Connect with us

Știri

PSD nu va mai vota prelungirea stării de alertă

Comportamentul președintelui Klaus Iohannis, care a trecut deja țara pe persoană fizică și care anunță restricții nejustificate după bunul plac, dar și comportamentul premierului Ludovic Orban, cel care a încălcat în mod repetat măsurile pe care guvernul său le impunea populației în timpul stării de urgență și care pare mai preocupat de halbele de bere decât de guvernarea țării, ne arată că PNL guvernează pentru interesele proprii și nu pentru interesele românilor.

Economia României se prăbușește, sute de mii de români sunt deja pe drumuri, fără un loc de muncă, iar perspectiva economică, cea cu care se laudă ministrul de Finanțe, rămâne negativă. Pensiile nu se vor majora conform legii, alocațiile copiilor nu se vor dubla pentru că președintele întârzie intenționat promulgarea legii votate de PSD în Parlament, șomajul tehnic a încetat a mai fi plătit pentru zeci de mii de societăți, iar mii de firme românești au pus deja lacătul pe ușă.

Bolnavii cronici nu beneficiază de tratament, pentru că autoritățile au de făcut achiziții de măști la supra-preț prin intermediul barurilor de la sate și pentru că spitalele au fost închise în așteptarea milioanelor de bolnavi de COVID-19 cu care ne amenințau liberalii atunci când au scos armata pe stradă.

În tot acest timp, rudele, prietenii și cunoștințele liberalilor se înghesuie pe ușile de la instituțiile publice și guvernamentale, singurele entități care vor mai supraviețui într-o Românie ”normală”, condusă de o adunătură de politicieni care se cred ”liberali” în gândire și care se laudă între ei că au convingeri ”de dreapta”.

Advertisement

Guvernarea liberală a dus România în prăpastie, iar cele mai grav lovite sunt afacerile mici și mijlocii cu capital românesc. Între acestea, afacerile din industria Horeca sunt într-o situație mai mult decât critică, iar sute de mii de angajați vor fi disponibilizați în următoarea perioadă, mai ales că, așa cum aflăm din anunțul președintelui, transformat recent în purtător de cuvânt al Guvernului, restaurantele nu se vor deschide pe 15 iunie așa cum sperau antreprenorii, ci mai târziu, la o dată care va depinde de toanele prezindențiale și de setea de bere a premierului.

Toate restricțiile impuse pe durata stării de alertă pot fi continuate de Guvern prin acte administrative, așa cum ar fi stabilirea unui număr maxim de clienți la masă în restaurante, o regulă care poate fi stabilită prin autorizația de funcționare.

Singurele argumente de care trebuie să se țină seama sunt cele epidemiologie, dar Guvernul nu a prezentat astfel de date în Parlament și continuă să măsluiască informațiile despre pandemie. Rațiunea celor din PNL este că o continuare a stării de alertă le-ar permite în continuare să facă achiziții la prețuri umflate, fără respectarea procedurilor legale, adică de genul celor pentru care deja DNA a început investigații în spețe concrete.

Singura șansă pentru angajați, pentru antreprenori și pentru toată industria și economia României este ca PSD să se opună la votul din Parlament prelungirii stării de alertă și o va face.

PSD continuă să apere interesele celor mulți și ale companiilor românești!

Advertisement

Președintele PSD Călărași

Iulian Iacomi

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading