Connect with us

Știri

VIDEO. Drumuri și Poduri Călărași/ Directorul Cristian Nițu, despre activitatea desfășurată în 2019

Dezvoltarea județului Călărași a fost și în acest an oglindită în 2019 în activitatea Consiliului Județean Călărași și a S.C. Drumuri și Poduri Călărași prin multă muncă. 

https://youtu.be/khNw4vJ0pBs

Aceasta s-a concretizat spre dezvoltarea infrastructurii, modernizarea multor sectoare de drum, realizarea de covor asfaltic în cele mai izolate localități din județ. Am produs 39 000 tone asfalt pentru a asfalta drumuri județene sau pe bdul Cuza Vodă Stirbei ori unele trotuare din municipiu. În județ încercăm să unim sudul cu nordul prin drumuri directe sau de legătură. Am acționat la Dâlga, Dor Mărunt, Plevna. Apoi am mers la vest la Valea Argovei, Gurbănești, Valea Presnei, Coțofanca și am îmbunătățit drumurile, semnalizarea rutieră. Am asfaltat sate, ultimul fiind Mănăstirea…La anul mai avem de asfaltat peste 25 mil lei. Am achiziționat un teren pe str Variantă, utilaje noi, o stație nouă de asfalt unde vom reduce consumurile. Pentru iarnă suntem pregătiți cu freze sau sărărițe mai performante, am realizat hale pentru materialul antiderapant. Ne-am creat câteva baze de unde putem acționa. Avem tractoare militare dotate cu lame și sărărițe ne vor fi de folos…a declarat managerul societății Laurențiu Niță.

Pe drumul privat de acces în municipiu dinspre Piscicola am curățat vegetația și securizat drumul iar acum așteptăm autorizația. Când va fi emisă, în primăvară, în max 3 săpt – 1 lună putem avea o intrare comparabilă cu a mun Giurgiu de ex. Avem și noi ambiția dlui Iliuță de a pietrui și asfalta cei 120 km de pământ rămași din județ. Vom începe cu pietruirea lor pentru că  avem stoc de piatră, utilaje și vom interveni. Trebuie să terminăm cu drumurile de pământ. Cu noile utilaje durata de execuție se va scurta la jumătate. Acum în 3-4 zile putem compacta și lucra 1 km de drum…a spus managerul societății dl ing Lauranțiu Niță – descriind eficacitatea adusă de tehnologia cumpărată recent.

Advertisement

El a mulțumit echipei sale, celor ce nu acceptă rabat de la calitate iar călărășenilor le-a urat -Drumuri bune! La mulți ani și multă sănătate, tuturor!

Știri

Incendiu de proporții în Călărași: 30 de hectare de grâu cuprinse de flăcări în zona Modelu

Duminică, 6 iulie 2025, un incendiu de amploare a izbucnit în zona agricolă Modelu, din județul Călărași, unde aproximativ 30 de hectare de grâu au fost cuprinse de flăcări. Incendiul, aflat încă în desfășurare, a mobilizat un important dispozitiv de intervenție: cinci autospeciale de stingere ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență acționează pentru limitarea extinderii focului și protejarea zonelor învecinate.

Focul a izbucnit în jurul prânzului, pe un teren agricol aflat în plină campanie de recoltare, ceea ce a favorizat extinderea rapidă a flăcărilor.

Până la această oră, nu au fost raportate victime sau pagube materiale în afara culturii agricole afectate.

Vom reveni cu informații pe măsură ce operațiunea de stingere evoluează.

Continue Reading

Știri

Autogara Obor, controlată de mafia microbuzelor. Călătorii spre Călărași, prinși la mijloc într-un război al transportatorilor

Un adevărat scandal mocnește, zi de zi, în Autogara Obor din Capitală, acolo unde noua rută legală București – Călărași este sabotată de metode care ating zona penalului. Călătorii care vor să urce în microbuzele firmelor călărășene – intrate legal pe piață în urma liberalizării transportului de la 1 iulie – sunt întorși din drum, agresați verbal și îndrumați forțat spre alte mașini, aparținând unei firme deja cunoscute pentru practici neloiale.

„Vin, te scuipă, te înjură, iau oamenii de lângă mașină!”

Șoferii care refuză să cedeze presiunilor vorbesc, cu teamă și resemnare, despre monopolul forțat pe care unii vor să îl păstreze cu orice preț, chiar și cu încălcarea flagrantă a legii:

„Ei au făcut 50 de lei cursa până acum. Acum vin cu 10 lei, doar ca să ne scoată de pe traseu. Dacă rămân iar singuri, o urcă la 100! Se urcă la tine-n mașină și ia călătorii cu japca. ‘Hai cu mine gratis! Hai cu mine 10 lei!’”, povestește un șofer, aproape singur în microbuzul său.

Călătorii sunt zăpăciți, împinși de colo-colo, în timp ce alții, aflați în misiune de „descurajare”, nu ezită să aplice intimidări directe. Un bărbat tatuat, devenit „paznic neoficial” al autogării, le ordonă celor care vor să urce la firmele călărășene:
„Stai la mașină, mă! Ce cauți aici?”

Un sistem cu rădăcini vechi: dosare penale, abuzuri și condamnări

Problema nu este nouă. În spatele haosului din autogară stau ani de practici abuzive tolerate de instituții ale statului.
Potrivit presei, în 2017, Daniela Dobrilă, fost director în cadrul Autorității Rutiere Române – Direcția Licențe, a fost condamnată la 3 ani de închisoare pentru luare de mită, complicitate la spălare de bani și folosirea de informații nepublice.

Advertisement

Mai mult, în același an, a fost trimisă în judecată pentru abuz în serviciu, după ce ar fi suprapus licențe de transport pe ruta Călărași – București, exact traseul care astăzi generează conflictul.

Lucian Carapidis, administratorul SC TUDAN SRL, a reclamat situația la toate instituțiile posibile: Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Consiliul Concurenței și Ministerul Administrației și Internelor.

Deocamdată, poliția tace, iar haosul din Autogara Obor continuă nestingherit.

„Este un monopol. Concurență neloială în toată regula! Dar nu se întâmplă nimic…”, adaugă un șofer.

Cât mai costă o călătorie? Cât mai valorează legea?

În tot acest scenariu, prețul unei călătorii București – Călărași a ajuns la 10 lei, doar pentru ca unele firme să rămână singure pe piață, așa cum au făcut ani la rând, când tarifele ajungeau și la 50 lei.

Advertisement

Continue Reading

Știri

Meci de vis pentru Spicul Vâlcelele: amical de gală împotriva Rapidului București!

Un moment istoric pentru fotbalul din județul Călărași! Echipa Spicul Vâlcelele a disputat, sâmbătă, un meci amical de prestigiu împotriva uneia dintre cele mai iubite și titrate formații din România – FC Rapid București.

Partida s-a desfășurat pe terenul de la Baza Constructorul Mobexpert din București, iar pentru echipa călărășeană a fost o adevărată onoare să se afle față în față cu o formație de Liga 1, cu o istorie bogată și o galerie legendară.

Pe lângă emoția întâlnirii, meciul a fost și o lecție de profesionalism și angajament, în care Spicul Vâlcelele a reușit să-și testeze potențialul în compania unui adversar de top. Atmosfera de pe teren a fost una de respect reciproc, iar intensitatea jocului a pus la încercare pregătirea fizică și tactică a echipei din Vâlcelele.

Întâlnirea a avut și o încărcătură emoțională aparte: în prezentul lot al Spicului se regăsesc jucători care au scris, la rândul lor, pagini din istoria Rapidului:

  • Marian Vlada, actualul antrenor principal și fost atacant important al giuleștenilor
  • Raul Costin, mijlocaș experimentat care a evoluat pentru Rapid și alte echipe din Liga 1
  • Bogdan Barbu, jucător care a purtat tricoul vișiniu în anii săi de glorie

„A fost un moment cu adevărat special pentru clubul nostru. Ne motivează să muncim și mai mult pentru a ne atinge obiectivele. Mulțumim Rapidului pentru invitație și pentru ospitalitate!”, au transmis reprezentanții Spicului Vâlcelele.

Meciul cu Rapid va rămâne un reper important în istoria clubului și un imbold în plus pentru noul sezon competițional.

Continue Reading