Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 25°C | Anul XI Nr. 524

Știri

Ședință ordinară la Consiliul Județean Călărași, miercuri, 24 Februarie

Published

on

Se convoacă Consiliul Judeţean Călăraşi în şedinţă ordinară, la data de 24 Februarie  2021, ora 1200,în sala de şedinţe a acestuia din municipiul Călăraşi, str. 1 Decembrie 1918, nr. 1, cu următorul proiect al ordinii de zi:

1.Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unei finanțări rambursabile interne în valoare de 87.000.000 lei, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2694/15.02.2021, Raportul Direcției Economice, nr. 2695/15.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

2.Proiect de hotărâre privind aprobarea strategiei în domeniul investițiilor a Județului Călărași pentru perioada 2021 – 2024, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2959/18.02.2021, Raportul comun DDRRE, Direcției Economice și Direcția Tehnică, nr. 2960/12.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

3.Proiect de hotărâre privind predarea unui imobil, aflat în domeniul public al Județului Călărași, în administrarea Societății Naționale de Cruce Roșie din România – Filiala Călărași, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2640/12.02.2021, Raportul Direcției Economice, nr. 2641/12.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

Advertisement

4.Proiect de hotărâre privind predarea unui spațiu, aflat în domeniul public al Județului Călărași, în administrarea Muzeului Dunării de Jos Călărași,însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2724/15.02.2021, Raportul Direcției Economice, nr. 2725/15.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

5.Proiect de hotărâre privind solicitarea de transmitere a unor sectoare de drum din domeniul public al Comunei Dragoș Vodă și administrarea Consiliului Local Dragoș Vodă în domeniul public al Județului Călărași și în administrarea Consiliului Județean Călărași, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2784/16.02.2021, Raportul Direcției Economice, nr. 2785/16.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

6.Proiect de hotărâre privind solicitarea de transmitere a unor sectoare de  drum din domeniul public al Comunei Vîlcelele și administrarea Consiliului Local Vîlcelele în domeniul public al Județului Călărași și în administrarea Consiliului Județean Călărași, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2820/16.02.2021, Raportul Direcției Economice, nr. 2821/16.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

7.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 42/2017 privind aprobarea organizării Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism și a Regulamentului de funcționare a acesteia, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2743/15.02.2021, Raportul Direcției Economice, nr. 2744/15.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Urbanism

8.Proiect de hotărâre privind aprobarea Metodologiei de atribuire a contractelor și acordurilor-cadru de achiziție publică în temeiul prevederilor art. 31 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare și ale Instrucțiunii ANAP nr. 1/2018, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2918/118.02.2021, Raportul Direcției Tehnice, nr. 2919/18.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

Advertisement

9.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului  de închidere al Serviciului Rezidenţial din cadrul Complexului de Servicii Comunitare pentru Copiii cu Handicap Sever Călăraşi, aflat în structura Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călărași, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2727/15.02.2021, Raportul DDRRE, nr. 2728/15.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Învățământ

10.Proiect de hotărâre privind participarea Județului Călărași, prin Consiliul Judeţean Călăraşi, împreună cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Călăraşi, la depunerea proiectelor „RESTART în Municipiul Călăraşi – Incluziune socială pentru copiii proveniţi din Complexul de Servicii Comunitare pentru Copii cu Handicap Sever Călăraşi” și  „RESTART în comunitatea Grădiștea – Incluziune socială pentru copiii proveniţi din Complexul de Servicii Comunitare pentru Copii cu Handicap Sever Călăraşi, însoțit de Referatul de aprobare  al Președintelui CJC, nr. 2731/15.02.2021, Raportul DDRRE, nr. 2732/15.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

11.Proiect de hotărâre pentru aprobarea Strategiei de Dezvoltare Durabilă a Județului Călărași pentru perioada 2021 – 2027, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2780/16.02.2021, Raportul DDRRE, nr. 2781/16.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe și Comisia Juridică

12.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Județean Călărași, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 20895/28.12.2020, Raportul DDRRE, nr. 2690/15.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică

Advertisement

13Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 94/2018 privind stabilirea componenței Colegiului Director al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2957/18.02.2021, Raportul Comp. Juridic, nr. 2958/15.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Învățământ

14.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii nr. 140/2017 privind stabilirea salariilor de bază pentru aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Călăraşi, Cabinetul Președintelui precum şi pentru serviciile publice din subordinea acestuia, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2866/17.02.2021, Raportul Serv. Resurse Umane, nr. 2867/12.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

15.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii nr. 141/2017 privind aprobarea Organigramei, a Statului de funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Călăraşi, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2867/17.02.2021, Raportul Serv. Resurse Umane, nr. 2868/12.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

16.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 240/2017 privind nominalizarea membrilor Consiliului de Administrație al Muzeului ”Dunării de Jos” Călărași, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2601/11.02.2021, Raportul Comp. Guvernanță, nr. 2690/15.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Învățământ

17.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcții al Direcției Comunitare de Evidență a Persoanelor a Județului Călărași, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2331/09.02.2021, Raportul Comp. Guvernanță, nr. 2332/09.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Buget-Finanțe

Advertisement

18.Proiect de hotărâre pentru modificarea Statului de funcții al Spitalului Județean de Urgență ”Dr. POMPEI SAMARIAN” Călărași, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2765/15.02.2021, Raportul Comp. Sănătate, nr. 2766/15.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică

19.Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor de evaluare a performanțelor profesionale individuale și a modelului Fișei de evaluare a performanțelor profesionale individuale pentru personalul de conducere și personalul de execuție din cadrul unităților sanitare din rețeaua Consiliului Județean Călărași, însoțit de Referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2588/11.02.2021, Raportul Comp. Sănătate, nr. 92589/11.02.2021, ce urmează a fi avizat de Comisia Juridică

20.Diverse.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Advertisement

Știri

Vlad Pascu a fost condamnat definitiv la 10 ani de închisoare în dosarul 2 Mai

Published

on

Vlad Pascu a fost condamnat definitiv la zece ani de închisoare, după ce Curtea de Apel Constanța a menținut decizia primei instanțe. Pe 19 august s-au împlinit doi ani de la accidentul prin care a omorât doi tineri și a rănit alți trei. 

„Dosarul 2 Mai a ajuns la final. Totul a ramas cum știți. 10 ani de închisoare pentru Vlad Pascu. O poveste tristă,tristă”, a transmis avocatul, printr-o postare pe Facebook. Continuarea, aici.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Jandarmii din Călărași, în acțiune pe Canalul Siderurgic pentru prevenirea braconajului piscicol

Published

on

Inspectoratul de Jandarmi Județean (IJJ) Călărași a desfășurat miercuri, 20 august, o acțiune de prevenire și combatere a pescuitului ilegal pe Canalul Siderurgic.

Pe parcursul activității, jandarmii au verificat zonele frecventate de pescari și au purtat discuții cu aceștia pentru a le reaminti prevederile legale care reglementează pescuitul sportiv și comercial.

🔹 În cadrul acțiunii:

  • au fost legitimate 10 persoane;
  • au fost controlate uneltele de pescuit utilizate;
  • nu au fost constatate fapte de natură penală și nu s-au aplicat sancțiuni contravenționale conform O.U.G. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura.

Reprezentanții Jandarmeriei Călărași transmit că astfel de controale vor continua, atât independent, cât și în colaborare cu alte instituții, pentru protejarea resurselor acvatice și prevenirea activităților ilegale din zonă.

Cetățenii sunt încurajați să semnaleze orice situație de braconaj piscicol la numărul unic de urgență 112.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Președintele Colegiului Farmaciștilor Călărași: „Serviciul farmaceutic de noapte este un serviciu public și ar trebui susținut de autorități”

Published

on

În urma publicării materialului despre lipsa farmaciilor de gardă din municipiul Călărași, redacția Călărași Press a primit un punct de vedere din partea farmacistului Postelnicu Doru, președintele Colegiului Farmaciștilor Călărași.

Reamintim că, în discuția avută cu redacția noastră, președintele Colegiului Farmaciștilor Călărași a subliniat faptul că farmaciile nu își permit să asigure program non-stop doar din resurse proprii, iar gărzile de noapte ar trebui tratate drept un serviciu public, sprijinit financiar de autoritățile locale și de Ministerul Sănătății.

Exemplul Bulgariei: cum sprijină statul farmaciile

Pentru a identifica soluții concrete, președintele Colegiului Farmaciștilor Călărași a solicitat informații oficiale de la Uniunea Farmaceutică din Bulgaria. Într-un document transmis de președintele acesteia, Dimitar Marinov, sunt prezentate măsuri aplicate peste Dunăre pentru a susține continuitatea serviciilor farmaceutice.

Advertisement

Printre acestea:

  • Sprijin financiar direct pentru farmaciile deschise 24/7 sau pentru cele aflate în zone izolate.
  • Plăți suplimentare pentru serviciile de eliberare a medicamentelor compensate, de până la 15% din valoarea produsului (nu mai mult de 12,50 euro).
  • Reguli clare de adaos comercial, diferențiate în funcție de prețul medicamentului, pentru a asigura un echilibru între sustenabilitate și accesibilitate.
  • Control digitalizat al medicamentelor, care a redus fraudele și concurența neloială.

„În Bulgaria, farmacistul care face gardă de noapte nu mai este lăsat singur să suporte costurile. Statul intervine și compensează financiar acest serviciu public. Este un model pe care și România ar trebui să îl ia în calcul”, a subliniat farmacistul Postelnicu Doru.

În timp ce la Călărași oamenii rămân fără acces la medicamente după ora 23:00, vecinii bulgari au găsit soluții concrete prin care să mențină farmacii deschise non-stop sau să sprijine unitățile aflate în zone greu accesibile.

Întrebarea care rămâne este: cine își va asuma în România rolul de a transforma serviciul farmaceutic de noapte într-un adevărat serviciu public, așa cum se întâmplă deja peste graniță?

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading