Connect with us

Știri

PSD/ Senator R. Pațurcă: “PNL prăbușește România”

Situația economică și financiară a României a ajuns într-un punct critic, pe care Guvernul PNL încearcă din răsputeri să îl ascundă. În timp ce ministrul de Finanțe, Florin Cîțu se laudă cu o creștere economică obținută în primele trei luni ale anului, adică pe o perioadă în care nu se puteau vedea efectele măsurilor de blocare a economiei luate în timpul stării de urgență, România se prăbușește din cauza incompetenței guvernării PNL.

Adevărul despre ceea ce se întâmplă în țară trebuie spus, astfel încât românii să știe și să fie pregătiți pentru ceea ce vine – o criză economică și socială mai mare decât cea din 2010.

500.000 de oameni și-au pierdut deja locurile de muncă, iar alte 600.000 sunt în șomaj tehnic. Astfel, peste 1 milion de români au fost afectați, fie prin pierderea definitivă a locurilor de muncă, fie prin încetarea temporară a activității companiilor unde lucrau. Din acest motiv, EUROSTAT plasează România pe locul 3 la creșterea șomajului în UE în martie 2020 față de octombrie 2019 când PNL a preluat guvernarea de la PSD.

Scad veniturile la buget, scad veniturile populației, scade și nivelul de trai. Guvernul Iohannis-Orban reușește catastrofala ”performanță” de a spulbera în 7 luni bunăstarea firmelor și a populației dobândită în guvernarea PSD. Astfel, 2 români din 3 spun că au înregistrat venituri mai mici de la instaurarea măsurilor de blocare a economiei, ceea ce nu este de mirare. Toată lumea a realizat că acest lucru se va întâmpla dacă se iau măsurile care s-au luat și care au prăbușit economia, mai puțin miniștrii lui Orban, care nu s-au oprit niciun moment din a ne spune că se gândesc la un pachet de măsuri, dar fără ca aceste măsuri să le și pună în practică.

Advertisement

Din aprilie tot ceea ce auzim este că liberalii se pregătesc, că ne vor arăta, că vor face. Ultimul termen asumat de PNL, 1 Iunie, a fost depășit fără ca Guvernul României să prezinte un astfel de plan de relansare economică a României.

Mai mult, președintele Iohannis, întâiul gânditor al politicilor liberale, a considerat că de fapt economia României nici măcar nu trebuie repornită, întrucât, în concepția domniei sale, ea nu a fost niciodată oprită. Cu o astfel de mentalitate și de concepție asupra stării de fapt a economiei naționale, nu ne mai miră nimic în ceea ce privește evoluția situației din țară.

Cu siguranță, priveliștea de la balconul palatului Cotroceni diferă mult de realitatea pe care o vedem cu toții.

Realitatea este că:

– șomajul crește galopant, iar România se clasează rușinos în topul țărilor europene din acest punct de vedere.

Advertisement

– România s-a împrumutat în 7 luni cât pentru 3 ani: 80 de miliarde de lei care, cu ”binecuvântarea” lui Florin Cîțu, s-au evaporat fără ca ministrul de Finanțe să poată justifica într-un mod rezonabil în Parlament ce a făcut cu acești bani.

– deficitul bugetar uriaș, de 6,7% din PIB, prognozat de guvernul liberal, va fi de fapt mai mare, de 9-10 % din PIB, după cum anticipează FMI, Comisia Europeană și Consiliul Fiscal. Minciunile liberalilor sunt pe care să fie dezvăluite de cifrele statistice din trimestrul II, un trimestru pentru care guvernatorul BNR anticipează o scădere de până la 14%.

– nivelul de trai scade. Prognozele specialiștilor arată o scădere cu peste 200 de lei/lună a salariului mediu brut pe economie. În tot acest timp, prețurile cresc, în special la produsele alimentare. Seceta, care a afectat producția agricolă, va face ca prețurile să explodeze în perioada următoare.

– peste 500.000 de IMM-uri și-au închis ori diminuat grav activitatea. Peste 37 miliarde euro s-au pierdut din cifra de afaceri a companiilor din România. Disperarea companiilor românești este vizibilă atunci când ne uităm la numărul extrem de mare de cereri pe celebra de acum platformă IMM Invest, pe care, în mintea lui Florin Cîțu, o atacaseră hackerii. Acum, neatacată nici măcar de hackerii din imaginația lui Cîțu, platforma își demonstrează inutilitatea.

Liberalii au demonstrat nu numai că nu se pricep la a guverna țara, dar o fac într-un mod în care, practic, o distrug. În plus, atitudinea lor sfidătoare, față de români și față de legile pe care le încalcă fără remușcări, se manifestă de la Palatul Cotroceni și până la Palatul Victoria, de la sediul PNL din strada Modrogan și până în ultimul sediu al PNL din vreun ungher al țării.

Advertisement

Se apropie momentul în care liberalii vor fi îndepărtați de la guvernare și vor trebui să răspundă în fața românilor și a legii pentru dezastrul în care au adus țara, dar și pentru achizițiile pe care le-au făcut fără respectarea procedurilor normale, invocând starea de urgență.

Președintele executiv al PSD Călărași

Senator Roxana-Natalia Pațurcă

Advertisement

Știri

Primele microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași, livrate prin PNRR

Primele cinci microbuze electrice destinate transportului elevilor din județul Călărași au fost livrate astăzi, marcând începutul unui proiect major de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Vehiculele vor deservi copiii din comunele Frumușani, Dragalina, Borcea, Modelu și Mânăstirea, facilitând accesul la educație în zonele cu infrastructură limitată. Inițiativa face parte din proiectul „Microbuze electrice pentru elevii din județul Călărași”, cu o valoare totală de peste 35,9 milioane de lei.

„Investim în educație și în viitorul copiilor noștri. Aceste microbuze electrice înseamnă un pas concret spre o mobilitate sustenabilă, dar și spre un acces real la școală pentru elevii din mediul rural,” a declarat Vasile Iliuță, președintele Consiliului Județean Călărași, prezent la evenimentul de predare oficială a cheilor, alături de primarii comunelor beneficiare.

Proiectul prevede achiziționarea a 25 de microbuze electrice, furnizate de compania C&I EUROTRANS XXI, conform contractului de achiziție publică semnat în aprilie 2025. Livrările vor continua etapizat, astfel încât până la sfârșitul anului toate vehiculele să fie operaționale și distribuite conform nevoilor din teritoriu.

Advertisement

Continue Reading

Știri

INCENDIU la un restaurant din zona Parcului Victoria din Călărași. Pompierii intervin de urgență!

O situație de urgență a avut loc în după-amiaza zilei de joi, 19 iunie, în municipiul Călărași. Un incendiu a izbucnit la un restaurant situat în apropierea Parcului Victoria, pe strada Victoria, alarmând locuitorii din zonă.

Este vorba despre Restaurantul Chideșa, unde fumul negru a fost observat în interiorul clădirii. Un apel la 112 a mobilizat imediat echipajele de intervenție.

Două autospeciale de pompieri din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” Călărași s-au deplasat rapid la fața locului și acționează în aceste momente pentru localizarea și stingerea incendiului. Zona a fost delimitată pentru siguranța trecătorilor, iar intervenția este în desfășurare.

Deși cauza exactă a izbucnirii focului nu este, deocamdată, cunoscută, pompierii au reușit să țină situația sub control, evitând extinderea flăcărilor către clădirile învecinate.

Advertisement

Din primele informații, nu s-au înregistrat victime, însă evaluările sunt în desfășurare. Autoritățile urmează să stabilească, după stingerea completă a incendiului, cauza probabilă a izbucnirii acestuia.

Continue Reading

Știri

Trenul Leon – renașterea industriei feroviare românești

Pe 19 iunie 2025, Gara de Nord din București a găzduit un moment istoric pentru industria feroviară românească: lansarea trenului Leon, primul automotor diesel (DMU – Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de 80 de ani. Proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grampet Group, acest tren simbolizează nu doar o realizare tehnică, ci și o renaștere a spiritului ingineresc autohton.

Un simbol al tradiției și inovației

Trenul Leon, compus din trei vagoane, oferă 145 de locuri (11 VIP și 134 pentru clasa a II-a) și este dotat cu tehnologie modernă care respectă standardele europene de siguranță și confort. Cu un design ergonomic, scaune rabatabile, ferestre panoramice și măsuțe pliabile, Leon asigură o experiență plăcută pasagerilor. Facilitățile includ prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și rampe de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă. Vagoanele sunt izolate fonic și echipate cu sisteme de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane pentru comunicarea cu mecanicul și afișaje audio-vizuale pentru informarea călătorilor.

„Leon este dovada vie că tradiția și tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susținute de pasiunea și dedicarea unei echipe extraordinare,” a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group, în cadrul ceremoniei de lansare. Evenimentul, desfășurat la Salonul Regal din Gara de Nord, a fost urmat de o călătorie simbolică până la Gara Băneasa, marcând un nou capitol pentru transportul feroviar românesc.

Performanță și certificare europeană

Trenul Leon a parcurs peste 30.000 de kilometri în teste și a obținut certificarea CE, ceea ce îi permite să circule în orice țară din Uniunea Europeană. Construit pentru transportul de călători pe distanțe medii, acest automotor diesel reprezintă o combinație de eficiență, sustenabilitate și confort. Fabrica din Pașcani, cu o tradiție de peste 155 de ani, demonstrează că România poate redeveni un actor important pe harta industriei feroviare europene.

Advertisement

O investiție în viitor

Grampet Group, cel mai mare operator feroviar privat din Europa Centrală și de Sud-Est, a investit peste 30 de milioane de euro în modernizarea fabricii din Pașcani. Potrivit lui Gruia Stoica, Electroputere VFU are capacitatea de a produce 24 de trenuri pe an, deschizând astfel perspective pentru noi comenzi și exporturi. Proiectul Leon nu este doar o realizare industrială, ci și o declarație de încredere în potențialul economic și tehnic al României.

Un omagiu adus ingineriei românești

Numele „Leon” are o semnificație personală pentru Gruia Stoica, fiind inspirat de familia sa. Totuși, trenul transcende simbolismul personal, devenind un motiv de mândrie națională. După decenii în care industria feroviară românească a fost umbrită, Leon readuce în prim-plan capacitatea de inovare și excelență a inginerilor români.

Trenul Leon nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al ambiției și al revenirii României în elita industriei feroviare. Cu fiecare kilometru parcurs pe șine, Leon scrie o nouă poveste de succes pentru o națiune care privește cu încredere spre viitor.

Advertisement
Continue Reading