Connect with us
Vremea în Călărași: 🌡️ 33°C | Anul XI Nr. 522

Știri

CJCC / “7ZILE7ARTE” – Proiect de educație prin artă

Published

on

         ”7ZILE7ARTE” – Proiect de educație prin artă

         Centrul Județean de Cultură și Creație Călărași, instituție subordonată Consiliului Județean Călărași, desfășoară în perioada 30 septembrie – 6 octombrie 2019, proiectul de educație prin artă  ”7ZILE7ARTE”, motto-ul ales pentru acest eveniment fiind unul special – ”Shakespeare a creat lumea în șapte zile” – un vers dintr-o poezie semnată de poetul Marin Sorescu.

Luni, 30 septembrie, ora 19:00

Teatrul Național de Operă și Balet ”Oleg Danovski”Constanța deschide seria manifestărilor din acest proiect invitându-i pe călărășeni la un spectacol de balet ”Romeo și Julieta”, în regia lui Horațiu Cherecheș.

Advertisement

Soliști: Irina Ganea Mihaiu, Adrian Mihaiu, Horațiu Gherecheș, Bogdan Bîrsănescu, Daia Kashiwaba, Keito Shimomura.

Marți, 01 octombrie, ora 19:00

”Tradiții românești și nu numai” – spectacol susținut de trupa ALESIS – Cornelia Tihan și taraful

 Formația Alesis este un nume deja foarte cunoscut prin emisiunile tv., spectacolele, concertele susținute în toaă țara și pe multe meridiane ale lumii (Canada, SUA, Israel, Japonia, Germania, Italia, Moldova, Olanda etc.).

Piesele proprii, multe ajunse slagăre, dar și piese de excepție din muzica internațională și românească, cu orchestrații personalizate, alcătuiesc un repertoriu imens calitativ și cantitativ.

Miercuri, 2 octombrie, ora 19:00

Teatrul NOTTARA, piesa de teatru ”Thailanda” de Dimitris Kechaidis și Eleni Chaviara, regia Alexandru Jitea.

Advertisement

Distribuția:Andreea Măcelaru Șofron; Victoria Cociaș; Cristina Stoica Ivanciuc.

Scurt sinopsis

În Kifisiá, un cartier înstărit al Atenei, trei femei trecute de vârsta a doua discută despre iubire și, în special, despre bărbații din viața lor. Pregătite să pornească într-o călătorie în Thailanda pentru a se elibera și a deschide un nou drum în viață, Aleka, Fotini și Maro sunt prinse în propriul trecut, luptându-se cu ele însele, dar și cu ceilalți. Călătoria este continuu amânată, fiindcă în viața lor dramele nu încetează să apară – chemate sau nu. Iar bărbații, deși absenți, își fac simțită prezența în chipuri nebănuite. O dramă în cheie comică, despre trei femei în pragul unei crize de nervi, visând la o călătorie ce le va schimba viața.

Joi, 3 octombrie, ora 19:00

Teatrul Național de Operă și Balet ”Oleg Danovski” Constanța – ”Magic swing” – muzica retro anii 30; 40; 50; 60; evergreem-uri.

Soliști vocali: Daniela Vlădescu și alți soliști ai teatrului.

Conceptul spectacolului este unul bazat pe sincretismul artelor, în strădania de a pava cu sensibilitate și atitudine solară drumul dinspre scenă către spectatorul dornic de de experiențe noi, frumoase, capabile de a-l smulge din cenușiul cotidian. Pe scenă evoluează o echipă de tineri ce cântă și dansează, toți soliști și balerini deopotrivă. Melodiile dăruite publicului sunt șlagăre retro, din anii 30, 40, 50, 60, evergreen-uri care transced temporalitatea, care au însuflețit generațiile trecute și își păstrează și azi valoarea și frumusețea. Sursa – tnobconstanta.ro

Advertisement

Vineri, 4 octombrie, ora 19:00

Teatrul ”TOMA CARAGIU” Ploiești – piesa ”Zaraza” – scenariu Daniel Chirilă. Un spectacol de Răzvan Mazilu.

E foarte important să credem ca există mister în lume, metafizica, poate că viața e vis și visele noastre comune, ale oamenilor, se nasc tocmai din această evaziune necesară, din această fugă de cotidian. Zaraza e povestea de care avem nevoie, face parte organic din noi, din spiritul nostru, din visele românilor, deci mi s-a părut cu atat mai important să o redăm spectatorilor, orașului, acum – într-o epocă în care se iubește prea puțin, niciodată total, până la capat” , Razvan Mazilu-regizor.

Sâmbătă, 5 octombrie, ora 19:00

CINEACORDEON – de la filmul mut la musical cu: Alesia & Bianca Drăgoi – viori; Florentina Drăgoi – chitară & voce; Robert Cina/Adraian Flautistu – contrabas; Lucian Maxim – percuții.

Invitat special – AYLIN CADÎR

Advertisement

În cadrul unui spectacol complex, publicul este invitat să ia parte la o călătorie muzicală ce începe în epoca filmului mut și a emblematicului actor Charlie Chaplin și ajunge la acordurile unor partituri din celebre creații cinematografice moderne. Incursiunii muzicale inițiată de interpretul și compozitorul Emy Drăgoi i se va alătura și cunoscuta  cântăreață și actriță română de origine turcă Aylin Cadîr, invitat special al spectacolului.

Duminică, 6 octombrie, ora 19:00

Stand up comedy cu: George Tănase, Mane Voicu, Ioana State, Radu Bucălae și George Adrian

George Tănase  este un actor de comedie, stand-up-er si realizator tv. A debutat în televiziune în anul 2014 cu emisiunea “Tânăr și Nedumerit”, difuzată pe ZU TV. Tot în 2014 a jucat în sketch-uri în cadrul emisiunii Observator Special de pe postul Antena 1. Între anii 2015-2016 a jucat pe scena Teatrului Național „Ion Luca Caragiale” din București și în cadrul Universității Hyperion alături de trupa de teatru Arthesium. În anul 2016 a participat la emisiunea iUmor de pe Antena 1 și a ajuns în finală, urmând apoi să revină ca invitat special în 2018 cu un număr de stand-up în cadrul aceluiași show. Tot în același an a intrat în echipa emisiunii “În puii mei” ca actor, unde joacă alături de realizatorul Mihai Bendeac.

Mane Voicu este de două ori finalist “iUmor” , face stand-up încă de la vârsta de 16 ani, iar de-a lungul timpului a obținut și câteva premii drept confirmare pentru ceea ce face. Este castigătorul competitiei internaționale de stand up comedy “FISC2013”. Acum, la 24 de ani, este pregătit chiar de un One “Mane” Show. După absolvirea facultatii de teatru, profeseaza doar în domeniul stand up comedy.

Ioana State, o tânară în vârstă de 26 de ani care s-a folosit de poante cu și despre limba română pentru a oferi o lecție de gramatică pe scena show-ului “iUmor”. De departe, Cheloo a fost cel mai impresionat, precizând ca trebuie neapărat sa meargă mai departe în concurs pentru ca este “un personaj util” și oferă un exemplu.

Radu Bucălae, unul dintre finaliștii ”iUmor”, ar fi trebuit să fie inginer electronist la Târgu Jiu, dar din fericire a făcut o schimbare de carieră și a dat la Facultatea de Actorie din Craiova. În 2013 a încheiat studiile și și-a dat seama că vrea să se apuce de comedie, așa că a început să apară în spectacole de stand-up și chiar să joace în seriale.

MANAGER,

Advertisement

Virgiliu DIACONU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Știri

Doi tineri ofițeri se alătură echipei ISU Călărași: început de carieră pentru noii sublocotenenți

Published

on

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” al județului Călărași îi întâmpină cu încredere și apreciere pe noii ofițeri care s-au alăturat echipei de salvatori: sublocotenenții Trifan Ștefan și Epuran Daniel Andrei. Cei doi sunt absolvenți ai Facultății de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București și vor ocupa funcții de conducere în cadrul structurilor operative ale ISU Călărași.

Sublocotenentul Trifan Ștefan a fost repartizat la Detașamentul de Pompieri Călărași, în timp ce sublocotenentul Epuran Daniel Andrei își va desfășura activitatea la Stația de Pompieri Borcea.

Reprezentanții ISU Călărași le urează mult succes în cariera aleasă și misiuni cât mai ușoare, însoțite de încredere, echilibru și satisfacția lucrului bine făcut, sub deviza „Audacia et devotio!”.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Bestia din Gévaudan: teroare în Franța secolului al XVIII-lea

Published

on

În perioada 1764-1767, regiunea Gévaudan, situată în sudul Franței (actualul departament Lozère), a fost scena uneia dintre cele mai enigmatice și terifiante povești din istoria Europei. O creatură necunoscută, numită La Bête du Gévaudan, a semănat panică și groază, ucigând peste 100 de oameni, în special femei și copii, și rănind numeroase alte victime. Misterul din spatele identității acestei bestii rămâne nerezolvat până în prezent, generând speculații variind de la teorii realiste la legende supranaturale.

Contextul istoric și primele atacuri

Gévaudan era o zonă rurală izolată, caracterizată de păduri dese, dealuri și platouri, situată în munții Margeride. În secolul al XVIII-lea, această regiune era slab populată, iar localnicii trăiau din agricultură și creșterea animalelor. În iunie 1764, o tânără din apropierea satului Langogne a raportat un atac al unei creaturi ciudate, descrisă ca fiind mai mare decât un lup, cu trăsături neobișnuite. Femeia a scăpat datorită intervenției turmei de vite, dar incidentul a marcat începutul unei serii de atacuri sângeroase. Prima victimă oficială, Jeanne Boulet, o fată de 14 ani, a fost ucisă pe 30 iunie 1764, corpul său fiind găsit mutilat, cu gâtul sfâșiat.

Între 1764 și 1767, bestia a atacat în mod repetat, vizând în principal păstori și copii care își pășteau animalele. Martorii au descris atacurile ca fiind extrem de violente, victimele fiind adesea decapitate sau mutilate, cu urme de mușcături adânci și răni provocate de gheare puternice. Un studiu din 1987 a estimat că au avut loc 210 atacuri, rezultând în 113 morți și 49 de răniți, dintre care 98 de victime au fost parțial devorate.

Descrierea bestiei

Martorii oculari au oferit descrieri variate, dar adesea contradictorii, ale creaturii. Aceasta era descrisă ca având dimensiunile unui vițel sau chiar ale unui cal, cu o blană roșiatică sau brun-roșcată, uneori cu dungi negre și o coadă lungă, groasă, cu un smoc la capăt. Capul său era mare, cu un bot alungit, dinți proeminenți și urechi ascuțite, iar unii susțineau că putea sări distanțe impresionante sau chiar merge pe două picioare. Aceste trăsături au alimentat speculațiile că bestia nu era un lup obișnuit, ci ceva mai neobișnuit, poate un hibrid sau o creatură exotică.

Advertisement

Reacția autorităților și vânătoarea

Atacurile au atras atenția întregii Franțe, inclusiv a regelui Ludovic al XV-lea, care se confrunta cu o criză politică și economică după Războiul de Șapte Ani (1756-1763). Povestea bestiei a devenit o senzație mediatică, amplificată de ziare precum Gazette de France și Courrier d’Avignon, care au exagerat detaliile pentru a captiva publicul. Regele a trimis trupe și vânători profesioniști pentru a captura sau ucide creatura. Căpitanul Jean-Baptiste Duhamel, împreună cu dragonii săi, a organizat numeroase expediții de vânătoare, dar acestea au fost lipsite de succes și au stârnit nemulțumirea localnicilor din cauza abuzurilor soldaților.

În 1765, Ludovic al XV-lea l-a trimis pe François Antoine, purtătorul său de archebuz, care a ucis un lup mare pe 20 septembrie 1765. Animalul, descris ca având o greutate de aproximativ 60 kg, a fost dus la Versailles și prezentat ca fiind bestia. Cu toate acestea, atacurile au continuat, sugerând că fie nu era adevăratul vinovat, fie că existau mai multe creaturi. În cele din urmă, pe 19 iunie 1767, un vânător local, Jean Chastel, a ucis o altă creatură, descrisă ca un canid mare, posibil un lup sau un hibrid. Autopsia a relevat rămășițe umane în stomacul animalului, iar atacurile au încetat după acest eveniment.

Teorii despre identitatea bestiei

Identitatea Bestiei din Gévaudan rămâne un subiect de dezbatere. Printre teoriile principale se numără:

  1. Lup sau haită de lupi: Cea mai plauzibilă explicație, susținută de istorici precum Jay M. Smith, este că bestia era un lup mare sau o haită de lupi. Atacurile lupilor erau frecvente în Franța secolului al XVIII-lea, cu peste 9.000 de cazuri raportate între secolele XVII și XIX. Totuși, comportamentul atipic al bestiei, care viza oameni în loc de animale și ataca în mod constant timp de trei ani, ridică întrebări. Lupii turbați nu ar fi supraviețuit atât de mult, iar frecvența atacurilor era neobișnuită.

  2. Hibrid lup-câine: Unii cercetători, precum Bernard Soulier, sugerează că bestia ar fi fost un hibrid între un lup și un câine, ceea ce ar explica trăsăturile neobișnuite și forța sa. Astfel de hibrizi nu erau neobișnuiți în epocă, fiind folosiți uneori de vânători.

  3. Animal exotic: Alte ipoteze propun că bestia ar fi fost o hienă dungată, un leu tânăr sau chiar un tigru scăpat dintr-o menajerie privată. Descrierile cu blană dungată și coadă lungă par să susțină teoria hienei, dar hienele dungate nu sunt cunoscute pentru atacuri asupra oamenilor, iar prezența unui astfel de animal în Franța rurală este improbabilă.

  4. Criminal uman sau animal dresat: O teorie mai controversată sugerează că un criminal în serie, eventual folosind un animal dresat (cum ar fi un mastiff sau un câine de război), ar fi fost responsabil. Decapitările și mutilările severe nu sunt tipice pentru atacurile animalelor, dar ideea unui om deghizat în blană de lup este considerată puțin probabilă.

  5. Folclor și supranatural: În epocă, localnicii credeau că bestia era un vârcolac sau o pedeapsă divină, o credință susținută de episcopul de Mende, care a ordonat rugăciuni și procesiuni religioase. Aceste teorii au fost alimentate de panica generalizată și de relatările senzaționale din presă.

Bestia din Gévaudan a devenit un simbol al terorii și al necunoscutului, inspirând numeroase opere literare, filme și seriale, precum Le Pacte des Loups (2001) sau referințe în Teen Wolf. Povestea sa a captivat imaginația publicului, transformând-o într-o legendă care continuă să fascineze. Contextul social al epocii, marcat de sărăcie și instabilitate, a contribuit la amplificarea mitului, bestia fiind folosită pentru a distrage atenția de la problemele politice ale Franței.

Bestia din Gévaudan rămâne unul dintre cele mai mari mistere ale istoriei. Fie că a fost un lup neobișnuit de mare, un hibrid, un animal exotic sau chiar rezultatul unor acte umane, impactul său asupra regiunii și al imaginației colective este de necontestat. Lipsa conservării rămășițelor animalelor ucise de Antoine și Chastel împiedică o identificare clară, lăsând loc speculațiilor. Ceea ce este cert este că, timp de trei ani, această creatură a transformat Gévaudan într-un loc al groazei, marcând istoria Franței cu o poveste care împletește realitatea cu legenda.

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading

Știri

Cum ne vindecăm mergând desculți și prin masaj

Published

on

Puțini știu că pe tălpile picioarelor și pe palme există puncte care corespund tuturor organelor interne ale corpului uman. Prin stimularea și masarea acestor puncte sau prin mersul desculț, îmbunătățim fluxul energetic vital, care, prin presare și masaj, este direcționat către organele interne, ajutându-le să devină mai rezistente, mai viguroase și mai sănătoase.

În trecut, oamenii mergeau mult desculți, fără încălțăminte, pe pietre ascuțite, iarbă moale sau nisip fin de pe plaje virgine. Acest contact natural cu solul oferea un masaj natural, benefic pentru sănătate.

În organismul nostru funcționează bioelectricitatea, care transmite energie către toate organele, asigurându-le o funcționare echilibrată și corectă. Aceasta circulă prin rețeaua de meridiane ale corpului, similar fluxului sangvin. Meridianele pornesc de la degetele mâinilor, se extind prin corp și se termină în vârful degetelor de la picioare. Când fluxul energetic este liber, organele primesc exact cantitatea de energie necesară pentru a funcționa optim.

Dacă energia nu ajunge la un anumit organ, acesta devine vulnerabil, funcționarea sa se deteriorează, iar în timp poate apărea boala. Pentru a înțelege mai bine, organismul este ca un circuit electric: dacă un fir se întrerupe, curentul nu mai ajunge la bec.

Advertisement

Din fericire, există soluții. În corp există așa-numitele „întrerupătoare” care pot redirecționa bioelectricitatea către organe. Acestea se găsesc în palme și pe tălpi, conform hărții de mai jos. Pentru a le activa, masați-vă picioarele sau mergeți desculți.

Pentru o sănătate optimă și vitalitate, masați fiecare mână și picior timp de 5 minute în fiecare dimineață. Presiunea trebuie să fie fermă, dar nu excesivă, astfel încât să nu simțiți durere.

Prin acupresiune, puteți ameliora probleme precum sinuzita, tulburările digestive, stresul, lipsa de energie, infecțiile frecvente, afecțiunile cardiace și dezechilibrele hormonale.

Recomandarea este să mergeți desculți ori de câte ori aveți ocazia – nu ezitați să faceți acest lucru!

Advertisement

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Continue Reading