Connect with us

Știri

VIDEO. Vasile Iliuță va candida pentru a obține cel de-al doilea mandat în fruntea CJ Călărași

Astăzi, 9 ianuarie 2020, în sala de ședinte a Consiliului Județean Călărași, președintele Vasile Iliuță a susținut o scurtă conferință de presă de început de an. Conferința a debutat cu trecerea în revistă a principalelor proiecte preluate la începutul mandatului din 2016. 

STADIUL PROIECTELOR PRELUATE ÎN 2016

„Dacă ar fi să fac o succintă trecere în revistă a obiectivelor iniţiate aş spune că Palatul Prefecturii Călărași e în faza de licitaţie. Urmează ca într-o lună să finalizăm acest proces iar câştigătorul să se apuce de lucrare. Proiectul va fi susţinut din fondurile CJ Călărași. Pot spune că a fost destul de dificil pentru că aici am avut de-a face cu arhitecţii specializaţi pe monumente istorice care sunt destul de puţini. În cele din urmă am identificat o firmă care a putut gira, să spun aşa, S.F. şi Proiectul Tehnic. Aripa nouă a spitalului e în licitaţie la COMPANIA NAȚIONALĂ DE INVESTIȚII. Am deschis procedura de licitaţie şi pentru spitalul nou de la Săpunari. Pe fonduri transfrontaliere, vom moderniza faleza iar portul de ambarcaţiuni va fi construit cu resurse de la Ministerul Turismului.” – declară Vasile Iliuță la începtului confeirnței de presă

REABILITAREA DRUMURILOR JUDEȚENE – 2016/2020

Advertisement

A doua parte a conferinței de presă s-a axat pe detalierea lucrărilor de modernizare și reabilitarea a drumurilor ce sunt administrate de Consiliul Județean Călărași. Președintele Iliuță a precizat fapptul că la preluarea mandatului, reabilitarea drumurilor era de doar 4 -5 km. La sfârșitul anului 2019 CJ Călărași, prin SC. DRUMURI ȘI PODURI S.A a reușit să reabiliteze peste 30 km de drumuri. 

 “Pe POR, avem DJ 402, în lungime de 63 de kilometri care pleacă de la Curcani şi se „descarcă” tocmai la Belciugatele, prin Măriuţa, limită cu judeţul Ialomiţa. Pe PNDL, drumul judeţean care leagă localităţile Chirnogi şi Crivăţ, aflat în lucru. Sper să finalizăm lucrările în septembrie, anul acesta. Avem şi DJ 403 pentru care am semnat contractul de lucrări. Mai avem în evaluare, pe SUERD, DJ 201B, Ulmeni – Lehliu Sat. Proiectul este eligibil dar din păcate din cauza alocărilor insuficiente nu am fost încă „prinşi” cu vreo sumă de bani până acum. Sper ca pe viitoarea deschidere de fonduri, să semnăm contractul şi pentru acest proiect. A rămas în evaluare „anveloparea” Spitalului Judeţean de Urgenţă Călăraşi. Nici aici n-am putut fi prinşi cu sume ca să realizăm şi semnarea contractului.

Am investit în Spitalul Judeţean nu mai puţin de 1 milion de euro în aparatură. Am semnat contractul şi am intrat în posesia RMN-ului, am reuşit să aducem şi un CT nou. Sala de opraţii a fost modernizată la fel şi etajul 4 al SJUC. Toate acestea s-au întâmplat în mandatul pe care l-am preluat în vara anului 2016” 

Vasile Iliuță este hotărât să candideze pentru încă un mandat în fruntea Consiliului Județean. Acesta a declarat în cadrul conferinței că ar putea candida pe listele oricărei formațiuni politice, deși crede, totuși, că va fi candidatul PNL pentru Consiliul Județean Călărași

Voi candida pentru al doilea mandat și vă spun de acum că nu există nici un risc să nu-l câștig. Știu că sunt destule discuții, provocări, bârfe… toate astea sunt a celor care au gestionat județul mai mult de 12 ani și lucrurile le-au lăsat așa cum știți, încurcate toate, făcute praf toate, mai puțin pentru dezvoltare și pentru reușită  a unei unei echipe.”

 

Advertisement

 

Știri

COȘMAR ÎN ITALIA! ANA MARIA, TÂNĂRA DIN CĂLĂRAȘI, UCISĂ ȘI ABANDONATĂ!

Două românce, două destine frânte în cele mai groaznice condiții, într-un caz care a îngrozit atât Italia, cât și România.

Printre victime: Ana Maria Andrei, în vârstă de 27 de ani, originară din Călărași și Denisa Maria Păun, 30 de ani, din județul Vâlcea. Ambele tinere ar fi practicat prostituția în zona Prato – Montecatini, iar sfârșitul lor a fost unul cum rar vezi și în filmele de groază.

Tăiată, băgată într-o valiză și arsă!

Într-un caz care a șocat opinia publică, Denisa Păun a fost găsită decapitată, trupul ei ascuns într-o valiză și abandonat lângă o casă părăsită din Toscana. Capul i-a fost ars cu benzină, într-o încercare disperată de a-i șterge identitatea.

Cealaltă victimă, Ana Maria Andrei, fusese dată dispărută în vara trecută. Trupul ei a fost descoperit în aceeași zonă, într-un scenariu aproape identic, sugerând un modus operandi înspăimântător.

Criminalul – agent de pază, tată a doi copii

Principalul suspect este Vasile Frumuzache, român de 32 de ani, stabilit de ani buni în Italia. Agent de pază, aparent om de familie, căsătorit și tată a doi copii.

După crime, a păstrat cadavrul Denisei peste noapte în mașină și și-a dus copiii la școală cu trupul în portbagaj. Un detaliu șocant care a cutremurat până și anchetatorii italieni.

Ucigaș sau pionul unei rețele criminale?

Frumuzache a recunoscut cele două crime, dar autoritățile iau în calcul și varianta că ar fi executat ordinele unei rețele de proxeneți, după ce cele două femei ar fi refuzat „protecția” unei bande implicate în traficul de carne vie.

În sprijinul acestei ipoteze vin mai multe dovezi:

  • Apel telefonic de 40 de minute în noaptea în care Denisa a fost ucisă – se investighează cu cine a vorbit.
  • Soția era plecată din țară, dar cineva i-a supravegheat copiii în noaptea crimei.
  • A lucrat ca agent de pază în zonă, cunoștea foarte bine străzile, locațiile izolate și avea contact cu lumea de noapte.

Pentru Călărași, cazul Anei Maria Andrei este o lovitură grea. Fata plecată „la muncă” în Italia ajunsese într-un anturaj periculos. Rudele din România, devastate, cer dreptate și așteaptă răspunsuri clare despre ce s-a întâmplat cu fiica lor.

Un agent de pază, două tinere românce, o valiză cu moartea în ea și umbrele unei rețele criminale – toate fac parte din cel mai sinistru caz românesc de pe teritoriul Italiei din ultimii ani.

Continue Reading

Știri

Ion Iliescu, diagnosticat cu CANCER PULMONAR! Internat în ATI după o intervenție de urgență!

Ion Iliescu, diagnosticat cu cancer pulmonar. Fostul președinte se află internat în secția de terapie intensivă

Fostul președinte al României, Ion Iliescu, în vârstă de 95 de ani, a fost diagnosticat cu cancer pulmonar, conform unui comunicat oficial emis de Spitalul Clinic de Urgență „Prof. Dr. Agrippa Ionescu”, unitate medicală aflată în subordinea SRI.

Confirmarea diagnosticului

În urma investigațiilor medicale efectuate de o comisie multidisciplinară, s-a confirmat că afecțiunea pulmonară de care suferă fostul șef de stat este de natură oncologică. Diagnosticul a fost stabilit pe baza unor evaluări imagistice și histopatologice complexe.

„Comisia medicală multidisciplinară a stabilit fără dubiu că afecțiunea pulmonară de care suferă pacientul este de natură oncologică”, se arată în comunicatul transmis de spital.

Intervenție medicală de urgență

Ion Iliescu a fost supus în această dimineață unei proceduri endobronșice, realizată sub anestezie generală, menită să asigure permeabilitatea căilor respiratorii superioare. Intervenția a decurs fără complicații.

În prezent, starea generală a pacientului este staționară, iar fostul președinte rămâne sub supraveghere medicală continuă în secția de terapie intensivă, unde beneficiază de îngrijiri specializate.

Comunicare oficială

Reprezentanții Spitalului „Agrippa Ionescu” au subliniat că doar informațiile publicate oficial de instituție, în special cele distribuite prin pagina de Facebook, pot fi considerate autentice. Totodată, s-a reafirmat angajamentul unității pentru transparență și informare corectă, în limitele legale privind protecția datelor medicale.

Ion Iliescu a fost internat inițial în urma unor probleme respiratorii acute, iar din cauza istoricului său medical complex și a vârstei înaintate, a fost monitorizat intensiv de echipele medicale.

În ultimii ani, fostul lider politic s-a confruntat cu mai multe episoade medicale, inclusiv intervenții cardiace și tratamente pentru afecțiuni cronice.

Continue Reading

Știri

Gara Ciulnița, pe ultima sută de metri! Lucrările de modernizare au trecut de 80%! Se apropie schimbarea mult așteptată

Lucrările de modernizare a stației de cale ferată din Ciulnița, parte a proiectului derulat pe ruta București – Constanța, se apropie cu pași repezi de final. Anunțul vine din partea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, care confirmă că șantierul a trecut pragul de 80% execuție. Odată cu avansul accelerat din ultimele luni, se conturează tot mai clar imaginea unei stații complet schimbate – modernă, accesibilă și pregătită să intre în rând cu marile stații europene.

Pasarela pietonală care traversează liniile 1 și 2 este gata și le oferă călătorilor acces direct la peroanele 2 și 3. În paralel, muncitorii lucrează intens la finalizarea peroanelor și montarea copertinelor – detalii care până acum câțiva ani păreau un lux, dar care vor deveni realitate în Ciulnița.

Potrivit datelor oficiale, lucrările de dezafectare și pregătire a șantierului au fost încheiate în totalitate. Infrastructura, suprastructura, instalațiile feroviare și telecomunicațiile sunt executate în proporție de 79%, în timp ce instalațiile montate în clădiri și containere au ajuns la 77%. Construcțiile civile, inclusiv clădirile aferente și amenajările pentru pasageri, sunt realizate în proporție de 70%.

Proiectul are o valoare totală de peste 391 de milioane de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile și cofinanțare de la bugetul de stat, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014–2020. Lucrările sunt realizate de compania ARCADA, în baza contractului semnat în mai 2022, iar termenul de finalizare este de 37 de luni.

Advertisement

Pe hârtie, proiectul înseamnă „dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar și facilitarea integrării economice a României în rețeaua europeană”. În realitate, pentru călători înseamnă mult mai mult: un peron curat, un acoperiș deasupra capului în zilele ploioase, un acces facil la trenuri și un sentiment că nu sunt abandonați într-o gară uitată de timp.

Stația Ciulnița are potențialul de a deveni un punct cheie de tranzit pentru zeci de mii de locuitori din zonă, care aleg transportul feroviar în detrimentul celui rutier. Odată finalizat, proiectul ar putea atrage și mai mulți călători, reducând aglomerația de pe șosele și oferind o alternativă mai rapidă, mai sigură și mai ecologică.

Modernizarea vine după ani în care gara a fost ocolită de investiții și ignorată de autorități. Acum, cu fonduri europene și o firmă constructor serioasă pe teren, lucrurile par să fi intrat pe făgașul normal. Iar dacă ritmul lucrărilor se menține, stația C.F. Ciulnița ar putea deveni una dintre cele mai moderne din sud-estul țării, mult înainte de termenul oficial.

Pentru locuitorii din Ciulnița și din comunele învecinate, șantierul care acum zguduie liniștea zonei promite o transformare spectaculoasă. Gara nu va mai fi doar un punct de tranzit, ci o poartă de acces către un transport civilizat, european. Iar asta, în România anului 2025, nu mai e un vis, ci o promisiune în curs de îndeplinire.

Advertisement

Continue Reading