecărui județ, fondul la dispoziția consiliului județean se repartizează integral în anul 2021 comunelor, orașelor și municipiilor, prin hotărâre a consiliului județean, pentru susținerea programelor de dezvoltare locală, pentru susținerea programelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală, precum și pentru cheltuielile de funcționare, pe care unitățile administrativ-teritoriale din județ, în mod justificat, nu le pot finanța din veniturile proprii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, și din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale. Sumele astfel repartizate se reflectă în bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale, la o poziție de venituri distinctă.

Pentru acest an, la repartizarea cotei de 6% din impozitul pe venit s-a tinut cont de faptul ca, in decursul anului 2020, prin Hotărârea nr. 758/2020 si prin Hotărârea nr. 1100/2020, unele unitati administrativ teritoriale au beneficiat de alocari bugetare consistente din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul trecut, iar altele mai putin consistente.

De asemenea, tot in anul precedent, din fondul de al Consiliului Judetean Calarasi, au fost alocate sume de bani, de cele mai multe ori, acelorasi localitati care au primit sume mai mari prin hotararile susamintite.

Din aceste motive, prin acest proiect de hotarare de alocare a cotei de 6% din impozitul pe venit in anul 2021, exista unitati administrativ-teritoriale carora le-au fost acordate sume foarte mici sau deloc, in sensul echilibrarii bugetelor.

În consecinţă, a fost adoptată Hotărârea nr. 62 din 12.04.2021 privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ–teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024.

Din portalul instanţelor, rezultă că actul administrativ susmenţionat a fost atacat de Prefectul Judetului Calarasi direct în instanţa de contencios administrativ: Tribunalul Călăraşi, situaţie in care, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, până la soluționarea cauzei actul atacat este suspendat de drept.

Drept urmare, supun aprobării consilierilor judeteni prezentul proiect de hotarare şi, corelativ, abrogarea Hotărârii nr. 62 din 12.04.2021

Advertisement

În calitate de iniţiator al proiectului de hotărâre, în conformitate cu prevederile art. 182 alin. (2) din   Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi ale art. 36 alin. (1) şi alin. (8) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, supun prezentul proiect de hotărâre dezbaterii şi votului consilierilor judeteni.

PRESEDINTE,

  1. Vasile ILIUTA

Intocmit, redactat:

Director executiv,

Aneta Claudia Vladescu

 

CONSILIUL JUDETEAN CALARASI                                         AVIZAT,

Advertisement

         Directia Economica                                                                Vicepresedinte,

           Nr. 6590/16.04.2021                                                                

RAPORT

la proiectul de hotarare privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

 

 

Directiei Economice i-a fost transmis, în conformitate cu prevederile art. 36 alin. (3) lit. a) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Călăraşi, proiectul de hotărâre privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

Advertisement

În conformitate cu prevederile art. 182 alin. (4) raportate la art. 136 alin. (8) lit. b) din Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, precum şi ale art. 36 alin. (8) lit. b) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Judeţean Călăraşi suntem obligaţi să examinăm proiectul de hotărâre şi să ne spunem părerea asupra legalităţii, oportunităţii şi necesităţii adoptării acestuia în forma şi condiţiile prezentate.

Prin referatul de aprobare, iniţiatorul solicită adoptarea unei hotărâri, prin care Consiliul Judeţean Călăraşi să aprobe repartizarea  sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, in valoare de 27.134 mii lei, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021.

Începând cu data intrării în vigoare a Legii bugetului de stat pe anul 2021, prin derogare de la prevederile art.32 și 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat, la nivelul fiecărei unități administrativ- teritoriale se repartizează, prin decizie a directorului direcției generale regionale a finanțelor publice/șefului administrației județene a finanțelor publice, următoarele cote:

  1. a) 15% la bugetul local al județului;
  2. b) 63% la bugetele locale ale comunelor, orașelor și municipiilor pe al căror teritoriu își desfășoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;
  3. c) 6% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, ce se repartizează bugetelor locale ale comunelor, orașelor și municipiilor prin hotărâre a consiliului județean;
  4. d) 14% într-un cont distinct deschis pe seama direcției generale regionale a finanțelor publice/administrației județene a finanțelor publice, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, orașelor, municipiilor și județelor;
  5. e) 2% într-un cont distinct deschis pe seama direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice/administrațiilor județene ale finanțelor publice, pentru finanțarea instituțiilor publice de spectacole din subordinea autorităților administrației publice locale ale unităților administrative-teritoriale din județe, respectiv teatre și opere.

Sumele corespunzătoare cotei de 6% din impozitul pe venit, inclusiv cele încasate și nerepartizate unităților administrativ-teritoriale anterior intrării în vigoare a prezentei legi, se repartizează în mod egal județelor, în limita sumei de 27.134 mii lei, reprezentând fond la dispoziția consiliului județean. În cadrul fiecărui județ, fondul la dispoziția consiliului județean se repartizează integral în anul 2021 comunelor, orașelor și municipiilor, prin hotărâre a consiliului județean, pentru susținerea programelor de dezvoltare locală, pentru susținerea programelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală, precum și pentru cheltuielile de funcționare, pe care unitățile administrativ-teritoriale din județ, în mod justificat, nu le pot finanța din veniturile proprii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare, și din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale. Sumele astfel repartizate se reflectă în bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale, la o poziție de venituri distinctă.

Pentru acest an, la repartizarea cotei de 6% din impozitul pe venit s-a tinut cont de faptul ca, in decursul anului 2020, prin Hotărârea nr. 758/2020 si prin Hotărârea nr. 1100/2020, unele unitati administrativ teritoriale au beneficiat de alocari bugetare consistente din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul trecut, iar altele mai putin consistente.

De asemenea, tot in anul precedent, din fondul de   al Consiliului Judetean Calarasi, au fost alocate sume de bani, de cele mai multe ori, acelorasi localitati care au primit sume mai mari prin hotararile susamintite.

Din aceste motive, prin acest proiect de hotarare de alocare a cotei de 6% din impozitul pe venit in anul 2021, exista unitati administrativ-teritoriale carora le-au fost acordate sume foarte mici sau deloc, in sensul achilibrarii bugetelor.

Advertisement

Repartizarea  sumelor defalcate din taxa  pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale si a sumelor alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit  pentru echilibrarea bugetelor locale, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anii 2022 – 2024, asa cum se prezinta in  anexa nr.2, a fost realizata in functie de ponderea populatiei fiecarei unitati administrativ-teritoriale in totalul populatiei judetului Calarasi raportata la cifrele comunicate, pentru fiecare an in parte, de Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi.

Temeiul legal al măsurilor propuse mai sus îl constituie prevederile art. 6  alin.(1) lit. c)  din Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021 si in prevederile art. 173 alin. (1) lit. f) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Director executiv,                                                                          AVIZAT,

     Aneta Claudia Vladescu                                                                Consilier Juridic,

                                                                                                    Robert PLESEA

Advertisement
  • CONSILUL JUDETEAN CALARASI
  • COMISIA DE STUDII, PROGNOZE ECONOMICO-SOCIALE,
  • BUGET-FINANTE SI ADMINISTRAREA
  • DOMENIULUI PUBLIC SI PRIVATAL JUDETULUI
  •  

 

 

AVIZ

la proiectul de hotarare privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024

 

 

Comisiei de Studii, Prognoze Economico – Sociale, Buget – Finanţe şi Administrarea Domeniului Public şi Privat al Judeţului, i-a fost transmis, în conformitate cu prevederile art. 182 alin. (4) raportate la art. 125 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, la proiectul de hotarare privind repartizarea sumelor din fondul constituit la dispozitia Consiliului Judetean Calarasi, in procent de 6%, din impozitul pe venit estimat a fi incasat la nivelul Judetului Calarasi, pe unitati administrativ – teritoriale, pe anul 2021 si estimari pentru anii 2022-2024.

Advertisement

In sedinta din data  de ___.04.2021 am luat în dezbatere proiectul de hotãrâre transmis.

Din discutiile care au avut loc, s-a desprins concluzia cã mãsura propusã este necesarã si oportunã, fiind motivatã juridic de prevederile art.6  alin.(1) lit.c)  din Legea nr. 15/2021 a bugetului de stat pe anul 2021 si in  prevederile art. 173 alin. (1) lit. f) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Votul nominal al Comisiei pentru Studii, Prognoze Economico-Sociale, Buget-Finanţe şi Administrarea Domeniului Public şi Privat al Judeţului, asupra proiectului de hotărâre, se prezintă astfel:

 

  1. Găman Ion
  2. Ţîncu Cornel – Gheorghe
  3. Vîrtejanu Liviu
  4. Dinulescu Marian
  5. Giurcan Amelia – Elena
  6. Pușcașu Ioan
  7. Ilie Marius Eugen
  8. Gîdea Vasile
  9. Tîlpeanu Ilie

 

Pentru considerentele expuse mai sus, Comisia de Studii, Prognoze Economico – Sociale, Buget – Finanţe şi Administrarea Domeniului Public şi Privat al Judeţului prezintă aviz favorabil/nefavorabil proiectului de hotărâre transmis, cu ____ voturi pentru, ____ voturi contra, ____ abţineri din totalul de _____ consilieri ce compun comisia şi ____ consilieri prezenţi.

Prezentul aviz va fi supus dezbaterii Consiliului Judeţean Călăraşi.

Advertisement

.

 

 

 PRESEDINTE,                                                                                         SECRETAR,

 

 

Advertisement

 

 

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

VIDEO. Imagini spectaculoase cu un stol de pelicani. Pescarii din zonă nu sunt atât de bucuroşi

Published

on

Într-o scenă ce pare desprinsă dintr-un film documentar, balta Mostiștea, situată între comunele Dorobanțu și Mânăstirea, a devenit de câteva zile locul preferat al unui stol de pelicani.

Cu aripile albe întinse grațios pe deasupra luciului apei, aceste păsări maiestuoase și-au găsit locul în acest peisaj liniștit, însă aduc cu ele o dilemă pentru pescarii din zonă, care nu sunt foarte încântați de situație.

Pescarii din zonă se confruntă acum cu provocarea de a împărți resursele de pește cu aceste păsări migratoare, ceea ce afectează în mod direct traiul de zi cu zi.

Situația pare una îngrijorătoare pentru comunitatea locală. Problema pare fără rezolvare. Redacția Calarasipress.ro a solicitat Asociației Județeane a Vânătorilor și Pescarilor Sportiv (AJVPS) Călărași un punct de vedere asupra situației.

Liviu Coman a subliniat complexitatea și delicatul echilibru al situației, afirmând că AJVPS Călărași nu are atribuții în această situație. Astfel, responsabilitatea pentru găsirea unei soluții eficiente ar rămâne la Agenția pentru Protecția Mediului din Călărași.

Până la găsirea unei soluții, pescarii sunt nevoiți să împartă peștii din baltă cu stolul de pelicani.

Advertisement

VIDEO AICI 

Continue Reading

Actualitate

Răsturnare de situație în scandalul sexual de la școala din Jegălia! Profesorii dau vina pe un joc politic. Ce declarații face directoarea

Published

on

scoala jegalia

Într-o intervenție exclusivă pentru Calarasipress.ro, directoarea Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Jegălia, Cristina Dumitru, a oferit primele declarații în legătură cu cazul presupusul abuz sexual raportat în unitatea de învățământ pe care aceasta o conduce. În spatele tuturor acuzațiilor, surse din rândul profesorilor spun că este o miză politică toată această situație, dat fiind faptul că suntem în zona electorală.

Directoarea a subliniat că situația a fost tratată cu maximă seriozitate imediat ce a fost adusă la cunoștința instituției. Odată ce un angajat al școlii a surprins doi elevi în grupul sanitar, s-a procedat în conformitate cu procedurile legale. Părinții elevilor implicați au fost imediat informați, iar autoritățile au fost contactate, inclusiv poliția și Direcția Generală pentru Potecția Copilului (DGASPC).

În al doilea rând, Cristina Dumitru a respins cu fermitate afirmațiile conform cărora s-ar fi încercat “mușamalizarea” cazului sau că ar exista o cameră de supraveghere în toaleta școlii. De asemenea, a subliniat că nicio propunere de a plăti pe cineva pentru a păstra tăcerea nu a fost făcută, negând vehement acuzațiile de denigrare aduse școlii.

Directoarea a adăugat că Școala Nr. 1 din Jegălia nu a fost niciodată implicată într-o astfel de situație și că, în general, nu s-au înregistrat incidente grave de violență în instituție. Mai mult decât atât, rezultatele testelor solicitate în cadrul anchetei încă nu sunt disponibile, ceea ce arată lipsa de probe concrete în sprijinul afirmațiilor făcute în articolul menționat.

Implicat în subiect, cu sau fără voia lui, a fost și primarul liberal al comunei Jegălia, Vasile Aurel, a respins vehement informațiile prezentate în presă, considerându-le o insultă la adresa comunității și o încercare de denigrare a conducerii școlii și a primăriei. “Primarul comunei Jegălia nu a fost solicitat în acest caz, nu era de competența dumnealui și nici vorbă de ,,mușamalizare”, cum se arată în articol.”

Advertisement

Acesta a subliniat că situația menționată pare a fi o speculație fără temei și că afirmațiile privind existența camerelor de supraveghere în toalete sunt complet absurde și nefondate.

Directoarea Cristina Dumitru a subliniat că ancheta este încă în desfășurare și că nu s-a ajuns la un punct de vedere final. Cu toate acestea, școala a luat toate măsurile necesare pentru a colabora cu autoritățile și pentru a clarifica situația în cel mai scurt timp posibil.

Continue Reading

Actualitate

Programul magazinelor în minivacanța de 1 mai

Published

on

Urmăriți știrile Călărașipress.ro pe Whatsapp

Programul lanțurilor de supermarketuri și al centrelor comerciale, inclusiv mall-uri, suferă modificări în timpul minivacanței de 1 Mai și a Paștelui. Cu toate acestea, majoritatea sunt deschise pentru clienți până aproape de sărbătorile pascale.

Conform Codului Muncii, 1 Mai este recunoscută ca sărbătoare legală, oferind astfel multor angajați români câteva zile libere. În contextul în care Paștele ortodox este pe 5 mai, urmează o minivacanță de 6 zile pentru români: 1 Mai – Miercuri (Ziua Muncii); 2 mai – joi, zi liberă (punte în 2024); 3 mai – Vinerea Mare; 5 mai – Prima zi de Paște; 6 mai – Luni, a doua zi de Paște.

Unitățile sanitare, cele de alimentație publică și alte sectoare cu activitate continuă vor rămâne deschise. Magazinele vor fi deschise, dar este posibil ca programul lor să fie redus în comparație cu zilele obișnuite.

Lanțurile mari de magazine din țară vor lucra după următorul program:

Advertisement

În perioada Săptămânii Mari, hipermarketurile Kaufland își vor prelungi programul de funcționare, cu ora de deschidere între 06:30 și 09:00, variind în funcție de locație, iar ora de închidere va fi între 21:30 și 23:00.

De asemenea, clienții Kaufland România pot să-și comande produsele online, cu livrare rapidă la domiciliu, folosind platformele Glovo și Tazz by eMAG.

Lidl a comunicat că magazinele sale vor funcționa în mod normal în Săptămâna Patimilor, de luni până vineri. Astfel, cei care doresc să facă cumpărături la Lidl pe 1 mai o pot face la fel ca într-o zi obișnuită de lucru, de obicei între 07:00 și 22:00 (programul poate varia în funcție de magazin).

Toate magazinele Carrefour sunt deschise pe 1 mai. Unele funcționează conform programului obișnuit, în timp ce altele, au un program prelungit cu o oră, până la 23:00, comparativ cu ora obișnuită de închidere, 22:00. Pentru a verifica programul magazinului preferat, accesează site-ul retailerului, carrefour.ro, și selectează unitatea în care obișnuiești să faci cumpărături!

În ziua de 1 mai, supermarketurile Penny își mențin programul obișnuit de funcționare, de obicei între 07:00 și 22:00. Astfel, clienții Penny pot face cumpărături fără probleme chiar și în Ziua Muncii.

Pe 1 mai, toate magazinele din rețeaua Mega Image rămân deschise, urmând programul obișnuit al unei zile lucrătoare.

Advertisement

Magazinele Profi funcționează cu program normal în ziua de 1 mai. Pentru a afla detalii despre programul magazinului preferat, poți consulta site-ul oficial al retailerului, profi.ro.

Magazinele Selgros își mențin programul de funcționare obișnuit, între orele 06:00 și 21:00, de luni, 29 aprilie, până vineri, 3 mai.

Metro își menține programul obișnuit de funcționare pentru 1 Mai, magazinele fiind deschise între orele 06:00 și 21:00.

În ceea ce privește magazinele Jumbo, acestea sunt deschise în fiecare zi, de luni până duminică, între orele 10:00 și 21:00. Nu s-au făcut anunțuri privind modificări ale programului pentru 1 Mai, astfel că se presupune că se va menține orarul obișnuit.

 

 

Advertisement

Continue Reading

Cele mai vizualizate