Connect with us

Știri

Primarul Radu Paul din Gălbinași a asfaltat întreaba localitate. Iată la ce proiecte lucrază

Primarul Radu Paul din Gălbinași a terminat de asfaltat întreaga localitatea.  Să facem o scurtă sinteză asupra proiectelor realizate de edilul social-democrat.  Primarul Radu Paul din Gălbinași a terminat ce și-a propus pentru anul acesta. A fost finalizată ultima etapă din cadrul programului de asfaltare a drumurilor din localitate, iar acum se lucrează la alte proiecte de dezvoltare. Programele pe care au fost aplicate proiectele au fost finanțate de Guvernul României. Toată localitatea a fost asfaltată prin PNDL. Bucuria cetățenilor din localitate este pe măsură, sunt mândri și recunoscători față de amul pe care l-au ales să-i conducă

 

A REUȘIT SĂ ADUCĂ UN SUPERMARKET ÎN COMUNĂ

În primăvară, în localitatea călărășeană ce se află la 25 de km de București, s-a deschis un supermarket de care toti locuitorii se bucură. Conducerea primăriei prin edilul șef au fost alături de managerii magazinului la momentul inaugurării. Zeci de oameni s-au trezit cu noaptea în cap pentru a lua parte la deschiderea magazinului din Gălbinași. https://calarasipress.ro/s-a-deschis-profi-la-galbinasi-primarul-radu-ma-preocupa-bunul-mers-al-lucrurilor-in-comuna/

UZINĂ DE APĂ DIN GĂLBINAȘI Oamenii au considerat că ar fi utilă o Uzină pentru tratarea apei, iar nevoia acestora a devenit realitate în scurt timp. Nu a contat că vremea a fost rea, că a nins,  sau a  ploua. Uzina s-a construit. Apa este de bună, iar calitatea este controlată periodic. Bazinul are peste 400 mc. “Noi plătim 0.05 % la Apele Romane. ANRE a stabilit 2,67 lei pe metrul cub. Noi am cerut 3 lei prețul pe metru cub și pt a devolta rețeaua. Pe 99% vom avea apă din suprafața comunei. Asfaltarea drumurilor locale s-a terminat. Stația de epurare, 11, 5 km de 100.000 euro este depus preoict. Extinderea canalizării cu 8,6 km. Peste 2 ani vom avea canalizare pe cca. 19 km în comună.” –spune Radu Paul

 

Advertisement

GAZELE NATURALE ÎN GĂLBINAȘI “Trebuie să realizăm rețeaua de gaze. Avem mult de muncă aici la Gălbinași, ne interesează ca cetățeanul să fie mulțumit, dezvoltarea localității e necesară. „Toată comuna Gălbinași va avea racordare la aceste utilități, încă din acest an. Este vorba de zeci de kilometri de instalații, de proiecte și echipe care lucrează zilnic, care sunt controlate inopinat de primar sau echipa sa.”Edilul-șef nu se oprește aici. Gândește și el un nou Cămin Cultural, mai vrea să realizeze blocuri de locuințe pentru cei defavorizați și să realizeze un nou sediu pentru Primărie. Are amplasamentele la dispoziție și majoritatea documentației este realizată. Se muncește mult, și bine la Primăria Gălbinași. Se muncește pentru oameni, pentru un viitor mai bun.

 

SEDIUL PRIMĂRIEI VA FI MUTAT ÎNTR-O CLĂDIRE NOUĂ În anul 2020, primarul Radu Paul își dorește să mute sediul primăriei. Actuala locație nu este foarte avantajoasă. Fundația noului sediu a fost turnată. Clădirea va fi cosntruită chiar lângă Uzina de apă, care se află pe strada principală, lângă Școala Gimnazială, Nr1 din localitate.

Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement

Continue Reading