Connect with us

Știri

Lucrările de modernizare a infrastructurii rutiere din județul Călărași, stopate de noua conducere a CJ. Directoarea Drumuri și Poduri rupe tăcerea

Surse din Societatea Drumuri și Poduri Călărași, direcție subordonată CJ Călărași susțin ca toate lucrările de modernizare a infrastructurii rutiere desfășurate la nivelul județului au fost stopate din cauza celor ce gestionează in prezent activitatea Consiliului Județean Călărași. Tot sursele noastre de încredere spun că Valentin Barbu i-ar fi cerut demisia directoarei Mirela Drăgan fără a argumenta această “propunere”.

 

Administrația PNL oprește lucrările de dezvoltare a infrastructurii rutiere din județul Călărași. Mirela Drăgan, directoarea societății Drumuri și Poduri face declarații în exclusivitate

Perioada electorală din această toamnă a tulburat activitatea mai multor instituții subordonate administrației județene. Vasile Iliuță și-a pierdut funcția de președinte în data de 31 Iulie 2020, atunci când prefectul liberal Marian Stoica a emis un Ordin prin care se constată încetarea de drept a mandatului de consilier județean, înainte de termen…pe motiv că Vasile Iliuță și-a pierdut calitatea de membru al PNL Călărași. Vicepreședintele Valentin Barbu a preluat conducerea instituției până 27 Septembrie 2020.

Drăgan Mirela, directoarea societății Drumuri și Poduri Călărași a fost contactată telefonic de reacția noastră pentru a-și expune punctul de vedere privind situația din societatea pe care o coordonează încă din anul 2019.

 

Advertisement

https://youtu.be/5-ttiN1YOsg

Călărași PRESS: Din informațiile pe care le avem, mare parte a lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii rutiere la nivelul județului Călărași au fost stopate de actuala conducere a Consiliului Județean.

Mirela Drăgan: Într-adevăr, lucrările de întreținere și reparații drumuri pe care noi le aveam în derulare au fost oprite. Am făcut adrese către conducerea actuală să ne lase să le facem pe cele deja începute pentru a le duce în stadiul de conservare, să asigurăm circulația în condiții normale, lucru care nu s-a materializat.

Călărași PRESS: De cât timp există această problemă?

Mirela Drăgan: De la jumătatea lunii august, undeva între 10-15 august.

Advertisement

Călărași PRESS: Bănuiesc că ați avut deja o discuție cu cei care coordonează în momentul de față Consiliul Județean. Ce i-ați întrebat și care a fost răspunsul lor?

Mirela Drăgan: Am făcut un schimb de corespondențe legat de aceste lucrări și de altele care se impuneau în baza contractului de delegare a serviciului de administrare a drumurilor județene, delegat societății Drumuri și Poduri. În aceste condiții, obligația contractuală a societății Drumuri și Poduri este de a menține drumurile județene în stare viabilă și corespunzătoare din punct de vedere tehnic, motiv pentru care am căutat, împreună cu colegii mei, soluții pentru a începe lucrări cu alte societăți sau cu alte instituții cu scopul de a evita șomajul tehnic al salariaților societății. Pentru câțiva dintre aceștia am programat concedii de odihnă, pentru cei care mai aveau zile de concediu de odihnă, și cu ceilalți am găsit soluții să lucrăm astfel încât să evităm șomajul tehnic. Vrem să nu existe un impact asupra societății din acest punct de vedere.

Revenind la prima parte a discuției, nu ați găsit nicio soluție până în momentul de față?
Mirela Drăgan: Nu. Sistarea a avut loc la data pe care am menționat-o, undeva la jumătatea lunii august. Lucrurile au rămas așa.

Călărași PRESS: Vorbeam mai devreme despre situația salariaților din societatea Drumuri și Poduri Călarași. Ce ne puteți spune?

Mirela Drăgan: De la sfârșitul lunii august, nemaiavând lucrări în derulare, am trimis personalul în concediu de odihnă. Am căutat în toată această perioadă a concediului de odihnă a salariaților, împreună cu departamentul tehnic, să găsim soluții pentru a contracta lucrări în sectorul privat cu scopul de a evita șomajul tehnic. La această dată, am reușit și am semnat contractul cu o societate privată, motiv pentru care am rechemat din concediu personalul productiv pentru a putea desfășura lucrările pe care le-am contractat.

Advertisement

Călărași PRESS:Ce măsuri a luat actuala conducere a Consiliului Județean pentru a evita această situație?

Mirela Drăgan: Nu au luat nicio măsură.

Călărași PRESS: Domnul Valentin Barbu v-a cerut demisia din funcția de director?

Mirela Drăgan: Da, mi-a fost solicitată demisia verbal. Mi-a spus că ar fi mai bine să demisionez, că dumnealui nu poate lucra cu mine, nu are nimic personal cu mine. Nici măcar nu a încercat să lucreze cu mine. Nu știu cum a realizat că nu se poate lucra cu mine.

Călărași PRESS: Bănuiesc că aveți un contract în derulare de management în care aveți anumite obligații cu criterii de îndeplinit.

Advertisement

Mirela Drăgan: Am un contract de mandat pe o perioadă determinată, valabil până la 30 septembrie. I-am comunicat în scris răspunsul la această solicitare, cerându-i motivele temeinice pentru care să fiu revocată deoarece eu nu aș fi demisionat. Doresc să duc până la capăt contractul de mandat și să-mi asum rezultatele si obligațiile.

Valentin Barbu nu a putut fi contactat pentru un punct de vedere.

 

23 septembrie 2020

Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading