Connect with us

Știri

Sediul Primăriei din comuna Cuza Vodă a fost reabilitat. Iată și alte proiecte

Proiectele primăriei din comuna Cuza Vodă nu se opresc nici la finalul acestui an. Ambițiile și prioritățile au fost clar stabilite împreună cu cetățenii din localitate în cadrul mai multor ședințe/adunari publice realizate de câteva ori pe an.

S-a renovat sediul primăriei,  reabilitatea instituției fiind necasă din cauza timpului care a degradat clădirea. Au fost efectuate lucrări normale, de întreținere, care au durat câteva săptămâni. Acum totul e pus la punct. Zonele decorative din curtea primăriei au fost și ele frumos amenajate…Toate florile au fost achiziționate prin SICAP…urmând să se pună pavajul, florile și arbuștii în zonele amenajate. Două fântâni arteziene vor infrumuseța intrarea în insituție.

Funcționarii primăriei au declarat pentru Călărași PRESS: “La Grădinița din satul Călărașii Vechi se lucrează la acoperiș și sperăm ca până toamna să terminăm lucrările și să mutăm acolo copiii. Asfaltarea s-a întrerupt până la 15 mai din cauza pandemiei. Am continuat de la 15 mai reluăm cu refacerea spațiilor pietonale a șanțurilor, intrărilor auto. Vrem să finalizăm în toamnă și să ne onorăm promisiunile electorale. S-a pus piatra și am pus și1 km de asfalt, apoi alți 2 km până în drumul național, un drum util cetățenilor. Am lucrat la monografia comunei cu dl prof. Țiripan. Am adunat aici într-o carte toată istoria și tradiția noastră, date despre eroii noștri. Tradițiile locale s-au cam pierdut. Mă refer la colinde. Vrem să terminăm Căminul Cultural si să înființăm aici ansamblul de dansurile populare prin asociația noastră. Privind gazele naturale avem multe soluții, dar așteptăm dispoziția prefectului.”

FERMIERII DIN CUZA VODĂ PRIMESC SPRIJINUL PRIMĂRIEI

Primăria Cuza-Vodă este și în acest an alături de fermieri, pregătind proiecte care să combată efectele secetei prelungite.

Advertisement

Responsabilii de la biroul Registrului Agricol au declarat că: “Avem pentru fermieri teren de alocat și așteptăm și pentru aceasta avizul prefectului. Asociația Comunelor are și ea un cuvânt de spus. Particip pentru că avem de învățat și putem demara împreună proiecte. Învăț de la experiența altor colegi. Seceta ne-a afectat negativ agricultura. Fermierii au recuperat foarte puțin. Sperăm să poată fi despăgubiți după ce li s-au evaluat culturile. La canalizare am efectuat cca. 90% așteptăm montarea bazinelor. Instalația este făcută. Forăm puțurile și montăm capsulele la canalizare. În timpul pandemiei am luat toate măsurile legale. Am dezinfectat. Acum igienizăm spațiile verzi, vom pietrui străzile acolo unde am avut lucrări pentru a le aduce la starea inițială.”

Sunt așteptate nou vești de la FDI către un viitor PNDL3. Primăria Cuza Vodă derulează în prezent  un proiect important pentru finanțarea asfaltării a 24 km de străzi și se așteptă decizia guvernului. Administrația locală nu intenționează să renunțe la proiectele de modernizare regională a drumurilor pe relația Cuza Vodă – Grădiștea – mun. Călărași. Se urmărește dezvoltarea unui proiect de asociere  și dezvoltare a magistralei de drumuri pe această relație. Pentru moment, finanțarea unui astfel de proiect nu a fost posbilă din cauza resurselor financiare, dar prin asociere cu alte localități, prin proiecte regionale, transfrontaliere se pot realiza drumuri, piste de iluminat. trotuare, iluminat.

 

Advertisement
Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading