Connect with us

Știri

VIDEO. Vasile Iliuță vede dezvoltarea municipiului Călărași fără primarul Drăgulin

Conducerea Primăriei Călăraşi a fost criticată aspru de președintele CJ – Vasile Iliuță în prima conferință organizată la sediul Consiliului Județean Călărași, miercuri 10 iunie. Șeful CJ spune că administrația municipală blochează intenționat demararea investițiilor în reședința de județ pe care administrația județeană încearcă să le facă.

Iliuţă a arătat un exemplu de proiect suspendat intenționat de Drăgulin – Mutarea stației punctului de lucru al stației asfalt din municipiul Călărași. Compania va fi nevoită până la urmă să redirecţioneze investiţia în comuna Mânăstirea acolo unde deţine în proprietate un teren cu o suprafaţă de 1,3 hectare.

https://youtu.be/FbJSMQ-XSJQ

„Este vorba de o investiţie pe care Consiliul Judeţean dorea s-o facă prin SC Drumuri şi Poduri SA, prin schimbarea amplasamentului sediului din zona portuară, acolo unde traversăm oraşul şi creăm disconfort cetăţenilor, în zona Astalrom, fostul Consid. Am încercat să obţinem toate documentele. Pe zona de nomenclator stradal avem 3 Certificate de Urbanism, 3 zone de încadrare cu numere diferite. Vreau să vă spun că actuala administraţie nu doreşte să se facă investiţii în municipiul Călăraşi. Dacă noi ca unitate judeţeană teritorială, prin SC Drumuri şi Poduri SA, care avem Direcţie de Urbanism, compartimente care cunosc foarte bine acest mecanism au autorizării, nu putem obţine documentele ca să investim în acest municipiu, imaginaţi-vă ce păţesc societăţile sau persoanele fizice. Aş da şi câteva exemple. Cei care au achiziţionat Fabrica de Zahăr, când s-au dus la Primărie au aflat că termenul de obţinere a autorizaţiei de construire pentru complexul pe care vor să-l facă acol, este de 1 an de zile!

Advertisement

Cei de la Dedeman, m-au contacta fraţii Pavăl care mi-au spus că au avut întârzieri de 2 ani pentru că nu li s-a eliberat autorizaţia de construire. Dacă vom continua cu această administraţie depăşită, riscăm să devenim falimentari. Nu avem investiţii la Călăraşi pentru că toate lumea fuge de conducerea Primăriei care nu e interesată să dezvolte municipiul. Astăzi s-au pierdut 2 „bănuţi” de la SC Drumuri şi Poduri care va face investiţia în comuna Mânăstirea, acolo unde deţine un teren de 1,3 ha.” a spus în conferința de presă  Vasile Iliuţă

CEA MAI BUNĂ SOLUȚIE GĂSITE DE VASILE ILIUȚĂ

Așa cum scrie și în titlu, șeful județului vede dezvoltarea municipiuluI Călărași fără Drăgulin. “Soluţia pe care o văd astăzi ca urmare a acestei ostilităţi pe care conducerea municipiului o manifestă faţă de Consiliul Judeţean care reuşeşte să identifice posibilităţi de dezvoltare, fie prin intermediul societăţilor proprii, fie prin sprijinirea UAT-urilor este schimbarea primarului. Numai aşa putem face investiţii. Eu altă soluţie nu văd. Din păcate, din cauza acestui motiv, Consiliul Judeţean nu poate obţine avizarea, autorizarea investiţiilor!” a declarat şeful CJ Călăraşi, Vasile Iliuţă

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading