Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 35°C | Anul XI Nr. 524

Știri

Consilierii județeni sunt convocați în ședință ordinară, joi, 26 martie – ora.12.00

Published

on

DISPOZIŢIE

privind convocarea Consiliului Judeţean Călăraşi în şedinţa ordinară

 din data de 26.03.2020

 

Advertisement

Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi,

Având în vedere:

– proiectul ordinii de zi, întocmit de Secretarul Judeţului Călăraşi, înregistrat sub nr. 5371/20.03.2020;

– prevederile art. 134 alin. (1), lit. a), (3) lit. a), (5), art. 135 alin. (1) – (3), art. 136 alin. (3), (8), (9), (10) raportate la dispoziţiile art. 182 alin. (4), art. 178 alin. (1), art. 179 alin. (1), (2) lit. a), art. 191 alin. (1) lit. b), (3) lit. a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;

În temeiul art. 179 alin (1) și (2) lit. (a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,

Advertisement

DISPUNE:

         Art. 1. Se convoacă Consiliul Judeţean Călăraşi în şedinţă ordinară, la data de 26 Martie 2020, ora 1200, în sala de spectacole ”Barbu Știrbei” a Centrului Județean de Cultură și Creație Călărași, cu următorul proiect al ordinei de zi:

 

1.Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier județean al domnului Rădulescu Gabriel, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 3526/25.02.2020, referatul constatator al Secretarului General al Judetului, nr. 3525/25.02.2020, raportul Direcției Juridice, nr. 3527/25.02.2020 și avizat de Comisia Juridică;

2.Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier județean al doamnei Șestacovschi Silviana, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 4629/11.03.2020, raportul Direcției Juridice, nr. 4630/11.03.2020 și avizat de Comisia de validare;

Advertisement

3.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 82/2016 privind organizarea comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 4637/11.03.2020, raportul Direcției Juridice, nr. 4638/11.03.2020 și avizat de Comisia Juridică;

4.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 76/2016 privind constituirea Comisiei de validare din cadrul Consiliului Județean Călărași, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 4642/11.03.2020, raportul Direcției Juridice, nr. 4643/11.03.2020 și avizat de Comisia Juridică;

5.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 36/2017 privind desemnarea reprezentanților Județului Călărași, prin Consiliul Județean Călărași, în vederea participării la activitățile Conferinței Regiunilor Periferice Maritime ale Europei, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 4688/11.03.2020, raportul Direcției Juridice, nr. 4689/11.03.2020 și avizat de Comisia Juridică;

6.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 35/2017 privind desemnarea reprezentanților Județului Călărași, prin Consiliul Județean Călărași, în vederea participării la activitățile Comisiilor și Grupurilor de lucru din cadrul Adunării Regiunilor Europene, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 4693/11.03.2020, raportul Direcției Juridice, nr. 4694/11.03.2020 și avizat de Comisia Juridică;

7.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 63/2017 privind validarea desemnării nominale a membrilor Autorității Teritoriale de Ordine Publică și stabilirea indemnizației acestora, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 5272/18.03.2020, raportul Direcției Juridice, nr. 5273/18.03.2020 și avizat de Comisia Juridică;

Advertisement

8.Proiect de hotărâre privind aprobarea asocierii dintre Consiliul Județean Călărași, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Călărași ”General de brigadă BARBU PÂRÂIANU”, Inspectoratul de Poliție Județean Călărași şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „BARBU ŞTIRBEI” al Judeţului Călăraşi, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 5246/18.03.2020, raportul Direcției Economice, nr. 5247/18.03.2020 și avizat de Comisia Buget-Finanțe;

9.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului propriu al județului Călărași pe anul 2020, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 5322/19.03.2020, raportul Direcției Economice, nr. 5323/19.03.2020 și avizat de Comisia Buget-Finanțe;

10.Proiect de hotărâre privind aprobarea Raportului de Monitorizare a Planului de menținere a calității aerului în județul Călărași 2019 – 2023, pe anul 2019, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 4610/10.03.2020, raportul DDRRE, nr. 4611/10.03.2020 și avizat de Comisia Buget-Finanțe;

 

 

Advertisement

11.Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a devizului general al obiectivului de investiție MODERNIZAREA ȘI REABILITAREA DRUMULUI JUDEȚEAN-DJ211D TRONSON DN21 (ȘTEFAN VODĂ) – LIBERTATEA – DN3B (DICHISENI) KM 13+500 – KM 41+500, JUDEȚUL CĂLĂRAȘI” – în urma finalizării procedurilor de achiziție.”, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 5266/18.03.2020, raportul Direcției Tehnice, nr. 5267/18.03.2020 și avizat de Comisia Buget-Finanțe;

12.Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită a unor capacități energetice de distribuţie a energiei electrice, aferente investiţiei ”Racordare la rețeaua electrică Bloc locuinţe ANL pentru specialişti, str. Prel. Independentei, nr. 5A în localitatea Călărași, județul Călărași”, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 5299/19.03.2020, raportul Direcției Tehnică, nr. 5300/19.03.2020 și avizat de Comisia Buget-Finanțe;

13.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 112/2017 privind transmiterea unor bunuri, aflate în domeniul public și privat al Județului Călărași, din administrarea Centrului Județean de Cultură și Creație Călărași în administrarea Direcției Județene de Administrare a Domeniului Public și Privat al Județului Călărași, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2399/06.02.2020, raportul Direcției Economice, nr. 2400/06.02.2020 și avizat de Comisia Buget-Finanțe;

14.Proiect de hotărâre pentru modificarea Contractului – cadru de concesiune nr. 2837/62 din 06.03.2014, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2505/07.02.2020, raportul Direcției Economice, nr. 2506/07.02.2020 și avizat de Comisia Buget-Finanțe;

15.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 102/2015 privind transmiterea imobilului reprezentând Centrul de Afaceri Călărași din administrarea Centrului Cultural Județean Călărași în folosința gratuită a Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră pentru Granița România – Bulgaria, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2189/04.02.2020, raportul Direcției Economice, nr. 2190/04.02.2020 și avizat de Comisia Buget-Finanțe;

Advertisement

16.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii nr. 32/2011 privind darea în folosință gratuită a unei părți de imobil Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Călărași pentru Granița România – Bulgaria, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 2295/05.02.2020, raportul Direcției Economice, nr. 2296/05.02.2020 și avizat de Comisia Buget-Finanțe;

17.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Centrului de Asistență Medico-Socială Călărași, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 5291/19.03.2020, raportul Comp. Guvernanță, nr. 5292/19.03.2020 și avizat de Comisia Buget-Finanțe;

18.Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 96/2013 privind constituirea Echipei intersectoriale locale pentru prevenirea și combaterea exploatării copilului prin muncă, a traficului de copii și a violenței asupra copiilor români migranți, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 3192/19.02.2020, raportul Comp. Guvernanță, nr. 3193/19.02.2020 și avizat de Comisia Învățământ;

19.Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Organigramei, a Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Spitalului Județean de Urgență ”Dr. POMPEI SAMARIAN” Călărași, însoțit de referatul de aprobare al Președintelui CJC, nr. 4943/16.03.2020, raportul Comp. Sănătate, nr. 4944/16.03.2020 și avizat de Comisia Juridică;

20.Diverse     

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement

Știri

Vlad Pascu a fost condamnat definitiv la 10 ani de închisoare în dosarul 2 Mai

Published

on

Vlad Pascu a fost condamnat definitiv la zece ani de închisoare, după ce Curtea de Apel Constanța a menținut decizia primei instanțe. Pe 19 august s-au împlinit doi ani de la accidentul prin care a omorât doi tineri și a rănit alți trei. 

„Dosarul 2 Mai a ajuns la final. Totul a ramas cum știți. 10 ani de închisoare pentru Vlad Pascu. O poveste tristă,tristă”, a transmis avocatul, printr-o postare pe Facebook. Continuarea, aici.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Jandarmii din Călărași, în acțiune pe Canalul Siderurgic pentru prevenirea braconajului piscicol

Published

on

Inspectoratul de Jandarmi Județean (IJJ) Călărași a desfășurat miercuri, 20 august, o acțiune de prevenire și combatere a pescuitului ilegal pe Canalul Siderurgic.

Pe parcursul activității, jandarmii au verificat zonele frecventate de pescari și au purtat discuții cu aceștia pentru a le reaminti prevederile legale care reglementează pescuitul sportiv și comercial.

🔹 În cadrul acțiunii:

  • au fost legitimate 10 persoane;
  • au fost controlate uneltele de pescuit utilizate;
  • nu au fost constatate fapte de natură penală și nu s-au aplicat sancțiuni contravenționale conform O.U.G. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura.

Reprezentanții Jandarmeriei Călărași transmit că astfel de controale vor continua, atât independent, cât și în colaborare cu alte instituții, pentru protejarea resurselor acvatice și prevenirea activităților ilegale din zonă.

Cetățenii sunt încurajați să semnaleze orice situație de braconaj piscicol la numărul unic de urgență 112.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Președintele Colegiului Farmaciștilor Călărași: „Serviciul farmaceutic de noapte este un serviciu public și ar trebui susținut de autorități”

Published

on

În urma publicării materialului despre lipsa farmaciilor de gardă din municipiul Călărași, redacția Călărași Press a primit un punct de vedere din partea farmacistului Postelnicu Doru, președintele Colegiului Farmaciștilor Călărași.

Reamintim că, în discuția avută cu redacția noastră, președintele Colegiului Farmaciștilor Călărași a subliniat faptul că farmaciile nu își permit să asigure program non-stop doar din resurse proprii, iar gărzile de noapte ar trebui tratate drept un serviciu public, sprijinit financiar de autoritățile locale și de Ministerul Sănătății.

Exemplul Bulgariei: cum sprijină statul farmaciile

Pentru a identifica soluții concrete, președintele Colegiului Farmaciștilor Călărași a solicitat informații oficiale de la Uniunea Farmaceutică din Bulgaria. Într-un document transmis de președintele acesteia, Dimitar Marinov, sunt prezentate măsuri aplicate peste Dunăre pentru a susține continuitatea serviciilor farmaceutice.

Advertisement

Printre acestea:

  • Sprijin financiar direct pentru farmaciile deschise 24/7 sau pentru cele aflate în zone izolate.
  • Plăți suplimentare pentru serviciile de eliberare a medicamentelor compensate, de până la 15% din valoarea produsului (nu mai mult de 12,50 euro).
  • Reguli clare de adaos comercial, diferențiate în funcție de prețul medicamentului, pentru a asigura un echilibru între sustenabilitate și accesibilitate.
  • Control digitalizat al medicamentelor, care a redus fraudele și concurența neloială.

„În Bulgaria, farmacistul care face gardă de noapte nu mai este lăsat singur să suporte costurile. Statul intervine și compensează financiar acest serviciu public. Este un model pe care și România ar trebui să îl ia în calcul”, a subliniat farmacistul Postelnicu Doru.

În timp ce la Călărași oamenii rămân fără acces la medicamente după ora 23:00, vecinii bulgari au găsit soluții concrete prin care să mențină farmacii deschise non-stop sau să sprijine unitățile aflate în zone greu accesibile.

Întrebarea care rămâne este: cine își va asuma în România rolul de a transforma serviciul farmaceutic de noapte într-un adevărat serviciu public, așa cum se întâmplă deja peste graniță?

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Advertisement
Continue Reading